x

Burger King rezygnuje ze współpracy z AmRest w Polsce. Co dalej z lokalami sieci?

Kategoria: Wydarzenia - branżowe    04.02.2022

Właściciel marki Burger King rozwiązał 1 lutego umowę na rozwój sieci na rodzimym rynku oraz w Europie. Firma tłumaczy, co to oznacza dla istniejących placówek.

Burger King rezygnuje ze współpracy z AmRest w Polsce. Zdjęcie: Shutterstock.com
Burger King rezygnuje ze współpracy z AmRest w Polsce. Zdjęcie: Shutterstock.com
Przede wszystkim koniec współpracy znaczy tyle, że sieć restauracji nie będzie już rozwijała nowych placówek pod swoim szyldem ani w Polsce, ani w Czechach, Rumunii, Bułgarii i na Słowacji. Natomiast te lokale, które powstały u nas od 1992 r., nadal będą funkcjonowały na podstawie umów franczyzowych między Burger Kingiem a AmRest.

– Burger King Europe GMBH poinformował o rozwiązaniu z dniem 1 lutego 2022 r. umów dotyczących rozwoju marki Burger King w Polsce, Czechach, Słowacji, Rumunii i Bułgarii –  przytacza oficjalny komunikat AmRestu Money.pl.

Jak podaje AmRest, spółka zatrudnia 45 tys. osób w 25 krajach na całym świecie. Działa od 1993 r. i  jest operatorem restauracyjnym w Europie i w Chinach. Obszar jej działania obejmuje sushi, hamburgery, tradycyjne restauracje, m. in. w takich sieciach jak Pizza Hut, KFC, a także Starbucks oraz marki wirtualne, np. FoodAbout, i marki własne.

Firma zarządza 2,3 tys. różnych restauracji w Europie. W 2021 roku wprowadziła do oferty platformy do zamawiania jedzenia kilka nowych konceptów: Sushi Tone, Eat's Fine, Moya Misa, Pierwsze i Drugie, Lepieje, Oi Poke, Mr Kebs i rozszerzyła współpracę z Pyszne.pl.

Burger King to sieć restauracji szybkiej obsługi typu fast food specjalizująca się głównie w burgerach, frytkach, zimnych napojach. Najbardziej znanym jej produktem jest burger Whopper. Pierwszy bar Burger King został otwarty w 1954 r. w Miami, na Florydzie. Pierwszy lokal Burger Kinga w Polsce powstał natomiast w 1992 r. Znajdował się na Placu Zbawiciela w Warszawie.

Do 2001 r. otwarto kilka kolejnych restauracji, ale konkurencja barów McDonald's okazała się bardzo silna, a restauracje Burger Kinga przejęło właśnie AmRest. Logo marki zostało zastąpione znakiem KFC.
W 2007 roku AmRest przywróciło Burger Kinga, a pierwszy lokal po restarcie otwarto w galerii Złote Tarasy w Warszawie. Obecnie, jak podaje Money.pl, Burger King w Polsce na koniec trzeciego kwartału 2021 miał ich 45. Burger King wprowadził do swojego menu roślinne pozycje, a także otworzył wegetariańską restaurację Vurger King w Niemczech.

Autor tekstu: Małgorzata Hnat

Zobacz także

Krakowski TAG. na liście 100 najlepszych koktajlbarów na świecie

Na tydzień przed ogłoszeniem listy najlepszych koktajbarów The World’s 50 Best Bars 2022, poznaliśmy drugą pięćdziesiątkę lokali, które uplasowały się na pozycjach od 51 do 100. Wśród wyróżnionych na 97. lokacie znalazł się krakowski TAG.

Konferencja Plant-Powered Perspectives: o nadchodzących dynamicznych zmianach w branży spożywczej

Konferencja Plant-Powered Perspectives, największe wydarzenie poświęcone branży roślinnej w tej części Europy, odbędzie się po raz piąty 27 października w Warszawie. Zapewni przestrzeń do dyskusji na temat przyszłości żywności.

Znamy uczestników "Czas na rybę!"

Po burzliwych obradach jurorzy zdecydowali, kto przyjedzie do Niemodlina na Opolszczyźnie, aby zaprezentować swój kunszt podczas V edycji Konkursu Kulinarnego "Czas na rybę!". Rywalizacja, która odbędzie się 1 i 2 października, jest nominowana do Kulinarnego Pucharu Polski 2023.

Transgourmet Foodservice i Selgros Cash & Carry łowią kulinarne talenty

Ruszyły eliminacje do Les Chefs en Or - polskiej edycji konkursu kulinarnego dla uczniów szkół gastronomicznych. Do 16 października chętni mogą zgłosić propozycję autorskiego dania rybnego poprzez formularz na stronie internetowej konkursu.

Next Day Studio - ruszamy od 2 listopada

Magazyny "Food Service", "Media Marketing Polska" oraz "Handel" łączą siły w kolejnej edycji projektu Next Day Studio. W każdą środę listopada poruszać będziemy tematy ważne z punktu widzenia pracowników i właścicieli gastronomii.

SushiMaster Class niebawem w kolejnych miastach Polski

Dotychczas przedstawiciele Grafen Europe (wraz z marką SUZUMO) pojawili się z warsztatami SushiMaster Class w Szczecinie, Poznaniu, Warszawie oraz Białymstoku. Kolejne wydarzenia już wkrótce!

Inne kategorie

Podcasty

Roślinne zamienniki w menu restauracji [PODCAST]

Coraz większa grupa Polaków deklaruje chęć ograniczenia spożycia mięsa, nie tylko w kuchni domowej, ale także podczas wizyt w restauracjach i spożywania dań na wynos. Chcąc trafić w ich gusta, warto rozważyć zmiany w menu lokalu na bardziej roślinne.
wicej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej