– Burger King Europe GMBH poinformował o rozwiązaniu z dniem 1 lutego 2022 r. umów dotyczących rozwoju marki Burger King w Polsce, Czechach, Słowacji, Rumunii i Bułgarii – przytacza oficjalny komunikat AmRestu Money.pl.
Jak podaje AmRest, spółka zatrudnia 45 tys. osób w 25 krajach na całym świecie. Działa od 1993 r. i jest operatorem restauracyjnym w Europie i w Chinach. Obszar jej działania obejmuje sushi, hamburgery, tradycyjne restauracje, m. in. w takich sieciach jak Pizza Hut, KFC, a także Starbucks oraz marki wirtualne, np. FoodAbout, i marki własne.
Firma zarządza 2,3 tys. różnych restauracji w Europie. W 2021 roku wprowadziła do oferty platformy do zamawiania jedzenia kilka nowych konceptów: Sushi Tone, Eat's Fine, Moya Misa, Pierwsze i Drugie, Lepieje, Oi Poke, Mr Kebs i rozszerzyła współpracę z Pyszne.pl.
Burger King to sieć restauracji szybkiej obsługi typu fast food specjalizująca się głównie w burgerach, frytkach, zimnych napojach. Najbardziej znanym jej produktem jest burger Whopper. Pierwszy bar Burger King został otwarty w 1954 r. w Miami, na Florydzie. Pierwszy lokal Burger Kinga w Polsce powstał natomiast w 1992 r. Znajdował się na Placu Zbawiciela w Warszawie.
Do 2001 r. otwarto kilka kolejnych restauracji, ale konkurencja barów McDonald's okazała się bardzo silna, a restauracje Burger Kinga przejęło właśnie AmRest. Logo marki zostało zastąpione znakiem KFC.
W 2007 roku AmRest przywróciło Burger Kinga, a pierwszy lokal po restarcie otwarto w galerii Złote Tarasy w Warszawie. Obecnie, jak podaje Money.pl, Burger King w Polsce na koniec trzeciego kwartału 2021 miał ich 45. Burger King wprowadził do swojego menu roślinne pozycje, a także otworzył wegetariańską restaurację Vurger King w Niemczech.