x

Gastro w dowozie 2021: co dostarczali kurierzy Glovo? Np. pokarm dla anakondy

Kategoria: Twój biznes - wiedza    01.02.2022

Co najchętniej zamawiają Polacy, a gdzie na świecie kurierzy dostarczają najwięcej słodyczy? Jakie były najbardziej niestandardowe zamówienia? Glovo podsumowało miniony rok i dzieli się danymi na temat zachowań konsumenckich użytkowników w Polsce na tle innych krajów.

Zdjęcie: Shutterstock.com
Zdjęcie: Shutterstock.com
Rok 2021, choć nieco spokojniejszy od poprzedniego, zapisze się w historii jako czas wielkich zmian i nowej, bardziej zdigitalizowanej rzeczywistości. Świadczy o tym także ogromny rozwój branży delivery – Glovo może pochwalić się także obecnością w 1300 nowych miastach na świecie.
Najwierniejszy i najbardziej aktywny użytkownik Glovo w Polsce złożył już ponad 10500 zamówień na łączną kwotę 39 tys. euro.

Zamówienia specjalne, czyli z czym mierzą się kurierzy
Nieustannie rosnącą popularnością cieszą się zamówienia specjalne, czyli takie spoza oferty sklepów i restauracji dostępnych w aplikacji. W 2021 roku jedno z najbardziej niestandardowych zamówień Glovo w Polsce składało się z dokładnie 732 kubków herbaty na wynos.

To jednak nie wszystko – mieszkaniec Czarnogóry poprosił kuriera o dostarczenie…dokumentów rozwodowych, a użytkownik z Gruzji zamówił w aplikacji pokarm dla anakondy. Jak widać, kurierzy mierzą się niekiedy ze sporymi wyzwaniami.

Użytkownicy doceniają ich ciężką pracę, odwdzięczając się napiwkami. W tej kwestii prym wiodą Rumunia , Hiszpania i Chorwacja.

Polacy pokochali ramen

Zdjęcie: Shutterstock.com
Zdjęcie: Shutterstock.com
Wszyscy kochamy poznawać nowe smaki świata, jednak każdy z nas ma ulubioną kuchnię, którą mógłby zamawiać niemal non stop. Polacy stawiają na smaki klasycznej kuchni amerykańskiej, Hiszpanie i Portugalczycy najczęściej składają zamówienia na burgery w przeróżnych wersjach, a Rumuni – pizzę.

Nieustannie rośnie także popularność kuchni wegetariańskiej i wegańskiej. Glovo, tylko w 2021 roku, odnotowało 61 proc. wzrost zamówień tego typu dań, w porównaniu do poprzedniego roku. Niebagatelny wzrost zainteresowania zanotowała także kuchnia hiszpańska (+71%) oraz… wywodzący się z Japonii ramen (+295%).

Słodkie zachcianki z dostawą pod drzwi

Zdjęcie: Shutterstock.com
Zdjęcie: Shutterstock.com
Godzina 10 rano to czas, w którym użytkownicy zamawiają najwięcej słodkości. W 2021 roku top 3 ulubionych słodkich pozycji w Glovo na świecie to eklery, naleśniki oraz churros. Zaraz za nimi znalazły się lody i croissanty. W Polsce najchętniej zamawialiśmy w dostawie wszelkiego rodzaju ciasta.
Najsłodszymi miastami minionego roku był Madryt, Barcelona i Tibilisi – tam kurierzy dostarczali słodkie zamówienia najczęściej.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Promocja restauracji. Sprawdzone pomysły na trudne czasy - podpowiada Rafał Lankosz, Head of Marketing w Unilever Food Solutions, North Europe

Nawet najlepsze restauracje muszą podejmować wiele czynności, aby dać się poznać i przyciągać klientów. Promocja restauracji w niełatwych czasach, kiedy goście coraz rzadziej jedzą na mieście, to zatem już nie nice-to-have, ale must-have. Jak ją zrobić skutecznie i efektywnie kosztowo?

Kawiarnia wprowadza opłaty za korzystanie z grzejników

Cafe Mombasa w Antwerpii na północy Belgii zainstalowała terminale płatnicze do grzejników, z których klienci korzystają na tarasie. Chodzi oczywiście o rekompensatę wysokich kosztów energii.

Wege ma coraz więcej miejsca na półce [ANALIZA]

Roślinna transformacja mimo inflacji i rosnących cen już się nie zatrzyma, ani nie cofnie - wieszczą producenci i analitycy. Silnie na nią oddziałują świadomi konsumenci. Głównym segmentem plant based jest zamiennik mleka. Jego sprzedaż to prawie 60% zakupów kategorii w ujęciu wartościowym.

Wigilia firmowa jak za króla Sasa (albo marszałka Piłdudskiego)

Lokalna, sezonowa, bogata w potrawy wegetariańskie, a nawet wegańskie - tak w skrócie można by opisać tradycyjną polską kuchnię wigilijną. Czy możemy zatem znaleźć lepsze źródło inspiracji niż doświadczenia naszych pradziadków?

Jak się komunikować z gośćmi restauracji w czasach kryzysu?

Pandemia i wybuch wojny w Ukrainie były trudną lekcją dla biznesów gastronomicznych, również pod kątem komunikacji z gośćmi. Jak się promować w czasach kryzysu, by nie popełniać gaf i nie stracić klientów? Rozmawiamy o tym z Kati Płachecką, właścicielką agencji Płachecka PR & Marketing.

Sezonowanie (nie tylko) mięsa

Wraz z modą na steki w restauracjach i steak-house’ach pojawiły się szafy, w których dojrzewa wołowina, a proces wydobywania z mięsa jego najlepszych walorów staje się coraz popularniejszy.

Inne kategorie

Podcasty

Lifestyle czy zwykła konsumpcja: gdzie tu jest miejsce dla żywności [PODCAST]

Czy zakup tego bądź innego napoju czy przekąski jest emanacją stylu życia? I na ile w czasach inflacji jest miejsce na taką manifestację? Dyskutujemy z Szymonem Mordasiewiczem z GfK.
wicej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej