x

Raper Peja zrobił sobie tatuaż zachęcający do wegańskiego jedzenia. Kto następny?

Kategoria: Wydarzenia - otwarte    12.01.2022

Peja stanął na czele VeGangu, do którego przystępują także Maria Winiarska, Red Lipstick Monster, Chujowa Pani Domu i Andrzej Wrona. Wszyscy pokazują na swych ciałach podobne tatuaże i polecają ulubione wegańskie dania. Akcję organizuje Pyszne.pl.

Na plecach rapera Peji pojawił się symbol noża, na które nabite jest… awokado. To znak wsparcia dla inicjatywy Veganuary. Zdjęcie: materiały prasowe
Na plecach rapera Peji pojawił się symbol noża, na które nabite jest… awokado. To znak wsparcia dla inicjatywy Veganuary. Zdjęcie: materiały prasowe
Z okazji Veganuary 2022 Pyszne.pl zachęca do kuchni roślinnej, łącząc siły z postaciami polskiego show biznesu i mierząc się ze stereotypami dotyczącymi kuchni roślinnej. Nieodpowiednia dla twardzieli, bez smaku, monotonna, trudna w przygotowaniu i mało sycąca?

Choć wybór jedzenia wegańskiego jest szerszy niż kiedykolwiek wcześniej, nadal można zetknąć się z takimi opiniami. Pyszne.pl chce to zmienić, inspirując do próbowania bogactwa kuchni roślinnej poprzez prezentowanie szczególnie budzących apetyt dań z restauracji.

Peja robi tatuaż

Raper Peja zrobił sobie tatuaż zachęcający do wegańskiego jedzenia. Zdjęcie: materiały prasowe
Raper Peja zrobił sobie tatuaż zachęcający do wegańskiego jedzenia. Zdjęcie: materiały prasowe
Wszystko zaczyna się od rapera Pei, który właśnie opublikował na swoim Instagramie wideo relacjonujące jego wizytę w salonie tatuażu. Na jego plecach pojawił się symbol noża, na które nabite jest… awokado. To znak wsparcia dla inicjatywy Veganuary.

Raper przekonuje do częstszego wybierania dań wegańskich. Jako pierwszego zaprasza do wspólnego bezmięsnego posiłku swojego tatuażystę. Bad boys wybrali z tej okazji coś w sam raz na pierwsze doświadczenie z kuchnią całkowicie bezmięsną – autorskiego Nacho VeGang z roślinnym burgerem, dostępnego w restauracjach Pasibus, tylko na Pyszne.pl i wyłącznie w styczniu.

– Jako zdeklarowany mięsożerca zawsze podchodziłem do weganizmu z pewnym dystansem. Jednak jako osoba otwarta na nowe coraz częściej sięgam po takie jedzenie z uwagi na zdrowie, ale także z ciekawości nowych smaków. A że w wielu przypadkach jest ono dosłownie pyszne, naturalne jest, że traktuję jedzenie wegańskie jako regularne uzupełnienie właściwej diety. Daleko mi do namawiania kogokolwiek do przejścia na weganizm, ale spróbować takiego burgera, koreańskiego tofu czy buddha bowl z falafelem powinien każdy – stwierdza Peja.

Gang wchodzi do akcji
Swoje sposoby na smaczne, różnorodne, łatwe i sycące jedzenie wegańskie ujawnią w ramach kampanii także: Maria Winiarska, Red Lipstick Monster, Chujowa Pani Domu i Andrzej Wrona. Osoby pochodzące z tak różnych światów łączy jedno – zamiłowanie do kuchni roślinnej. Dlatego też każda z nich pokaże w styczniu na swoim Instagramie tatuaż podobny do tego, który sprawił sobie Peja, wzmacniając przekaz zachęcający do wybierania dań wegańskich.

– Ambasadorzy marki, tzw. VeGang, ramię w ramię z najciekawszymi konceptami gastronomicznym przez kolejne tygodnie stycznia będą przełamywali najpopularniejsze stereotypy dotyczące weganizmu i kosztowali dań wegańskich. Zachęcamy wszystkich do próbowania roślinnych burgerów, pizz, a także dań kuchni polskiej, korzystając z filtra „wegańska” na naszej stronie i w aplikacji. Nie pozostaje powiedzieć nic innego, jak SMACZNEGO! – mówi brand manager Pyszne.pl, Katarzyna Makowska.

Oprócz Pasibusa, w akcję zaangażowało się także wiele innych restauracji, przygotowując specjalne zniżki, dostępne między innymi w programie lojalnościowym serwisu Pyszne Punkty. Oferta lokali z kuchnią roślinną na Pyszne.pl rośnie z każdym rokiem – w 2021 użytkownicy serwisu zamówili o 49% więcej dań wegetariańskich i wegańskich niż w roku poprzednim.

Co mówią badania?

Stereotyp sałatki jako fundamentu weganizmu powoli odchodzi w niepamięć. Zdjęcie: materiały prasowe
Stereotyp sałatki jako fundamentu weganizmu powoli odchodzi w niepamięć. Zdjęcie: materiały prasowe
Jak wskazują wyniki badania „Polacy o kuchni wegańskiej 2022” zrealizowanego na zlecenie serwisu, już 63% Polaków sięga po dania wegańskie – 2/3 spośród nich robi to co najmniej raz w miesiącu. Prawie 60% uważa, że bycie weganinem jest trudne, niemal połowa zgadza się jednak co do tego, że samo włączanie do menu dań roślinnych jest łatwe.

Rodacy uważają, że kuchnia wegańska jest zdrowsza i bardziej modna niż niewegańska, ustępuje jej jednak pod względem smaku, różnorodności, łatwości przygotowania czy zaspokajania apetytu. Poleciliby ją przede wszystkim kobietom oraz osobom o niskim poziomie aktywności fizycznej, o niewielkim apetycie, podążającym za modą, o małych wymaganiach smakowych oraz z nadwagą.

– Roślinne jedzenie długo kojarzyło się jako mało charakterne, mdłe, a ci najbardziej sceptyczni twierdzili, że każde wegańskie danie można zjeść łyżką – a przez długi czas to stwierdzenie nie było dalekie od prawdy. W ciągu ostatnich kilku lat możemy obserwować, jak diametralnie zmieniło się podejście do kuchni roślinnej. Ma ona wiele twarzy. Wegańska oferta restauracji jest dzisiaj równie atrakcyjna, co dania w tradycyjnej odsłonie – jedzenie bez mięsa przestało być postrzegane jako kompromis w odniesieniu do smaku czy wartości odżywczych. W parze z rosnącą popularnością kuchni roślinnej idzie skupienie na przyjemności, jaką powinno dawać jedzenie. Praktycznie zerowego wysiłku wymaga dziś przełamanie stereotypu sałatki jako jej fundamentu – zauważa Maciej Otrębski z RoślinnieJemy.





Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Kulinarny tygiel pięciu kultur

Po raz kolejny Transatlantyk Festival zaprosił na wyjątkowe spotkanie sztuki filmowej i kulinarnej, czyli Kino Kulinarne przygotowywane we współpracy z 68. Berlinale Kulinarisches Kino. Festiwal odbywający się w Łodzi gromadzi co roku setki gości.

A to ciekawe! "Jedzenie dziś i jutro" - cykl filmowy w Arte po polsku

Czy potrawy wegańskie mogą szkodzić? Jak będą wyglądać restauracje jutra? Czy dania będą przyrządzać roboty? Co będziemy jeść w przyszłości? Oto niektóre pytania, jakie stawiają twórcy filmów dokumentalnych cyklu "Jedzenie dziś i jutro", pokazywanych bezpłatnie po polsku na platformie VOD ARTE.

Premiera kolekcji Nespresso Ispirazione Italiana

W środę, 29 stycznia odbyła się premiera najnowszej kolekcji kaw Nespresso - Ispirazione Italiana. Goście spotkania przenieśli się do słonecznych i pełnych kawowego aromatu Włoch.

Plebiscyt Najlepsza Restauracja programu Polskie Skarby Kulinarne

Znamy zwycięzców plebiscytu Najlepsza Restauracja 2021! 1 lipca ruszyła kolejna edycja programu wraz z nowym konkursem.

Koral przekazuje sprzęt dla małopolskich ratowników

W obliczu pandemii firma Koral, największy producent lodów w Polsce, zakupiła i przekazała małopolskim ratownikom ponad 200 profesjonalnych masek, które zabezpieczają twarz oraz drogi oddechowe medyków.

Kiermasz wielkanocny on-line

Odbywający się cyklicznie w warszawskim centrum handlowym Blue City Jarmark Produktów Regionalnych, który przed świętami zamienia się w Kiermasz Wielkanocny, w tym roku przenosi się do sieci.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Jak budować kartę napojów w restauracji typu fine dining?

Fine dining, jak sama nazwa wskazuje, polega na dostarczeniu gościom restauracji doświadczenia gastronomicznego na bardzo wysokim poziomie.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej