x

Kuchnia roślinna smacznym kąskiem dla restauracji

Kategoria: Lifestyle - blog    03.01.2022

Niemal 50-procentowy wzrost popularności dań bezmięsnych w ramach zamówień składanych na Pyszne.pl, rosnące zainteresowanie ze strony restauracji i klientów nie pozostawiają wątpliwości - roślinny trend zagościł u nas na dobre. Dlatego kuchnia wegańska znajduje się również w centrum uwagi Pyszne.pl.

Fot. materiały prasowe
Fot. materiały prasowe
Na potrzeby niedawno opublikowanego „Raportu Food Trendów” sprawdziliśmy, które bezmięsne potrawy były najpopularniejsze wśród naszych użytkowników. Kebab, burger i nuggetsy w wegańskiej odsłonie, czyli dania, które obecnie przodują wśród roślinnych zamówień z dostawą, stanowią zaledwie wstęp do bogatego roślinnego menu oferowanego przez lokale w całym kraju. I to właśnie ze względu na ich ekscytującą ofertę Pyszne.pl już drugi rok z rzędu wspiera Veganuary, zachęcając użytkowników do eksplorowania smakowitych roślinnych propozycji z okolicznych restauracji. Pokazujemy, że jedzenie wegańskie nie musi być nudne, a wręcz przeciwnie, jest to wyjątkowa szansa odkrywania różnorodnych potraw, szczególnie przez osoby, które dotychczas podchodziły do nich z dużą rezerwą. Efekty naszej inicjatywy są zauważalne – to właśnie w styczniu 2021 r. użytkownicy zamówili rekordowo dużo dań wegańskich. 

Wśród nich znalazł się również sam Robert Makłowicz. Nagranie, na którym ekspert kulinarny z doklejonymi wąsami i w białym podkoszulku zajada zamówionego „wegańskiego kebsa”, do dziś cieszy się ogromną popularnością i pokazuje, że dań roślinnych dostępnych na Pyszne.pl może spróbować każdy. 

Uwzględnianie w ofercie wegańskich potraw to jednak nie tylko satysfakcja dla klientów, ale również szereg korzyści dla restauracji. Wśród nich warto wyróżnić między innymi: 

ZWIĘKSZENIE SPRZEDAŻY 
Coraz więcej Polaków preferuje kuchnię roślinną i takiej oferty szuka w restauracjach. Dodatkowo, kiedy jedzenie zamawia grupa osób, będą one szukać miejsca, którego menu trafi w gusta każdego. Jeśli w ofercie zabraknie dań wegańskich, z zamówienia zrezygnuje nie tylko jedna osoba, ale cała grupa. Uwzględnienie wegańskich opcji pozwala odwołać się do szerszej bazy klientów. Więcej klientów = większy zysk. 

POZYSKANIE NOWYCH KLIENTÓW 
Klienci są zawsze ciekawi nowych smaków. Zwłaszcza w styczniu, w trakcie Veganuary, poszukują interesujących opcji wegańskich, przeglądając menu wielu lokali. To dla każdej, także tradycyjnie mięsnej restauracji, która zaproponuje roślinne opcje, szansa na pozyskanie nowych klientów. Pozostałe pozycje, w tym również te zawierające mięso, mogą zainteresować ich przy kolejnych zamówieniach. 

UTRZYMANIE OBECNYCH KLIENTÓW 
Co się stanie, jeśli stali klienci restauracji postanowią jeść mniej mięsa? Lokal z wegańskimi opcjami w menu nie straci ich na rzecz konkurencji. 

Jako najpopularniejszy w kraju serwis do zamawiania jedzenia z dowozem cieszymy się, że możemy inspirować Polaków do odkrywania różnorodnych smaków, w tym również tych roślinnych. Rozpoczęcie przygody z kuchnią wegańską jest obecnie bardzo proste, a to wszystko dzięki restauracjom, których zaangażowanie i kreatywność mogą zachęcić nawet największego sceptyka do spróbowania niesamowicie różnorodnej i pysznej kuchni wegańskiej.

Autor: Arkadiusz Krupicz

Felieton ukazał się w „Food Service" 12/2021-1/2022 nr 211.

Autor tekstu: Redakcja Foodservice

Zobacz także

Karolina Kosno: Na zwykłym czy pistacjowym?

Coraz szersza grupa klientów wybiera mleka roślinne. Kawiarnie starają się dopasować do panującego trendu odchodzenia od mleka krowiego i prezentują swym gościom atrakcyjne oferty, by zadowolić jak największą liczbę osób. Czy koszt napojów roślinnych jest w polskich kawiarniach zadowalający?

Tomasz Źródłowski: Nie znam się na kawie

To będzie interesujący felieton traktujący o tym, że kawa to w ofercie gastronomicznej dziwny produkt spełniający wielorakie zadania.

Adam Chrząstowski: Bocuse'owy Budapeszt

Budapeszt po raz kolejny gościł europejską selekcję konkursu Bocuse d’Or, tym razem edycję 2022-23. Węgrzy świetnie wykorzystali organizację imprezy tej rangi w 2016 r. dla promocji rodzimej gastronomii i postanowili to powtórzyć. Udało im się bardzo dobrze.

Michalina Szczepańska: Sklepy i kawiarnie. Kooperacja czy konkurencja?

Czy istnieje możliwość, by sklepy i kawiarnie bez zakłóceń funkcjonowały razem na rynku kawiarnianym? Coraz większa ilość sklepów zapewnia nam przestrzeń na wypicie dobrej kawy, tym samym stając się konkurencją dla kawiarni.

Przedwojennych kawiarni czar - kawowy rynek 20-lecia międzywojennego

Wsiadamy do wehikułu czasu i przenosimy się w czasy 20-lecia międzywojennego, by sprawdzić, czy ówczesny rynek kawy i kawiarni w stolicy odbiegał znacznie od tego, który znamy obecnie. Kawową historię zbadał Bartosz Paluszkiewicz, barman i autor piszący o przedwojennej gastronomii.

Tomasz Źródłowski: Back to the future. Czyli krótko o tym, że zawsze będzie coś nie tak

Trudno w wojennych realiach tryskać optymizmem. Jest co najmniej kilka polskich powiedzeń, które doskonale nadają się do opisania otaczającej nas rzeczywistości.

Inne kategorie

Podcasty

Wegańskie słodycze: jak to ugryźć? [PODCAST]

Dania wegańskie dobrze zadomowiły się już w polskich sklepach i restauracjach. Coraz częściej klienci mają ochotę również na ciasta i desery, które nie zawierają produktów odzwierzęcych, a cukiernie chętnie wychodzą im naprzeciw. Rozmawiamy o tym z Dominiką Targosz, ambasadorką Chef for Change.
wicej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej