x

Kuchnia roślinna smacznym kąskiem dla restauracji

Kategoria: Lifestyle - blog    03.01.2022

Niemal 50-procentowy wzrost popularności dań bezmięsnych w ramach zamówień składanych na Pyszne.pl, rosnące zainteresowanie ze strony restauracji i klientów nie pozostawiają wątpliwości - roślinny trend zagościł u nas na dobre. Dlatego kuchnia wegańska znajduje się również w centrum uwagi Pyszne.pl.

Fot. materiały prasowe
Fot. materiały prasowe
Na potrzeby niedawno opublikowanego „Raportu Food Trendów” sprawdziliśmy, które bezmięsne potrawy były najpopularniejsze wśród naszych użytkowników. Kebab, burger i nuggetsy w wegańskiej odsłonie, czyli dania, które obecnie przodują wśród roślinnych zamówień z dostawą, stanowią zaledwie wstęp do bogatego roślinnego menu oferowanego przez lokale w całym kraju. I to właśnie ze względu na ich ekscytującą ofertę Pyszne.pl już drugi rok z rzędu wspiera Veganuary, zachęcając użytkowników do eksplorowania smakowitych roślinnych propozycji z okolicznych restauracji. Pokazujemy, że jedzenie wegańskie nie musi być nudne, a wręcz przeciwnie, jest to wyjątkowa szansa odkrywania różnorodnych potraw, szczególnie przez osoby, które dotychczas podchodziły do nich z dużą rezerwą. Efekty naszej inicjatywy są zauważalne – to właśnie w styczniu 2021 r. użytkownicy zamówili rekordowo dużo dań wegańskich. 

Wśród nich znalazł się również sam Robert Makłowicz. Nagranie, na którym ekspert kulinarny z doklejonymi wąsami i w białym podkoszulku zajada zamówionego „wegańskiego kebsa”, do dziś cieszy się ogromną popularnością i pokazuje, że dań roślinnych dostępnych na Pyszne.pl może spróbować każdy. 

Uwzględnianie w ofercie wegańskich potraw to jednak nie tylko satysfakcja dla klientów, ale również szereg korzyści dla restauracji. Wśród nich warto wyróżnić między innymi: 

ZWIĘKSZENIE SPRZEDAŻY 
Coraz więcej Polaków preferuje kuchnię roślinną i takiej oferty szuka w restauracjach. Dodatkowo, kiedy jedzenie zamawia grupa osób, będą one szukać miejsca, którego menu trafi w gusta każdego. Jeśli w ofercie zabraknie dań wegańskich, z zamówienia zrezygnuje nie tylko jedna osoba, ale cała grupa. Uwzględnienie wegańskich opcji pozwala odwołać się do szerszej bazy klientów. Więcej klientów = większy zysk. 

POZYSKANIE NOWYCH KLIENTÓW 
Klienci są zawsze ciekawi nowych smaków. Zwłaszcza w styczniu, w trakcie Veganuary, poszukują interesujących opcji wegańskich, przeglądając menu wielu lokali. To dla każdej, także tradycyjnie mięsnej restauracji, która zaproponuje roślinne opcje, szansa na pozyskanie nowych klientów. Pozostałe pozycje, w tym również te zawierające mięso, mogą zainteresować ich przy kolejnych zamówieniach. 

UTRZYMANIE OBECNYCH KLIENTÓW 
Co się stanie, jeśli stali klienci restauracji postanowią jeść mniej mięsa? Lokal z wegańskimi opcjami w menu nie straci ich na rzecz konkurencji. 

Jako najpopularniejszy w kraju serwis do zamawiania jedzenia z dowozem cieszymy się, że możemy inspirować Polaków do odkrywania różnorodnych smaków, w tym również tych roślinnych. Rozpoczęcie przygody z kuchnią wegańską jest obecnie bardzo proste, a to wszystko dzięki restauracjom, których zaangażowanie i kreatywność mogą zachęcić nawet największego sceptyka do spróbowania niesamowicie różnorodnej i pysznej kuchni wegańskiej.

Autor: Arkadiusz Krupicz

Felieton ukazał się w „Food Service" 12/2021-1/2022 nr 211.

Autor tekstu: Redakcja Foodservice

Zobacz także

"Panierki" - to nie do końca recenzja

Rafał Targosz sprawił mi niedawno ogromną przyjemność, przesyłając egzemplarz swojej książki "Panierki". Oczekiwałem tej publikacji od jakiegoś czasu z ogromnym zainteresowaniem z kilku powodów.

Tomasz Źródłowski: Circle of UpUse

Wiecie, jak powstał ten felieton? Dla tej historii ważne jest, że najpierw ktoś opowiedział w redakcji, iż istnieje kooperatywa między barem The Trust a lokalem Hummus Amamamusi - właściciele obu miejsc dogadali się i stanowią przykład zjawisk up-use i up-cycle.

Michalina Szczepańska: Veganuary: dlaczego nie chwyta?

Kolejny rok przynosi kolejny rekord akcji Veganuary. W edycji z 2022 r. oficjalnie (tj. poprzez zapis na stronie organizatora) wzięło udział ponad 629 tys. osób w 228 krajach.

Michalina Szczepańska: Dokąd zmierzasz, branżo roślinna?

Roślinne portfolio chce mieć teraz prawie każdy producent, a wegańską/wegetariańską półkę - każdy detalista.

Tomasz Źródłowski: O sztuce tworzenia

Oglądaliście już serial "The Bear"? Bo mam dziwne wrażenie, że to "Chef’s Table" roku 2022. Nie chcę zabrzmieć tak, jakbym nie wiadomo ile pracował, ale ostatnio mało mam czasu na tego typu rozrywki. Tym bardziej więc doceniam te, na które poświęcam czas.

Adam Chrząstowski: Navigare necesse est

Podobno Pompejusz, wchodząc na pokład wyruszającego w rejs statku, wypowiedział słowa: "Navigare necesse est, vivere non est necesse" - "Żeglowanie jest koniecznością, życie nią nie jest".

Inne kategorie

Podcasty

Lifestyle czy zwykła konsumpcja: gdzie tu jest miejsce dla żywności [PODCAST]

Czy zakup tego bądź innego napoju czy przekąski jest emanacją stylu życia? I na ile w czasach inflacji jest miejsce na taką manifestację? Dyskutujemy z Szymonem Mordasiewiczem z GfK.
wicej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej