x

Forum Kulinarne z Wrocławia - oaza śródziemnomorskich smaków

Kategoria: Miejsca    16.12.2021

Restauracja Forum Kulinarne z Wrocławia zajęła drugie miejsce w Plebiscycie Gości jesiennej edycji Restaurant Week. O formule na gastronomiczny sukces rozmawiamy z właścicielami miejsca - Barbarą i Jackiem Szydłowskimi.

Forum Kulinarne. Fot. Ania Mucha
Forum Kulinarne. Fot. Ania Mucha
„FOOD SERVICE”: Co wyróżnia państwa restaurację na wrocławskim rynku kulinarnym?
BARBARA SZYDŁOWSKA:
Na pewno lokalizacja – restauracja mieści się w pobliżu Narodowego Forum Muzyki i Opery Wrocławskiej, w budynku Max Born Forum. To właśnie tu dorastał noblista Max Born. Musimy też wspomnieć o naszym ogródku. Pięknie oświetlone patio stanowi oazę w środku miasta, gdzie ma się ochotę usiąść i odpocząć.
JACEK SZYDŁOWSKI: Mamy też bardzo ciekawe menu, w którym proponujemy dania basenu Morza Śródziemnego, w tym marokański tagin i potrawy z Bliskiego Wschodu. Co miesiąc wprowadzamy zmiany do karty, aby była ona jeszcze bardziej atrakcyjna. W weekendy zapraszamy na świeże owoce morza i ryby, co tydzień serwujemy coś innego. Poza tym w każdą środę można u nas posłuchać muzyki na żywo. 

Skąd pomysł na taki koncept?
B.S.: Pomysł na właśnie taką restaurację zrodził się z zamiłowania do podróży i lokalnego jedzenia. Basen Morza Śródziemnego to nasza ukochana destynacja.
J.S.: Odwiedziliśmy większość krajów w tym rejonie i doświadczyliśmy tam wspaniałych wrażeń kulinarnych. Dlatego zamarzyło nam się stworzenie miejsca we Wrocławiu, które oferowałoby gościom bogactwo śródziemnomorskich smaków.

Jak opisaliby państwo kuchnię, którą proponują gościom? Czy całe menu zmienia się co miesiąc? Jakie jest jego główne założenie? 
J.S.: Nie zmieniamy całej karty co miesiąc. Wprowadzamy nowe dania, a część wycofujemy. Cały czas jednak opieramy się na kuchni śródziemnomorskiej. 
B.S.: Karta jest krótka. Co miesiąc ją modyfikujemy, aby była zgodna z porą roku i dostępnością świeżych produktów. W menu znajdują się między innymi dania rybne, owoce morze, jagnięcina, ale można u nas zjeść także pizzę, makarony i nietuzinkowe desery. Codziennie serwujemy również lunch, a od czwartku do niedzieli – śniadania. Inspiracją do tworzenia menu śniadaniowego też jest kuchnia śródziemnomorska, stąd właśnie grecka jajecznica strapatsada, sycylijskie cornetto oraz bliskowschodni hummus. 

Najlepszy deser w Polsce według gości festiwalu Restaurant Week. Fot. Kaja Marchewka
Najlepszy deser w Polsce według gości festiwalu Restaurant Week. Fot. Kaja Marchewka
Podczas festiwalu Restaurant Week restauracja Forum Kulinarne okazała się najpopularniejszym lokalem w Polsce, ponadto zajęła II miejsce w konkursie ogólnopolskim i przygotowała najlepszą przystawkę. Co stoi za tym sukcesem, skąd taka popularność wśród gości? 
J.S.: Szef kuchni Paweł Błaszczyk opracował wyśmienite menu, które zainteresowało ogromną rzeszę gości festiwalu. Sukces, który osiągnęliśmy, to zasługa doskonałego gotowania i świetnej obsługi. Nasze kelnerki i kelnerzy chętnie nawiązują kontakt z gośćmi i z pasją opowiadają im o serwowanych daniach. 
B.S.: Jesteśmy bardzo wdzięczni naszym gościom za tak liczne odwiedziny i piękne opinie. Ogromnie nas to cieszy. Na ten sukces złożyło się kilka czynników: na pewno pyszne, starannie przygotowane i pięknie podane dania, ale też atmosfera w samej restauracji, jaką wykreowała nasza obsługa. Wygląda na to, że goście dobrze się u nas czują i chętnie wracają do Forum Kulinarnego, a to jest ogromny wspólny sukces. 

Co państwa najbardziej zaskoczyło podczas festiwalu Restaurant Week?
B.S.:
Otwartość gości na nowe smaki i chęć spędzania czasu w restauracjach. Myślę, że nie tylko my to zauważyliśmy. Polacy po długim lockdownie chcą wychodzić do lokali, spotykać się z przyjaciółmi, smakować życie. Zrobiliśmy się bardziej otwarci i chętniej uczestniczymy w wydarzeniach kulinarno-kulturalnych. 
J.S.: Ponadto najbardziej zaskoczyła nas szybkość zapełniania się rezerwacji. Mimo przedłużenia festiwalu o tydzień rezerwacje wciąż pojawiały się w ekspresowym tempie. 

Forum Kulinarne. Fot. Przemek Bana
Forum Kulinarne. Fot. Przemek Bana
Jakie widzą państwo korzyści z wzięcia udziału w tym przedsięwzięciu i czy wystartują w nim państwo ponownie?
B.S.:
Dzięki Restaurant Week wiele osób o nas usłyszało, dużo nas odwiedziło, sporo powraca. Chyba nie ma lepszej reklamy. Oczywiście, że będziemy startować. I na pewno postaramy się jeszcze bardziej zaskakiwać gości naszymi kulinarnymi propozycjami. 
J.S.: Przyjęliśmy 2100 festiwalowiczów, wydaliśmy 6300 talerzy, kilka tysięcy przeróżnych napojów i drinków, duuużo wina. Aby spełnić oczekiwania naszych gości, musieliśmy włożyć w to przedsięwzięcie ogrom serca. Udało się nam, bo cała załoga pracowała wyśmienicie. Atmosfera w zespole była świetna, wzajemnie sobie pomagali. Po festiwalu wszyscy spotkaliśmy się na imprezie firmowej wraz z załogą naszej drugiej restauracji – Alyki. Była zabawa, ciekawe quizy i konkursy oraz wiele śmiechu. Czekamy na następną edycję Restaurant Week, w której też będziemy chcieli osiągnąć sukces. Poprzeczka jest zawieszona wysoko, ale jeszcze nie najwyżej.

Wywiad ukazał się w „Food Service" 11/2021 nr 210.

Autor tekstu: Laura Osęka
O AUTORZE
Laura Osęka
Gotująca amatorsko psycholożka i psychodietetyczka, potrafiąca przemierzyć setki kilometrów dla konkretnego dania bądź deseru. Ceni w kuchni prostotę i wysoką jakość produktów. Autorka książki o prostym, lokalnym comfort food – „Miska szczęścia”.

Zobacz także

Sfinks z 0,62 mln zł zysku netto w II kw. 2017

Sfinks Polska, spółka zarządzająca sieciami restauracji Sphinx, Chłopskie Jadło i Wook, w pierwszym półroczu 2017 r. wypracowała 87,90 mln zł jednostkowych przychodów ze sprzedaży wobec 87,95 mln zł w takim samym okresie 2016 r.

Restauracja Meet & Eat w warszawskim Eurocentrum Office Complex

Meet & Eat to sieć restauracji działających w prestiżowych biurowcach w Polsce, serwujących śniadania i lunche. W kwietniu 2021 roku planowane jest otwarcie kolejnego lokalu - w Eurocentrum Office Complex przy Alejach Jerozolimskich w Warszawie.

Nałęczów Zdrój S.A. właścicielem Pałacu Małachowskich w Nałęczowie

Nałęczów Zdrój S.A., właściciel marki Cisowianka, to firma bardzo silnie związana z regionem Nałęczowa, świadoma jego wyjątkowości i pięknych, ponad 200-letnich, tradycji uzdrowiskowych.

Smashny - w Warszawie rusza lokal ze smash burgerami

Smash burger stał się w ostatnich latach jednym z ulubionych streetfoodowych dań w USA. Nowe miejsca z tym rodzajem burgera są tam regularnie otwierane, a technikę jego przyrządzania wykorzystują również znane sieci, m.in. Shake Shack i In-N-Out. Jak to smakuje?

Chaud Pain - piekarnia Projectu Warszawa i Marcina Przybysza

Gdzie kupić croissanta, jeśli nie we francuskiej piekarni? W grudniu planowane jest otwarcie rzemieślniczego lokalu Chaud Pain, która powstaje pod parasolem grupy Project Warszawa. Współtwórcą miejsca jest Marcin Przybysz, szef kuchni restauracji Epoka.

Food Hall Browarów Warszawskich już prawie gotowy. Wiemy, co będzie w środku

Już wkrótce pierwszych gości powita Food Hall Browary, mieszczący się w dawnej Leżakowni Browaru Haberbuscha i Schielego. Autorem projektu hali jest Aleksander Likus wraz ze wspólnikami, przedstawiciel młodego pokolenia rodziny Likusów - znanych z licznych projektów hotelarskich i gastronomicznych.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Jak budować kartę napojów w restauracji typu fine dining?

Fine dining, jak sama nazwa wskazuje, polega na dostarczeniu gościom restauracji doświadczenia gastronomicznego na bardzo wysokim poziomie.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej