x

Targi HORECA / GASTROFOOD / ENOEXPO powróciły do Krakowa

Kategoria: Wydarzenia - branżowe    22.11.2021

Po blisko dwóch latach przerwy do Krakowa powróciły Międzynarodowe Targi Wyposażenia Hoteli i Gastronomii HORECA, Targi Artykułów Spożywczych i Napojów dla Gastronomii GASTROFOOD oraz Międzynarodowe Targi Wina w Krakowie ENOEXPO.

Zdjęcie: Materiały prasowe
Zdjęcie: Materiały prasowe
W targach udział wzięło 230 wystawców m.in. z Czech, Francji, Gruzji, Kosowa, Polski, Portugalii, Turcji, Węgier, Włoch. Po raz pierwszy można było spotkać reprezentantów Słowenii, którzy nie kryli zadowolenia z udziału.

– To jest pierwszy raz kiedy Słowenia zaprezentowała się z 10 producentami. Dzięki wsparciu Ambasady Słoweńskiej w Warszawie byliśmy w stanie pokazać się nie tylko z dobrymi winami, ale też w sposób atrakcyjny wizualnie dla odwiedzających. Polacy szukają nowych smaków i nowych regionów, a Słowenia dla polskich klientów takim nowym regionem jeszcze jest – podsumowuje Damian Buraczewski, SlovVine.

Spotkania w cieniu pandemii
Targi HORECA dały okazję spojrzenia na gastronomię, hotelarstwo i winiarstwo z perspektywy zmian, które nastąpiły w 2020 roku. Wielu wystawców po raz pierwszy od wielu miesięcy miało szansę spotkania w branżowym gronie. Był czas na wymianę doświadczeń, podzielenia się wiedzą oraz nawiązania nowych kontaktów. Pomimo coraz większego optymizmu, sporo firm nadal trzyma rękę na pulsie i chce być gotowa na wypadek wprowadzenia ponownych ograniczeń.

Nie tylko wino
Największą część ekspozycji ENOEXPO® tradycyjnie stanowiły wina. Przez trzy dni targom towarzyszyły liczne degustacje, m.in. win czeskich, gruzińskich, hiszpańskich, niemieckich, portugalskich, słoweńskich, węgierskich. Dużym zainteresowaniem cieszyły się również cydry. Tegoroczną wisienką na torcie okazały się polskie destylaty.

Zwierciadło branży
Goście targów z pewnością na długo zapamiętają także wyjątkowe show, jakim był Bocuse d’Or Poland – polskie eliminacje do najbardziej prestiżowego międzynarodowego konkursu gastronomicznego. Targi od zawsze były zwierciadłem branży. To co prezentowane jest podczas imprezy, bardzo szybko staje się dominującym trendem w gastronomii i hotelarstwie. Rozwiązania proponowane podczas wydarzenia z pewnością przez wiele restauracji i hoteli już niebawem zostaną wdrożone, tak aby w rok 2022 wkroczyć pewnie i silnie.



Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Jakub Żymelski i Bartosz Zajdel mistrzami Polski w przyrządzaniu dziczyzny

Tegorocznymi mistrzami Polski w przyrządzaniu dziczyzny są Jakub Żymelski, zastępca szefa kuchni hotelu i restauracji Antonińska w Lesznie oraz Bartosz Zajdel, szef kuchni restauracji Loft w Gostyniu.

Konkurs Les Chefs en Or - Polska Edycja rozstrzygnięty!

Weronika Gurynow z Zespołu Szkół Gastronomicznych im. prof. E. Pijanowskiego w Warszawie zwyciężyła w kolejnej edycji konkursu Les Chefs en Or organizowanego przez Transgourmet Foodservice i Selgros Cash & Carry.

Forum Lodowe 2022: Hochland zaprezentował gamę nietypowych lodów

W Częstochowie zakończyło się Forum Lodowe 2022 - impreza dla producentów i dostawców z branży. Wśród wystawców pojawił się także Hochland, który zaprezentował m.in. nietypowe smaki lodów serkowych.

Polski barman Kacper Smarz mistrzem świata w kategorii flair

Reprezentujący Stowarzyszenie Polskich Barmanów Kacper Smarz zdobył złoto na World Cocktail Competiton Varadero 2022. Okazał się najlepszy w kategorii flair.

Walencja gospodarzem The World's 50 Best 2023

Ceremonia kolejnej edycji The World’s 50 Best Restaurants odbędzie się w hiszpańskiej Walencji, w czerwcu 2023 roku. Gali wręczenia nagród najlepszym lokalom gastronomicznym na świecie towarzyszyć będą jak zwykle liczne wydarzenia poboczne.

Daniel Craig w kampanii polskiej wódki

Belvedere - znana polska wódka żytnia klasy super premium - pozyskała ambasadora z hollywoodzkiego topu. To ceniony aktor Daniel Craig, który zasłynął rolą agenta 007 w słynnej bondowskiej serii.

Inne kategorie

Podcasty

Kryzys 2.0 i konsument, który przelicza: jak go zachęcić do marki? [PODCAST]

Czego potrzebuje teraz konsument? Czy zmieniać portfolio? Jak się z nim komunikować? Czy to jest moment na wprowadzanie nowości? Opowiada Jacek Sadowski, prezes Demo Effective Launching.
wicej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej