x

Targi HORECA / GASTROFOOD / ENOEXPO powróciły do Krakowa

Kategoria: Wydarzenia - branżowe    22.11.2021

Po blisko dwóch latach przerwy do Krakowa powróciły Międzynarodowe Targi Wyposażenia Hoteli i Gastronomii HORECA, Targi Artykułów Spożywczych i Napojów dla Gastronomii GASTROFOOD oraz Międzynarodowe Targi Wina w Krakowie ENOEXPO.

Zdjęcie: Materiały prasowe
Zdjęcie: Materiały prasowe
W targach udział wzięło 230 wystawców m.in. z Czech, Francji, Gruzji, Kosowa, Polski, Portugalii, Turcji, Węgier, Włoch. Po raz pierwszy można było spotkać reprezentantów Słowenii, którzy nie kryli zadowolenia z udziału.

– To jest pierwszy raz kiedy Słowenia zaprezentowała się z 10 producentami. Dzięki wsparciu Ambasady Słoweńskiej w Warszawie byliśmy w stanie pokazać się nie tylko z dobrymi winami, ale też w sposób atrakcyjny wizualnie dla odwiedzających. Polacy szukają nowych smaków i nowych regionów, a Słowenia dla polskich klientów takim nowym regionem jeszcze jest – podsumowuje Damian Buraczewski, SlovVine.

Spotkania w cieniu pandemii
Targi HORECA dały okazję spojrzenia na gastronomię, hotelarstwo i winiarstwo z perspektywy zmian, które nastąpiły w 2020 roku. Wielu wystawców po raz pierwszy od wielu miesięcy miało szansę spotkania w branżowym gronie. Był czas na wymianę doświadczeń, podzielenia się wiedzą oraz nawiązania nowych kontaktów. Pomimo coraz większego optymizmu, sporo firm nadal trzyma rękę na pulsie i chce być gotowa na wypadek wprowadzenia ponownych ograniczeń.

Nie tylko wino
Największą część ekspozycji ENOEXPO® tradycyjnie stanowiły wina. Przez trzy dni targom towarzyszyły liczne degustacje, m.in. win czeskich, gruzińskich, hiszpańskich, niemieckich, portugalskich, słoweńskich, węgierskich. Dużym zainteresowaniem cieszyły się również cydry. Tegoroczną wisienką na torcie okazały się polskie destylaty.

Zwierciadło branży
Goście targów z pewnością na długo zapamiętają także wyjątkowe show, jakim był Bocuse d’Or Poland – polskie eliminacje do najbardziej prestiżowego międzynarodowego konkursu gastronomicznego. Targi od zawsze były zwierciadłem branży. To co prezentowane jest podczas imprezy, bardzo szybko staje się dominującym trendem w gastronomii i hotelarstwie. Rozwiązania proponowane podczas wydarzenia z pewnością przez wiele restauracji i hoteli już niebawem zostaną wdrożone, tak aby w rok 2022 wkroczyć pewnie i silnie.



Autor tekstu: ( red. )

Inne kategorie

Akademia Horeca

SYSTEMY MOTYWACYJNE A WZROSTY SPRZEDAŻOWE W KATEGORII NAPOJÓW

W poprzednich artykułach omawiane były tematy istotne dla wzrostu sprzedaży i zysków kategorii napojów. Szukaliśmy odpowiedzi na pytanie, dlaczego kwestią fundamentalną jest inwestowanie w szkolenia dla zespołu, jak dopasować napoje do potraw, jak wyceniać napoje, omawialiśmy nadchodzące trendy.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej