x

Tork PaperCircle na COP26: Essity promuje obieg zamknięty

Kategoria: Lifestyle - ekologia    15.11.2021

Dzięki usłudze Essity - Tork PaperCircle ręczniki papierowe Tork zużyte podczas konferencji COP26 zostały poddane recyklingowi. To pierwsza na świecie tego typu usługa.

Zdjęcie: materiały prasowe
Zdjęcie: materiały prasowe
Firma Essity, właściciel marki Tork, ogłosiła  w piątek, że usługa Tork PaperCircle została wdrożona w ponad 80 łazienkach podczas 26. konferencji klimatycznej ONZ (COP26). Trwający 2 tygodnie globalny szczyt klimatyczny w Glasgow w Szkocji był decydującym momentem dla działań na rzecz klimatu, ze szczególnym ukierunkowaniem na promowanie gospodarki obiegu zamkniętego w celu dekarbonizacji i przeciwdziałania zmianom klimatycznym.

Ręczniki w obiegu zamkniętym
Tork PaperCircle to pierwsza na świecie usługa recyklingu zużytych papierowych ręczników do rąk, która pozwala przekształcić je w nowe produkty higieniczne. Wdrażając Tork PaperCircle podczas COP26, organizatorzy konferencji zredukowali odpady o co najmniej 20% i zmniejszyli emisję dwutlenku węgla nawet o 40%. Papierowe ręczniki są obecnie najchętniej wybieraną metodą osuszania dłoni, ale tylko 1% z nich jest dziś poddawany recyklingowi. Pokazuje to, że pozostają one niewykorzystaną szansą dla modelu biznesowego opartego na gospodarce o obiegu zamkniętym.

- Dzięki naszemu zaangażowaniu w działania na rzecz klimatu i usłudze Tork PaperCircle, dostępnej
w wybranych krajach Unii Europejskiej, Essity pomaga klientom podejmować działania oparte na obiegu zamkniętym. Jest nam niezmiernie miło, że Tork PaperCircle został wdrożony podczas COP26, najważniejszej na świecie konferencji klimatycznej, i umożliwił uczestnikom skorzystanie z rozwiązania, pozwalającego na efektywne, celowe i powtarzalne wykorzystanie zasobów – powiedział Don Lewis, prezes Essity.

35 milionów użytkowników
Tork PaperCircle to tylko jeden z przykładów zaangażowania Essity w realizację postulatów Porozumienia Paryskiego oraz Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ. Aby przyspieszyć postęp w realizacji tych inicjatyw, Essity koncentruje działania na 6 z 17 Celów ONZ, kładąc nacisk m.in.: na działania na rzecz klimatu, odpowiedzialną produkcję i konsumpcję, czystą wodę oraz warunki sanitarne.

Tork PaperCircle dociera obecnie do ponad 35 milionów użytkowników w ponad 150 różnych lokalizacjach w Europie. Usługa opiera się na współpracy między klientami, przedsiębiorstwami zarządzającymi odpadami i Tork, którzy razem tworzą zamknięty obieg ręczników papierowych. W ten sposób Essity wyznacza kierunek zmian w branży.

 





Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Ekologia może być ekonomiczna! Jak zarabiać na "zielonej" gastronomii?

Ograniczenie marnotrawienia surowców i żywności czy wprowadzenie energooszczędnych rozwiązań w biznesie może być zarówno ekologiczne, jak i ekonomiczne. Odmawiaj, ograniczaj, używaj ponownie, poddawaj recyklingowi i kompostuj - jak zastosować w gastronomii tych sześć zasad eko biznesu?

FRITZ-KOLA: w trosce o konsumenta i środowisko

Wprowadzona na rynek w 2003 r. przez dwójkę studentów z Hamburga fritz-kola stała się światowym fenomenem i jedną z najlepiej rozwijających się marek rzemieślniczych napojów na świecie. Jednym z powodów sukcesu firmy jest jej umiejętność łączenia biznesu z troską o środowisko naturalne.

Tork zmierza w stronę neutralności klimatycznej

- W ostatnich latach zauważyliśmy znaczący wzrost zainteresowania firm kwestiami ochrony środowiska we wszystkich segmentach rynku. Przy wyborze produktów klienci zwracają uwagę na ich wydajność i skład - mówi Wojciech Nizio, regional brand activation manager w Tork.

Jak zadbać o neutralność klimatyczną lokalu gastronomicznego? [PORADNIK]

Gastronomia sprzedaje nie tylko dania, ale także restauracyjne doświadczenie. A jego jakość w dużej mierze opiera się na wizerunku lokalu. Dlatego w dobie postępujących zmian klimatycznych warto zadbać o neutralność swojego miejsca i odpowiednio ją uzasadnić.

Rośnie zapotrzebowanie na środki czystości przyjazne środowisku

Rosnące wymagania w kwestii higieny i kryzys klimatyczny spowodowały wzrost zainteresowania "zielonymi" środkami czystości dla branży HoReCa. Ciągła presja cenowa powoduje, że na rynku coraz bardziej liczą się innowacyjne rozwiązania, przynoszące wymierne oszczędności dla środowiska i dla portfela.

IKEA: koniec z frytkami w restauracji?

Operator lokalnej restauracji IKEA za naszą zachodnią granicą postanowił, że z jego menu znikną... frytki. Uzasadnienie? Przygotowanie jednej ich porcji powoduje wytworzenie ponad czterokrotnie więcej CO2 niż proces gotowania ziemniaków.

Inne kategorie

Podcasty

Kryzys 2.0. Restauratorka Alicja Than o optymalizacji kosztów biznesu gastronomicznego [PODCAST]

W jaki sposób optymalizować koszty prowadzenia biznesu gastronomicznego w obliczu rosnącej inflacji oraz jak przetrwać na rynku, nie tracąc klientów i nie rezygnując z jakości - rozmawiamy o tym z Alicją Than, właścicielką lokali Izumi Sushi, Kago, Kiseki, Omakase, Matcha Bistro & Bar w Warszawie.
wicej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej