x

Tork PaperCircle na COP26: Essity promuje obieg zamknięty

Kategoria: Lifestyle - ekologia    15.11.2021

Dzięki usłudze Essity - Tork PaperCircle ręczniki papierowe Tork zużyte podczas konferencji COP26 zostały poddane recyklingowi. To pierwsza na świecie tego typu usługa.

Zdjęcie: materiały prasowe
Zdjęcie: materiały prasowe
Firma Essity, właściciel marki Tork, ogłosiła  w piątek, że usługa Tork PaperCircle została wdrożona w ponad 80 łazienkach podczas 26. konferencji klimatycznej ONZ (COP26). Trwający 2 tygodnie globalny szczyt klimatyczny w Glasgow w Szkocji był decydującym momentem dla działań na rzecz klimatu, ze szczególnym ukierunkowaniem na promowanie gospodarki obiegu zamkniętego w celu dekarbonizacji i przeciwdziałania zmianom klimatycznym.

Ręczniki w obiegu zamkniętym
Tork PaperCircle to pierwsza na świecie usługa recyklingu zużytych papierowych ręczników do rąk, która pozwala przekształcić je w nowe produkty higieniczne. Wdrażając Tork PaperCircle podczas COP26, organizatorzy konferencji zredukowali odpady o co najmniej 20% i zmniejszyli emisję dwutlenku węgla nawet o 40%. Papierowe ręczniki są obecnie najchętniej wybieraną metodą osuszania dłoni, ale tylko 1% z nich jest dziś poddawany recyklingowi. Pokazuje to, że pozostają one niewykorzystaną szansą dla modelu biznesowego opartego na gospodarce o obiegu zamkniętym.

- Dzięki naszemu zaangażowaniu w działania na rzecz klimatu i usłudze Tork PaperCircle, dostępnej
w wybranych krajach Unii Europejskiej, Essity pomaga klientom podejmować działania oparte na obiegu zamkniętym. Jest nam niezmiernie miło, że Tork PaperCircle został wdrożony podczas COP26, najważniejszej na świecie konferencji klimatycznej, i umożliwił uczestnikom skorzystanie z rozwiązania, pozwalającego na efektywne, celowe i powtarzalne wykorzystanie zasobów – powiedział Don Lewis, prezes Essity.

35 milionów użytkowników
Tork PaperCircle to tylko jeden z przykładów zaangażowania Essity w realizację postulatów Porozumienia Paryskiego oraz Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ. Aby przyspieszyć postęp w realizacji tych inicjatyw, Essity koncentruje działania na 6 z 17 Celów ONZ, kładąc nacisk m.in.: na działania na rzecz klimatu, odpowiedzialną produkcję i konsumpcję, czystą wodę oraz warunki sanitarne.

Tork PaperCircle dociera obecnie do ponad 35 milionów użytkowników w ponad 150 różnych lokalizacjach w Europie. Usługa opiera się na współpracy między klientami, przedsiębiorstwami zarządzającymi odpadami i Tork, którzy razem tworzą zamknięty obieg ręczników papierowych. W ten sposób Essity wyznacza kierunek zmian w branży.

 





Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Pyszne.pl usuwa plastik ze swojej oferty

Od 1 grudnia 2019 roku platforma do zamawiania jedzenia online Pyszne.pl pozbywa się plastiku ze swojej oferty. Zachęca współpracujące ze sobą restauracje do wprowadzenia alternatywnych opakowań na dostarczane posiłki.

Max Premium Burgers zmniejsza zużycie plastiku

Szwedzka sieciówka wprowadza papierowe słomki we wszystkich restauracjach w Polsce. Wkrótce do swoich zamówień konsumenci otrzymają także drewniane mieszadełka.

Neutralność klimatyczna: czy to jeszcze chwyta?

Jak to jest, gdy wszyscy mówią, że działają dla środowiska? I jak to jest, gdy producent wieprzowiny zachęca do... ograniczenia konsumpcji mięsa? Swoimi doświadczeniami dzieli się Paweł Nowak, dyrektor zarządzający Goodvalley, który jest właśnie tym producentem.

Costa Coffee rusza z akcją #ZeroWaste

Costa Coffee dołącza do proekologicznej kampanii #zwłasnymkubkiem. Chce zmniejszyć sprzedaż kawy w jednorazowych naczyniach, zachęcając gości do przynoszenia własnych, wielokrotnego użytku. Ze wszystkich kawiarni sieci w Polsce znikną też plastikowe słomki na rzecz papierowych.

Eko i wege wciąż na topie. Jak to wygląda online?

Zamawiający dania za pomocą PizzaPortal.pl coraz bardziej cenią sobie ekologiczne rozwiązania. Proszą o bambusowe sztućce i pakowanie zamówienia w papierowe torby. Niezmienną popularnością cieszy się trend wegetariański, a klienci chętnie zamawiają bezmięsne twistery, pizzę czy burgery.

Ekologiczna rewolucja

Restauracje, bary, bistra, street foody, food trucki, kawiarnie, cukiernie - słowem, wszystkie lokale gastronomiczne, którym choć trochę zależy na modnym obecnie wizerunku eko, popadły w słomkowe szaleństwo. Jednak słomki to nie wszystko. Zmienia się cały rynek jednorazowych opakowań na żywność.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Jak łączyć napoje i alkohole z jedzeniem?

Jako restaurator pewnie wiele razy myślałeś o zasadach łączenia potraw i napojów. Jak sprawić, aby odpowiednia selekcja napojów pasowała do menu? Co zrobić, by obsługa umiała zarekomendować odpowiedni napój 
do serwowanego posiłku?
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej