

Generacja Z w restauracji. Czego od gastronomii oczekuje "zoomer"?


Dużo mówi się o tym, jak generacja Z chce zmienić świat i jak wyznacza trendy związane z ekologią, wege oraz konsumpcją produktów bio. Wyniki ogólnopolskiego badania firmy Ariadna pokazują jednak, że w wyborach związanych z jedzeniem w restauracji to pokolenie nie różni się za bardzo od pozostałych.
Nieco bardziej interesująco wygląda sprawa opakowań. Duża część respondentów przedstawicieli pokolenia Z chce ograniczać zużycie plastiku. Jest to zbieżne z innymi badaniami, z których wynika, że plastik to namacalna kwestia, bliższa konsumentom znacznie bardziej niż pojęcie śladu węglowego, które może wydawać się nieco abstrakcyjne i bardzo skomplikowane. Zdecydowanie polityką środowiskową lokalu interesuje się tylko 23 proc. ankietowanych.
Nasze badanie nie przekreśla opinii, że ekologia jest ważna dla pokolenia Z, ale być może w tej konkretnej sytuacji, jaką jest wizyta w restauracji, ta sprawa jest spychana na dalszy plan. Nie znaczy to, że kwestie eko mocniej dojdą do głosu, kiedy to pokolenie dorośnie i się wzbogaci.
Badanie zostało przeprowadzone na panelu Ariadna na ogólnopolskiej próbie liczącej N=1082 osób. Kwoty dobrano wg reprezentacji w populacji Polaków w wieku 18 lat i więcej dla płci, wieku i wielkości miejscowości zamieszkania
Termin realizacji: 5 - 8 listopada 2021. Metoda: CAWI.
Zobacz także

Selgros Cash&Carry deklaruje chęć wycofania ze sprzedaży jaj z chowu klatkowego

Sieć samoobsługowych hal hurtowych Selgros Cash&Carry, należąca do Transgourmet Polska, zadeklarowała, że razem ze swoimi dostawcami podejmie działania prowadzące do wycofania ze sprzedaży jaj z chowu klatkowego do 2025 roku.

Prawa autorskie do muzyki odtwarzanej w restauracjach

Podczas serwowania dań w restauracji możemy umilić czas klientom, włączając muzykę. Odpowiednio dobrany repertuar wspomaga sprzedaż oraz wpływa pozytywnie na kreowanie atmosfery w lokalu. Należy jednak pamiętać, że odtwarzanie muzyki wiąże się z kosztami w postaci opłat.

REGUŁY, KTÓRYCH NIE MOŻNA ZŁAMAĆ PRZY OTWIERANIU BARU - SEKRETY SUKCESU NA KONKURENCYJNYM RYNKU

Tak więc chcesz otworzyć bar? Jesteś do tego przekonany? A czy nie zastanowiło cię, dlaczego inni, z większą wiedzą w tej materii, nie otworzyli jeszcze swojego baru? Myślisz, że nie potrafiliby? Nie, oni po prostu wiedzą, czym to… pachnie.

Badanie: nawet trzy lata na odbudowę branży HoReCa

Sektor HoReCa, obejmujący hotele, restauracje i catering, na odbudowę może potrzebować nawet trzech lat - wynika z badania Barometr COVID-19 Puls Biznesu.

Wpływ płacy minimalnej na ceny w polskiej gastronomii

Jednym z istotnych czynników kształtujących ceny sprzedaży jest wysokość pensji minimalnej. Jak dostosować aktualny model biznesowy restauracji do narzuconego wzrostu płacy minimalnej i utrzymać w tej sytuacji stały wartościowo wynik finansowy? Zapraszam do lektury.

Działalność gospodarcza w czasie wojny. Jakie są nastroje i oczekiwania konsumentów? [BADANIE]

Krajowi przedsiębiorcy, również w gastronomii, obserwując sytuację polityczną i nastroje społeczne wywołane wojną w Ukrainie, często zawieszają realizację zaplanowanych działań i inwestycji. Czy jesteśmy już gotowi na "odblokowanie" normalności? Jakie są oczekiwania polskich konsumentów?
Inne kategorie
Podcasty


Moda na wina nowofalowe w restauracjach. Rozmowa z Piotrem Pietrasem [PODCAST]

