

Generacja Z w restauracji. Czego od gastronomii oczekuje "zoomer"?


Dużo mówi się o tym, jak generacja Z chce zmienić świat i jak wyznacza trendy związane z ekologią, wege oraz konsumpcją produktów bio. Wyniki ogólnopolskiego badania firmy Ariadna pokazują jednak, że w wyborach związanych z jedzeniem w restauracji to pokolenie nie różni się za bardzo od pozostałych.
Nieco bardziej interesująco wygląda sprawa opakowań. Duża część respondentów przedstawicieli pokolenia Z chce ograniczać zużycie plastiku. Jest to zbieżne z innymi badaniami, z których wynika, że plastik to namacalna kwestia, bliższa konsumentom znacznie bardziej niż pojęcie śladu węglowego, które może wydawać się nieco abstrakcyjne i bardzo skomplikowane. Zdecydowanie polityką środowiskową lokalu interesuje się tylko 23 proc. ankietowanych.
Nasze badanie nie przekreśla opinii, że ekologia jest ważna dla pokolenia Z, ale być może w tej konkretnej sytuacji, jaką jest wizyta w restauracji, ta sprawa jest spychana na dalszy plan. Nie znaczy to, że kwestie eko mocniej dojdą do głosu, kiedy to pokolenie dorośnie i się wzbogaci.
Badanie zostało przeprowadzone na panelu Ariadna na ogólnopolskiej próbie liczącej N=1082 osób. Kwoty dobrano wg reprezentacji w populacji Polaków w wieku 18 lat i więcej dla płci, wieku i wielkości miejscowości zamieszkania
Termin realizacji: 5 - 8 listopada 2021. Metoda: CAWI.
Zobacz także

Od kwietnia cukiernie i piekarnie zapłacą mniej za gaz. Ulga nie obejmie jednak wszystkich

Od 1 kwietnia do końca 2023 roku piekarnie oraz cukiernie będą mogły korzystać z obniżonych cen gazu. Stawka jest prawie trzykrotnie niższa od ceny rynkowej. Decyzję w tej sprawie podjął właśnie rząd.

Eksperci: Fine dining musi otworzyć się na nowy typ klienta, by przetrwać kryzys

Nie wszystkie segmenty gastronomii inflacja dotyka w takim samym stopniu. Rynek dóbr luksusowych zdaje się wychodzić z kryzysu obronną ręką, co nie znaczy, że nie stoją przed nim istotne wyzwania - uważają uczestnicy debaty zorganizowanej przez Food and Design.

Co drugi Polak nie chce rozmawiać z kelnerem podczas składania zamówienia

Klienci restauracji coraz częściej chcieliby składać zamówienia w restauracjach z użyciem technologii i aplikacji bezprzewodowych. Chętnie ograniczyliby także kontakt z kelnerem - wynika raportu Retail od Adyen, dotyczącego sektora gastronomii w Polsce.

Subway rozważa sprzedaż i podbija swoją cenę

Franczyzowa sieć barów szybkiej obsługi z kanapkami, sałatkami i wrapami szuka nowego właściciela. Pertraktacje są wciąż na wczesnym etapie, ale mówi się, że sieć warta jest ponad 10 mld dol. Cenę sieć podbija dzięki transformacji lokali.

Trzy hot dogi na sekundę. Największa sieć punktów gastronomicznych w Polsce? Żabka!

Sprzedaje średnio trzy hot dogi na sekundę. Rekordy sprzedaży notują też panini oraz kawa, od niedawna dostępna w kawonamencie. Plany Żabki są jeszcze szersze!

W 2023 roku pustki w restauracjach? Polacy mocno ograniczą wydatki na gastronomię [BADANIE]

Obserwacje i obawy lokali potwierdzają liczby. Z powodu trudnej sytuacji ekonomicznej oszczędności gospodarstw domowych najbardziej odbiją się na wydatkach na rozrywkę i jedzenie na mieście - wynika z badania firmy doradczej Bain & Company.
Inne kategorie
Podcasty


Nowe kierunki rozwoju i nowe kategorie roślinnych produktów [PODCAST]

