x

Powrót festiwalu Fine Dining Week

Kategoria: Wydarzenia - otwarte    02.11.2021

Festiwal organizowany pod hasłem #NowyFineDining poszuka odpowiedzi na pytanie, jaka jest tożsamość autorskiej sztuki restauracyjnej po pandemicznych doświadczeniach. Najwybitniejsi szefowie kuchni z największych polskich miast (i nie tylko) zapraszają od 17 listopada do 5 grudnia.

Danie z warszawskiej restauracji InAzia. Zdjęcie: materiały prasowe
Danie z warszawskiej restauracji InAzia. Zdjęcie: materiały prasowe
Szefowie kuchni z wiodących restauracji w kraju zaserwują autorskie pięciodaniowe menu spoza karty, w specjalnej festiwalowej cenie 139 zł (z kartą Visa – 30 zł rabatu). Do każdego posiłku goście otrzymają festiwalowy koktajl Martini Fiero & Kinley Tonic Water. Wszystkie propozycje festiwalowych restauracji oraz oferowane przez nie menu znajdują się na stronie www.FineDiningWeek.pl. Tam też można dokonać rezerwacji.

Tegoroczna edycja Festiwalu poświęcona jest nowej tożsamości i próbie zdefiniowania najwyższej próby kulinariów w Polsce.  Po raz pierwszy wezmą w nim udział także restauracje, które najwyższy poziom restauracyjny i kulinarny reprezentują w bardziej codziennym wydaniu.

Pandemia spowodowała zerwanie z trendami, które jeszcze kilka miesięcy wcześniej stanowiły prawdziwą sensację. Pod wpływem zachodzących zmian szefowie kuchni i restauracje zaczęli poszukiwać nowej tożsamości i nowego miejsca na mapie kulinarnej i restauracyjnej, dokonując m.in. rekonstrukcji menu.

– Laboratoryjne modyfikacje ustąpiły miejsca fascynacji prostymi, naturalnymi składnikami najwyższej jakości. Do głosu dochodzi gotowanie zgodne z terroir i holistyczne spojrzenie na składniki. Przemiana zachodzi głównie w sferze produktów. Przestają liczyć się tylko najdroższe elementy. Fine dining dostosowuje się do otoczenia ekonomicznego i obostrzeń, ale dynamicznie wróci do czasów rezerwacji stolika z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem – mówi Jacek Krawczyk, prezes Bocuse d’Or Poland.

#NowyFineDining to odkrycie świata najbardziej renomowanych restauracji typu fine dining z takich miast i regionów jak Kraków, Łódź, Poznań, Śląsk, Trójmiasto, Warszawa, Wrocław. W Festiwalu biorą udział zarówno restauracje postrzegane jako ekskluzywne, jak i te najbardziej interesujące wśród postrzeganych jako codzienne.

W samej Warszawie Goście odwiedzą ponad 20 restauracji, w tym: InAzia, N31, Klonn, Belvedere Łazienki Królewskie, Dyletanci i Venti-tre. Podczas Festiwalu zadebiutują m.in. stołeczne Gardens by Fort, Ceviche Bar, Klonn, czy Stara Wozownia w Pałacu Mała Wieś. Organizatorzy szacują, że w wydarzeniu weźmie udział nawet 15 tysięcy gości!

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

9 czerwca rozpoczął się Restaurant Week

Wiosenna edycja festiwalu kulinarnego Restaurant Week potrwa do 27 czerwca. Trzydaniowe menu w cenie 59 zł można zjeść w blisko 350 restauracjach. Gdzie warto pójść? Sprawdźcie!

Radio Kulinarne - pierwszy podcast kulinarno-winiarski

Ruszył nowy projekt mediowy - Radio Kulinarne, czyli podcast kulinarno-winiarski. To pierwszy tego typu format na rynku - poszczególne odcinki są realizowane w formie radiowych reportaży i wywiadów.

Koral przekazuje sprzęt dla małopolskich ratowników

W obliczu pandemii firma Koral, największy producent lodów w Polsce, zakupiła i przekazała małopolskim ratownikom ponad 200 profesjonalnych masek, które zabezpieczają twarz oraz drogi oddechowe medyków.

Spot "Król Mycia Rączek" marki Kotlin podbija internet

Piotr Cyrwus, samozwańczy Król Mycia Rączek, wraz z marką Kotlin zwracają uwagę na to, jak ważna jest dbałość o bezpieczeństwo. Aktor wcielił się w rolę DJ-a z lat 80-tych, który w rytmie dyskotekowego bitu przypomina, jak ważne jest mycie rączek przed jedzeniem.

Massimo Bottura na Fine Dining Week! Ruszyły rezerwacje

Od 6 do 17 lutego 2019 w 7 lokalizacjach w Polsce odbędzie się kolejna edycja Fine Dining Week, festiwalu sztuki restauracyjnej w najlepszym wydaniu.

Selgros Cash&Carry wspiera potrzebujących

Selgros Cash&Carry kontynuuje wieloletnią współpracę z Caritas Poznań. Firma przekazała właśnie samochód dostawczy, dzięki któremu możliwe będzie usprawnienie dostaw żywności do jadłodajni i placówek żywieniowych, a tym samym jeszcze większe wsparcie dla ubogich i potrzebujących.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna strategia wyceny napojów

Odpowiednia wycena napojów to jedna z najważniejszych decyzji komercyjnych w sektorze HoReCa. Jeśli poziom cen jest właściwy, sprzedaż, a nią także zyski ze sprzedaży napojów wzrosną. W przypadku gdy ceny są zbyt niskie, tracimy zysk. Jeżeli natomiast ceny są zbyt wysokie, ryzykujemy utratę klienta.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej