x

Japońska restauracja Yatta Sushi w Sopocie - ekskluzywne wnętrza, inkluzywna atmosfera

Kategoria: Miejsca    22.10.2021

Nowe miejsce na gastronomicznej mapie Sopotu! Nieopodal plaży działa już restauracja Yatta Sushi. Jej twórcy - Filip Herba i Maciej Jabłoński - proponują kulinarną podróż do Japonii. Bez wyjeżdżania z Trójmiasta, za to w towarzystwie niepowtarzalnego designu.

W menu lokalu znajdują się przede wszystkim różne rodzaje sushi: od nigiri i sashimi, przez hosomaki i futomaki po california maki w ciekawych kombinacjach smakowych. Miłośnicy kuchni japońskiej mogą tu zamówić również zupy, przystawki, czy dania główne. Wyróżnikiem restauracji jest jakość produktów, której właściciele pilnują osobiście.

Zaczęło się od dowozów
Yatta Sushi to marka już znana mieszkańcom Trójmiasta, bo od 2 lat serwuje sushi z dowozem na terenie Gdańska, Sopotu i Gdyni. Wcześniej jej założyciele, czyli Filip Herba i Maciej Jabłoński, prowadzili także inne działalności związane z kuchnią japońską. Po trudnym i zaskakującym dla gastronomii roku, postanowili zaufać swojej pasji, chęci rozwoju i podjąć ryzyko - stworzyć restaurację stacjonarną.

Sushi w sopockim Yatta Sushi. Zdjęcie: materiały prasowe
Sushi w sopockim Yatta Sushi. Zdjęcie: materiały prasowe
Wydawać by się mogło, że otwieranie lokalu w niepewnych czasach to dość szalone wyzwanie, ale twórcy restauracji nieopodal sopockiej plaży są jednak na nie gotowi. Doświadczyli już zarówno opóźnień ze strony ekipy, dostawców materiałów, a przed planowanym otwarciem - awarii, wskutek której pojawił się ogień. Wyzwania są im więc niestraszne! Od pomysłu do realizacji minęło 8 miesięcy i 15 października otworzyli drzwi restauracji dla pierwszych gości.

Ale wnętrze!

Sopocka restauracja Yatta Sushi. Zdjęcie: materiały prasowe
Sopocka restauracja Yatta Sushi. Zdjęcie: materiały prasowe
Sam lokal przy ulicy Grunwaldzkiej 12/16, czyli położony blisko plaży i słynnego molo w Sopocie, to połączenie hi-endowego designu, bazującego na autentycznych skałach, efektownych surowcach oraz ekskluzywnych tkaninach i elementach, a przy tym zaskakującym, bo ekstrawertycznym, otwartym charakterze. To otoczenie sprawia, że podczas rozmowy z kelnerem można się poczuć, jak na spotkaniu ze znajomymi.

Zależało nam, aby Yatta była konceptem, którego nam samym brakowało na gastronomicznej mapie Trójmiasta, a może i Polski. W lokalu, który już na pierwszy rzut oka robi duże wrażenie, chcemy serwować autentyczną, świeżą i zrodzoną z pasji kuchnię japońską. To wszystko w miłej, luźnej, niezobowiązującej atmosferze. Tacy jesteśmy my, więc i takie miejsce stworzyliśmy - mówi Maciej Jabłoński, współzałożyciel Yatta Sushi.

Historia pierwszej rolki

Filip Herba (po lewej) i Maciej Jabłoński - twórcy Yatta Sushi w Sopocie. Zdjęcie: materiały prasowe
Filip Herba (po lewej) i Maciej Jabłoński - twórcy Yatta Sushi w Sopocie. Zdjęcie: materiały prasowe
Skąd wziął się pomysł na Yatta Sushi? Oczywiście z zamiłowania do kuchni japońskiej, które we współzałożycielu i szefie kuchni, Filipie Herbie, obudziło się jeszcze długo przed pełnoletnością, a następnie narastało, regularnie wzbogacane o nowe doświadczenia.

Moja pasja do sushi zaczęła się, gdy miałem 12 lat i po raz pierwszy odwiedziłem sushi bar z moją siostrą i tatą. Od tamtej pory, za każdym razem, kiedy moja rodzina miała powód do świętowania, szliśmy na sushi, bo było to coś wyjątkowego i fascynującego. Po jakimś czasie, razem z moją mamą i siostrą zaczęliśmy sami robić sushi w domu, ucząc się z różnych artykułów w gazetach oraz filmików w internecie. Wtedy oczywiście nie wiedziałem, że kiedyś będzie to mój zawód - opowiada Filip Herba.

Pierwszą pracę w restauracji sushi Herba podjął, aby opłacić egzaminy warunkowe na studiach psychologicznych. Trwały one jednak miesiące, a pasja w innym kierunku z każdym dniem rosła, a wraz z nią ambicje i frajda z wykonywanej pracy… Efekt był taki, że Filip nie wrócił na studia, ponieważ odkrył w sobie zupełnie inne zainteresowania, z którymi chciał iść przez życie. Dziś jest sushi masterem o umiejętnościach na najwyższym poziomie, co potwierdzają liczne certyfikaty oraz oczywiście zadowolenie gości.



Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Bartosz Lisek ponownie otwiera Lokal na Rybę. W menu m. in. ... bawimordki

Zamknięty w kwietniu 2022 roku Lokal na Rybę Bartosza Liska wystartuje ponownie w swojej dawnej lokalizacji na początku grudnia. Wnętrze przechodzi właśnie gruntowny remont.

Jedyny taki McDonald's w Polsce. Lokal opakowany w wełniane ubranko

Restauracja McDonald's w Ustroniu została przyodziana... w wełniany kubrak. Oryginalne "opakowanie" budynku lokalu to część kampanii, która promuje zimową, sezonową ofertę Burger Drwala. Jej premiera rusza 23 listopada.

The Complex w Warszawie - miks smaków i rozrywki

The Complex to kulinarno-rozrywkowe serce multibrandowego obiektu Louvre Hotels Group w Warszawie. Przestrzeń pełną smaków i wydarzeń współtworzą trzy koncepty gastronomiczne.

Sposób na kryzys? Morski Zając - restauracja latem, palarnia kawy poza sezonem

Niektórzy restauratorzy zamiast utyskiwać na wojnę i szalejącą inflację, dywersyfikują ryzyko, przekształcając swój koncept. Morski Zając z Kuźnicy, dotąd miejsce całoroczne, w tym roku zamyka się na zimę, by skupić się na drugim biznesie - palarni kawy.

Pomysł na kryzys według Koko & Roy - delikatesy zamiast bistro

Pandemia, wojna, inflacja... Są restauratorzy, którzy się nie poddają kryzysom, a zamiast narzekać wymyślają kolejne sposoby na dywersyfikowanie lub zmianę swojego biznesu. Bistro Koko & Roy przekształciło się w delikatesy. O zmianie rozmawiamy z Anną Sytą, właścicielką biznesu.

Tauzen Pizza w miejsce Cyrulika Śląskiego - zmiana konceptu sposobem na kryzys

Dawna katowicka kawiarnia Cyrulik Śląski przeobraziła się w pizzerię inspirowaną Nowym Jorkiem. Radykalna zmiana to pomysł na radzenie sobie ze skutkami pandemii i inflacją. O tym, czy pizza sprawdza się lepiej niż kawa i ciastko rozmawiamy z Efremem Brolem, właścicielem Tauzen Pizzy.

Inne kategorie

Podcasty

Kryzys 2.0 i konsument, który przelicza: jak go zachęcić do marki? [PODCAST]

Czego potrzebuje teraz konsument? Czy zmieniać portfolio? Jak się z nim komunikować? Czy to jest moment na wprowadzanie nowości? Opowiada Jacek Sadowski, prezes Demo Effective Launching.
wicej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej