x

Rusza Food Town w Fabryce Norblina

Kategoria: Miejsca    21.10.2021

Food Town w warszawskiej Fabryce Norblina to 23 różnorodne koncepty gastronomiczne i cztery bary stworzone przez wielokrotnego laureata prestiżowych konkursów barmańskich Tomasza Małka. Oprócz różnorodnej kuchni food hall ma także bogatą ofertę rozrywkową. Start - 22 października.

Fabryka Norblina. Zdjęcie: materiały prasowe
Fabryka Norblina. Zdjęcie: materiały prasowe
Food Town to oryginalnie zaprojektowana przestrzeń gastronomiczna w Fabryce Norblina, obejmująca pięć zabytkowych hal fabrycznych o łącznej powierzchni 3200 m kw. Jest największym tego typu miejscem w Warszawie. Jedna z hal przeznaczona jest na wydarzenia kulturalne i koncerty, pozostałe zorganizowane są tematycznie: azjatycka, śniadaniowo-lunchowa, industrialna czy centralna.

Znajdziemy tu 23 koncepty gastronomiczne. Zarówno ceny, jak i menu, mają być przystępne dla osób o różnych gustach i oczekiwaniach.

U kogo zjemy?

Food Town w Fabryce Norblina. Zdjęcie: Mediafresh
Food Town w Fabryce Norblina. Zdjęcie: Mediafresh
Przestrzeń norblinowskiego Food Town wypełniają kawiarnie, restauracje śniadaniowe, szeroka oferta obiadowa obejmująca różne kuchnie europejskie, bliskowschodnie, azjatyckie, tex-mex i amerykańską oraz niestandardowe koncepty vege/vegan i inne.

Wiele z nich to szyldy, które pojawią się w Polsce po raz pierwszy, m.in. Yaffo (kuchnia bliskowschodnia, w szczególności regionu Tel Avivu), Super Slice (pizza w stylu nowojorskim), Crêpes Store (naleśniki bretońskie z sezonowymi dodatkami), Bukhara (uzbecki street food), Les Frites, Casa Buena, Gnocchi, Yaday Goflafle (wytrawne gofry bąbelkowe).

Food Town w Fabryce Norblina. Zdjęcie: Mediafresh
Food Town w Fabryce Norblina. Zdjęcie: Mediafresh
Oprócz tego, funkcjonują: Buena Vista Social Food (kuchnia karaibska oraz hawajskie poke bowl), Pho Kwadrat, Umamitu, pierwsze w Warszawie Papuvege, sandwiche od Smoke Philly Cheese Steak, znany z Nocnego Marketu koncept kolaboracyjny Soul Food i slodkowasna.pl – Fat Daddy Banh Mi Joint, Sando Rice Express (japońskie kanapki ryżowe onigirazu), Picknick (koncept oferujący zdrowe przekąski na ciepło i zimno), My Thai, Dim Sum Ramen, indyjskie Curry Leaves, American Food Truck in the House oraz Noodle House.

Food Town w Fabryce Norblina ma działać przez 7 dni w tygodniu od wczesnych godzin rannych (8:00 od poniedziałku do piątku, 9:00 w weekendy) do późnego wieczora (22:00 od poniedziałku do czwartku i 23:00 w niedzielę), oraz do 1:00 w nocy w piątki i 2:00 w soboty.

Koncert na cztery bary
W Food Town działają cztery różne bary, prowadzone przez cocktail art directora Adama Grądziela oraz szefa barów Tomasza Małka - zwycięzcę 66 konkursów barmańskich na całym świecie, 4-krotnego Mistrza Roadhouse World Final oraz 4-krotnego zwycięzcę międzynarodowej ligi flair WFA Grand Slam.

Pierwszy bar to Old Shaker – jego inspiracją architektoniczną był produkowany w czasach świetności Fabryki Norblina shaker barmański. Zlokalizowany w sali industrialnej, wykonany z drewna, stali i miedzianych elementów w swojej ofercie skupia się na bourbonach, whisky, ginach, rumach i koktajlach oraz świeżym piwie z tanków.

Kolejny, Amaro Mio! w części śniadaniowej, serwuje drinki w typie aperitif, spritz czy niskoalkoholowe. W sali przeznaczonej na wydarzenia kulturalne, obsługą gości zajmuje się premium bar Gimlet – skoncentrowany na eleganckich koktajlach, urządzony w klasycznym stylu retro/glamour, z  wykorzystaniem drewna, cegły i stali.

Ostatni z barów – Pandan – znajduje się w hali azjatyckiej i swoim klimatem przypomina miejsca znane z takich dzielnic jak nowojorski Chinatown.
– Tworzymy naprawdę niesamowite miejsce, które zachwyci gości różnorodnością i poziomem - mówi Tomasz Małek – Beverage Director w Food Town. – W tych czterech różnorodnych barach serwować będziemy koktajle w stylu azjatyckim, aperitivo, klasycznym, koktajle lov ab, mocktaile, wegańskie i organiczne. Wszystko w duchu minimal waste – dodaje.

W barach pracuje pięćdziesięcioosobowy zespół barmański, za którego szkolenie odpowiada Head of Training, Maciej Szymański.

Co jeszcze?
Rewitalizacja Fabryki Norblina na warszawskiej Woli dobiegła końca. Swoją działalność rozpoczęły już tam pierwsze koncepty, m.in. autorskie kino butikowe KinoGram oraz BioBazar – pierwszy w Polsce targ z ekologiczną, certyfikowaną żywnością.

W kolejnym czasie uruchomione zostanie multimedialne Muzeum Fabryki Norblina, Piano Bar z muzyką na żywo, jak również restauracje Soul Food oraz Blue Cactus. Na terenie Fabryki pojawi się także monobrandowy sklep z autorską nalewką – Wiśniewski, a także sklep i bar z autorskim piwem kraftowym Uwaga Piwo.

 


Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Bartosz Lisek ponownie otwiera Lokal na Rybę. W menu m. in. ... bawimordki

Zamknięty w kwietniu 2022 roku Lokal na Rybę Bartosza Liska wystartuje ponownie w swojej dawnej lokalizacji na początku grudnia. Wnętrze przechodzi właśnie gruntowny remont.

Jedyny taki McDonald's w Polsce. Lokal opakowany w wełniane ubranko

Restauracja McDonald's w Ustroniu została przyodziana... w wełniany kubrak. Oryginalne "opakowanie" budynku lokalu to część kampanii, która promuje zimową, sezonową ofertę Burger Drwala. Jej premiera rusza 23 listopada.

The Complex w Warszawie - miks smaków i rozrywki

The Complex to kulinarno-rozrywkowe serce multibrandowego obiektu Louvre Hotels Group w Warszawie. Przestrzeń pełną smaków i wydarzeń współtworzą trzy koncepty gastronomiczne.

Sposób na kryzys? Morski Zając - restauracja latem, palarnia kawy poza sezonem

Niektórzy restauratorzy zamiast utyskiwać na wojnę i szalejącą inflację, dywersyfikują ryzyko, przekształcając swój koncept. Morski Zając z Kuźnicy, dotąd miejsce całoroczne, w tym roku zamyka się na zimę, by skupić się na drugim biznesie - palarni kawy.

Pomysł na kryzys według Koko & Roy - delikatesy zamiast bistro

Pandemia, wojna, inflacja... Są restauratorzy, którzy się nie poddają kryzysom, a zamiast narzekać wymyślają kolejne sposoby na dywersyfikowanie lub zmianę swojego biznesu. Bistro Koko & Roy przekształciło się w delikatesy. O zmianie rozmawiamy z Anną Sytą, właścicielką biznesu.

Tauzen Pizza w miejsce Cyrulika Śląskiego - zmiana konceptu sposobem na kryzys

Dawna katowicka kawiarnia Cyrulik Śląski przeobraziła się w pizzerię inspirowaną Nowym Jorkiem. Radykalna zmiana to pomysł na radzenie sobie ze skutkami pandemii i inflacją. O tym, czy pizza sprawdza się lepiej niż kawa i ciastko rozmawiamy z Efremem Brolem, właścicielem Tauzen Pizzy.

Inne kategorie

Podcasty

Lifestyle czy zwykła konsumpcja: gdzie tu jest miejsce dla żywności [PODCAST]

Czy zakup tego bądź innego napoju czy przekąski jest emanacją stylu życia? I na ile w czasach inflacji jest miejsce na taką manifestację? Dyskutujemy z Szymonem Mordasiewiczem z GfK.
wicej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej