x

Pascal Brodnicki ambasadorem kampanii "Teraz pstrąg"

Kategoria: Wydarzenia - otwarte    19.10.2021

Polskie pstrągi hodowane są w rodzinnych gospodarstwach, dzięki czemu łatwo je kupić i w małych, i dużych sklepach. Korzyści z włączenia tej ryby do codziennej diety przedstawia kampania "Teraz pstrąg", której ambasadorem jest znany kucharz Pascal Brodnicki.

Pascal Brodnicki. Zdjęcie: materiały prasowe
Pascal Brodnicki. Zdjęcie: materiały prasowe
Pstrąg to ryba, którą można przyrządzić w bardzo prosty sposób. Jego mięso jest delikatne w smaku i pyszne, a dzięki temu, że polski pstrąg dostępny jest lokalnie, a także pakowany jest w technologii MAP, mamy gwarancję jakości i świeżości mięsa. W sklepach znajdziemy zarówno całe ryby, jak i filety czy dzwonki.

Dużą zaletą pstrąga jest to, że można go przygotować na wiele sposobów. Idealnie sprawdzi się na grillu (pieczony na przykład w całości z dodatkiem świeżych ziół), ale można go też klasycznie usmażyć, udusić czy ugotować. Fani sushi z pewnością pokochają surowego lub marynowanego pstrąga w orientalnym wydaniu, a ci, którzy lubią w kuchni eksperymentować, pewnie sami opracują idealną wersję pstrąga.

– Można go gotować w bulionie, piec na grillu, sparzyć, blanszować, czy też podsmażyć delikatnie na patelni wcześniej obtaczając w mącę, ryba wtedy będzie miała taką chrupiącą brązową skórkę. Ważne, aby pamiętać przy smażeniu ryby o odpowiedniej temperaturze tłuszczu, inaczej mięso będzie suche i niesmaczne, powinno to być od 120 do 150 stopni. Teraz mówię o najprostszych przepisach, ale pstrąg daje nam nieograniczone możliwości, można zrobić z niego dosłownie wszystko! – mówi ambasador kampanii, kucharz Pascal Brodnicki

Skąd się biorą pstrągi?
Pstrąg, którego bez problemu kupimy przez cały rok w lokalnych sklepach czy marketach, pochodzi ze znajdujących się na terenie całej Polski, w większości niewielkich, rodzinnych gospodarstw zaliczanych do nowoczesnej akwakultury. Jako że pstrągi to ryby rzeczne, które lubią dobrze natlenione i szybko płynące wody, do ich hodowli – zwanej akwakulturą, stosuje się stawy przepływowe imitujące warunki naturalne panujące w rzece.

Ważne jest też, aby wody były bardzo czyste, dlatego jakość wody w gospodarstwach podlega stałej kontroli. W akwakulturze stosuje się nowoczesne, kilkustopniowe systemy oczyszczania wody, co ma pozytywny wpływ na środowisko naturalne. Woda z rzek często jest uzdatniana, zanim trafi do akwakultury, zatem produkcja pstrąga nie obciąża dodatkowo środowiska naturalnego, a poprawia dobrostan ryb.

Akwakultura w Polsce i UE
Dla wielu hodowców pstrąga akwakultura jest sposobem na życie i ogromną pasją. Nowoczesna i zrównoważona akwakultura (forma gospodarki polegająca na hodowli wybranych rodzajów organizmów wodnych w naturalnych lub sztucznych zbiornikach wodnych) to postęp technologiczny dla jakości wód i ochrony środowiska. Akwakultura zmniejsza potrzebę połowu większej ilości dzikich ryb, a tym samym przyczynia się do zachowania naturalnych zasobów rybnych.

Co więcej, produkowana w ten sposób żywność ma mniejszy wpływ na klimat i środowisko niż inne gałęzie rolnictwa, a przede wszystkim zapewnia żywność, która jest świeża i lokalna. Rozwój tego sektora wspiera Unia Europejska, która realizuje strategię przejścia krajów UE na zrównoważony system żywnościowy, zdrowy dla ludzi i mniej szkodliwy dla środowiska.

Niestety obecnie unijna akwakultura zaspokaja tylko 10 proc. unijnego spożycia żywności pochodzenia morskiego. Dlatego tak ważny jest fakt, że zrównoważona hodowla pstrąga w Polsce prowadzona jest zgodnie z ideą slow food (hodowany od 2 do 4 lat) i wypełnia większość z 17 celów zrównoważonego rozwoju (agenda ONZ).

Teraz pstrąg!
Akwakultura to niewątpliwie przyszłość, poszanowanie środowiska i przede wszystkim zdrowy rozwój nas i naszych dzieci, co podkreśla kampania „Teraz pstrąg” zainicjowana przez Stowarzyszenie Producentów Ryb Łososiowatych.
Jej ambasadorem jest kucharz, prezenter telewizyjny i autor książek kucharskich, Pascal Brodnicki. Kulinarne szlify zdobywał on we francuskich szkołach gastronomicznych, a następnie pracował w najlepszych restauracjach w Nowym Jorku i Francji. W Polsce popularność przyniósł mu program „Po prostu gotuj!”, a obecnie prowadzi kanał w serwisie YouTube „Tuba smaku”.

– 30% dzikich ryb osiągnęło już destrukcyjny limit swoich zasobów biologiczny, a połowa populacji jest na wyginięciu. Świat potrzebuje akwakultury, aby zaspokoić stale rosnące zapotrzebowanie na ryby, czy na owoce morza. Akwakultura daje nam możliwość zjedzenia ryby, która rozwijała się w swoim tempie i przez to jest zdrowa. Takie działanie naprawdę może uratować nasz świat i ekosystem – mówi Brodnicki.

Do udziału w kampanii zostali zaproszeni także influencerzy, w tym m.in. popularna kucharka i autorka książek kulinarnych, Anna Starmach, dietetyk, Paulina Ihnat oraz znani kucharze, Damian Kordas i Grzegorz Zawierucha.
Kampania w outdoorze startuje 15 października, wtedy również wystartuje na Facebooku, Instagramie, VOD i YouTube, a spoty telewizyjne emitowane będą od 18 października. To pierwsza odsłona kampanii w ramach trzyletniego programu, który potrwa do 2023 roku.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Marcin Przybysz i gościnnie Michał Kuter zapraszają na urodziny Epoki

Swoje pierwsze urodziny restauracja Epoka uczci wyjątkowymi kolacjami na cztery ręce, przygotowanymi przez szefów Marcina Przybysza (Epoka) i Michał Kutera z poznańskiego A nóż widelec. Z okazji jubileuszu stworzyli 15-przepisowe menu degustacyjne, które będzie serwowane tylko przez 4 dni.

WIOSENNA EDYCJA RESTAURANT WEEK

Około 400 restauracji z 35 polskich miast weźmie udział w wiosennej odsłonie Restaurant Week. Festiwal organizowany jest od 3 do 17 kwietnia, tym razem pod hasłem #SzanujJedzenie.

Rekordowa edycja Fine Dining Week

W dniach 29 sierpnia-9 września odbyła się piąta edycja Fine Dining Week, w której uczestniczyły 64 restauracje z sześciu miast: Krakowa, Łódzi, Poznania, Trójmiasta, Warszawy oraz Wrocławia. Letnia odsłona Fine Dining Week spotkała się z ogromnym zainteresowaniem ze strony gości oraz restauratorów.

Makro wspiera restauratorów, zachęcając do zamawiania świątecznego cateringu

Daj odpocząć swojej kuchni i zamów świąteczne potrawy z ulubionej restauracji - zachęca w swojej najnowszej kampanii Makro. Sieć chce w ten sposób wspierać restauracje w czasie pandemii.

Przed nami Whisky Live Warsaw 2020

Mimo trudnej sytuacji rynkowej naznaczonej obecnością koronawirusa, organizatorzy Whisky Live Warsaw 2020 przygotowali specjalny scenariusz dla tegorocznej odsłony festiwalu. Impreza odbędzie się 1-3 października w Centrum Praskim Koneser.

BARON I MARCZEWSKA NA NOWYM FRONCIE

Aleksander Baron został szefem kuchni w nowej restauracji Zoni , a Adriana Marczewska szefową bistro WuWu. Restauracje powstają na terenie rewitalizowanego kompleksu Koneser z inicjatywy rodzinno-biznesowej spółki Rest Team, którą współtworzą Ewa, Andrzej i Mirosław Niziowie.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna strategia wyceny napojów

Odpowiednia wycena napojów to jedna z najważniejszych decyzji komercyjnych w sektorze HoReCa. Jeśli poziom cen jest właściwy, sprzedaż, a nią także zyski ze sprzedaży napojów wzrosną. W przypadku gdy ceny są zbyt niskie, tracimy zysk. Jeżeli natomiast ceny są zbyt wysokie, ryzykujemy utratę klienta.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej