Polacy jedzą około 12 kg ryb i owoców morza rocznie, a GUS w publikacji „Rolnictwo 2019” wskazuje, że ich spożycie na osobę z roku na rok spada. W sąsiednich Niemczech sprzedaż detaliczna roślinnych alternatyw ryb wzrosła o 623% w ciągu dwóch lat. Również w Polsce na sklepowych półkach powoli pojawiają się takie produkty.
Konferencja Plant-Powered Perspectives to okazja do zastanowienia się nad przyszłością alternatyw produktów odzwierzęcych, poznania ludzi z branży, zainspirowania się i spróbowania roślinnych nowości. Jest to możliwe dzięki wyjątkowym partnerom. W tym roku obok przedstawicieli firm takich jak Danone, Biedronka, Żabka Polska czy Polsoja poznamy start-upy z różnych regionów świata – między innymi Lukę Sincek ze słoweńskiego Juicy Marbles, producentów roślinnego fillet mignon, Jacka Prusa z Kuleana,którego start-up wytwarza roślinnego tuńczyka sushi grade, czy Katarzynę Siczek z It’s Bean, lokalnej firmy produkującej alternatywy jogurtów na bazie fasoli.
Konferencji towarzyszy także kolejna odsłona Plant-Powered Pitching, przestrzeni dla innowatorów z pomysłami na zrewolucjonizowanie systemu produkcji żywności. To wyjątkowa okazja do zaprezentowania się przed jedyną w swoim rodzaju branżową widownią. Partnerami konkursu są EIT Food, część Europejskiego Instytutu Innowacji i Technologii oraz foodtech.ac, czyli akceleratora, który łączy technologię i branżę spożywczą w służbie całemu światu.
W tym roku podczas przerwy uczestnicy konferencji będą mogli spróbować nowych produktów – w tym alternatyw ryb od Polsoi, już niemalże legendarnej marki na rynku roślinnych zamienników. Lunch przyszłości zapewni Nice To Fit You, catering dietetyczny, który z sukcesem rozwija swoją ofertę dań roślinnych. Energetyczne doładowanie będzie możliwe dzięki kawie speciality HAYB. A znana i lubiana warszawska kawiarnia Słodki Bez zadba o słodką przekąskę do kawy, dzięki wsparciu zaprzyjaźnionej marki Naturell, producenta wysokiej jakości suplementów diety. Uczestnicy konferencji spróbują także produktów Violife – niepisanego lidera w kategorii alternatyw sera w Europie.
Partnerami technologicznymi konferencji są Hortimex, który swoimi rozwiązaniami wspiera producentów żywności roślinnej, oraz Givaudan, dzięki któremu uczestnicy będą mogli zgłębić temat innowacji w obszarze roślinnych alternatyw ryb. Konferencję Plant-Powered Perspectives 2021 swoim patronatem objęły portal OuiChef,magazyn Food Service oraz portal Handel i magazyn Handel Extra.
W tym roku wydarzenie odbywają się w formacie hybrydowym. Spotkania na żywo dostępne są tylko dla osób w pełni zaszczepionych na COVID-19.
Program konferencji dostępny jest na stronie: https://konferencje.roslinniejemy.org/ppp-2021