x

Robert Kopacz nowym ambasadorem kampanii Chefs for Change

Kategoria: Ludzie    29.09.2021

Zainicjowany przez zespół kampanii RoślinnieJemy projekt Chefs for Change promuje szefowe i szefów kuchni stawiających na bardziej roślinne menu. Grono ambasadorów projektu powiększyło się właśnie o Roberta Kopacza, szefa kuchni Upfield Professional Polska.

Robert Kopacz, szef kuchni Upfield Professional Polska. Zdjęcie: materiały prasowe
Robert Kopacz, szef kuchni Upfield Professional Polska. Zdjęcie: materiały prasowe
Projekt Chefs for Change działa w Polsce już od ponad 2 lat. Jego celem jest inspirowanie, edukowanie i budowanie wspierającej społeczności oraz wprowadzanie roślinnego menu do jak największej liczby miejsc na gastronomicznej mapie Polski.

Te cele stara się również realizować zawodowo Robert Kopacz. Główny szef kuchni w polskim oddziale Upfield Professional odpowiada przede wszystkim za szkolenia i pokazy kulinarne.
– Choć sam prywatnie nie jestem na diecie w 100% roślinnej, zdecydowanie częściej gotuję i zamawiam wegańskie potrawy. Dla mnie to sporo nowych inspiracji! – mówi Robert Kopacz. – Jako ambasador Chefs for Change chciałbym pokazać szefom kuchni, których na co dzień spotykam, że wprowadzenie choćby kilku pozycji dań roślinnych do menu nie jest ani trudne, ani kosztowne. A do tego tworzenie oryginalnych roślinnych potraw może być ciekawym wyzwaniem dla szefa kuchni. Grunt to chęć wprowadzenia zmiany, wiedza i uniwersalne produkty.

Robert Kopacz jest związany z gastronomią od prawie 30 lat. Pracował m.in. jako szef kuchni w restauracji, hotelu i w dużej korporacji. Doświadczenie zbierał również gotując na okrętach Marynarki Wojennej oraz na statkach pasażerskich i handlowych – przez osiem lat udało mu się opłynąć prawie cały świat (oprócz Australii i Nowej Zelandii) i spróbować licznych lokalnych kuchni, co ma duży wpływ na jego pracę do dziś.

Warto podkreślić, że Upfield jest największą firmą na świecie, która wytwarza produkty plant-based, a jej misją jest tworzenie „lepszej przyszłości opartej na roślinach”. W portfolio Upfield Professional znajduje się cała paleta produktów roślinnych przeznaczonych dla profesjonalnej gastronomii (m.in. roślinne alternatywy serów Violife czy roślinna alternatywa śmietanki Flora Plant Professional).

Więcej informacji o kampanii Chefs for Change na www.chefsforchange.pl  
Więcej informacji o Upfield Professional na www.upfieldprofessional.com

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Bartosz Paluszkiewicz: mieszam niczym przedwojenny mikser

"Przedwojenne restauracje, bary i hotele" to coraz popularniejsza strona na Facebooku, która w ciągu roku zdobyła ponad 18 tys. fanów. O gastronomicznej scenie lat 20. i 30. oraz modzie na międzywojenną kuchnię rozmawiamy z twórcą fanpage’u Bartoszem Paluszkiewiczem.

Andrzej Sztukowski: Na Sojowszczaka do Leszna

Całkowicie roślinna restauracja otwarta w Lesznie w samym środku pandemii - czy to może się udać? Rozmawiamy o tym z Andrzejem Sztukowskim - właścicielem i szefem kuchni restauracji Blue Kot, a zarazem nowym ambasadorem projektu Chefs for Change.

Paweł Buck: Design to tylko część przepisu na sukces

Prowadzone przez niego Buck Studio specjalizuje się w projektowaniu lokali gastronomicznych. Ma na koncie takie designerskie perełki jak warszawski Opasły Tom czy obsypany nagrodami projekt wrocławskiej cukierni Nanan. O kreowaniu przestrzeni w gastronomii opowiada nam Paweł Buck.

POWODY DO DUMY

Jest jednym z pionierów na warszawskim rynku gastronomicznym. Jego restauracje Folk Gospoda i Czerwony Wieprz od kilkunastu lat pełne są gości. Najnowsza, Elixir, będąca częścią konceptu Dom Wódki, to najszybszy polski debiut w Przewodniku Michelina.

Sebastian Krauzowicz: udział w IKA to ogromna nobilitacja

Polscy kucharze odnieśli w tym roku sukces. Był nim udział w 25. Olimpiadzie Kulinarnej (IKA). O udziale w tym wydarzeniu, przygotowaniach do niego i korzyściach zeń wynikających rozmawiamy z Sebastianem Krauzowiczem, trenerem i menedżerem kadry narodowej, która reprezentowała Polskę na IKA 2020.

MICHAŁ IWANIUK

"Styl moich deserów ciężko określić jednym słowem, bo lubię różne rodzaje dekoracji - raz minimalistyczną, a innym razem bogatą. Najważniejsze, żeby desery były smaczne i broniły się smakiem. Klient powinien chcieć do nas wrócić".

Inne kategorie

Podcasty

Moda na wina nowofalowe w restauracjach. Rozmowa z Piotrem Pietrasem [PODCAST]

Czym się charakteryzują wina naturalne, organiczne, biodynamiczne, wegańskie? Kto je konsumuje i jakie możliwości stwarzają te kategorie w biznesie restauracyjnym? Czy warto podążać za tym trendem? Rozmawiamy o tym z Piotrem Pietrasem, Master Sommelierem, Wicemistrzem Europy Sommelierów.
wicej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej