x

Janusz Palikot i Tomasz Czechowski zainwestują 4,5 mln zł w trzy lokale. Wrocławska Młoda Polska otrzyma 700 tys. zł

Kategoria: Twój biznes - wiedza    29.09.2021

Znamy szczegóły emisji akcji spółki Janusza Palikota i Tomasza Czechowskiego. Alembik Polska chce zainwestować 4,5 mln i w trzy restauracje: 700 tys. w Młodą Polskę we Wrocławiu, 1,6 mln w Czarcią Łapę w Lublinie i 2,2 mln w nową restaurację w Warszawie.

Beata Śniechowska i Tomasz Czechowski, właściciele restauracji Młoda Polska we Wrocławiu. Zdjęcie: Michał Radwański
Beata Śniechowska i Tomasz Czechowski, właściciele restauracji Młoda Polska we Wrocławiu. Zdjęcie: Michał Radwański
Kilka dni temu Janusz Palikot ogłosił plany rozwoju sieci tzw. alkotek, restauracji z własnymi mikrodestylarniami. Łącznie powstać ma 10 lokali tego typu. Pierwsze trzy pojawią się we Wrocławiu i Warszawie. Do ich otwarcia potrzebne będzie 4,5 mln złotych, które spółka Alembik Polska chce pozyskać z emisji akcji w modelu equity crowdfunding.

Trzy restauracje na początek
Uzyskana dzięki emisji akcji kwota będzie podzielona na trzy restauracje. Wrocławska Młoda Polska ma zostać dofinansowana kwotą 700 tys złotych na modernizację lokalu. Kultowa restauracja Czarcia Łapa w Lublinie planuje remont generalny i otrzyma na ten cel 1,6 mln złotych. Obecnie lokal jest nieczynny. Kolejne 2,2 mln trafi do powstającej dopiero w Warszawie restauracji.

Palikot: Jesteśmy na plusie
Pierwotnie spółka zakładała powstanie lokali patronackich, jednak jak twierdzi jej prezes, pandemia zrewidowała biznesowe plany Alembiku Polska.

– Nic nie jest stałą w biznesie, a tym bardziej w specjalnych warunkach, jakie dyktowała pandemia. Dziś wiemy już, że zmiana podejścia do tworzenia Alkotek i poczynione inwestycje były bardzo dobrym ruchem. Koszty specjalistycznego sprzętu do produkcji alkoholu poszły mocno w górę, a fakt, że zakupiliśmy alembiki w krótkim czasie sprawił, że jesteśmy na plusie – mówi Janusz Palikot, prezes zarządu Alembik Polska SA.

Autor tekstu: Przemysław Ziemichód
O AUTORZE
Przemysław Ziemichód
Dziennikarz i bloger kulinarny z ponad dziesięcioletnim stażem, specjalizujący się w tematyce alkoholi. Publikował m.in. w Polsce Times, Gazecie Krakowskiej, Naszemiasto.pl, Zwierciadle, Gotujmy.pl, Polki.pl, Cookmagazine.pl. Prowadzi podcast o alkoholach Strefa Wolnocłowa oraz blog Foodiesworld.pl

Zobacz także

Odbiór dań z sieci Bobby Burger bez wysiadania z auta

Największa polska sieć burgerowni wprowadza usługę drive thru. Pilotażowo ruszyła w sześciu Bobby Burger w Warszawie: Woronicza, Żurawia, Kasprzaka, Solidarności, Plac Zbawiciela i Saska.

Tylko czwartek tłusty. Miniony rok chudy dla branży cukierniczo-piekarniczej

Sanitarne obostrzenia i kolejne lockdowny bezpośrednio nie uderzyły w firmy piekarniczo-cukiernicze, ale i tak nie jest im łatwo. Jeszcze przed wybuchem pandemii nie sprzyjały im zmieniające się trendy dietetyczne. BIG InfoMonitor sprawdził, jak wiedzie się branży.

Jakie dania Polacy najchętniej zamawiali w wakacje?

Najczęściej zamawianym przez nas w wakacje jedzeniem z dowozem były dania z kurczakiem - wynika z analizy kilkuset tysięcy zamówień składanych od 1 czerwca za pośrednictwem aplikacji Uber Eats. Chętnie jedliśmy także burgery, pizzę, kebaba i pad thai.

Czas na street food!

Jedzenie na świeżym powietrzu - uliczne i w restauracyjnych ogródkach - nigdy wcześniej nie zyskiwało tak szybko na popularności jak dzisiaj, po czasie spowolnienia w funkcjonowaniu gastronomii. Teraz, w letnich miesiącach, ich znaczenie może tylko rosnąć.

Wzrost konsumpcji whisky w Polsce. Czy pandemia zahamuje ten trend?

Czynniki wzrostu to większa otwartość millenialsów i młodszego pokolenia na whisky, popularność butelek o mniejszej pojemności, pojawienie się single maltów w dyskontach spożywczych oraz rosnąca oferta smaków i gatunków.

Artur Jarczyński uruchamia portal do zamawiania jedzenia z dowozem

Dania z należących do Artura Jarczyńskiego restauracji U Szwejka, Jeff`s, Podwale 25 Kompania Piwna, Der Elefant, Otto Pompieri i St Antonio można teraz zamawiać z dowozem na portalu delidelivery.pl. To jeden z elementów nowej strategii działania firmy.

Inne kategorie

Akademia Horeca

SYSTEMY MOTYWACYJNE A WZROSTY SPRZEDAŻOWE W KATEGORII NAPOJÓW

W poprzednich artykułach omawiane były tematy istotne dla wzrostu sprzedaży i zysków kategorii napojów. Szukaliśmy odpowiedzi na pytanie, dlaczego kwestią fundamentalną jest inwestowanie w szkolenia dla zespołu, jak dopasować napoje do potraw, jak wyceniać napoje, omawialiśmy nadchodzące trendy.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej