Szeroka ława debiutantów
Podobnie jak w latach poprzednich, pojawi się kilka premier festiwalowych. Po raz pierwszy swoją obecność na Whisky Live Warsaw zaznaczy marka Abasolo, produkująca meksykańską whisky - w całości pochodzącą z najlepszej, niemodyfikowanej genetycznie kukurydzy, uprawianej przez lokalnych rolników. Gratką dla miłośników szkockiej whisky będzie z pewnością stoisko destylarni Lindores Abbey, która stoi w miejscu… narodzin tego trunku. To właśnie tam, jak głosi legenda - w opactwie Lindores Abbey, na zlecenie króla Jamesa IV, benedyktyński zakonnik brat John Cor wydestylował z jęczmienia pierwszą whisky, tzw. Aqua Vitae (Woda Życia).
Kolejnym debiutantem będzie marka Filey Bay – angielska whisky single malt, pochodząca z destylarni Spirit of Yorkshire. Północna część Wielkiej Brytanii, czyli Irlandia Północna, reprezentowana będzie przez destylarnię Hinch. Z kolei z południowej Irlandii przyjadą do Warszawy trunki z destylarni Waterford, która ma w swojej ofercie pierwszą na świecie w 100% organiczną whiskey, opartą na certyfikowanym, organicznym jęczmieniu.
Whisky w hołdzie dla premiera
Atrakcją będzie również stoisko amerykańskiej marki whisky Heaven’s Door, której współwłaścicielem jest legendarny muzyk Bob Dylan, a nazwa marki nawiązuje do jego wielkiego przeboju. Artysta mocno angażował się w proces produkcji trunku oraz projektowanie etykiet zdobiących butelki. Na stoisku amerykańskiej firmy Biggar & Leith LLC spróbować będzie można whisky The Gladstone Axe. Jej nazwa jest hołdem złożonym szkockiemu premierowi Williamowi Gladstonowi, który podpisując Ustawę o alkoholach w 1860 roku, umożliwił producentom blendowanie (tzn. mieszanie) szkockich destylatów. Co ciekawe, właścicielem firmy jest prapraprawnuk premiera – Elwyn Gladstone. Grono tegorocznych debiutantów uzupełnia A.D. Rattray – niezależny bottler orazeksporter szkockiej whisky single malt.
W ramach Whisky Live Warsaw odbędą się również sesje Masterclass. W tym roku organizatorzy stawiają na jakość, a nie ilość. Oferowane warsztaty degustacyjne (dodatkowo płatne) będą unikalne, a degustowane trunki wyjątkowe, jak chociażby pochodzące z sześciu różnych dekad wersje Glenfarclas.
Nie tylko whisky
Organizatorzy zadbali o to, aby pobyt na festiwalu był niezapomnianym przeżyciem, obfitującym w szereg atrakcji. Dla spragnionych chwili oddechu przewidziano specjalną Strefę Relaksu, obok której zlokalizowane będą stoiska serwujące koktajle i drinki na bazie whisky oraz innych alkoholi premium. Jeden z partnerów festiwalu – Muzeum Polskiej Wódki, przygotuje serię pokazów barmańskich, oferując w ramach współpracy festiwalowej szereg zniżek i promocji dla gości WLW. Natomiast przed wejściem do budynku Filtracji (przestrzeń eventowa) umiejscowiona będzie Strefa Cygarowa z wystawcami.
Jak co roku, przy wejściu na teren festiwalu, uczestnicy otrzymają kieliszki festiwalowe, a część trunków będzie serwowana w cenie biletu (jednodniowego lub dwudniowego). Za droższe wersje trzeba będzie zapłacić specjalnymi voucherami o wartości: 5, 10, 20 czy 50 złotych. Serwowane trunki będzie można kupić w sklepie festiwalowym w promocyjnych cenach (niższych o VAT, czyli o 23%).
Więcej informacji o festiwalu znajduje się na oficjalnej stronie: https://www.whiskylivewarsaw.com/pl/.
Sprzedaż biletów prowadzona jest pod adresem: https://www.whiskylivewarsaw.com/pl/dla-odwiedzajacych/sprzedaz-biletow/ .