x

Pokazywane w serwisie treści mają charakter informacji o produktach dostępnych na rynku a nie ich reklamy w rozumieniu Ustawy o wychowaniu w trzeźwości (Dz. U. 2012 poz. 1356).
Oświadczam, że mam ukończone 18 lat i chcę zobaczyć pełną wersję artykułu.
Tak, pokaż artykuł Nie wyrażam zgody

Whisky Live Warsaw wraca po przerwie

Kategoria: Wydarzenia - otwarte    27.09.2021

Warszawa po raz kolejny stanie się światową stolicą whisky. Wszystko za sprawą 8. edycji festiwalu Whisky Live Warsaw, który odbędzie się 1-2 października (piątek-sobota) w Praskim Centrum Koneser.

Zdjęcie: Materiały prasowe
Zdjęcie: Materiały prasowe
W zeszłym roku organizatorom Whisky Live Warsaw szyki pokrzyżowała pandemia koronawirusa. Zamiast formuły stacjonarnej zdecydowano się na serię wirtualnych sesji Masterclass. Tym razem, międzynarodowy festiwal whisky odbędzie się w klasycznej formie. Udział w imprezie zapowiedziało blisko 50 wystawców z całego świata. Swoje oferty zaprezentują nie tylko znane, globalne koncerny, ale również małe, craftowe destylarnie oraz niezależni bottlerzy (tzw. independent bottlers).

Szeroka ława debiutantów
Podobnie jak w latach poprzednich, pojawi się kilka premier festiwalowych. Po raz pierwszy swoją obecność na Whisky Live Warsaw zaznaczy marka Abasolo, produkująca meksykańską whisky - w całości pochodzącą z najlepszej, niemodyfikowanej genetycznie kukurydzy, uprawianej przez lokalnych rolników. Gratką dla miłośników szkockiej whisky będzie z pewnością stoisko destylarni Lindores Abbey, która stoi w miejscu… narodzin tego trunku. To właśnie tam, jak głosi legenda - w opactwie Lindores Abbey, na zlecenie króla Jamesa IV, benedyktyński zakonnik brat John Cor wydestylował z jęczmienia pierwszą whisky, tzw. Aqua Vitae (Woda Życia).

Kolejnym debiutantem będzie marka Filey Bay – angielska whisky single malt, pochodząca z destylarni Spirit of Yorkshire. Północna część Wielkiej Brytanii, czyli Irlandia Północna, reprezentowana będzie przez destylarnię  Hinch. Z kolei z południowej Irlandii przyjadą do Warszawy trunki z destylarni Waterford, która ma w swojej ofercie pierwszą na świecie w 100% organiczną whiskey, opartą na certyfikowanym, organicznym jęczmieniu. 

Whisky w hołdzie dla premiera
Atrakcją będzie również stoisko amerykańskiej marki whisky Heaven’s Door, której współwłaścicielem jest legendarny muzyk Bob Dylan, a nazwa marki nawiązuje do jego wielkiego przeboju. Artysta mocno angażował się w proces produkcji trunku oraz projektowanie etykiet zdobiących butelki. Na stoisku amerykańskiej firmy Biggar & Leith LLC spróbować będzie  można whisky The Gladstone Axe. Jej nazwa jest hołdem złożonym szkockiemu premierowi Williamowi Gladstonowi, który podpisując Ustawę o alkoholach w 1860 roku, umożliwił producentom blendowanie (tzn. mieszanie) szkockich destylatów. Co ciekawe, właścicielem firmy jest prapraprawnuk premiera – Elwyn Gladstone. Grono tegorocznych debiutantów uzupełnia A.D. Rattray – niezależny bottler orazeksporter szkockiej whisky single malt.

W ramach Whisky Live Warsaw odbędą się również sesje Masterclass. W tym roku organizatorzy stawiają na jakość, a nie ilość. Oferowane warsztaty degustacyjne (dodatkowo płatne) będą unikalne, a degustowane trunki wyjątkowe, jak chociażby pochodzące z sześciu różnych dekad wersje Glenfarclas.

Nie tylko whisky
Organizatorzy zadbali o to, aby pobyt na festiwalu był niezapomnianym przeżyciem, obfitującym w szereg atrakcji. Dla spragnionych chwili oddechu przewidziano specjalną Strefę Relaksu, obok której zlokalizowane będą stoiska serwujące koktajle i drinki na bazie whisky oraz innych alkoholi premium. Jeden z partnerów festiwalu – Muzeum Polskiej Wódki, przygotuje serię pokazów barmańskich, oferując w ramach współpracy festiwalowej szereg zniżek i promocji dla gości WLW. Natomiast przed wejściem do budynku Filtracji (przestrzeń eventowa) umiejscowiona będzie Strefa Cygarowa z wystawcami.

Jak co roku, przy wejściu na teren festiwalu, uczestnicy otrzymają kieliszki festiwalowe, a część trunków będzie serwowana w cenie biletu (jednodniowego lub dwudniowego). Za droższe wersje trzeba będzie zapłacić specjalnymi voucherami o wartości: 5, 10, 20 czy 50 złotych. Serwowane trunki będzie można kupić w sklepie festiwalowym w promocyjnych cenach (niższych o VAT, czyli o 23%).

Więcej informacji o festiwalu znajduje się na oficjalnej stronie: https://www.whiskylivewarsaw.com/pl/.
Sprzedaż biletów prowadzona jest pod adresem: https://www.whiskylivewarsaw.com/pl/dla-odwiedzajacych/sprzedaz-biletow/ .

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

"J*bię to wszystko" Marii Peszek - hymn LGBT. Co ma do tego Janusz Palikot?

O teledysku i słowach piosenki "J*bię to wszystko" Marii Peszek już jest głośno, a pewnie będzie jeszcze głośniej. Opowiada o miłości dwóch kobiet w świecie, w którym homoseksualne relacje są nieformalnie zakazane. W finale pojawia się zmysłowa marakuja. Co ma z tym wspólnego Janusz Palikot?

Nie dojadłeś? Zabierz ze sobą

Zabieranie resztek dań zamówionych w restauracji nie jest ani oznaką chytrości, ani powodem to wstydu, ale objawem ekologicznej świadomości. Choć w Europie Zachodniej takie zachowania praktykowane są od dawna, u nas to wciąż jeszcze nowość.

World Class Cocktail Festival w Warszawie. Które miejsca odwiedzić?

Wybrane bary z największych miast w Polsce proponują ponad 300 koktajli przygotowanych przez mistrzów sztuki barmańskiej. W Warszawie w Festiwalu bierze udział aż 46 koktajlbarów. Gdzie warto pójść? Podpowiadamy!

Essity wspiera walkę z COVID-19

Firma Essity przekazała 200 tys. dolarów na rzecz Światowej Organizacji Zdrowia, aby pomóc zapobiegać rozprzestrzenianiu się pandemii COVID-19 oraz wesprzeć prace nad szczepionką. Tork, marka należąca do Essity, organizuje dostawy potrzebnych artykułów.

Koral przekazuje sprzęt dla małopolskich ratowników

W obliczu pandemii firma Koral, największy producent lodów w Polsce, zakupiła i przekazała małopolskim ratownikom ponad 200 profesjonalnych masek, które zabezpieczają twarz oraz drogi oddechowe medyków.

Krakowska Pizza Winchester wybrana najlepszą restauracją w Polsce

To już czwarta edycja Best Restaurant Awards, konkursu organizowanego przez Pyszne.pl, który ma na celu wyłonić najlepszą zdaniem Polaków restaurację w kraju.

Inne kategorie

Akademia Horeca

SYSTEMY MOTYWACYJNE A WZROSTY SPRZEDAŻOWE W KATEGORII NAPOJÓW

W poprzednich artykułach omawiane były tematy istotne dla wzrostu sprzedaży i zysków kategorii napojów. Szukaliśmy odpowiedzi na pytanie, dlaczego kwestią fundamentalną jest inwestowanie w szkolenia dla zespołu, jak dopasować napoje do potraw, jak wyceniać napoje, omawialiśmy nadchodzące trendy.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej