x

Leonardo DiCaprio inwestuje w wołowinę przyszłości

Kategoria: Twój biznes - wiedza    24.09.2021

Gwiazdor kina Leonardo DiCaprio dołączył do firmy Mosa Meat jako inwestor i doradca, by współtworzyć zrównoważony system żywnościowy. Firma planuje produkcję wołowiny "z laboratorium" na większą skalę.

Leonardo DiCaprio inwestuje w Mosa Meat, firmę która hoduje laboratoryjnej wołowinę. Zdjęcie: Shuttestock.com
Leonardo DiCaprio inwestuje w Mosa Meat, firmę która hoduje laboratoryjnej wołowinę. Zdjęcie: Shuttestock.com
Mosa Meat to firma zajmująca się technologią żywności z siedzibą w Maastricht w Holandii. Założyli ją naukowiec Mark Post i technik żywnościowy Peter Verstrate. W 2013 r. Mosa Meat wyhodowała wołowego burgera poprzez pobranie kilku komórek od krowy – bez konieczności odebrania jej życia.

Niezależne badania pokazują, że laboratoryjna hodowla mięsa zmniejszy szkodliwy wpływ przemysłu mięsnego na klimat o 92%, na zanieczyszczenie powietrza o 93%, zużyje 95% mniej gruntów i 78% mniej wody. Przewiduje się bowiem, że globalne spożycie mięsa do 2050 r. wzrośnie o 40-70%, dlatego – według ekspertów – rozwiązaniem łagodzącym skutki jego przemysłowej produkcji jest wołowina stworzona w laboratorium.

Wołowy burger wyhodowany przez Mosa Meat. Zdjęcie: Mosa Meat
Wołowy burger wyhodowany przez Mosa Meat. Zdjęcie: Mosa Meat
– Udowodniliśmy, że potrafimy wytworzyć hamburgera – powiedział dyrektor generalny Mosy Marten Bosch. – Teraz chodzi o zwiększenie skali i odpowiednie obniżenie kosztów i to na tym koncentrujemy się w tej fazie.

I tu do gry włącza się amerykański gwiazdor Hollywood Leonardo DiCaprio.
– Jednym z najskuteczniejszych sposobów walki z kryzysem klimatycznym jest fundamentalna zmiana kształtu naszego globalnego systemu żywnościowego. Mosa Meat jest pionierem czystszego i humanitarnego sposobu produkcji wołowiny w laboratorium – uważa Leonardo DiCaprio. – Jestem zaszczycony, że mogę do nich dołączyć, ponieważ obecnie przygotowują się do wprowadzenia na rynek wołowiny „z laboratorium” dla wszystkich, którzy pragną zmian.

Już po sukcesie „Titanica”, a wiec lata temu, aktor zaangażował się w działalność charytatywną na rzecz planety, dzikich zwierząt i wspierania społeczności rdzennych. Do tej pory, dzięki swoim wysiłkom filantropijnym, DiCaprio przekazał ponad 100 milionów dolarów dotacji na różne programy i projekty. Założona przez niego fundacja od prawie 20 lat organizuje między innymi kampanie na rzecz kształtowania społecznej świadomości zmian klimatycznych i działań mających na celu ratowanie oceanów. DiCaprio jest członkiem zarządu Światowego Funduszu Ochrony Przyrody (WWF), działa w Międzynarodowym Funduszu na Rzecz Zwierząt (International Fund for Animal Welfare), Global Green USA oraz Rady Ochrony Zasobów Naturalnych.


Autor tekstu: Małgorzata Hnat

Zobacz także

BREAK-EVEN POINT - GRANICA, KTÓRĄ TRZEBA PRZEKROCZYĆ

Niezależnie od tego, w jakim modelu gastronomicznym działa nasza firma, świadomość tego, w którym miejscu znajduje się próg jej rentowności, jest bardzo istotna.

Najlepsza strategia wyboru dostawcy

Wybór niewłaściwej gamy napojów prowadzi do redukcji ich sprzedaży i wpływa negatywnie na szeroko zdefiniowaną satysfakcję klienta z wizyty w restauracji. Jaka w takim razie jest najlepsza strategia wyboru dostawcy napojów?

Marka Anny Lewandowskiej stawia na własną uprawę ekologicznych ziół i warzyw

- Czas na kolejny etap rozwoju - uprawę ekologicznych ziół i warzyw. Będą one wykorzystywane do produkcji naszych dań. Jestem dumna z tego projektu i cieszę się, że wyznaczamy nowe standardy w branży - mówi Anna Lewandowska, założycielka firmy cateringu dietetycznego SuperMenu.

Rynek cateringów dietetycznych wart jest już ponad 2,5 mld złotych

Catering dietetyczny to jedna z najszybciej rozwijających się branż w Polsce. W kraju działa już ok. 850 firm tego sektora, które rocznie realizują niemal 50 milionów dostaw. Pandemia sprawiła, że rynek ten znacząco przyspieszył i zwiększył swoją wartość niemal trzykrotnie w porównaniu do 2019 r.

80/20, CZYLI O ZASADZIE PARETO

Istnieje prawdopodobieństwo, że przeczytanie 20 proc. tego artykułu pozwoli na zrozumienie 80 proc. jego treści. Zasada Pareto mówi o tym, że 20 proc. badanych obiektów ma znaczenie w 80 proc., a pozostałe 80 proc. ma znaczenie w 20 proc.

Nowe, bardziej estetyczne banderole na alkoholach. Jak wyglądają?

Od 1 lipca 2021 roku zmienił się wzór znaku akcyzowego. Producenci i importerzy alkoholu do końca roku mogą jednak naklejać na swoje wyroby banderole zarówno o starym, jak i o nowym wzorze. Ta zmiana ułatwia im pracę.

Inne kategorie

Podcasty

Moda na wina nowofalowe w restauracjach. Rozmowa z Piotrem Pietrasem [PODCAST]

Czym się charakteryzują wina naturalne, organiczne, biodynamiczne, wegańskie? Kto je konsumuje i jakie możliwości stwarzają te kategorie w biznesie restauracyjnym? Czy warto podążać za tym trendem? Rozmawiamy o tym z Piotrem Pietrasem, Master Sommelierem, Wicemistrzem Europy Sommelierów.
wicej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej