x

Leonardo DiCaprio inwestuje w wołowinę przyszłości

Kategoria: Twój biznes - wiedza    24.09.2021

Gwiazdor kina Leonardo DiCaprio dołączył do firmy Mosa Meat jako inwestor i doradca, by współtworzyć zrównoważony system żywnościowy. Firma planuje produkcję wołowiny "z laboratorium" na większą skalę.

Leonardo DiCaprio inwestuje w Mosa Meat, firmę która hoduje laboratoryjnej wołowinę. Zdjęcie: Shuttestock.com
Leonardo DiCaprio inwestuje w Mosa Meat, firmę która hoduje laboratoryjnej wołowinę. Zdjęcie: Shuttestock.com
Mosa Meat to firma zajmująca się technologią żywności z siedzibą w Maastricht w Holandii. Założyli ją naukowiec Mark Post i technik żywnościowy Peter Verstrate. W 2013 r. Mosa Meat wyhodowała wołowego burgera poprzez pobranie kilku komórek od krowy – bez konieczności odebrania jej życia.

Niezależne badania pokazują, że laboratoryjna hodowla mięsa zmniejszy szkodliwy wpływ przemysłu mięsnego na klimat o 92%, na zanieczyszczenie powietrza o 93%, zużyje 95% mniej gruntów i 78% mniej wody. Przewiduje się bowiem, że globalne spożycie mięsa do 2050 r. wzrośnie o 40-70%, dlatego – według ekspertów – rozwiązaniem łagodzącym skutki jego przemysłowej produkcji jest wołowina stworzona w laboratorium.

Wołowy burger wyhodowany przez Mosa Meat. Zdjęcie: Mosa Meat
Wołowy burger wyhodowany przez Mosa Meat. Zdjęcie: Mosa Meat
– Udowodniliśmy, że potrafimy wytworzyć hamburgera – powiedział dyrektor generalny Mosy Marten Bosch. – Teraz chodzi o zwiększenie skali i odpowiednie obniżenie kosztów i to na tym koncentrujemy się w tej fazie.

I tu do gry włącza się amerykański gwiazdor Hollywood Leonardo DiCaprio.
– Jednym z najskuteczniejszych sposobów walki z kryzysem klimatycznym jest fundamentalna zmiana kształtu naszego globalnego systemu żywnościowego. Mosa Meat jest pionierem czystszego i humanitarnego sposobu produkcji wołowiny w laboratorium – uważa Leonardo DiCaprio. – Jestem zaszczycony, że mogę do nich dołączyć, ponieważ obecnie przygotowują się do wprowadzenia na rynek wołowiny „z laboratorium” dla wszystkich, którzy pragną zmian.

Już po sukcesie „Titanica”, a wiec lata temu, aktor zaangażował się w działalność charytatywną na rzecz planety, dzikich zwierząt i wspierania społeczności rdzennych. Do tej pory, dzięki swoim wysiłkom filantropijnym, DiCaprio przekazał ponad 100 milionów dolarów dotacji na różne programy i projekty. Założona przez niego fundacja od prawie 20 lat organizuje między innymi kampanie na rzecz kształtowania społecznej świadomości zmian klimatycznych i działań mających na celu ratowanie oceanów. DiCaprio jest członkiem zarządu Światowego Funduszu Ochrony Przyrody (WWF), działa w Międzynarodowym Funduszu na Rzecz Zwierząt (International Fund for Animal Welfare), Global Green USA oraz Rady Ochrony Zasobów Naturalnych.


Autor tekstu: Małgorzata Hnat

Zobacz także

Subway rozważa sprzedaż i podbija swoją cenę

Franczyzowa sieć barów szybkiej obsługi z kanapkami, sałatkami i wrapami szuka nowego właściciela. Pertraktacje są wciąż na wczesnym etapie, ale mówi się, że sieć warta jest ponad 10 mld dol. Cenę sieć podbija dzięki transformacji lokali.

Trzy hot dogi na sekundę. Największa sieć punktów gastronomicznych w Polsce? Żabka!

Sprzedaje średnio trzy hot dogi na sekundę. Rekordy sprzedaży notują też panini oraz kawa, od niedawna dostępna w kawonamencie. Plany Żabki są jeszcze szersze!

W 2023 roku pustki w restauracjach? Polacy mocno ograniczą wydatki na gastronomię [BADANIE]

Obserwacje i obawy lokali potwierdzają liczby. Z powodu trudnej sytuacji ekonomicznej oszczędności gospodarstw domowych najbardziej odbiją się na wydatkach na rozrywkę i jedzenie na mieście - wynika z badania firmy doradczej Bain & Company.

Trendy na globalnym rynku żywności i napojów 2023 - raport firmy Mintel

Firma Mintel ogłosiła cztery kluczowe trendy, które będą kształtować globalny rynek żywności, napojów i gastronomii w roku 2023 oraz w perspektywie pięciu i więcej lat. Raport zawiera analizę zmian w zachowaniach konsumentów i strategiczne rekomendacje, które pomogą podjąć decyzje biznesowe.

Upfield Professional zmienia nazwę na Violife Professional

Violife Professional to teraz nowa nazwa Upfield Professional. Zmiana jest związana ze zwiększeniem zaangażowania firmy Upfield w promowanie produktów roślinnych dla branży gastronomicznej.

Astronomiczne rachunki za gaz. Pizzeria w Gdańsku: opłaty nas dobijają, zamykamy lokal

Gdańska pizzeria New Port z końcem 2022 r. otrzymała rachunek za gaz w wysokości 72 tys. zł. Siedmiokrotnie więcej niż zwykle, a to tylko jeden z problemów finansowych tego lokalu. Pizzeria ogłosiła tymczasowe zamknięcie, bo na pomoc rządu małe, lokalne biznesy nie mogą liczyć.

Inne kategorie

Podcasty

Lifestyle czy zwykła konsumpcja: gdzie tu jest miejsce dla żywności [PODCAST]

Czy zakup tego bądź innego napoju czy przekąski jest emanacją stylu życia? I na ile w czasach inflacji jest miejsce na taką manifestację? Dyskutujemy z Szymonem Mordasiewiczem z GfK.
wicej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej