x

Coffeedesk emituje akcje. Chce pozyskać 4,4 mln złotych

Kategoria: Twój biznes - oferta    23.09.2021

Sieć Coffeedesk po raz drugi sięga po crowdfunding udziałowy. Na rynek ma trafić 112 tys akcji wycenionych na 37 złotych każda.

Zdjęcie: materiały prasowe
Zdjęcie: materiały prasowe
All Good SA, właściciel Coffeedesk - kawowego omnichannel z Kołobrzegu - rozpoczął drugą emisję akcji poprzez crowdfunding udziałowy. Spółka chce pozyskać 4,4 mln zł m.in. na integrację narzędzi eCommerce, rozbudowę sieci showroomów i zakup asortymentu. W 2020 r. firma odnotowała wzrost o 44% r./r. i w pierwszej emisji crowdinvestingowej zdobyła 523 akcjonariuszy. W tym roku na rynek trafi 112 tys. akcji Coffeedesk -  każda wyceniona na 37 zł.  Dla porównania w pierwszej emisji rok temu Coffeedesk emitowała akcje w cenie 18 zł za jedną.

Emisja rozpocznie się 22 września i będzie prowadzona w modelu crowdfundingu udziałowego. Kampania jest promowana przez Crowdway. Ponad połowa z 4,4 mln zł, które Coffeedesk chce pozyskać od inwestorów społecznościowych, przeznaczona ma być na osiągnięcie tzw. “omnichannel excellence”, czyli rozwój i integrację kanałów sprzedaży spółki. Inwestycje będą realizowane zarówno w kanałach online (platformy B2B i B2C) oraz offline (showroomy).

– Około 940 tys. zł ma nam posłużyć na uzyskanie pełnej spójności między kanałami sprzedaży. Skupimy się na rozbudowie CRM, a także rozwoju narzędzi do personalizacji i optymalizacji ścieżek klientów na platformie eCommerce. Naszym celem jest wyjście naprzeciw oczekiwaniom konsumentów nastawionych na spójne doświadczenie zakupowe". - mówi Łukasz Wichłacz, CEO Coffee Desk.

W 2020 r. firma rozpoczęła prace nad wdrożeniem nowych platformy B2B i B2C. Coffeedesk chce zintegrować wdrożoną już platformę B2B - bazującą na CRM Salesforce - z nowym narzędziem do sprzedaży B2C, nad którym ukończy pracę w 2022 r. Nowa platforma B2C powstaje w opensource’owym systemie Shopware. Jedno środowisko operacyjne zapewni automatyzację procesów i ułatwi obsługę klientów. Jednolity system będzie też łatwo skalowalny na inne rynki, co ułatwi ekspansję zagraniczną.

1,5 mln zł zainwestujemy w otwarcie kolejnych dwóch showroomów, czyli miejsc, w których serwujemy kawę, ale też gdzie można odebrać zamówienie czy zakupić produkty z oferty Coffeedesk. Nowy punkt otworzymy w Warszawie jeszcze w 2021 roku i będzie to nasza trzecia lokalizacja w stolicy. Dodatkowo powstanie kawiarnia we Wrocławiu. To miasto zadebiutuje na mapie sieci kawiarni Coffeedesk" - dodaje Wichłacz.

Dzięki crowdinvestingowi liczba punktów stacjonarnych Coffeedesk zwiększy się do pięciu. Spółka jednak nie zamierza na tym poprzestać.

 – Zamierzamy otwierać kolejne kawiarnie w dużych miastach Polski - część może jeszcze w przyszłym roku. Showroomy Coffeedesk we wszystkich największych miastach dadzą firmie możliwość stworzenia nowych punktów odbioru zakupów ze sklepu internetowego. Będą też pełnić rolę magazynów, a w przyszłości pozwolą chociażby na dostawę w dniu zakupu – zapowiada współzałożycieli kawowej spółki.

2 mln na kawę specialty, eco-produkty i światowe marki
Dodatkowe 2 mln zł pozyskane w drugiej emisji akcji firma planuje przeznaczyć na zwiększenie wolumenu asortymentu oraz oferty produktowej sprzedawanej przez Coffeedesk, aby móc realizować plan rozwoju marki w Polsce i za granicą. Aktualnie kołobrzeska spółka oferuje 4,1 tys. produktów. Jej bestsellerami są akcesoria do parzenia kawy. Firma współpracuje z  renomowanymi światowymi markami. W przypadku części z nich - jak Bialetti czy Hario - Coffeedesk jest wyłącznym dystrybutorem w Polsce i regionie. Do oferty Coffeedesk trafiają marki, których producenci mają na uwadze ekologię, poszukują innowacji i angażują się w działania społeczne. W przypadku kaw wyróżnikiem marki jest tzw. kawa specialty - najwyższej jakości ziarna, uprawiane i dystrybuowane w sposób zrównoważony.

– Planujemy zwiększenie ilości tzw. SKU i dostępności produktów, na które jest największy popyt na rynku. Atrakcyjna oferta produktowa oznacza wzrost naszej konkurencyjności, rozwój firmy i ekspansję w Polsce oraz za granicą, a w konsekwencji wzrost przychodów Coffeedesk –  tłumaczy Łukasz Wichłacz.

Coffeedesk rośnie - wycena też
Biznesowy model kawowej firmy z Kołobrzegu przeszedł sprawdzian podczas pandemii, kiedy gospodarka znalazła się na zakręcie. Zwłaszcza w segmencie B2B, który generuje około dwie trzecie przychodów Coffeedesk, otwarcie się na nowych partnerów sieciowych i inne eCommerce, dało spółce okazję do powiększenia portfela klientów. Umożliwiło też wejście na nowe rynki. W 2020 r. firma zanotowała wzrost w obszarze B2B o około 50% rdr. W ramach B2C urosła ona zaś o 45% rdr. Dodatkowo, postawienie na otwieranie showroomów, jako miejsc wielofunkcyjnych - nawet w tym trudnym czasie - pozwoliło osiągnąć Coffeedesk pokaźny skok sprzedaży. Segment kawiarni urósł o 16% rdr w 2020 r. oraz o imponujące 116% w H1 2021 względem analogicznego okresu rok wcześniej. Cały rok 2020 spółka zakończyła na poziomie 44% wzrostów, z EBITDA wynoszącym 3,7 mln zł. W pierwszym półroczu 2021 r. spółka urosła o kolejne 38,6 %.

Utrzymująca się wysoka dynamika wzrostu sprzedaży i wykorzystanie szansy rynkowej, jaką daje skokowy rozwój eCommerce w Polsce oraz na świecie, pozwoliły w znacznym stopniu przekroczyć prognozy finansowe Coffeedesk i zaowocowały ich rewizją. Przełożyło się to na wzrost wartości spółki i wycenę akcji w drugiej emisji crowdinvestingu.

Warto inwestować w kawę i omnichannel  
Kawa jest jednym z najczęściej kupowanych produktów rolnych na świecie i jednym z najszybciej rosnących segmentów sektora spożywczego sprzedawanego w kanale eCommerce. W samej Polsce wartość rynku kawy oszacowano na 4,7 mld PLN (Euromonitor, grudzień 2020). Na świecie, najszybciej rośnie sprzedaż tzw. kaw specialty. Za tę kawę klienci skłonni są zapłacić więcej. Europa odpowiada za 40% przychodu w sektorze kawy specialty. W ostatnich latach najszybsze tempo wzrostu tego segmentu zanotowano w Polsce, Czechach, Rumunii oraz na Węgrzech (CBI, wrzesień 2020).


Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

DOBRA ENERGIA

Prowadzenie własnego lokalu gastronomicznego wiąże się z różnego rodzaju kosztami, z których niektóre wydają się stałe, jak czynsz najmu, raty kredytów i leasingów, a inne są zdecydowanie zmienne i wobec tego mogą być zredukowane, jak chociażby koszty energii elektrycznej i paliwa gazowego.

Nowa linia marek własnych MAKRO

Sieć hurtowni MAKRO Polska wprowadza trzy nowe marki własne z myślą o gastronomii. MAKRO Chef, MAKRO Professional i MAKRO Premium to linie wysokiej jakości produktów spożywczych i chemicznych oraz akcesoriów do wyposażenia, które dostosowane są do różnych potrzeb i typów biznesów gastronomicznych.

Marnuj mniej! Systemy optymalizacji biznesu gastronomicznego

Coraz głośniej ostatnio o marnowaniu żywności. Problem ten jest ważny także dla wielu restauratorów, bo straty żywności to nie tylko kwestia ekologii, ale również koszty, z którymi na co dzień musi zmierzyć się każdy właściciel gastronomii.

KRUSZWICA Olej z Esencją Masła - nowość dla profesjonalistów

Naturalne składniki, maślany smak i temperatura dymienia do 220 stopni to odpowiedź na rosnące oczekiwania świata gastronomii.

Carpaccio w dwóch wariantach w portfolio marki MAKRO Premium

Sieć hurtowni MAKRO Polska wprowadziła do sprzedaży carpaccio marki MAKRO Premium w dwóch wariantach - z amerykańskiej wołowiny Black Angus oraz wołowiny argentyńskiej.

Sfinks oferuje "Franczyzę za 1 zł"

Sfinks Polska wprowadza program "Franczyza za 1 zł", w ramach którego restauracje niesieciowe mogą przekształcić się w lokal pod szyldem jednej z marek operatora: Sphinx, Piwiarnia Warki, Chłopskie Jadło, Meta czy Fabryka Pizzy. Opłata franczyzowa w ciągu pierwszych 12 miesięcy to 1 zł.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Jak łączyć napoje i alkohole z jedzeniem?

Jako restaurator pewnie wiele razy myślałeś o zasadach łączenia potraw i napojów. Jak sprawić, aby odpowiednia selekcja napojów pasowała do menu? Co zrobić, by obsługa umiała zarekomendować odpowiedni napój 
do serwowanego posiłku?
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej