x

Coffeedesk emituje akcje. Chce pozyskać 4,4 mln złotych

Kategoria: Twój biznes - oferta    23.09.2021

Sieć Coffeedesk po raz drugi sięga po crowdfunding udziałowy. Na rynek ma trafić 112 tys akcji wycenionych na 37 złotych każda.

Zdjęcie: materiały prasowe
Zdjęcie: materiały prasowe
All Good SA, właściciel Coffeedesk - kawowego omnichannel z Kołobrzegu - rozpoczął drugą emisję akcji poprzez crowdfunding udziałowy. Spółka chce pozyskać 4,4 mln zł m.in. na integrację narzędzi eCommerce, rozbudowę sieci showroomów i zakup asortymentu. W 2020 r. firma odnotowała wzrost o 44% r./r. i w pierwszej emisji crowdinvestingowej zdobyła 523 akcjonariuszy. W tym roku na rynek trafi 112 tys. akcji Coffeedesk -  każda wyceniona na 37 zł.  Dla porównania w pierwszej emisji rok temu Coffeedesk emitowała akcje w cenie 18 zł za jedną.

Emisja rozpocznie się 22 września i będzie prowadzona w modelu crowdfundingu udziałowego. Kampania jest promowana przez Crowdway. Ponad połowa z 4,4 mln zł, które Coffeedesk chce pozyskać od inwestorów społecznościowych, przeznaczona ma być na osiągnięcie tzw. “omnichannel excellence”, czyli rozwój i integrację kanałów sprzedaży spółki. Inwestycje będą realizowane zarówno w kanałach online (platformy B2B i B2C) oraz offline (showroomy).

– Około 940 tys. zł ma nam posłużyć na uzyskanie pełnej spójności między kanałami sprzedaży. Skupimy się na rozbudowie CRM, a także rozwoju narzędzi do personalizacji i optymalizacji ścieżek klientów na platformie eCommerce. Naszym celem jest wyjście naprzeciw oczekiwaniom konsumentów nastawionych na spójne doświadczenie zakupowe". - mówi Łukasz Wichłacz, CEO Coffee Desk.

W 2020 r. firma rozpoczęła prace nad wdrożeniem nowych platformy B2B i B2C. Coffeedesk chce zintegrować wdrożoną już platformę B2B - bazującą na CRM Salesforce - z nowym narzędziem do sprzedaży B2C, nad którym ukończy pracę w 2022 r. Nowa platforma B2C powstaje w opensource’owym systemie Shopware. Jedno środowisko operacyjne zapewni automatyzację procesów i ułatwi obsługę klientów. Jednolity system będzie też łatwo skalowalny na inne rynki, co ułatwi ekspansję zagraniczną.

1,5 mln zł zainwestujemy w otwarcie kolejnych dwóch showroomów, czyli miejsc, w których serwujemy kawę, ale też gdzie można odebrać zamówienie czy zakupić produkty z oferty Coffeedesk. Nowy punkt otworzymy w Warszawie jeszcze w 2021 roku i będzie to nasza trzecia lokalizacja w stolicy. Dodatkowo powstanie kawiarnia we Wrocławiu. To miasto zadebiutuje na mapie sieci kawiarni Coffeedesk" - dodaje Wichłacz.

Dzięki crowdinvestingowi liczba punktów stacjonarnych Coffeedesk zwiększy się do pięciu. Spółka jednak nie zamierza na tym poprzestać.

 – Zamierzamy otwierać kolejne kawiarnie w dużych miastach Polski - część może jeszcze w przyszłym roku. Showroomy Coffeedesk we wszystkich największych miastach dadzą firmie możliwość stworzenia nowych punktów odbioru zakupów ze sklepu internetowego. Będą też pełnić rolę magazynów, a w przyszłości pozwolą chociażby na dostawę w dniu zakupu – zapowiada współzałożycieli kawowej spółki.

2 mln na kawę specialty, eco-produkty i światowe marki
Dodatkowe 2 mln zł pozyskane w drugiej emisji akcji firma planuje przeznaczyć na zwiększenie wolumenu asortymentu oraz oferty produktowej sprzedawanej przez Coffeedesk, aby móc realizować plan rozwoju marki w Polsce i za granicą. Aktualnie kołobrzeska spółka oferuje 4,1 tys. produktów. Jej bestsellerami są akcesoria do parzenia kawy. Firma współpracuje z  renomowanymi światowymi markami. W przypadku części z nich - jak Bialetti czy Hario - Coffeedesk jest wyłącznym dystrybutorem w Polsce i regionie. Do oferty Coffeedesk trafiają marki, których producenci mają na uwadze ekologię, poszukują innowacji i angażują się w działania społeczne. W przypadku kaw wyróżnikiem marki jest tzw. kawa specialty - najwyższej jakości ziarna, uprawiane i dystrybuowane w sposób zrównoważony.

– Planujemy zwiększenie ilości tzw. SKU i dostępności produktów, na które jest największy popyt na rynku. Atrakcyjna oferta produktowa oznacza wzrost naszej konkurencyjności, rozwój firmy i ekspansję w Polsce oraz za granicą, a w konsekwencji wzrost przychodów Coffeedesk –  tłumaczy Łukasz Wichłacz.

Coffeedesk rośnie - wycena też
Biznesowy model kawowej firmy z Kołobrzegu przeszedł sprawdzian podczas pandemii, kiedy gospodarka znalazła się na zakręcie. Zwłaszcza w segmencie B2B, który generuje około dwie trzecie przychodów Coffeedesk, otwarcie się na nowych partnerów sieciowych i inne eCommerce, dało spółce okazję do powiększenia portfela klientów. Umożliwiło też wejście na nowe rynki. W 2020 r. firma zanotowała wzrost w obszarze B2B o około 50% rdr. W ramach B2C urosła ona zaś o 45% rdr. Dodatkowo, postawienie na otwieranie showroomów, jako miejsc wielofunkcyjnych - nawet w tym trudnym czasie - pozwoliło osiągnąć Coffeedesk pokaźny skok sprzedaży. Segment kawiarni urósł o 16% rdr w 2020 r. oraz o imponujące 116% w H1 2021 względem analogicznego okresu rok wcześniej. Cały rok 2020 spółka zakończyła na poziomie 44% wzrostów, z EBITDA wynoszącym 3,7 mln zł. W pierwszym półroczu 2021 r. spółka urosła o kolejne 38,6 %.

Utrzymująca się wysoka dynamika wzrostu sprzedaży i wykorzystanie szansy rynkowej, jaką daje skokowy rozwój eCommerce w Polsce oraz na świecie, pozwoliły w znacznym stopniu przekroczyć prognozy finansowe Coffeedesk i zaowocowały ich rewizją. Przełożyło się to na wzrost wartości spółki i wycenę akcji w drugiej emisji crowdinvestingu.

Warto inwestować w kawę i omnichannel  
Kawa jest jednym z najczęściej kupowanych produktów rolnych na świecie i jednym z najszybciej rosnących segmentów sektora spożywczego sprzedawanego w kanale eCommerce. W samej Polsce wartość rynku kawy oszacowano na 4,7 mld PLN (Euromonitor, grudzień 2020). Na świecie, najszybciej rośnie sprzedaż tzw. kaw specialty. Za tę kawę klienci skłonni są zapłacić więcej. Europa odpowiada za 40% przychodu w sektorze kawy specialty. W ostatnich latach najszybsze tempo wzrostu tego segmentu zanotowano w Polsce, Czechach, Rumunii oraz na Węgrzech (CBI, wrzesień 2020).


Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Bobby Burger: ludzie nie przestaną chodzić do restauracji [WYWIAD]

Mimo kryzysowych okoliczności wychodzimy z założenia, że ludzie nie przestaną wychodzić do restauracji i cieszyć się jedzeniem na mieście - mówi Bogumił Jankiewicz, właściciel sieci Bobby Burger. Rozmawiamy z nim o rozwoju firmy.

Pizzerie Gruby Benek: nie dajemy się ponieść niepewności [WYWIAD]

Sieć pizzerii Gruby Benek jest jedną z najdłużej działających w Polsce, bo funkcjonuje już od 20 lat. Jak w czasach inflacji i globalnego spowolnienia minimalizuje ryzyko strat w swoich lokalach? Tłumaczy Maciej Adamski, dyrektor zarządzający sieciówki.

Jak oszczędzać w gastronomii i zapewnić sobie spokój w niepewnych czasach?

Oszczędność zawsze jest w cenie, a zwłaszcza w czasie galopujących kosztów i topniejącego kapitału. Jednym z rozwiązań jest długoterminowy wynajem profesjonalnej zmywarki gastronomicznej, która pozwoli zaoszczędzić pieniądze i przyczyni się do ochrony środowiska. Taką usługę proponuje Winterhalter.

AmRest: otwarcie lokalu Pizza Hut to koszt od 800 tys. do 1,5 mln zł

AmRest zaczynał jako franczyzobiorca, a dziś w ramach tzw. masterfranczyzy sam jest operatorem marki Pizza Hut w Europie Środkowo-Wschodniej. O planach firmy, kolejnych otwarciach i nowych smakach pizzy opowiada Kacper Szczepański, kierownik ds. rozwoju franczyzy Pizza Hut w AmRest.

iVario w gastronomii - produkcja bez kompromisów

iVario to zaawansowane urządzenie wielofunkcyjne, które zastępuje patelnie uchylne, kotły, frytownice i sprzęt do gotowania pod ciśnieniem. Gotowanie, smażenie i smażenie w głębokim tłuszczu może teraz odbywać się w jednym urządzeniu.

Glovo Local dla małych i średnich biznesów. Program obejmuje pomoc w rozwoju i digitalizacji

Nowy program Glovo Local udostępnia restauracjom i sprzedawcom detalicznym zestaw narzędzi, które pomogą im przenieść działalność do internetu i dynamiczne ją rozwijać. Glovo chce wprowadzić ponad 250 tysięcy małych, lokalnych firm w świat sprzedaży online przed końcem 2023 roku.

Inne kategorie

Podcasty

Kryzys 2.0. Restauratorka Alicja Than o optymalizacji kosztów biznesu gastronomicznego [PODCAST]

W jaki sposób optymalizować koszty prowadzenia biznesu gastronomicznego w obliczu rosnącej inflacji oraz jak przetrwać na rynku, nie tracąc klientów i nie rezygnując z jakości - rozmawiamy o tym z Alicją Than, właścicielką lokali Izumi Sushi, Kago, Kiseki, Omakase, Matcha Bistro & Bar w Warszawie.
wicej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej