x

Glovo chce osiągnąć zeroemisyjność przed 2040 rokiem

Kategoria: Lifestyle - ekologia    22.09.2021

Glovo, jeden z liderów wśród aplikacji branży delivery, ogłosił dołączenie do sygnatariuszy Deklaracji Klimatycznej i razem z 200 innymi firmami zobowiązał się do osiągnięcia zeroemisyjności przed 2040 r.

Zdjęcie: materiały prasowe
Zdjęcie: materiały prasowe
We wrześniu 2019 r. Amazon wraz z Global Optimism ogłosili inicjatywę Deklaracji Klimatycznej, która zakłada osiągnięcie celów Porozumienia Paryskiego 10 lat przed założonym terminem. W sierpniu 2021 r., Deklaracja Klimatyczna zrzeszała już 115 przedsiębiorstw z 25 różnych sektorów biznesowych i 17 krajów. Po dołączeniu Glovo i kolejnych sygnatariuszy, udało się zgromadzić już 200 przedstawicieli świata biznesu, co pokazuje pozytywny trend w zaangażowaniu firm w przeciwdziałanie zmianom klimatu.

Będąc nowym sygnatariuszem Deklaracji, Glovo otrzymuje możliwość dzielenia się swoją technologią, najlepszymi praktykami i innowacjami w zakresie ulepszeń łańcucha dostaw.

Jak osiągnąć zeroemisyjność?
Glovo pracuje już nad osiągnięciem neutralności węglowej we wszystkich operacjach do grudnia 2021 r., łącząc inicjatywy w zakresie redukcji emisji i inwestycje w kompensację emisji dwutlenku węgla z międzynarodowych certyfikowanych projektów opartych na przyrodzie i technologii, z partnerami Pachama oraz South Pole.

Cel ten zostanie osiągnięty dzięki trzem głównym programom ograniczania emisji gazów cieplarnianych. Należą do nich:
    1) Niskoemisyjny transport: promowanie rowerów i pojazdów elektrycznych dla kurierów w celu zmniejszenia emisji z floty, przy jednoczesnym zrównoważeniu 100% emisji dostaw poprzez zakup kredytów węglowych z różnych projektów certyfikowanych zgodnie z międzynarodowymi standardami.

    2) Rozwiązania zrównoważonych opakowań dla klientów i planety: oferowanie zrównoważonych opakowań w porównaniu z jednorazowymi opakowaniami z tworzyw sztucznych w celu zmniejszenia emisji z materiałów.

    3) Zapobieganie marnowaniu jedzenia poprzez wykorzystanie własnych rozwiązań logistycznych, aby zebrać nadwyżkę żywności od partnerów, a następnie przekazać je organizacjom pozarządowym poprzez program Glovo Access.

– Niezwykle ważne jest, aby firmy zjednoczyły się i stawiły czoła zmianom klimatycznym, które stają się jednym z największych wyzwań naszych czasów. W Glovo mamy jasny plan działania na rzecz zmniejszenia naszego wpływu na środowisko. Nasza strategia opiera się na trzech filarach: towarzyszeniu sektorowi HORECA w przejściu na stosowanie zrównoważonych opakowań, promowaniu niskoemisyjnego transportu miejskiego oraz ograniczaniu marnowania żywności. Cieszymy się, że możemy być częścią Deklaracji Klimatycznej i dołączyć do społeczności, która będzie dzielić się wiedzą, pomysłami i najlepszymi praktykami, aby osiągnąć zerową emisję dwutlenku węgla netto na długo przed terminem ustalonym przez porozumienie paryskie. Mamy nadzieję, że utorujemy drogę innym do naśladowania – mówi Sébastien Pellion, dyrektor działu społecznego i zrównoważonego rozwoju Glovo.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Tork zmierza w stronę neutralności klimatycznej

- W ostatnich latach zauważyliśmy znaczący wzrost zainteresowania firm kwestiami ochrony środowiska we wszystkich segmentach rynku. Przy wyborze produktów klienci zwracają uwagę na ich wydajność i skład - mówi Wojciech Nizio, regional brand activation manager w Tork.

Jak zadbać o neutralność klimatyczną lokalu gastronomicznego? [PORADNIK]

Gastronomia sprzedaje nie tylko dania, ale także restauracyjne doświadczenie. A jego jakość w dużej mierze opiera się na wizerunku lokalu. Dlatego w dobie postępujących zmian klimatycznych warto zadbać o neutralność swojego miejsca i odpowiednio ją uzasadnić.

Rośnie zapotrzebowanie na środki czystości przyjazne środowisku

Rosnące wymagania w kwestii higieny i kryzys klimatyczny spowodowały wzrost zainteresowania "zielonymi" środkami czystości dla branży HoReCa. Ciągła presja cenowa powoduje, że na rynku coraz bardziej liczą się innowacyjne rozwiązania, przynoszące wymierne oszczędności dla środowiska i dla portfela.

IKEA: koniec z frytkami w restauracji?

Operator lokalnej restauracji IKEA za naszą zachodnią granicą postanowił, że z jego menu znikną... frytki. Uzasadnienie? Przygotowanie jednej ich porcji powoduje wytworzenie ponad czterokrotnie więcej CO2 niż proces gotowania ziemniaków.

Pyszne.pl wprowadza biodegradowalne opakowania bez syntetycznych dodatków

Restauracje współpracujące z Pyszne.pl otrzymają możliwość zaoferowania swoim klientom nowego rodzaju opakowań. Pudełka te nie zawierają syntetycznych dodatków, są odporne na tłuszcz, a także w pełni biodegradowalne.

Biura nieprzyjazne środowisku są źródłem frustracji i rozczarowania pracowników

Wraz z powrotem pracowników do biur, widoczna jest zmiana ich oczekiwań dotyczących zrównoważonego rozwoju - 43% pracowników uważa, że biura są nieprzyjazne dla środowiska, a prawie połowa ankietowanych jest zawiedziona, że pracodawca nie poprawił niczego w tej kwestii w czasie trwania pandemii.

Inne kategorie

Podcasty

Nowe kierunki rozwoju i nowe kategorie roślinnych produktów [PODCAST]

Jak zmienia się rynek roślinnych zamienników produktów odzwierzęcych? Czego możemy się spodziewać na wegańskich talerzach w niedalekiej przyszłości? Rozmawiamy o tym z Katarzyną Sałatą, przedstawicielką kampanii RoślinnieJemy.
wicej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej