x

Glovo chce osiągnąć zeroemisyjność przed 2040 rokiem

Kategoria: Lifestyle - ekologia    22.09.2021

Glovo, jeden z liderów wśród aplikacji branży delivery, ogłosił dołączenie do sygnatariuszy Deklaracji Klimatycznej i razem z 200 innymi firmami zobowiązał się do osiągnięcia zeroemisyjności przed 2040 r.

Zdjęcie: materiały prasowe
Zdjęcie: materiały prasowe
We wrześniu 2019 r. Amazon wraz z Global Optimism ogłosili inicjatywę Deklaracji Klimatycznej, która zakłada osiągnięcie celów Porozumienia Paryskiego 10 lat przed założonym terminem. W sierpniu 2021 r., Deklaracja Klimatyczna zrzeszała już 115 przedsiębiorstw z 25 różnych sektorów biznesowych i 17 krajów. Po dołączeniu Glovo i kolejnych sygnatariuszy, udało się zgromadzić już 200 przedstawicieli świata biznesu, co pokazuje pozytywny trend w zaangażowaniu firm w przeciwdziałanie zmianom klimatu.

Będąc nowym sygnatariuszem Deklaracji, Glovo otrzymuje możliwość dzielenia się swoją technologią, najlepszymi praktykami i innowacjami w zakresie ulepszeń łańcucha dostaw.

Jak osiągnąć zeroemisyjność?
Glovo pracuje już nad osiągnięciem neutralności węglowej we wszystkich operacjach do grudnia 2021 r., łącząc inicjatywy w zakresie redukcji emisji i inwestycje w kompensację emisji dwutlenku węgla z międzynarodowych certyfikowanych projektów opartych na przyrodzie i technologii, z partnerami Pachama oraz South Pole.

Cel ten zostanie osiągnięty dzięki trzem głównym programom ograniczania emisji gazów cieplarnianych. Należą do nich:
    1) Niskoemisyjny transport: promowanie rowerów i pojazdów elektrycznych dla kurierów w celu zmniejszenia emisji z floty, przy jednoczesnym zrównoważeniu 100% emisji dostaw poprzez zakup kredytów węglowych z różnych projektów certyfikowanych zgodnie z międzynarodowymi standardami.

    2) Rozwiązania zrównoważonych opakowań dla klientów i planety: oferowanie zrównoważonych opakowań w porównaniu z jednorazowymi opakowaniami z tworzyw sztucznych w celu zmniejszenia emisji z materiałów.

    3) Zapobieganie marnowaniu jedzenia poprzez wykorzystanie własnych rozwiązań logistycznych, aby zebrać nadwyżkę żywności od partnerów, a następnie przekazać je organizacjom pozarządowym poprzez program Glovo Access.

– Niezwykle ważne jest, aby firmy zjednoczyły się i stawiły czoła zmianom klimatycznym, które stają się jednym z największych wyzwań naszych czasów. W Glovo mamy jasny plan działania na rzecz zmniejszenia naszego wpływu na środowisko. Nasza strategia opiera się na trzech filarach: towarzyszeniu sektorowi HORECA w przejściu na stosowanie zrównoważonych opakowań, promowaniu niskoemisyjnego transportu miejskiego oraz ograniczaniu marnowania żywności. Cieszymy się, że możemy być częścią Deklaracji Klimatycznej i dołączyć do społeczności, która będzie dzielić się wiedzą, pomysłami i najlepszymi praktykami, aby osiągnąć zerową emisję dwutlenku węgla netto na długo przed terminem ustalonym przez porozumienie paryskie. Mamy nadzieję, że utorujemy drogę innym do naśladowania – mówi Sébastien Pellion, dyrektor działu społecznego i zrównoważonego rozwoju Glovo.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Biura nieprzyjazne środowisku są źródłem frustracji i rozczarowania pracowników

Wraz z powrotem pracowników do biur, widoczna jest zmiana ich oczekiwań dotyczących zrównoważonego rozwoju - 43% pracowników uważa, że biura są nieprzyjazne dla środowiska, a prawie połowa ankietowanych jest zawiedziona, że pracodawca nie poprawił niczego w tej kwestii w czasie trwania pandemii.

#makeitplant - globalna kampania Upfield Professional zachęca szefów kuchni do wprowadzania dań roślinnych

Globalna kampania Upfield Professional pod hasłem #makeitplant zachęca do wprowadzania do menu dań roślinnych. Akcję zapoczątkowano na przełomie maja i czerwca podczas Worldchefs Congress 2022 w Abu Dhabi, jednego z najważniejszych na świecie wydarzeń dla branży gastronomicznej.

Polska fabryka McCain pod Wrocławiem w 100% zasilana zieloną energią

Kanadyjska firma rodzinna McCain otworzyła Farmę Solarną przy swojej fabryce w Chociwelu pod Wrocławiem. To punkt zwrotny w zrównoważonej transformacji firmy McCain i jej dążeniu do korzystania z odnawialnej energii elektrycznej.

Pstrąg z hodowli - ratunek dla ekosystemu. Odwiedzamy gospodarstwo Pustelnia na Lubelszczyźnie

W świecie idealnym żywilibyśmy się rybami pochodzącymi wyłącznie z naturalnych zbiorników wodnych. Niestety, niezrównoważone zarządzanie rybołówstwem zaburzyło ekosystem wodny. Dlatego warto kupować ryby, które pochodzą z akwakultur, takiej jak np. gospodarstwo Pstrąg Pustelnia na Lubelszczyźnie.

"Sprawiedliwa" czekolada, czyli słodko-gorzkie tajemnice branży kakao

Rolnicy z Południa uprawiający kakao zarabiają mniej niż 1 dolara dziennie. Eksperci rynku spożywczego podkreślają jednak, że konsumenci mają realny wpływ na ich warunki pracy. Fundacja Fairtrade Polska przypomina, jak możemy przyczynić się do zmian w branży czekoladowej.

Zero waste - triki szefów kuchni restauracji Plac Hallera, Art Sushi i Szklarnia

Jak gospodarnie gotować i planować pracę w kuchni, aby nie marnować jedzenia? Podpowiadają szefowie warszawskich restauracji Plac Hallera, Art Sushi i Szklarnia - biorą one udział w wiosennej edycji Restaurant Week, która odbywa się w formule #zerowaste.

Inne kategorie

Podcasty

Koniec papierowego kubka jest bliski? [PODCAST]

Ekologia coraz mocniej oddziałuje na wszystkie sfery życia i powoli wkracza także tam, gdzie jeszcze nie tak dawno w ogóle o niej nie myślano - do kawiarni, restauracji, barów. Jak ekologicznie prowadzić gastronomię? Rozmawiamy o tym z Krzysztofem Rzymanem, właścicielem kawiarni STOR w Warszawie.
wicej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej