x

Glovo chce osiągnąć zeroemisyjność przed 2040 rokiem

Kategoria: Lifestyle - ekologia    22.09.2021

Glovo, jeden z liderów wśród aplikacji branży delivery, ogłosił dołączenie do sygnatariuszy Deklaracji Klimatycznej i razem z 200 innymi firmami zobowiązał się do osiągnięcia zeroemisyjności przed 2040 r.

Zdjęcie: materiały prasowe
Zdjęcie: materiały prasowe
We wrześniu 2019 r. Amazon wraz z Global Optimism ogłosili inicjatywę Deklaracji Klimatycznej, która zakłada osiągnięcie celów Porozumienia Paryskiego 10 lat przed założonym terminem. W sierpniu 2021 r., Deklaracja Klimatyczna zrzeszała już 115 przedsiębiorstw z 25 różnych sektorów biznesowych i 17 krajów. Po dołączeniu Glovo i kolejnych sygnatariuszy, udało się zgromadzić już 200 przedstawicieli świata biznesu, co pokazuje pozytywny trend w zaangażowaniu firm w przeciwdziałanie zmianom klimatu.

Będąc nowym sygnatariuszem Deklaracji, Glovo otrzymuje możliwość dzielenia się swoją technologią, najlepszymi praktykami i innowacjami w zakresie ulepszeń łańcucha dostaw.

Jak osiągnąć zeroemisyjność?
Glovo pracuje już nad osiągnięciem neutralności węglowej we wszystkich operacjach do grudnia 2021 r., łącząc inicjatywy w zakresie redukcji emisji i inwestycje w kompensację emisji dwutlenku węgla z międzynarodowych certyfikowanych projektów opartych na przyrodzie i technologii, z partnerami Pachama oraz South Pole.

Cel ten zostanie osiągnięty dzięki trzem głównym programom ograniczania emisji gazów cieplarnianych. Należą do nich:
    1) Niskoemisyjny transport: promowanie rowerów i pojazdów elektrycznych dla kurierów w celu zmniejszenia emisji z floty, przy jednoczesnym zrównoważeniu 100% emisji dostaw poprzez zakup kredytów węglowych z różnych projektów certyfikowanych zgodnie z międzynarodowymi standardami.

    2) Rozwiązania zrównoważonych opakowań dla klientów i planety: oferowanie zrównoważonych opakowań w porównaniu z jednorazowymi opakowaniami z tworzyw sztucznych w celu zmniejszenia emisji z materiałów.

    3) Zapobieganie marnowaniu jedzenia poprzez wykorzystanie własnych rozwiązań logistycznych, aby zebrać nadwyżkę żywności od partnerów, a następnie przekazać je organizacjom pozarządowym poprzez program Glovo Access.

– Niezwykle ważne jest, aby firmy zjednoczyły się i stawiły czoła zmianom klimatycznym, które stają się jednym z największych wyzwań naszych czasów. W Glovo mamy jasny plan działania na rzecz zmniejszenia naszego wpływu na środowisko. Nasza strategia opiera się na trzech filarach: towarzyszeniu sektorowi HORECA w przejściu na stosowanie zrównoważonych opakowań, promowaniu niskoemisyjnego transportu miejskiego oraz ograniczaniu marnowania żywności. Cieszymy się, że możemy być częścią Deklaracji Klimatycznej i dołączyć do społeczności, która będzie dzielić się wiedzą, pomysłami i najlepszymi praktykami, aby osiągnąć zerową emisję dwutlenku węgla netto na długo przed terminem ustalonym przez porozumienie paryskie. Mamy nadzieję, że utorujemy drogę innym do naśladowania – mówi Sébastien Pellion, dyrektor działu społecznego i zrównoważonego rozwoju Glovo.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Ważny trend - roślinne alternatywy dla produktów odzwierzęcych

Ograniczanie spożycia mięsa, żywienie roślinne i mięso hodowane komórkowo to obecnie coraz częściej dyskutowane tematy. O światowych trendach na rynku roślinnych alternatyw produktów odzwierzęcych opowiada Michał Klar, inwestor i doradca wegańskich start-upów.

Eko i wege wciąż na topie. Jak to wygląda online?

Zamawiający dania za pomocą PizzaPortal.pl coraz bardziej cenią sobie ekologiczne rozwiązania. Proszą o bambusowe sztućce i pakowanie zamówienia w papierowe torby. Niezmienną popularnością cieszy się trend wegetariański, a klienci chętnie zamawiają bezmięsne twistery, pizzę czy burgery.

Ekologiczna kawiarnia? To proste!

Rozmowa o ekologii w gastronomii najczęściej sprowadza się do kilku banałów o rezygnacji z plastikowych słomek i mieszadełek. Ekologia to jednak nie przykry obowiązek wynikający z mody czy przepisów prawa, ale dobry sposób na zaoszczędzenie na niepotrzebnych wydatkach i przyciągnięcie klientów.

Projekt Slow Food-CE dobiega końca

Slow Food-Central Europe, międzynarodowy projekt współpracy, który miał na celu wzmocnienie potencjału lokalnych podmiotów - zarówno publicznych, jak i prywatnych - w zakresie ochrony i promocji dziedzictwa kultury gastronomicznej Europy Środkowej, dobiega końca.

Światowy Dzień Czekolady - gorzka prawda o kakao

Mimo pandemii Polacy kupują coraz więcej czekolady. Popyt rośnie, a wartość czekoladowego rynku w naszym kraju wynosi już ponad 7,6 mld zł. Światowy Dzień Czekolady to dobry moment, by przyjrzeć się gorzkiej sytuacji producentów kakao.

Ekologiczna porcelana z gliny z odzysku

No.W marki Revol to proekologiczna, pierwsza kolekcja zastawy stołowej wykonana z innowacyjnej gliny Recyclay - prosta, subtelna, trwała, ręcznie produkowana.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Jak budować kartę napojów w restauracji typu fine dining?

Fine dining, jak sama nazwa wskazuje, polega na dostarczeniu gościom restauracji doświadczenia gastronomicznego na bardzo wysokim poziomie.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej