x

Janusz Palikot planuje otwarcie sieci restauracji

Kategoria: Twój biznes - oferta    21.09.2021

Nowa wódka, rzemieślnicze destylaty i sieć własnych restauracji - spółka Alembik Polska Janusza Palikota ogłosiła plany rozwoju w najbliższym czasie.

Zdjęcie: materiały prasowe
Zdjęcie: materiały prasowe
Należąca do Janusza Palikota spółka Alembik Polska wyemituje kolejną serię akcji w ramach crowdfundingu udziałowego. Emisja rozpocznie się 30 września na platformie Crowdway. Środki pozyskane w ten sposób spólka przeznaczy na dalszy rozwój biznesu, otwarcia kolejnych lokali i rozwój nowej marki rzemieślniczych trunków.

Restauracje w Polsce i za granicą
Wśród planów Palikota jest otwarcie sieci restauracji – alkotek, w których nie tylko będzie można łączyć mocny alkohol z jedzeniem, ale także spróbować produkowanych na miejscu destylatów. Docelowo, mają one pojawić się także poza granicami Polski.

Na razie, pierwsze dwa lokale, które działać będą w tym modelu to Młoda Polska we Wrocławiu oraz Czarcia Łapa w Lublinie. Szefową kuchni Młodej Polski jest Beata Śniechowska, zwyciężczyni MasterChef Polska, a także autorka książek kulinarnych i Kobieta Szef 2019 roku według przewodnika Gault & Millau. Restauracja Czarcia Łapa przechodzi zaś generalny remont, który ma przygotować ją do ponownego otwarcia.

Nowa wódka
Podczas konferencji online zaprezentowano także nowy produkt. Wódka Kraftowa Palikot ma być połączeniem spirytusu rektyfikowanego oraz okowity. Produkt wkrótce ma być dostępny w sieci Żabka. Początkowo zadebiutuje w trzech wariantach: jako destylat z ziemniaka, żyta i jęczmienia. Alembik Polska planuje także wypuszczenie wersji owocowej destylatu.

Autor tekstu: Przemysław Ziemichód
O AUTORZE
Przemysław Ziemichód
Dziennikarz i bloger kulinarny z ponad dziesięcioletnim stażem, specjalizujący się w tematyce alkoholi. Publikował m.in. w Polsce Times, Gazecie Krakowskiej, Naszemiasto.pl, Zwierciadle, Gotujmy.pl, Polki.pl, Cookmagazine.pl. Prowadzi podcast o alkoholach Strefa Wolnocłowa oraz blog Foodiesworld.pl

Zobacz także

Co drugi Polak nie chce rozmawiać z kelnerem podczas składania zamówienia

Klienci restauracji coraz częściej chcieliby składać zamówienia w restauracjach z użyciem technologii i aplikacji bezprzewodowych. Chętnie ograniczyliby także kontakt z kelner - wynika raportu Retail od Adyen, dotyczącymi sektora Gastronomii w Polsce.

AmRest: otwarcie lokalu Pizza Hut to koszt od 800 tys. do 1,5 mln zł

AmRest zaczynał jako franczyzobiorca, a dziś w ramach tzw. masterfranczyzy sam jest operatorem marki Pizza Hut w Europie Środkowo-Wschodniej. O planach firmy, kolejnych otwarciach i nowych smakach pizzy opowiada Kacper Szczepański, kierownik ds. rozwoju franczyzy Pizza Hut w AmRest.

iVario w gastronomii - produkcja bez kompromisów

iVario to zaawansowane urządzenie wielofunkcyjne, które zastępuje patelnie uchylne, kotły, frytownice i sprzęt do gotowania pod ciśnieniem. Gotowanie, smażenie i smażenie w głębokim tłuszczu może teraz odbywać się w jednym urządzeniu.

Glovo Local dla małych i średnich biznesów. Program obejmuje pomoc w rozwoju i digitalizacji

Nowy program Glovo Local udostępnia restauracjom i sprzedawcom detalicznym zestaw narzędzi, które pomogą im przenieść działalność do internetu i dynamiczne ją rozwijać. Glovo chce wprowadzić ponad 250 tysięcy małych, lokalnych firm w świat sprzedaży online przed końcem 2023 roku.

Pijalnia Wódki i Piwa oraz The Mexican - poszukiwani franczyzobiorcy w mniejszych miastach

Pijalnia Wódki i Piwa oraz The Mexican - do tych dwóch szyldów gastronomicznych spółka Mex Polska szuka franczyzobiorców. Największy potencjał rozwojowy widzi w pierwszej marce, m.in. dzięki mniejszym wymogom lokalowym i inwestycyjnym.

Convotherm ConvoSense. Welbilt kolejny raz zaskakuje innowacjami

Firma Welbilt z produktami z linii Convotherm od lat jest liderem rynku nowoczesnych urządzeń dla gastronomii. Do gamy dostępnych opcji Convotherm Maxx Pro dołączyła nowa funkcja ze sztuczną inteligencją ConvoSense. Zaprezentowano ją po raz pierwszy na targach Horeca Gastrofo na stoisku Mondo-Tech.

Inne kategorie

Podcasty

Kryzys 2.0. Restauratorka Alicja Than o optymalizacji kosztów biznesu gastronomicznego [PODCAST]

W jaki sposób optymalizować koszty prowadzenia biznesu gastronomicznego w obliczu rosnącej inflacji oraz jak przetrwać na rynku, nie tracąc klientów i nie rezygnując z jakości - rozmawiamy o tym z Alicją Than, właścicielką lokali Izumi Sushi, Kago, Kiseki, Omakase, Matcha Bistro & Bar w Warszawie.
wicej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej