x

Belvedere zredukuje emisję CO2 o 95%. Nowa biokotłownia to dopiero początek zmian

Kategoria: Wydarzenia - branżowe    20.09.2021

Marka Belvedere zaprezentowała nową przestrzeń biokotłowni, która umożliwi destylarni redukcję emisji CO2 o 95% w 2022 roku.

Zdjęcie: materiały prasowe
Zdjęcie: materiały prasowe
Wraz z uruchomieniem instalacji wytwarzania energii elektrycznej i cieplnej w oparciu o paliwo biomasowe, marka Belvedere ogłosiła przyspieszony harmonogram działań zmierzający do redukcji emisji CO2: nowa instalacja będzie produkować 100% energii odnawialnej, w konsekwencji zmniejszając emisję CO2 o 95%.

Pierwszy krok zrobiony
Prezes i dyrektor generalny Belvedere Vodka, skomentował inauguracyjne otwarcie instalacji zaznaczając, że „jest takie chińskie przysłowie, które mówi, że "podróż na 1000 mil zaczyna się od jednego kroku”. – Wiemy, że mamy przed sobą długą drogę do realizacji naszych ambicji, aby pielęgnować ziemie uprawne, z których korzystamy oraz chronić ekosystemy i bioróżnorodność, od których jesteśmy zależni. Nowa instalacja wykorzystująca biomasę oznacza duży krok naprzód w kierunku realizacji przekonania marki Belvedere, że lepsze praktyki biznesowe tworzą lepszy świat – mówi Rodney Williams i dodaje: – Opieramy się na tych osiągnięciach, stawiając sobie poprzeczkę jeszcze wyżej, podejmując osiem zobowiązań w zakresie zrównoważonego rozwoju, możliwych do zrealizowania do 2025 r.

Owe 8 zobowiązań obejmuje:
• Przejście na rolnictwo ekologiczne: Od 2020 r. marka Belvedere zaczęła pozyskiwać organiczne składniki dla wszystkich nowych produktów wchodzących na rynek od 2021 roku. Marka planuje przechodzenie na produkcję w pełni organiczną od 2023 roku.

• Renaturyzację: Belvedere pracuje obecnie nad programem regeneracji gleb w Polsce, którego celem jest ochrona ich naturalnego charakteru.

• Zmniejszenie zużycia wody: Celem jest zmniejszenie ilości odprowadzanych ścieków o 40%, co przyczyni się do zmniejszenia zużycia wody pochodzącej z własnych studni o 27% do roku 2024.

• Zielone rozwiązania energetyczne: Oprócz działań związanych z instalacją wytwarzania energii elektrycznej i cieplnej w oparciu o paliwo biomasowe, Belvedere pracuje nad zainstalowaniem dodatkowego rozwiązania w zakresie energii słonecznej w swojej destylarni do 2023 r.

• Zrównoważone rozwiązania w zakresie opakowań: Belvedere wyeliminowało 95% plastiku jednorazowego użytku i rozpoczęło wdrażanie eko-wzornictwa dla wszystkich nowych produktów i materiałów promocyjnych. Firma Belvedere zobowiązała się do dalszego zmniejszenia zużycia plastiku o 50%, zwiększenia zużycia plastiku pochodzącego z recyklingu o 50% oraz zwiększenia zużycia szkła pochodzącego z recyklingu do 2025 r.

• Odzysk ciepła odpadowego: Do 2022 r. Belvedere zamierza przekształcić produkt uboczny destylacji w paliwo. Równocześnie, wraz z instalacją Biokotłowni, zakład będzie odzyskiwać ciepło odpadowe poprzez ponowne wykorzystanie spalin, co doprowadzi do zmniejszenia zużycia energii przez kotłownię o 20% już od 2021 r.

• Współpracę z lokalnymi społecznościami w celu promocji i zaopatrzenia ich w zieloną
energię: Firma pracuje nad planem dostarczenia do miejskiej sieci energetycznej zielonej energii produkowanej we własnym zakresie od 2025 r. Jednocześnie pomoże swoim partnerom z branży rolniczej przejść od całkowitej do zerowej zależności od węgla dzięki nowemu planowi wykorzystania energii odnawialnej, który zostanie wdrożony do 2025 r.

• Wykorzystanie współpracy z organizacjami pozarządowymi i uniwersytetami w celu zwiększenia ochrony wody i poprawy wydajności.

Zielona energia w destylarni
Plan Belvedere dotyczący zielonej i odnawialnej energii był przygotowywany od wielu lat. W latach 2012-2017 marka zmniejszyła emisję CO2 związaną z produkcją energii o 42% dzięki zmianie źródeł paliwa. Licząca 111 lat Destylarnia Belvedere ma długą historię wspierania polskiej społeczności poprzez inicjatywy na rzecz zrównoważonego rozwoju. Jest współzałożycielem Fundacji Ochrony Środowiska Lokalnego, a swoje polskie ziarna żyta pozyskuje wyłącznie lokalnie, utrzymując długofalowe relacje z pięcioma polskimi producentami rolnymi. Zainicjowała również Raw Spirit Program, uruchomiony w partnerstwie z Politechniką Łódzką, którego celem jest m. in. promowanie zrównoważonego rozwoju uprawy polskiego żyta.





Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Wystartował konkurs barmański World Class. Po raz pierwszy jako reality show

Po rocznej przerwie World Class powrócił, by mimo lockdownu promować scenę barmańską i kulturę koktajlową. Półfinały i finał potrwają do 29 kwietnia. Po raz pierwszy rywalizacja barmanów ma formułę reality show. Zmagania krajowych półfinalistów mogą oglądać fani kultury koktajlowej z całego kraju.

POLAGRA 2021: 200 firm, 13 krajów, 3 dni wymiany doświadczeń

Od 4-6 października, na ternie Międzynarodowych Targów Poznańskich, odbyły się targi branży spożywczej POLAGRA. Wydarzeniu towarzyszyły Międzynarodowe Targi Techniki Pakowania i Etykietowania TAROPAK. Ekspozycje zajęły łącznie 2 pawilony, a swoją ofertę zaprezentowało blisko 200 firm z 13 krajów.

Konkurs marketingu Golden Arrow - zapraszamy!

Redakcja magazynu "Food Service" oraz portalu Ouichef.pl zaprasza branżę HoReCa do zgłaszania swoich projektów w konkursie Golden Arrow.

TARGI EUROGASTRO I WORLDHOTEL 2018 ZA NAMI

22. Międzynarodowe Targi Gastronomiczne Euro Gastro oraz 11. Międzynarodowe Targi Wyposażenia Obiektów Noclegowych WorldHotel w dniach 21-23 marca odwiedziło 19 117 osób. Czekało na nich 268 wystawców z 20 krajów.

Terra Madre Salone del Gusto 2020 w odnowionej wersji

W związku z pandemią, Terra Madre Salone del Gusto 2020 r. przebiegać będzie inaczej niż zazwyczaj. Przez sześć miesięcy wydarzenie to organizowane będzie w 160 krajach należących do sieci Slow Food, w różnych wymiarach - fizycznym i cyfrowym.

Akcja #RuszamyRazem - dla przedsiębiorców z branży HoReCa

#RuszamyRazem to akcja społeczna, a zarazem konkurs skierowany do małych i średnich przedsiębiorców z branży HoReCa, którzy chcą rozwijać swój biznes. 20 ekspertów z różnych dziedzin za darmo przeprowadzi warsztaty dla zwycięzców i podzieli się z nimi swoją wiedzą.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Jak łączyć napoje i alkohole z jedzeniem?

Jako restaurator pewnie wiele razy myślałeś o zasadach łączenia potraw i napojów. Jak sprawić, aby odpowiednia selekcja napojów pasowała do menu? Co zrobić, by obsługa umiała zarekomendować odpowiedni napój 
do serwowanego posiłku?
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej