x

Belvedere zredukuje emisję CO2 o 95%. Nowa biokotłownia to dopiero początek zmian

Kategoria: Wydarzenia - branżowe    20.09.2021

Marka Belvedere zaprezentowała nową przestrzeń biokotłowni, która umożliwi destylarni redukcję emisji CO2 o 95% w 2022 roku.

Zdjęcie: materiały prasowe
Zdjęcie: materiały prasowe
Wraz z uruchomieniem instalacji wytwarzania energii elektrycznej i cieplnej w oparciu o paliwo biomasowe, marka Belvedere ogłosiła przyspieszony harmonogram działań zmierzający do redukcji emisji CO2: nowa instalacja będzie produkować 100% energii odnawialnej, w konsekwencji zmniejszając emisję CO2 o 95%.

Pierwszy krok zrobiony
Prezes i dyrektor generalny Belvedere Vodka, skomentował inauguracyjne otwarcie instalacji zaznaczając, że „jest takie chińskie przysłowie, które mówi, że "podróż na 1000 mil zaczyna się od jednego kroku”. – Wiemy, że mamy przed sobą długą drogę do realizacji naszych ambicji, aby pielęgnować ziemie uprawne, z których korzystamy oraz chronić ekosystemy i bioróżnorodność, od których jesteśmy zależni. Nowa instalacja wykorzystująca biomasę oznacza duży krok naprzód w kierunku realizacji przekonania marki Belvedere, że lepsze praktyki biznesowe tworzą lepszy świat – mówi Rodney Williams i dodaje: – Opieramy się na tych osiągnięciach, stawiając sobie poprzeczkę jeszcze wyżej, podejmując osiem zobowiązań w zakresie zrównoważonego rozwoju, możliwych do zrealizowania do 2025 r.

Owe 8 zobowiązań obejmuje:
• Przejście na rolnictwo ekologiczne: Od 2020 r. marka Belvedere zaczęła pozyskiwać organiczne składniki dla wszystkich nowych produktów wchodzących na rynek od 2021 roku. Marka planuje przechodzenie na produkcję w pełni organiczną od 2023 roku.

• Renaturyzację: Belvedere pracuje obecnie nad programem regeneracji gleb w Polsce, którego celem jest ochrona ich naturalnego charakteru.

• Zmniejszenie zużycia wody: Celem jest zmniejszenie ilości odprowadzanych ścieków o 40%, co przyczyni się do zmniejszenia zużycia wody pochodzącej z własnych studni o 27% do roku 2024.

• Zielone rozwiązania energetyczne: Oprócz działań związanych z instalacją wytwarzania energii elektrycznej i cieplnej w oparciu o paliwo biomasowe, Belvedere pracuje nad zainstalowaniem dodatkowego rozwiązania w zakresie energii słonecznej w swojej destylarni do 2023 r.

• Zrównoważone rozwiązania w zakresie opakowań: Belvedere wyeliminowało 95% plastiku jednorazowego użytku i rozpoczęło wdrażanie eko-wzornictwa dla wszystkich nowych produktów i materiałów promocyjnych. Firma Belvedere zobowiązała się do dalszego zmniejszenia zużycia plastiku o 50%, zwiększenia zużycia plastiku pochodzącego z recyklingu o 50% oraz zwiększenia zużycia szkła pochodzącego z recyklingu do 2025 r.

• Odzysk ciepła odpadowego: Do 2022 r. Belvedere zamierza przekształcić produkt uboczny destylacji w paliwo. Równocześnie, wraz z instalacją Biokotłowni, zakład będzie odzyskiwać ciepło odpadowe poprzez ponowne wykorzystanie spalin, co doprowadzi do zmniejszenia zużycia energii przez kotłownię o 20% już od 2021 r.

• Współpracę z lokalnymi społecznościami w celu promocji i zaopatrzenia ich w zieloną
energię: Firma pracuje nad planem dostarczenia do miejskiej sieci energetycznej zielonej energii produkowanej we własnym zakresie od 2025 r. Jednocześnie pomoże swoim partnerom z branży rolniczej przejść od całkowitej do zerowej zależności od węgla dzięki nowemu planowi wykorzystania energii odnawialnej, który zostanie wdrożony do 2025 r.

• Wykorzystanie współpracy z organizacjami pozarządowymi i uniwersytetami w celu zwiększenia ochrony wody i poprawy wydajności.

Zielona energia w destylarni
Plan Belvedere dotyczący zielonej i odnawialnej energii był przygotowywany od wielu lat. W latach 2012-2017 marka zmniejszyła emisję CO2 związaną z produkcją energii o 42% dzięki zmianie źródeł paliwa. Licząca 111 lat Destylarnia Belvedere ma długą historię wspierania polskiej społeczności poprzez inicjatywy na rzecz zrównoważonego rozwoju. Jest współzałożycielem Fundacji Ochrony Środowiska Lokalnego, a swoje polskie ziarna żyta pozyskuje wyłącznie lokalnie, utrzymując długofalowe relacje z pięcioma polskimi producentami rolnymi. Zainicjowała również Raw Spirit Program, uruchomiony w partnerstwie z Politechniką Łódzką, którego celem jest m. in. promowanie zrównoważonego rozwoju uprawy polskiego żyta.





Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

MAKRO Polska zrealizowało założenia strategii odpowiedzialnego biznesu na rok 2022

Realizacja założeń strategii odpowiedzialnego biznesu jest istotnym elementem działalności MAKRO Polska. W 2022 roku firma skupiła się między innymi na: rozwoju kultury bezpieczeństwa żywności, minimalizacji negatywnego wpływu na środowisko oraz wdrożeniu programów wspierających pracowników.

Selgros Cash & Carry sponsorem Ogólnopolskiego Turnieju Kucharskiego dla uczniów szkół gastronomicznych

16 uczestników z 8 szkół walczyło o tytuł najlepszego młodego kucharza podczas finału VII Ogólnopolskiego Turnieju Kucharskiego. Sponsorem wydarzenia był Selgros Cash & Carry.

Foodsi, Restaurant Week i Free Now we wspólnej kampanii

Tej wiosny Foodsi kontynuuje przekaz "Tu się nie marnuje", zwracający uwagę na problem marnotrawienia jedzenia, a dodatkowo zachęca do dbania nie tylko o planetę, ale również o własne samopoczucie. Aby lepiej realizować te misję Foodsi łączy siły z Free Now i Restaurant Week.

Giancarlo Russo trenerem Akademii Inspiracji MAKRO

Do grona trenerów Akademii Inspiracji MAKRO dołączył Giancarlo Russo - znany propagator kuchni włoskiej w branży HoReCa. Poprowadzi on cykl warsztatów dotyczących trzech regionów kuchni włoskiej. Szkolenia skierowane są do zawodowych kucharzy i szefów kuchni.

Yannick Lohou i Tomasz Łagowski prowadzącymi 8 warsztaty Akademii Mistrzów Smaku by Belvedere

Ósme warsztaty Akademii Mistrzów Smaku by Belvedere odbyły się 6 marca w restauracji Belvedere. Młodzi adepci sztuki kulinarnej mieli tym razem możliwość pracy z dwoma wybitnymi szefami kuchni oraz wzięcia udziału w kolejnym wykładzie eksperckim w budynku XVIII - wiecznej Nowej Oranżerii.

Poznańskie restauracje dołączają do przewodnika Michelin

Poznań dołączy do miast, których restauracje opisane są w słynnym przewodniku Michelin. Znajdzie się w nim obok Warszawy i Krakowa.

Inne kategorie

Podcasty

Nowe kierunki rozwoju i nowe kategorie roślinnych produktów [PODCAST]

Jak zmienia się rynek roślinnych zamienników produktów odzwierzęcych? Czego możemy się spodziewać na wegańskich talerzach w niedalekiej przyszłości? Rozmawiamy o tym z Katarzyną Sałatą, przedstawicielką kampanii RoślinnieJemy.
wicej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej