x

BioBazar wraca do Fabryki Norblina

Kategoria: Miejsca    15.09.2021

BioBazar rusza na nowo w swojej macierzystej lokalizacji przy ulicy Żelaznej - zrewitalizowanej Fabryce Norblina. Start w sobotę 18 września. A niebawem także otworzy się tam także autorski BistroBar z Michałem Toczyłowskim jako szefem kuchni.

Zrewitalizowana Fabryka Norblina. Zdjęcie: materiały prasowe
Zrewitalizowana Fabryka Norblina. Zdjęcie: materiały prasowe
Pierwszy BioBazar przy Żelaznej odbył się 27 listopada 2010 roku. Za namową Agnieszki Saternus i Kingi Nowakowskiej, założycielek BioBazaru, 30 rolników i producentów żywności ekologicznej pojawiło się ze swoimi produktami w starych halach Fabryki Norblina. Mieszkańcy Warszawy od razu pokochali tych ludzi, to miejsce i co ważne – ideę wybierania certyfikowanej żywności ekologicznej od sprawdzonych dostawców.

Po 7 latach działania przy Żelaznej, na czas rewitalizacji Fabryki Norblina, BioBazar przeniósł się na Mokotów. W tej tymczasowej lokalizacji działał z sukcesem przez 4 lata. Pojawiali się wciąż nowi klienci i nowi wystawcy, a jednak powracało pytanie: „Kiedy wracacie na Żelazną?”

I oto BioBazar powraca na Wolę. Będzie funkcjonował w starych murach jednej z zabytkowych hal, ale w całkiem nowej odsłonie zrewitalizowanej Fabryki Norblina.
– Oryginalnie była to hala ciągarni drugiej. Powstała w latach 20. Na terenie hali znajduje się płyta czołowa pieca żarowego w swoim oryginalnym położeniu oraz platforma transportowo-chłodnicza – wyjaśnia Artur Setniewski z Muzeum Fabryki Norblina.  

Zrewitalizowana Fabryka Norblina. Zdjęcie: materiały prasowe
Zrewitalizowana Fabryka Norblina. Zdjęcie: materiały prasowe
Przy Żelaznej spotkacie nie tylko wystawców, u których można było zrobić zakupy przy Wołoskiej, ale pojawią się też całkiem nowi.
– Zamiast 3 dni w tygodniu BioBazar będzie działał 5 dni, od wtorku do soboty, co niewątpliwie ułatwi zakupy naszym klientom. A piekarnia i kawiarnia będą otwarte już od poniedziałku – mówi dyrektorka zarządzająca BioBazaru Agnieszka Saternus.

Rusza też na dużo szerszą skalę opcja zakupów z dostawą do domu lub biura albo z odbiorem własnym.
– Wracamy również do cyklicznych warsztatów edukacyjnych dla dzieci i dla dorosłych, a będą one naprawdę nietuzinkowe, bo realizowane we współpracy z kawiarnią Triki Tashka/Wydawnictwem Tashka. A już niebawem planujemy premierę autorskiego BistroBaru, w którym dania będą przygotowywane wyłącznie z produktów pochodzących z BioBazaru, kuchnia będzie sezonowa, zgodna z filozofią less waste i w myśl hasła „dla zdrowia, dla planety” – opowiada Agnieszka Saternus.

Szefem kuchni BistroBaru będzie znany już ze wspólnych projektów z BioBazarem Michał Toczyłowski. Przedsmak tego, co będzie serwować, zaprezentowany zostanie 18 września, m. in. pieczona dynia z tłustym twarogiem, palonym masłem z szałwią i prażonymi migdałami.


Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Bartosz Lisek ponownie otwiera Lokal na Rybę. W menu m. in. ... bawimordki

Zamknięty w kwietniu 2022 roku Lokal na Rybę Bartosza Liska wystartuje ponownie w swojej dawnej lokalizacji na początku grudnia. Wnętrze przechodzi właśnie gruntowny remont.

Jedyny taki McDonald's w Polsce. Lokal opakowany w wełniane ubranko

Restauracja McDonald's w Ustroniu została przyodziana... w wełniany kubrak. Oryginalne "opakowanie" budynku lokalu to część kampanii, która promuje zimową, sezonową ofertę Burger Drwala. Jej premiera rusza 23 listopada.

The Complex w Warszawie - miks smaków i rozrywki

The Complex to kulinarno-rozrywkowe serce multibrandowego obiektu Louvre Hotels Group w Warszawie. Przestrzeń pełną smaków i wydarzeń współtworzą trzy koncepty gastronomiczne.

Sposób na kryzys? Morski Zając - restauracja latem, palarnia kawy poza sezonem

Niektórzy restauratorzy zamiast utyskiwać na wojnę i szalejącą inflację, dywersyfikują ryzyko, przekształcając swój koncept. Morski Zając z Kuźnicy, dotąd miejsce całoroczne, w tym roku zamyka się na zimę, by skupić się na drugim biznesie - palarni kawy.

Pomysł na kryzys według Koko & Roy - delikatesy zamiast bistro

Pandemia, wojna, inflacja... Są restauratorzy, którzy się nie poddają kryzysom, a zamiast narzekać wymyślają kolejne sposoby na dywersyfikowanie lub zmianę swojego biznesu. Bistro Koko & Roy przekształciło się w delikatesy. O zmianie rozmawiamy z Anną Sytą, właścicielką biznesu.

Tauzen Pizza w miejsce Cyrulika Śląskiego - zmiana konceptu sposobem na kryzys

Dawna katowicka kawiarnia Cyrulik Śląski przeobraziła się w pizzerię inspirowaną Nowym Jorkiem. Radykalna zmiana to pomysł na radzenie sobie ze skutkami pandemii i inflacją. O tym, czy pizza sprawdza się lepiej niż kawa i ciastko rozmawiamy z Efremem Brolem, właścicielem Tauzen Pizzy.

Inne kategorie

Podcasty

Kryzys 2.0 i konsument, który przelicza: jak go zachęcić do marki? [PODCAST]

Czego potrzebuje teraz konsument? Czy zmieniać portfolio? Jak się z nim komunikować? Czy to jest moment na wprowadzanie nowości? Opowiada Jacek Sadowski, prezes Demo Effective Launching.
wicej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej