x

Michalina Szczepańska: Influencerzy i ruch na rynku

Kategoria: Lifestyle - blog    13.09.2021

Z rzadka Polacy emocjonują się kampaniami czy akcjami realizowanymi przez detalistów bądź producentów żywności. Z rzadka więc wchodzą one do historii komunikacji (czytaj: przyciągania zainteresowania). Czy sytuacja może się zmienić?

Michalina Szczepańska
Michalina Szczepańska
Oczywiście zdarza się dwudniowy szum w mediach społecznościowych z powodu posta na Facebooku Ikei czy długo trwająca walka (tak, walka!) o maskotki w programie lojalnościowym Biedronki, ale to cały czas – jak wyżej. Zmienić ten stan mogą natomiast influencerzy. O lodach Ekipa Korala z pewnością państwo słyszeli. To jaskółka, ale jaskółka, która wiosnę czyni, a influencerzy zadomowiają się w kolejnych branżach. Do lodów Ekipa w portfolio Korala dołączą napoje Ekipa. Jak wielką popularność osiągną? Trudno przewidywać, pierwsze zamówienie u kontraktowego producenta opiewa na 7 mln zł. Pierwsze. Ekipowe lody debiutowały wiosną i już odpowiadają za połowę sprzedaży w sklepach do 300 mkw. (dane CMR) – takiego wejścia na rynek nie miał nikt. Co ciekawe, jak podkreśla producent, sprzedają się niezależnie od pogody, co oznacza przełamanie największej bariery wzrostu tego rynku – Polacy bowiem jedzą (jedli) lody, tylko gdy jest ciepło. 
Dlaczego ten przykład jest ważny i wart opisywania? Bo pierwszy, jak to zazwyczaj bywa, zgarnia wszystko. A to pierwszy przypadek takiej współpracy influencerskiej w branży. Na ile HoReCa powinna się czuć zainspirowana – to już pytanie do państwa. W handlu i FMCG pomysł chwyta. W sklepach Aldi i Kaufland na rynku niemieckim trwa właśnie szum wokół energetyku Engie. Czym się wyróżnia? Tym, że stworzyły go gwiazdy Tik-Toka. Zaczęli od jednego produktu, portfolio oczywiście będzie rozbudowywane. O co w tym energetyku chodzi? LebensmittelZeitung, który pisze o tym debiucie, podkreśla, że nie o jego skuteczność w dodawaniu energii, ale o to, jak pobudzi rynek. Bo młodzi ludzie kupią go nie z powodu efektów działania, ale ze względu na styl życia, z którym się identyfikują. A z czym mogą się identyfikować w państwa restauracjach?

Felieton ukazał się w „Food Service" 7–8/2021 nr 207.

Autor tekstu: Michalina Szczepańska

Zobacz także

Karolina Kosno: Na zwykłym czy pistacjowym?

Coraz szersza grupa klientów wybiera mleka roślinne. Kawiarnie starają się dopasować do panującego trendu odchodzenia od mleka krowiego i prezentują swym gościom atrakcyjne oferty, by zadowolić jak największą liczbę osób. Czy koszt napojów roślinnych jest w polskich kawiarniach zadowalający?

Tomasz Źródłowski: Nie znam się na kawie

To będzie interesujący felieton traktujący o tym, że kawa to w ofercie gastronomicznej dziwny produkt spełniający wielorakie zadania.

Adam Chrząstowski: Bocuse'owy Budapeszt

Budapeszt po raz kolejny gościł europejską selekcję konkursu Bocuse d’Or, tym razem edycję 2022-23. Węgrzy świetnie wykorzystali organizację imprezy tej rangi w 2016 r. dla promocji rodzimej gastronomii i postanowili to powtórzyć. Udało im się bardzo dobrze.

Michalina Szczepańska: Sklepy i kawiarnie. Kooperacja czy konkurencja?

Czy istnieje możliwość, by sklepy i kawiarnie bez zakłóceń funkcjonowały razem na rynku kawiarnianym? Coraz większa ilość sklepów zapewnia nam przestrzeń na wypicie dobrej kawy, tym samym stając się konkurencją dla kawiarni.

Przedwojennych kawiarni czar - kawowy rynek 20-lecia międzywojennego

Wsiadamy do wehikułu czasu i przenosimy się w czasy 20-lecia międzywojennego, by sprawdzić, czy ówczesny rynek kawy i kawiarni w stolicy odbiegał znacznie od tego, który znamy obecnie. Kawową historię zbadał Bartosz Paluszkiewicz, barman i autor piszący o przedwojennej gastronomii.

Tomasz Źródłowski: Back to the future. Czyli krótko o tym, że zawsze będzie coś nie tak

Trudno w wojennych realiach tryskać optymizmem. Jest co najmniej kilka polskich powiedzeń, które doskonale nadają się do opisania otaczającej nas rzeczywistości.

Inne kategorie

Podcasty

Wegańskie słodycze: jak to ugryźć? [PODCAST]

Dania wegańskie dobrze zadomowiły się już w polskich sklepach i restauracjach. Coraz częściej klienci mają ochotę również na ciasta i desery, które nie zawierają produktów odzwierzęcych, a cukiernie chętnie wychodzą im naprzeciw. Rozmawiamy o tym z Dominiką Targosz, ambasadorką Chef for Change.
wicej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej