x

Michalina Szczepańska: Influencerzy i ruch na rynku

Kategoria: Lifestyle - blog    13.09.2021

Z rzadka Polacy emocjonują się kampaniami czy akcjami realizowanymi przez detalistów bądź producentów żywności. Z rzadka więc wchodzą one do historii komunikacji (czytaj: przyciągania zainteresowania). Czy sytuacja może się zmienić?

Michalina Szczepańska
Michalina Szczepańska
Oczywiście zdarza się dwudniowy szum w mediach społecznościowych z powodu posta na Facebooku Ikei czy długo trwająca walka (tak, walka!) o maskotki w programie lojalnościowym Biedronki, ale to cały czas – jak wyżej. Zmienić ten stan mogą natomiast influencerzy. O lodach Ekipa Korala z pewnością państwo słyszeli. To jaskółka, ale jaskółka, która wiosnę czyni, a influencerzy zadomowiają się w kolejnych branżach. Do lodów Ekipa w portfolio Korala dołączą napoje Ekipa. Jak wielką popularność osiągną? Trudno przewidywać, pierwsze zamówienie u kontraktowego producenta opiewa na 7 mln zł. Pierwsze. Ekipowe lody debiutowały wiosną i już odpowiadają za połowę sprzedaży w sklepach do 300 mkw. (dane CMR) – takiego wejścia na rynek nie miał nikt. Co ciekawe, jak podkreśla producent, sprzedają się niezależnie od pogody, co oznacza przełamanie największej bariery wzrostu tego rynku – Polacy bowiem jedzą (jedli) lody, tylko gdy jest ciepło. 
Dlaczego ten przykład jest ważny i wart opisywania? Bo pierwszy, jak to zazwyczaj bywa, zgarnia wszystko. A to pierwszy przypadek takiej współpracy influencerskiej w branży. Na ile HoReCa powinna się czuć zainspirowana – to już pytanie do państwa. W handlu i FMCG pomysł chwyta. W sklepach Aldi i Kaufland na rynku niemieckim trwa właśnie szum wokół energetyku Engie. Czym się wyróżnia? Tym, że stworzyły go gwiazdy Tik-Toka. Zaczęli od jednego produktu, portfolio oczywiście będzie rozbudowywane. O co w tym energetyku chodzi? LebensmittelZeitung, który pisze o tym debiucie, podkreśla, że nie o jego skuteczność w dodawaniu energii, ale o to, jak pobudzi rynek. Bo młodzi ludzie kupią go nie z powodu efektów działania, ale ze względu na styl życia, z którym się identyfikują. A z czym mogą się identyfikować w państwa restauracjach?

Felieton ukazał się w „Food Service" 7–8/2021 nr 207.

Autor tekstu: Michalina Szczepańska

Zobacz także

Anna Oleksak: Dobrana para

Za nami pierwsza seria kameralnych spotkań poświęconych projektowaniu doświadczeń klienta, rozwiązaniom przyszłości w branży HoReCa i sprzedaży opartej na budowaniu wartości. Nespresso zorganizowało je wspólnie z trenerami i influencerami Wojciechem Herrą i Karolem Weberem.

Adam Chrząstowski: Rosyjska ruletka

Tytuł tego felietonu to jedyne skojarzenie, jakie przychodzi mi do głowy w związku z obecną sytuacją w branży HoReCa. Restauracje zamknięte, hotele otwarte. Restauratorzy łudzą się, że zaraz się otworzą dla gości, a hotelarze obawiają, że zaraz znowu będą się musieli zamykać.

Jarosław Dumanowski: Kwadratura kołacza

Jak tłumaczył w swym słowniku Samuel Bogumił Linde, kołacz to "ciasto okrągławo upieczone". Podawano go często na Wielkanoc, był ozdobą stołów weselnych, uważano go za wypiek świąteczny i niezwykły.

Michalina Szczepańska: Roślinne jest już jak giganci?

Roślinny batonik na bazie tofu, który sprzedaje się prawie tak samo dobrze jak mleczne kanapki największych koncernów - to jedna z ciekawszych deklaracji, jakie padły podczas konferencji Plant Powered Perspecitves, a złożona była oficjalnie podczas panelu dyskusyjnego przez przedstawicielkę Żabki.

ADAM CHRZĄSTOWSKI: KONKURSOWO, RANKINGOWO

Marzec zaczął się słonecznie. Oczekiwany przez cały rok Martell zbliżał się milowymi krokami. Cieszyłem się na ten konkurs, bo od 10 lat jest on dla mnie inauguracją wiosny. Zmagania, które odbywają się zawsze w pierwszy weekend marca, są dla mnie pretekstem do spojrzenia w lepszą przyszłość.

Jerzy Pasikowski: Normalność i regionalność na talerzu

Kulinarne trendy od bardzo wielu lat są narzucane i kreowane przez zwycięskie ekipy kucharzy startujące w sztandarowych konkursach gastronomicznych na świecie.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna strategia wyceny napojów

Odpowiednia wycena napojów to jedna z najważniejszych decyzji komercyjnych w sektorze HoReCa. Jeśli poziom cen jest właściwy, sprzedaż, a nią także zyski ze sprzedaży napojów wzrosną. W przypadku gdy ceny są zbyt niskie, tracimy zysk. Jeżeli natomiast ceny są zbyt wysokie, ryzykujemy utratę klienta.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej