x

Michalina Szczepańska: Influencerzy i ruch na rynku

Kategoria: Lifestyle - blog    13.09.2021

Z rzadka Polacy emocjonują się kampaniami czy akcjami realizowanymi przez detalistów bądź producentów żywności. Z rzadka więc wchodzą one do historii komunikacji (czytaj: przyciągania zainteresowania). Czy sytuacja może się zmienić?

Michalina Szczepańska
Michalina Szczepańska
Oczywiście zdarza się dwudniowy szum w mediach społecznościowych z powodu posta na Facebooku Ikei czy długo trwająca walka (tak, walka!) o maskotki w programie lojalnościowym Biedronki, ale to cały czas – jak wyżej. Zmienić ten stan mogą natomiast influencerzy. O lodach Ekipa Korala z pewnością państwo słyszeli. To jaskółka, ale jaskółka, która wiosnę czyni, a influencerzy zadomowiają się w kolejnych branżach. Do lodów Ekipa w portfolio Korala dołączą napoje Ekipa. Jak wielką popularność osiągną? Trudno przewidywać, pierwsze zamówienie u kontraktowego producenta opiewa na 7 mln zł. Pierwsze. Ekipowe lody debiutowały wiosną i już odpowiadają za połowę sprzedaży w sklepach do 300 mkw. (dane CMR) – takiego wejścia na rynek nie miał nikt. Co ciekawe, jak podkreśla producent, sprzedają się niezależnie od pogody, co oznacza przełamanie największej bariery wzrostu tego rynku – Polacy bowiem jedzą (jedli) lody, tylko gdy jest ciepło. 
Dlaczego ten przykład jest ważny i wart opisywania? Bo pierwszy, jak to zazwyczaj bywa, zgarnia wszystko. A to pierwszy przypadek takiej współpracy influencerskiej w branży. Na ile HoReCa powinna się czuć zainspirowana – to już pytanie do państwa. W handlu i FMCG pomysł chwyta. W sklepach Aldi i Kaufland na rynku niemieckim trwa właśnie szum wokół energetyku Engie. Czym się wyróżnia? Tym, że stworzyły go gwiazdy Tik-Toka. Zaczęli od jednego produktu, portfolio oczywiście będzie rozbudowywane. O co w tym energetyku chodzi? LebensmittelZeitung, który pisze o tym debiucie, podkreśla, że nie o jego skuteczność w dodawaniu energii, ale o to, jak pobudzi rynek. Bo młodzi ludzie kupią go nie z powodu efektów działania, ale ze względu na styl życia, z którym się identyfikują. A z czym mogą się identyfikować w państwa restauracjach?

Felieton ukazał się w „Food Service" 7–8/2021 nr 207.

Autor tekstu: Michalina Szczepańska

Inne kategorie

Podcasty

Lifestyle czy zwykła konsumpcja: gdzie tu jest miejsce dla żywności [PODCAST]

Czy zakup tego bądź innego napoju czy przekąski jest emanacją stylu życia? I na ile w czasach inflacji jest miejsce na taką manifestację? Dyskutujemy z Szymonem Mordasiewiczem z GfK.
wicej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej