x

Marka Anny Lewandowskiej stawia na własną uprawę ekologicznych ziół i warzyw

Kategoria: Twój biznes - wiedza    10.09.2021

- Czas na kolejny etap rozwoju - uprawę ekologicznych ziół i warzyw. Będą one wykorzystywane do produkcji naszych dań. Jestem dumna z tego projektu i cieszę się, że wyznaczamy nowe standardy w branży - mówi Anna Lewandowska, założycielka firmy cateringu dietetycznego SuperMenu.

Anna Lewandowska stawia na własną uprawę ziół. Zdjęcie: materiały prasowe
Anna Lewandowska stawia na własną uprawę ziół. Zdjęcie: materiały prasowe
Firma SuperMenu by Anna Lewandowska rozpoczęła działalność w trakcie pandemii i szybko stała się jedną z wiodących w branży cateringów dietetycznych w Polsce. Jako pierwsza całkowicie zrezygnowała z używania przy gotowaniu wszystkich posiłków białego cukru, pszenicy oraz surowego mleka. Nie korzysta również z produktów wysokoprzetworzonych, barwników czy konserwantów.

Po roku działalności, który był sprzedażowym sukcesem, wychodzi z kolejną inicjatywą zgodną z trendem na zdrowe odżywianie – wprowadza certyfikowaną, ekologiczną żywność.

Anna Lewandowska, założycielka firmy SuperMenu by Anna Lewandowska. Zdjęcie: materiały prasowe
Anna Lewandowska, założycielka firmy SuperMenu by Anna Lewandowska. Zdjęcie: materiały prasowe
– Od samego początku, pracując z moim zespołem nad stworzeniem cateringu SuperMenu, postawiliśmy sobie jasny cel: kreowanie zdrowych nawyków żywieniowych klientów. Poprzez dostarczanie pełnowartościowych i zbilansowanych posiłków, edukację na temat zasad zdrowego odżywiania, zwracanie uwagi na regularność w ich spożywaniu oraz aktywność fizyczną. Naszym priorytetem była również najwyższa jakość oferowanych potraw, dlatego wyeliminowaliśmy biały cukier, pszenicę i surowe mleko ze wszystkich planów żywieniowych. Wszystkie nasze założenia udało się wcielić w życie, więc teraz czas na kolejny etap rozwoju. Uprawę ekologicznych ziół i warzyw. Będą one wykorzystywane do produkcji dań SuperMenu. Jestem niezwykle dumna z tego projektu i cieszę się, że wyznaczamy nowe standardy w branży – mówi Anna Lewandowska, sportsmenka, propagatorka zdrowego stylu życia i założycielka SuperMenu by Anna Lewandowska.

Coraz większa świadomość konsumentów
Dla Polaków priorytetem jest zdrowie, które określają w większości jako dobrą kondycję organizmu (68%), a w którego utrzymaniu istotne są m.in.: odpowiednia ilość ruchu (74%), właściwa dieta (63%), unikanie stresu (74%). Dane* te pokazują, że Polacy widzą konieczność zadbania o swój organizm w sposób holistyczny. Zauważalne jest także zapotrzebowanie na diety specjalistyczne wspomagające walkę z alergiami i chorobami.

Kolejnym silnie rozwijającym się trendem jest wykorzystywanie produktów ekologicznych w codziennym żywieniu. Jak wynika z raportu „Rosnące znaczenie zdrowia a nawyki żywieniowe Polaków. SuperMenu 2021” dla 43% Polaków ich spożywanie jest ważne w utrzymaniu dobrego zdrowia.

– Rynek usług i produktów ewoluuje wraz z rosnącą świadomością konsumentów. Styl życia Polaków się zmienił, a postawy prozdrowotne będące wynikiem m. in. pandemii, są coraz bardziej widoczne. Jako pionierzy od samego początku postawiliśmy na zdrowie. Nasza marka oparta jest na filozofii żywienia Anny Lewandowskiej, która od lat promuje zdrowy styl życia. Ekologiczne uprawy ziół oraz warzyw są kontynuacją naszych założeń. To również potwierdzenie dbałości o najwyższą jakość, o której dużo się mówi w branży. Celem SuperMenu jest bowiem zmiana myślenia i podejścia do odżywiania poprzez dostarczenie jakościowych posiłków, które pomogą nie tylko poprawić sylwetkę i samopoczucie, ale przede wszystkim pozwolą na wyrobienie zdrowych nawyków żywieniowych na lata. Obserwując rynek na przełomie ostatniego roku utwierdziliśmy się w przekonaniu, że były to właściwe decyzje, które odpowiadają na zmieniające się potrzeby konsumentów” – podkreśla Jacek Domasat, prezes zarządu SuperMenu by Anna Lewandowska.

Rynek rośnie
Rynek cateringów dietetycznych dynamicznie rośnie i zwiększył swoją wartość dwukrotnie w porównaniu do 2019 roku. Obecnie wyceniany jest na 2 miliardy złotych. W 2020 roku na popularność firm z tego sektora najmocniej wpłynęła rosnąca świadomość Polaków w zakresie zdrowia. Trend ten ma tendencję wzrostową i przyczynia się do rekordowych ilości zamówień firm cateringowych, które wynoszą już blisko 4 milionów rocznie.
W pierwszym półroczu 2021 roku marka SuperMenu odnotowała wzrost zamówień o 40%.

*Dane pochodzą z raportu: „Rosnące znaczenie zdrowia a nawyki żywieniowe Polaków. SuperMenu 2021” stworzonego na podstawie badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia sp. z o.o. w lutym 2021 roku na grupie 1000 Polaków w wieku 20-60 lat . Badanie zostało wykonane metodą CAWI.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

E-commerce w świecie restauracji

Pandemia przyspieszyła, a może raczej katapultowała transformację, którą obserwowaliśmy na Zachodzie od lat - przejście restauracji do sprzedaży online i eksplozję rynku dostaw. Na całym świecie trwa dynamiczna przemiana gastronomii i jej wejście do świata e-commerce.

Raport Mintela: trendy na rynku żywności i gastronomii w 2021 roku

"Nakarm swój umysł", "nowa definicja jakości" oraz "zjednoczenie przez jedzenie" - to trzy główne trendy, które według firmy badawczej Mintel będą dominować na rynku żywności, napojów i gastronomii w 2021 roku.

Mr.Pancake i PIZZA BOYZ ze wzrostem sprzedaży pomimo pandemii

Dzięki silnej marce i stabilnemu biznesowi sieci restauracji Mr.Pancake i PIZZA BOYZ udało się zamknąć rok 2020 ze wzrostem i utrzymać pozycję lidera w kategorii restauracji comfort food. Jak wyglądał miniony rok w liczbach?

Myśl globalnie, dyskutuj lokalnie

Najpilniejsze problemy świata kulinariów - im poświęcona była pierwsza konferencja European Food Summit, zorganizowana w marcu w Lublanie. Wspólnym mianownikiem większości wystąpień było hasło zrównoważonego rozwoju gastronomii.

ROZWIJANIE TRADYCJI

Barszcz z uszkami, śledź w śmietanie czy karp w galarecie - szefowie kuchni coraz częściej kreatywnie podchodzą do tych klasycznych świątecznych dań. Urozmaicone menu może być ciekawym elementem nie tylko ofert na wigilie firmowe, ale także w stałej zimowej karcie restauracji.

Wszystko, co chcielibyście wiedzieć o kawie

Przeczytałem kilkadziesiąt stron badań naukowych na temat kawy, abyście wy nie musieli tego robić. Efekt? Potrafię zaparzyć idealny - przynajmniej zdaniem naukowców - kawowy napar. Wiedza ta może się przydać każdemu, kto chciałby zacząć serwować lepszą kawę - w restauracji, barze czy kawiarni.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Jak łączyć napoje i alkohole z jedzeniem?

Jako restaurator pewnie wiele razy myślałeś o zasadach łączenia potraw i napojów. Jak sprawić, aby odpowiednia selekcja napojów pasowała do menu? Co zrobić, by obsługa umiała zarekomendować odpowiedni napój 
do serwowanego posiłku?
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej