x

Marka Anny Lewandowskiej stawia na własną uprawę ekologicznych ziół i warzyw

Kategoria: Twój biznes - wiedza    10.09.2021

- Czas na kolejny etap rozwoju - uprawę ekologicznych ziół i warzyw. Będą one wykorzystywane do produkcji naszych dań. Jestem dumna z tego projektu i cieszę się, że wyznaczamy nowe standardy w branży - mówi Anna Lewandowska, założycielka firmy cateringu dietetycznego SuperMenu.

Anna Lewandowska stawia na własną uprawę ziół. Zdjęcie: materiały prasowe
Anna Lewandowska stawia na własną uprawę ziół. Zdjęcie: materiały prasowe
Firma SuperMenu by Anna Lewandowska rozpoczęła działalność w trakcie pandemii i szybko stała się jedną z wiodących w branży cateringów dietetycznych w Polsce. Jako pierwsza całkowicie zrezygnowała z używania przy gotowaniu wszystkich posiłków białego cukru, pszenicy oraz surowego mleka. Nie korzysta również z produktów wysokoprzetworzonych, barwników czy konserwantów.

Po roku działalności, który był sprzedażowym sukcesem, wychodzi z kolejną inicjatywą zgodną z trendem na zdrowe odżywianie – wprowadza certyfikowaną, ekologiczną żywność.

Anna Lewandowska, założycielka firmy SuperMenu by Anna Lewandowska. Zdjęcie: materiały prasowe
Anna Lewandowska, założycielka firmy SuperMenu by Anna Lewandowska. Zdjęcie: materiały prasowe
– Od samego początku, pracując z moim zespołem nad stworzeniem cateringu SuperMenu, postawiliśmy sobie jasny cel: kreowanie zdrowych nawyków żywieniowych klientów. Poprzez dostarczanie pełnowartościowych i zbilansowanych posiłków, edukację na temat zasad zdrowego odżywiania, zwracanie uwagi na regularność w ich spożywaniu oraz aktywność fizyczną. Naszym priorytetem była również najwyższa jakość oferowanych potraw, dlatego wyeliminowaliśmy biały cukier, pszenicę i surowe mleko ze wszystkich planów żywieniowych. Wszystkie nasze założenia udało się wcielić w życie, więc teraz czas na kolejny etap rozwoju. Uprawę ekologicznych ziół i warzyw. Będą one wykorzystywane do produkcji dań SuperMenu. Jestem niezwykle dumna z tego projektu i cieszę się, że wyznaczamy nowe standardy w branży – mówi Anna Lewandowska, sportsmenka, propagatorka zdrowego stylu życia i założycielka SuperMenu by Anna Lewandowska.

Coraz większa świadomość konsumentów
Dla Polaków priorytetem jest zdrowie, które określają w większości jako dobrą kondycję organizmu (68%), a w którego utrzymaniu istotne są m.in.: odpowiednia ilość ruchu (74%), właściwa dieta (63%), unikanie stresu (74%). Dane* te pokazują, że Polacy widzą konieczność zadbania o swój organizm w sposób holistyczny. Zauważalne jest także zapotrzebowanie na diety specjalistyczne wspomagające walkę z alergiami i chorobami.

Kolejnym silnie rozwijającym się trendem jest wykorzystywanie produktów ekologicznych w codziennym żywieniu. Jak wynika z raportu „Rosnące znaczenie zdrowia a nawyki żywieniowe Polaków. SuperMenu 2021” dla 43% Polaków ich spożywanie jest ważne w utrzymaniu dobrego zdrowia.

– Rynek usług i produktów ewoluuje wraz z rosnącą świadomością konsumentów. Styl życia Polaków się zmienił, a postawy prozdrowotne będące wynikiem m. in. pandemii, są coraz bardziej widoczne. Jako pionierzy od samego początku postawiliśmy na zdrowie. Nasza marka oparta jest na filozofii żywienia Anny Lewandowskiej, która od lat promuje zdrowy styl życia. Ekologiczne uprawy ziół oraz warzyw są kontynuacją naszych założeń. To również potwierdzenie dbałości o najwyższą jakość, o której dużo się mówi w branży. Celem SuperMenu jest bowiem zmiana myślenia i podejścia do odżywiania poprzez dostarczenie jakościowych posiłków, które pomogą nie tylko poprawić sylwetkę i samopoczucie, ale przede wszystkim pozwolą na wyrobienie zdrowych nawyków żywieniowych na lata. Obserwując rynek na przełomie ostatniego roku utwierdziliśmy się w przekonaniu, że były to właściwe decyzje, które odpowiadają na zmieniające się potrzeby konsumentów” – podkreśla Jacek Domasat, prezes zarządu SuperMenu by Anna Lewandowska.

Rynek rośnie
Rynek cateringów dietetycznych dynamicznie rośnie i zwiększył swoją wartość dwukrotnie w porównaniu do 2019 roku. Obecnie wyceniany jest na 2 miliardy złotych. W 2020 roku na popularność firm z tego sektora najmocniej wpłynęła rosnąca świadomość Polaków w zakresie zdrowia. Trend ten ma tendencję wzrostową i przyczynia się do rekordowych ilości zamówień firm cateringowych, które wynoszą już blisko 4 milionów rocznie.
W pierwszym półroczu 2021 roku marka SuperMenu odnotowała wzrost zamówień o 40%.

*Dane pochodzą z raportu: „Rosnące znaczenie zdrowia a nawyki żywieniowe Polaków. SuperMenu 2021” stworzonego na podstawie badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia sp. z o.o. w lutym 2021 roku na grupie 1000 Polaków w wieku 20-60 lat . Badanie zostało wykonane metodą CAWI.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Jeść oczami: budowanie wizerunku lokalu w social mediach jako element strategii dotarcia do generacji Z

O wartościach, jakie musi reprezentować restauracja i jak je komunikować pokoleniu, które stawia na autentyczność i nie znosi "ściemy" rozmawiamy z Karoliną Milczanowską i Katarzyną Płachecką, współwłaścicielkami agencji Jedling Consulting.

Gotowe posiłki Polacy kupują najczęściej w lokalach fast food

Lokale typu fast-food to miejsca, w których Polacy najczęściej zamawiają gotowe posiłki. Kolejne pod względem popularności są restauracje, stacje benzynowe oraz sklepy convenience czy piekarnie. Po otwarciu gastronomii częściej zamawiamy posiłki na miejscu w restauracji niż przez internet.

Tork: tworzyć więcej, wykorzystując mniej

Marka Tork to jeden z liderów rozwiązań do utrzymywania higieny. O działaniach marki Tork realizowanych pod hasłem "Tworzenie zrównoważonego życia poza domem" opowiada Wojciech Nizio, Regional Brand Activation Manager marki Tork.

EURO 2020 a dania na dowóz. Nie ma kibicowania bez biesiadowania

Prawie połowa Polaków przyznaje, że nie wyobraża sobie oglądania meczu bez jedzenia, a ponad 80% zamierza kibicować piłkarzom w gronie bliskich i przyjaciół. Ze względu na wygodę i potrzebę skupienia się na sportowych emocjach, co czwarty rodak planuje zamówić posiłek z dowozem.

Lejek sprzedażowy restauracji

Zwizualizowanie poszczególnych etapów lejka sprzedażowego restauracji pozwala na lepsze zrozumienie podróży, jaką odbywa gość, począwszy od momentu, w którym zaistniała ona w jego świadomości, aż do chwili, w której stał się on lojalnym klientem.

Nowe oblicze fast foodu

Tłuste, słone i popijane przesłodzonym napojem - takie skojarzenia towarzyszą większości tzw. fast foodów. Wystarczy jednak odrobina kreatywności, by przeobrazić najzwyklejszy kebab czy burgera w ekskluzywną lub nawet finediningową potrawę. I nie ma w tym zamyśle nawet grama przesady!

Inne kategorie

Akademia Horeca

SYSTEMY MOTYWACYJNE A WZROSTY SPRZEDAŻOWE W KATEGORII NAPOJÓW

W poprzednich artykułach omawiane były tematy istotne dla wzrostu sprzedaży i zysków kategorii napojów. Szukaliśmy odpowiedzi na pytanie, dlaczego kwestią fundamentalną jest inwestowanie w szkolenia dla zespołu, jak dopasować napoje do potraw, jak wyceniać napoje, omawialiśmy nadchodzące trendy.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej