x

Sweet Gallery - nowe punkty, nowe usługi i nowe rynki

Kategoria: Twój biznes - wiedza    03.09.2021

Sweet Gallery - właściciel marek Lodolandia & Kołacz na Okrągło, SiGelato oraz Bafra Kebab - otwiera nowe punkty w Polsce i za granicą. Mimo końca sezonu letniego, firma wciąż podpisuje umowy franczyzowe na koncept Lodolandia. Podobne tempo notuje sieć Bafra Kebab.

Bafra Kebab. Zdjęcie: materiały prasowe
Bafra Kebab. Zdjęcie: materiały prasowe
Firma zalicza obecny rok do rekordowych. Sweet Gallery notuje szybki rozwój sieci Lodolandia & Kołacz na Okrągło i Bafra Kebab. Od początku roku powstało 140 nowych punktów Lodolandia, natomiast Bafra Kebab posiada już 70 punktów, a do końca roku ma ich być ponad 100.
– Ciągle podpisujemy nowe umowy i w tej chwili szykujemy kilkadziesiąt przyczep dla nowych franczyzobiorców – mówi Katarzyna Krzemińska – Malon, manager ds. marketingu i PR.
Aktualnie w Polsce wszystkich punktów, należących do firmy Sweet Gallery, czyli Lodolandia & Kołacz na Okrągło, Bafra Kebab i SiGelato jest ponad 700.

Sprzedaż w dostawie
Sweet Gallery rozszerza także zakres usług, które wspierają sprzedaż w punktach. W tym roku nowością w Bafra Kebab jest sprzedaż w dostawie. Zamówienia można składać przez telefon lub poprzez aplikację z odbiorem własnym. Takie rozwiązanie znacząco zwiększyło wyniki sprzedaży w punktach.

– Zdalna sprzedaż bardzo dobrze uzupełnia obsługę bezpośrednią i znacznie podnosi obroty poszczególnych punktów. Osoby korzystające z takiej możliwości bardzo często zamawiają więcej niż jeden produkt. Usługa bardzo dobrze sprawdza się w mniejszych miejscowościach – mówi Katarzyna Krzemińska – Malon  

Bafra Kebab wypełnia niszę
Obecnie głównym kierunkiem rozwoju sieci Bafra Kebab są mniejsze miejscowości. Firma otwiera punkty w miastach już od 2 tys. mieszkańców, ale zdarzają się również mniejsze miejscowości. Sweet Gallery wykorzystuje niszę i oferuje usługi, które są tam mocno ograniczone lub nie istnieją w ogóle.

– Standardowy miesięczny dochód naszych punktów niezależnie od wielkości miasta to 10 – 15 tys. zł. Są jednak lokalizacje, które w ciągu jednego dnia generują 5 tys. zł obrotu, a miesięcznie kilkadziesiąt tysięcy złotych. Takimi rekordzistami są punkty zlokalizowane m.in. w najmniejszych naszych miejscowościach. To dobry rynek, dotychczas niedoceniany przez biznes – mówi Katarzyna Krzemińska – Malon.

Ekspansja zagraniczna

Koncept Lodolandia. Zdjęcie: materiały prasowe
Koncept Lodolandia. Zdjęcie: materiały prasowe
Sweet Gallery prowadzi również aktywny rozwój za granicą. Marki Ice and Roll (Lodolandia) i Cake and Roll (Kołacz na Okrągło) funkcjonują w Czechach, w Austrii, w Wielkiej Brytanii, w Niemczech i w Rumunii. W ciągu niecałego roku w Rumunii powstało 17 punktów Ice and Roll z lodami świderkami, które na początku października przejdą rebranding w Cake and Roll z kołaczami i ciepłymi deserami. Natomiast w sumie razem we wszystkich wymienionych krajach funkcjonuje ponad 40 punktów.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Sphinx: Jedyną możliwością obniżania cen jest wzrost frekwencji gości

- Dziś sam wsad do przygotowania shoarmy kosztuje tyle, ile kiedyś wynosiła jej cena, a przecież surowiec to tylko jedna z kilku grup kosztów prowadzenia restauracji - mówi Mateusz Cacek, wiceprezes Sfinks Polska, operatora sieci Sphinx. Rozmawiamy z nim m.in. o strukturze wydatków w gastronomi.

Restauracje zmuszone do zwrotu dotacji z tarczy PRF walczą o przetrwanie. Wśród nich kultowy Ranny Ptaszek

Z powodu konieczności zwrotu dotacji z tarczy antykryzysowej w tarapatach finansowych znalazły się m.in. krakowskie bary Ranny Ptaszek i Hummus Amamamusi. Dla wielu firm gastronomicznych perspektywa windykacji należności wobec Skarbu Państwa oznacza w najbliższym czasie pewne bankructwo.

Energooszczędność. Jak zmniejszyć wydatki na prąd w restauracji?

Rosnące podwyżki cen gazu i energii w ostatnich miesiącach znacznie zwiększyły koszty funkcjonowania wszystkich restauracji. Szukając oszczędności, warto przyjrzeć się kondycji kuchenek, pieców czy zmywarek, i to nie tylko wtedy, gdy planujemy ich wymianę na bardziej energooszczędne modele.

Rosną długi w HoReCa, głównie w gastronomii

Branża noclegowo-gastronomiczna ma coraz większe problemy finansowe. Przez ostatni rok jej zadłużenie wzrosło o 14 proc. i na koniec lutego wyniosło 311,6 mln zł. 82 proc. tej kwoty (255,8 mln zł) są winne swoim wierzycielom restauracje i firmy cateringowe. Komu nie płaci branża gastro?

Najwięksi gastronomiczni gracze w Europie [RANKING]

Przedstawiamy kolejną edycję rankingu największych sieci gastronomicznych w Europie. Zestawienie wraz z analizą zostało przygotowane przez międzynarodową redakcję magazynu "Food Service Europe & Middle East".

Gastrotrendy 2023

Powrót mody na kuchnię polską, wegański comfort food, białko z insektów - w nadchodzącym roku trendy gastronomiczne, jak chyba nigdy dotąd, będą pokłosiem sytuacji społeczno-ekonomicznej, w której się znaleźliśmy

Inne kategorie

Podcasty

Konsument, który żyje w poczuciu zagrożenia: jak z nim prowadzić dialog? [PODCAST]

Jak zmieniają się konsumenci i jak zmieniają się producenci? W jaki sposób obie te grupy odczuwają niepokoje i jak warto na nie reagować - opowiada Małgorzata Cebelińska, dyrektor handlu firmy Mlekpol.
wicej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej