– Ciągle podpisujemy nowe umowy i w tej chwili szykujemy kilkadziesiąt przyczep dla nowych franczyzobiorców – mówi Katarzyna Krzemińska – Malon, manager ds. marketingu i PR.
Aktualnie w Polsce wszystkich punktów, należących do firmy Sweet Gallery, czyli Lodolandia & Kołacz na Okrągło, Bafra Kebab i SiGelato jest ponad 700.
Sprzedaż w dostawie
Sweet Gallery rozszerza także zakres usług, które wspierają sprzedaż w punktach. W tym roku nowością w Bafra Kebab jest sprzedaż w dostawie. Zamówienia można składać przez telefon lub poprzez aplikację z odbiorem własnym. Takie rozwiązanie znacząco zwiększyło wyniki sprzedaży w punktach.
– Zdalna sprzedaż bardzo dobrze uzupełnia obsługę bezpośrednią i znacznie podnosi obroty poszczególnych punktów. Osoby korzystające z takiej możliwości bardzo często zamawiają więcej niż jeden produkt. Usługa bardzo dobrze sprawdza się w mniejszych miejscowościach – mówi Katarzyna Krzemińska – Malon
Bafra Kebab wypełnia niszę
Obecnie głównym kierunkiem rozwoju sieci Bafra Kebab są mniejsze miejscowości. Firma otwiera punkty w miastach już od 2 tys. mieszkańców, ale zdarzają się również mniejsze miejscowości. Sweet Gallery wykorzystuje niszę i oferuje usługi, które są tam mocno ograniczone lub nie istnieją w ogóle.
– Standardowy miesięczny dochód naszych punktów niezależnie od wielkości miasta to 10 – 15 tys. zł. Są jednak lokalizacje, które w ciągu jednego dnia generują 5 tys. zł obrotu, a miesięcznie kilkadziesiąt tysięcy złotych. Takimi rekordzistami są punkty zlokalizowane m.in. w najmniejszych naszych miejscowościach. To dobry rynek, dotychczas niedoceniany przez biznes – mówi Katarzyna Krzemińska – Malon.
Ekspansja zagraniczna