x

Z powodu pandemii wydajemy więcej na zdrową żywność

Kategoria: Koronawirus - Aktualności    01.09.2021

Pod wpływem pandemii konsumenci radykalnie zmienili podejście do prawidłowego odżywiania. Niemal połowa Europejczyków deklaruje, że zwiększyła wydatki na zdrową żywność. Szczególnie widać to wśród osób młodszych z pokolenia Z oraz milenialsów - wynika z badania Bain & Company.

Zdrowa żywność. Zdjęcie: Shutterstock.com
Zdrowa żywność. Zdjęcie: Shutterstock.com
Około 43 proc. mieszkańców Europy twierdzi, że podczas pandemii zaczęło wydawać więcej na zdrową żywność. Prym w sondażu wiodą mieszkańcy krajów, które najbardziej ucierpiały podczas pandemii. Zwiększoną troskę o własne zdrowie zadeklarowało 61 proc. Włochów i 54 proc. Brytyjczyków, przy średniej europejskiej na poziomie 48 proc.

– Wyraźny wzrost zainteresowania zdrowiem to istotny sygnał dla producentów żywności, by w walce o klienta dostosowywać swoją ofertę do zmieniających się preferencji – mówi Katarzyna Wal, starszy menedżer w Bain & Company. – Coraz więcej konsumentów, zwłaszcza młodszych, zwraca uwagę na jakość żywności i poszukuje zdrowszych produktów, często również zamienników mięsa czy nabiału.

Eksperci Bain & Company wskazują, że choć Europejczycy chcą prowadzić zdrowy tryb życia, to rzadko się im to udaje. Niemal co trzeci respondent przyznał, że podczas pandemii przybrał na wadze, co w szczególności dotyczy mieszkańców Włoch i Wielkiej Brytanii (odpowiednio 36 i 34 proc.).

By wyjść naprzeciw potrzebom klientów, producenci żywności mogą podejmować szereg działań, poprawiając swoją ofertę pod względem składu produktów czy też wielkości opakowań, uważają eksperci Bain & Company.
– Zmieniające się preferencje klientów nie uszły uwadze także polskim producentom żywności. Pojawienie się w Polsce zrównoważonych marek promujących zdrowe żywienie wydaje się być kwestią czasu – uważa Katarzyna Wal.

Sondaż Bain EMEA Covid-19 Consumer/Shopper Survey został przeprowadzony wspólnie z firmą badawczą Dynata w maju 2021 roku. Próba europejska objęła 7.750 osób.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Apel o wsparcie branży gastronomicznej

Poznaj postulaty i petycję Grupy Warszawa i przyłącz się do akcji!

Kalifornia i Teksas znów ograniczają działalność gastronomii

Z powodu wzrostu liczby zakażeń koronawirusem gubernator Kalifornii Gavin Newsom zarządził lockdown barów, winiarni i restauracji w zamkniętych pomieszczeniach na co najmniej 3 tygodnie. Bary zamknięto też ponownie w Teksasie, a Nowy Jork wstrzymuje się z "odmrażaniem" usług gastronomicznych.

Na ratunek stołecznemu Przysmakowi przy Lwowskiej

Warszawiakom nie jest im obojętna patowa sytuacja lokali, które od pokoleń karmią stolicę. Pomagają np. cukierni Rurki z Wiatraka na Grochowie, ustawiając się w kolejce po kultowy przysmak z kremem na wynos. Zamknięcie grozi też barowi Przysmak z kuchnią polską. Czy i tym razem ruszą na ratunek?

#SerwujemyPrawo - darmowe wsparcie prawne dla restauracji dotkniętych epidemią

DAS Towarzystwo Ubezpieczeń Ochrony Prawnej pomaga małym firmom gastronomicznym w ramach akcji #SerwujemyPrawo. W każdy czwartek prawnicy udzielają bezpłatnych telefonicznych konsultacji w sprawach związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej w czasie epidemii.

Transgourmet i Selgros Cash & Carry wspierają gastronomię

Udział w inicjatywie #TVN Pomagajmy sobie, świąteczna akcja wsparcia restauratorów w halach Selgros oraz szkolenia organizowane przez Instytut Kulinarny Transgourmet razem z Akademią Leona Koźmińskiego - w takie działania zaangażował się Transgourmet i Selgros Cash & Carry.

Lockdown gastronomii i hoteli przedłużony do 17 stycznia 2021 r. Czeka nas narodowa kwarantanna

Nie będzie poluzowania obostrzeń od 28 grudnia, na które tak bardzo liczyła branża HoReCa. Rząd ogłosił dziś przedłużenie lockdownu do 17 stycznia oraz dodatkowe ograniczenia. Zamknięcie hoteli dla gości w podróży służbowej to tylko jedno z nich. Sprawdźcie, jakie zmiany czekają nas po świętach.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna ekspozycja i zatowarowanie restauracji

Dbanie o odpowiedni kontakt wizualny, zagwarantowanie priorytetu produktom najważniejszym z punktu widzenia klienta, dyskretne oznakowanie jakości oferty to droga, która doprowadzi do zwiększenia sprzedaży i zysków.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej