x

Wojciech Starzycki zwycięzcą III Międzynarodowych Mistrzostw Młodych Sommelierów

Kategoria: Wino    30.08.2021

Wojciech Starzycki prowadzący firmę Winokąt zwyciężył w trzeciej edycji Międzynarodowych Mistrzostw Młodych Sommelierów. Jednocześnie został Mistrzem Polski Młodych Sommelierów i zdobył tytuł Mistrza Publiczności.

III Międzynarodowe Mistrzostwa Młodych Sommelierów. W środku zwycięzca konkursu Wojciech Starzycki. Zdjęcie: materiały prasowe
III Międzynarodowe Mistrzostwa Młodych Sommelierów. W środku zwycięzca konkursu Wojciech Starzycki. Zdjęcie: materiały prasowe
W finale konkursu, który odbył się 28 sierpnia w Gdańsku, Wojciech Starzycki pokonał Dragisę Damljanovica z Serbii pracującego dla Norwegian Cruise Line i Łukasza Górskiego związanego z powstającą dopiero w Warszawie restauracją Hub.Praga. W zawodach startowało 18 sommelierów – reprezentantów Belgii, Estonii, Finlandii, Grecji, Łotwy i Serbii oraz 12 zawodników z Polski. Kryterium udziału w mistrzostwach był wiek poniżej 30 lat.

Finał przed publicznością na scenie hotelu Mercure Gdańsk Stare Miasto poprzedziły zamknięte dla obserwatorów eliminacje, a następnie półfinały. Wśród zadań, z jakimi mierzyli się zawodnicy przed finałem, był test z wiedzy o winie, identyfikacja alkoholu, dobór wina do jedzenia czy zadania dotyczące sprzedaży alkoholu i serwisu wina. Finał, odbywający się na scenie przed publicznością, sprawdzał przede wszystkim praktyczne umiejętności młodych sommelierów: serwis, dobieranie wina do menu, zawierał też degustację wina i identyfikację alkoholi.

III Międzynarodowe Mistrzostwa Młodych Sommelierów. Zdjęcie: materiały prasowe
III Międzynarodowe Mistrzostwa Młodych Sommelierów. Zdjęcie: materiały prasowe
Jurorzy – sommelierzy z Polski oraz czterech krajów reprezentowanych przez zawodników – podkreślali wysoki poziom uczestników, energię i zapał młodych sommelierów. Zadania konkursowe nie były łatwiejsze niż w przypadku zawodów dla bardziej doświadczonych w branży, a dodatkowym wyzwaniem był język angielski jako obowiązujący podczas konkursu.

– Najbardziej cieszyło mnie zadowolenie zawodników z wszechstronności zadań na każdym etapie mistrzostw oraz ich postawa, możliwość współpracy z kolegami także z innych sommelierskich stowarzyszeń narodowych, a także perfekcyjna organizacja zawodów – mówi przewodniczący jury, Tomasz Kolecki.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Adam Pawłowski: vege food and wine

To prawda, że najwięcej klasycznych połączeń bazuje na produktach zwierzęcych, ale diety i upodobania kulinarne nieuchronnie zmierzają w stronę wege, co pobudza kreatywność i otwiera nowy rozdział w księgach food & wine pairingu.

Wina (wcale nie tak) egzotyczne

Jak zwiększyć atrakcyjność karty win i ich sprzedaż? W poszukiwaniu butelek zejść z utartej ścieżki!

Wino bardziej socjalne

Dobra, przemyślana karta win to dla lokalu nie tylko źródło dodatkowych, czasem znaczących przychodów, ale także istotny element budowania wizerunku. Dookreśla koncept w percepcji gości i lokuje go w odpowiednim miejscu na ich mentalnych mapach.

Adam Pawłowski: Raport z winnic

Ciągłość powtarzalnych trendów pogodowych przechodzi do historii. Ostatnia dekada pokazuje, że jedyne, czego można być pewnym, to… nieprzewidywalności. Susza, rekordowo wysokie temperatury, pożary i zaburzony kalendarz prac są największymi wyzwaniami tegorocznych zbiorów.

Kursy Court of Master Sommeliers w Warszawie

Sommelierzy i sommelierki z Europy i świata ponownie przybędą do Warszawy żeby zmierzyć się z egzaminami w ramach międzynarodowych kursów Court of Master Sommeliers.

Magda Gessler z własną marką win. Dostępne online i w sieci Żabka

Znana restauratorka Magda Gessler wkracza na polski rynek alkoholi z własną marką win - "R". Trunki pochodzące z winnicy Bodegas Villarrica Manor w Hiszpanii zostały osobiście wyselekcjonowane przez nią i Janusza Palikota. Kolekcja win jest dostępna online i w sieci Żabka.

Inne kategorie

Podcasty

Kryzys 2.0. Restauratorka Alicja Than o optymalizacji kosztów biznesu gastronomicznego [PODCAST]

W jaki sposób optymalizować koszty prowadzenia biznesu gastronomicznego w obliczu rosnącej inflacji oraz jak przetrwać na rynku, nie tracąc klientów i nie rezygnując z jakości - rozmawiamy o tym z Alicją Than, właścicielką lokali Izumi Sushi, Kago, Kiseki, Omakase, Matcha Bistro & Bar w Warszawie.
wicej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej