x

Coca-Cola kupuje Costa Express w Polsce

Kategoria: Twój biznes - wiedza    26.08.2021

Spółka Coca-Cola HBC Polska i Kraje Bałtyckie zawarła umowę w sprawie zakupu Costa Express, będącego częścią Costa Coffee w Polsce. Transakcja zostanie sfinalizowana w październiku.

Zdjęcie: materiały prasowe
Zdjęcie: materiały prasowe
Zaczęło się od tego, że w 2020 r. Coca-Cola HBC Polska i Kraje Bałtyckie wprowadziła na polski rynek produkty Costa Coffee At Home, umożliwiając konsumentom picie kawy tej marki w domu. Naturalną konsekwencją rozwoju jest poszerzenie oferty o Costa Express, który dostępny będzie w kanałach HoReCa oraz w biurach.

Costa Express tworzy kawę w jakości napoju przygotowanego przez baristę i serwuje ten sam blend Costa Coffee Signature Mocha Italia, który można znaleźć we wszystkich sklepach detalicznych i produktach Costa Coffee przeznaczonych do domowego użytku. Serwowany ze świeżo zmielonymi ziarnami oraz świeżym mlekiem, Costa Express jest synonimem wyjątkowej kawy on-the-go.

– Kawa zajmuje coraz ważniejszą pozycję w ofercie 24/7 Coca-Coca HBC i mamy duże ambicje, by wzmacniać nasz udział w tej kategorii. Polska to jeden z najbardziej dynamicznie rozwijających się rynków kawy w ramach naszej grupy i w tej części Europy. Nabycie biznesu Costa Express w Polsce umożliwi naszej firmie oferowanie ulubionej kawy jeszcze szerszej grupie partnerów i konsumentów, a także dalszy rozwój Costa Express, m. in. dzięki wykorzystaniu skali naszej sieci dystrybucji i czołowej pozycji na rynku napojów – mówi Jaak Mikkel, general manager w Coca-Cola HBC Polska i Kraje Bałtyckie.

– Widzimy ogromny potencjał w kategorii kawy w Polsce. Ze strony konsumentów obserwujemy duże zainteresowanie zróżnicowaną ofertą oraz większą świadomość dotyczącą jakości kawy, różnych możliwości jej przyrządzania oraz okazji do jej picia. Kawa przestała być dla nas jedynie sposobem na pobudzenie, jest już rytuałem, czymś, na co czekamy każdego dnia i co chcemy mieć na wyciągnięcie ręki. Costa Express to kolejna propozycja, która wpisuje się w nasze dążenie do dalszego rozszerzenia oferty kawy w Polsce – dodaje Michał Proszewski, coffee business development manager w Coca-Cola HBC Polska i Kraje Bałtyckie.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Hard Beans z Fetco będą produkować i dystrybuować urządzenia do kawy typu cold brew

Polska palarnia kawy Hard Beans rozpoczęła współpracę z Fetco, czołowym amerykańskim producentem urządzeń do parzenia kawy i herbaty. Wspólnie będą produkować i dystrybuować urządzenie Baby Hard Tank wytwarzające kawę typu cold brew w rekordowym tempie.

Żabka konkurencją dla McDonald’s? Takie ma plany

Żabka - czołowa sieć sklepów convenience - nie bez przyczyny wraca w wybranych placówkach do serwowania pizz i zapiekanek. To pomysł na mniejsze miejscowości, do których nie wchodzą najwięksi gracze fast-food, takie jak McDonald’s.

Oto pięć trendów polskiej i światowej gastronomii. Raport Pyszne.pl

Co królowało na talerzach Polaków w 2022 roku? Które kuchnie świata cieszą się największą popularnością? Czy zaczęliśmy oszczędzać na jedzeniu i przekonujemy się do weganizmu? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań znajdziemy w najnowszej edycji raportu Food Trendów Pyszne.pl.

Ukraińscy pracownicy na rynku HoReCa: ambitni, wykształceni, tymczasowi?

Często mają wyższe wykształcenie, znają języki obce, nie boją się pracy poniżej własnych kompetencji. Chętnie wybierają zatrudnienie w gastronomii lub hotelarstwie. Większość Ukraińców deklaruje jednak, że zaraz po wojnie wróci do swojej ojczyzny.

Restauratorze! Nie marnuj jedzenia, zarabiaj! Chcesz wiedzieć jak? [PORADNIK]

Straty produktów są nieodłączną częścią każdego biznesu gastronomicznego. Nie oznacza to jednak, że restaurator nie ma kontroli nad ilością marnowanej żywności. Wprost przeciwnie, jak podpowiadają doświadczeni szefowie kuchni, sposobów radzenia sobie z tym problemem jest bardzo dużo.

Polacy jedzą oczami. Wygląd jedzenia w czołówce czynników decydujących o wyborze konsumenta [RAPORT]

Jedzenie jest przyjemnością, reguluje nastrój i zaspokaja potrzeby psychospołeczne, a blisko co czwarty z nas poszukuje przyjemności płynącej z wyglądu posiłku. To wnioski z badania "Komunikacja wizualna w branży spożywczej i HoReCa a decyzje zakupowe Polaków".

Inne kategorie

Podcasty

Nowe kierunki rozwoju i nowe kategorie roślinnych produktów [PODCAST]

Jak zmienia się rynek roślinnych zamienników produktów odzwierzęcych? Czego możemy się spodziewać na wegańskich talerzach w niedalekiej przyszłości? Rozmawiamy o tym z Katarzyną Sałatą, przedstawicielką kampanii RoślinnieJemy.
wicej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej