x

"J*bię to wszystko" Marii Peszek - hymn LGBT. Co ma do tego Janusz Palikot?

Kategoria: Wydarzenia - otwarte    05.08.2021

O teledysku i słowach piosenki "J*bię to wszystko" Marii Peszek już jest głośno, a pewnie będzie jeszcze głośniej. Opowiada o miłości dwóch kobiet w świecie, w którym homoseksualne relacje są nieformalnie zakazane. W finale pojawia się zmysłowa marakuja. Co ma z tym wspólnego Janusz Palikot?

Maria Peszek „J*bię to wszystko\". Kadr z wideo: Youtube.pl
Maria Peszek „J*bię to wszystko\". Kadr z wideo: Youtube.pl
Piosenka „J*bię to wszystko" Marii Peszek miała swoją premierę wczoraj – 4 sierpnia – i już jest postrzegana jako hymn społeczności LGBT. Opisuje miłosną relację dwóch kobiet w świecie, w którym homoseksualna miłość jest szykanowana.
„Chciałabym się kochać z tobą, ale nie wolno
las zamknięty zamkłe wszystko zło” – śpiewa artystka.

I marzy o ucieczce z dala od nienawistnego świata:
„chciałabym ci kupić wyspę gdzieś na końcu świata wiesz
bylibyśmy tam we troje
tylko ty i ja i pies
chciałabym ci kupić przystań żebyś sobie stała przy
mogłybyśmy się tam kochać
dzień i noc i trzy”

Maria Peszek „J*bię to wszystko\". Kadr z wideo: Youtube.pl
Maria Peszek „J*bię to wszystko\". Kadr z wideo: Youtube.pl
Utwór napisany i skomponowany (wspólnie z Kamilem Paterem) przez Marię Peszek jest trzecim singlem zapowiadającym jej nowy album „Ave Maria", który ukaże się 10 września nakładem Mystic Production. W teledysku obrazującym pełne miłości, bliskości i zmysłowości życie na rajskiej wyspie kobiety całują się. Marii Peszek partneruje aktorka Marta Malikowska znana z serialu HBO „Ślepnąc od świateł” na podstawie powieści Jakuba Żulczyka (zagrała w nim Pazinę, przyjaciółkę głównego bohatera, Kuby). W finale miłosnej sceny na bohaterki spada deszcz z owoców marakui…

I tu na scenę wkracza Janusz Palikot. Biznesmen i były polityk aktywnie wspiera artystkę.
– To jedna z najpiękniejszych piosenek o miłości, jakie w ostatnich latach usłyszałem. Odważna i uważna, lekka i naładowana wolnością, lepka i gęsta jak owoc marakui, a przy tym zwodnicza i zbuntowana... Idealna dla tych, co chcą mieć całkiem osobisty „dostęp do morza" i mogą powiedzieć do ukochanej osoby „Ty jesteś the best of wszystko” – mówi Janusz Palikot

Biznesmen oświadczył, że poczuł z Marią Peszek – z wzajemnością – wspólnotę wartości, stylu, smaku, wolnego ducha. W komunikacie Browaru Tenczynek, którego jest współwłaścicielem czytamy: „Podąża tym samym drogą przenikania sztuki i biznesu, którą wytyczył poprzez współpracę z Iggym Popem – człowiekiem legendą, ikoną rocka i kontrkultury. Teraz do konstelacji artystów dołącza Maria Peszek. Utwór Marii Peszek zaprasza w tropiki, na wyspę z przystanią, byśmy na własnej skórze, wszystkimi zmysłami poczuli magię, sensualność i wolność. Można to robić w towarzystwie każdego smaku, zwłaszcza marakui. Teledysk daje odpowiedź dlaczego”.

Przypomnijmy, że Iggy Pop wystąpił w spocie reklamowym produkowanego przez browar Palikota piwa Tenczynek Marakuja. Gwiazdor punk rocka jest twarzą kampanii #NieWstydźSię! mającej łamać stereotypy związane z piwami smakowymi. Przekonuje, że nie warto tkwić w narzuconych schematach i zachęca do wyrażania swojego zdania w każdej kwestii.

– Piwo Marakuja jest produktem dla silnych osobowości. Hasło #NieWstydźSię! to element kampanii łączącej w sobie elementy komercyjne i społeczne, którą jako Browar Tenczynek będziemy prowadzić w kolejnych miesiącach – zapowiadał po premierze kampanii z Iggym Janusz Palikot.
Wszystko wskazuje na to, że Maria Peszek jest kolejną niezależną artystką, którą biznesmen namówił do promocji swego produktu.

Autor tekstu: Monika Jankowska-Kapica
O AUTORZE
Monika-Jankowska-Kapica
Od ponad 10 lat pisze i redaguje teksty o jedzeniu - najpierw w magazynie "Kuchnia", teraz w "Food Service" i na stronie Ouichef.pl. Z wykształcenia polonistka. Karierę zawodową zaczynała jako reporterka i prezenterka Polskiego Radia Szczecin. Była redaktorką "Gazety Wyborczej" w Szczecinie, "Gazety Stołecznej" i "Co jest Grane". Pasjonatka tanga argentyńskiego i jogi.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna strategia wyceny napojów

Odpowiednia wycena napojów to jedna z najważniejszych decyzji komercyjnych w sektorze HoReCa. Jeśli poziom cen jest właściwy, sprzedaż, a nią także zyski ze sprzedaży napojów wzrosną. W przypadku gdy ceny są zbyt niskie, tracimy zysk. Jeżeli natomiast ceny są zbyt wysokie, ryzykujemy utratę klienta.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej