#Jabłonki są świętem niekomercyjnym i niezwiązanym z żadnym produktem ani producentem. Ich celem jest celebrowanie natury, piękna i polskich smaków. #Jabłonkowe wydarzenia nie konkurują ze sobą, lecz łączą różnorodne podmioty we wspólnym świętowaniu, którego symbolem jest polskie jabłko.
Także w tym roku do #Jabłonek mogą przyłączać się restauracje i kawiarnie z całej Polski. Warunkiem uczestnictwa w akcji jest przygotowanie specjalnego menu, bazującego na sezonowych polskich jabłkach i wykorzystanie materiałów marketingowych, które udostępnione są bezpłatnie na tej stronie.
Każda restauracja, włączająca się w świętowanie #Jabłonek może skorzystać z kampanii promujących #Jabłonki, które we wrześniu 2021 roku będą prowadzone w internecie i ogólnopolskich stacjach telewizyjnych. Restauratorzy, puby i drink-bary mogą dodać swoją ofertę do interaktywnej mapy wydarzeń jabłonkowych dostępnych na https://jablonki.com/#mapa. Szefowie kuchni i menedżerowie, którzy przedstawią najciekawsze propozycje w menu, będą zaproszeni do zaprezentowania ich w serii live’ów w mediach społecznościowych festiwalu #Jabłonki.