– Z naszych raportów sprzedaży wynika, że polscy konsumenci najczęściej zamawiali trzy dania. Są to: pad thai, pad udon oraz ryż smażony. Samego pad thai’a od początku pandemii, czyli od marca 2020 roku do maja 2021 roku, sprzedaliśmy w ilości prawie 5 milionów porcji. Przeważającą wersją był pad thai z kurczakiem. Pozostałe dwie pozycje sprzedały się w ilości po ponad milion porcji każda – mówi Bartosz Brusikiewicz, dyrektor zarządzający siecią Thai Wok.
Pad Thai to najbardziej znane danie kuchni tajskiej serwowane w restauracjach na całym świecie. Swoją popularność i miano potrawy narodowej zawdzięcza... zamachowi stanu, na czele którego stanął Phibun. To właśnie on ponad 80 lat temu ogłosił konkurs na stworzenie dania narodowego, którym stał się w rezultacie smażony makaron ryżowy po tajsku. Potrawa bardzo szybko zyskała miano pierwszego tajskiego dania ulicznego.Jego podstawowymi składnikami są makaron ryżowy, warzywa, kiełki fasoli mung, tamaryndowiec, orzeszki, chilli, jajko oraz dodatki w postaci: kurczaka, wołowiny, krewetek czy tofu. Całość doprawiona jest sosem ostrygowym, rybnym oraz sosem pad thai na bazie naturalnych i orientalnych składników.
W Thai Wok’u za oryginalne receptury dań i sosów odpowiada Dung Nguyen. – Mamy wpływ na każdy składnik, którego używamy. Unikamy sztucznych uzdatniaczy smaku i wykorzystujemy świeże produkty, zgodnie z zasadą, że najlepsza kuchnia tajska to świeża kuchnia. Naszą misją jest dostarczanie szybkiego i świeżego posiłku poza domem, który będzie zdrowszą alternatywą do klasycznych dań typu fast food – podkreśla
Bartosz Brusikiewicz.