x

Sieć Thai Wok sprzedała w czasie pandemii prawie 5 milionów pad thai’a

Kategoria: Twój biznes - wiedza    29.07.2021

Niekwestionowanym królem pandemicznych zamówień na wynos w sieci Thai Wok jest pad thai. A jego ulubiona wersja - ta z dodatkiem kurczaka.

Oferta Thai Wok. Zdjęcie: materiały prasowe
Oferta Thai Wok. Zdjęcie: materiały prasowe
Kuchnia tajska jest bardzo popularna w Polsce – coraz więcej osób decyduje się na dania, które kuszą pięcioma smakami: kwaśnym, słodkim, słonym, gorzkim i umami. Od momentu ogłoszenia pandemii w zestawieniach najczęściej zamawianych dań na wynos potrawy azjatyckie był wybierane zaraz po burgerach, pizzy i kebabach.

– Z naszych raportów sprzedaży wynika, że polscy konsumenci najczęściej zamawiali trzy dania. Są to: pad thai, pad udon oraz ryż smażony. Samego pad thai’a od początku pandemii, czyli od marca 2020 roku do maja 2021 roku, sprzedaliśmy w ilości prawie 5 milionów porcji. Przeważającą wersją był pad thai z kurczakiem. Pozostałe dwie pozycje sprzedały się w ilości po ponad milion porcji każda – mówi Bartosz Brusikiewicz, dyrektor zarządzający siecią Thai Wok.

Pad thai z oferty Thai Wok. Zdjęcie: materiały prasowe
Pad thai z oferty Thai Wok. Zdjęcie: materiały prasowe
Pad Thai to najbardziej znane danie kuchni tajskiej serwowane w restauracjach na całym świecie. Swoją popularność i miano potrawy narodowej zawdzięcza... zamachowi stanu, na czele którego stanął Phibun. To właśnie on ponad 80 lat temu ogłosił konkurs na stworzenie dania narodowego, którym stał się w rezultacie smażony makaron ryżowy po tajsku. Potrawa bardzo szybko zyskała miano pierwszego tajskiego dania ulicznego.

Jego podstawowymi składnikami są makaron ryżowy, warzywa, kiełki fasoli mung, tamaryndowiec, orzeszki, chilli, jajko oraz dodatki w postaci: kurczaka, wołowiny, krewetek czy tofu. Całość doprawiona jest sosem ostrygowym, rybnym oraz sosem pad thai na bazie naturalnych i orientalnych składników.  

W Thai Wok’u za oryginalne receptury dań i sosów odpowiada Dung Nguyen. – Mamy wpływ na każdy składnik, którego używamy. Unikamy sztucznych uzdatniaczy smaku i wykorzystujemy świeże produkty, zgodnie z zasadą, że najlepsza kuchnia tajska to świeża kuchnia. Naszą misją jest dostarczanie szybkiego i świeżego posiłku poza domem, który będzie zdrowszą alternatywą do klasycznych dań typu fast food – podkreśla
Bartosz Brusikiewicz.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Promocja restauracji. Sprawdzone pomysły na trudne czasy - podpowiada Rafał Lankosz, Head of Marketing w Unilever Food Solutions, North Europe

Nawet najlepsze restauracje muszą podejmować wiele czynności, aby dać się poznać i przyciągać klientów. Promocja restauracji w niełatwych czasach, kiedy goście coraz rzadziej jedzą na mieście, to zatem już nie nice-to-have, ale must-have. Jak ją zrobić skutecznie i efektywnie kosztowo?

Kawiarnia wprowadza opłaty za korzystanie z grzejników

Cafe Mombasa w Antwerpii na północy Belgii zainstalowała terminale płatnicze do grzejników, z których klienci korzystają na tarasie. Chodzi oczywiście o rekompensatę wysokich kosztów energii.

Wege ma coraz więcej miejsca na półce [ANALIZA]

Roślinna transformacja mimo inflacji i rosnących cen już się nie zatrzyma, ani nie cofnie - wieszczą producenci i analitycy. Silnie na nią oddziałują świadomi konsumenci. Głównym segmentem plant based jest zamiennik mleka. Jego sprzedaż to prawie 60% zakupów kategorii w ujęciu wartościowym.

Wigilia firmowa jak za króla Sasa (albo marszałka Piłdudskiego)

Lokalna, sezonowa, bogata w potrawy wegetariańskie, a nawet wegańskie - tak w skrócie można by opisać tradycyjną polską kuchnię wigilijną. Czy możemy zatem znaleźć lepsze źródło inspiracji niż doświadczenia naszych pradziadków?

Jak się komunikować z gośćmi restauracji w czasach kryzysu?

Pandemia i wybuch wojny w Ukrainie były trudną lekcją dla biznesów gastronomicznych, również pod kątem komunikacji z gośćmi. Jak się promować w czasach kryzysu, by nie popełniać gaf i nie stracić klientów? Rozmawiamy o tym z Kati Płachecką, właścicielką agencji Płachecka PR & Marketing.

Sezonowanie (nie tylko) mięsa

Wraz z modą na steki w restauracjach i steak-house’ach pojawiły się szafy, w których dojrzewa wołowina, a proces wydobywania z mięsa jego najlepszych walorów staje się coraz popularniejszy.

Inne kategorie

Podcasty

Nowe kierunki rozwoju i nowe kategorie roślinnych produktów [PODCAST]

Jak zmienia się rynek roślinnych zamienników produktów odzwierzęcych? Czego możemy się spodziewać na wegańskich talerzach w niedalekiej przyszłości? Rozmawiamy o tym z Katarzyną Sałatą, przedstawicielką kampanii RoślinnieJemy.
wicej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej