x

Pokazywane w serwisie treści mają charakter informacji o produktach dostępnych na rynku a nie ich reklamy w rozumieniu Ustawy o wychowaniu w trzeźwości (Dz. U. 2012 poz. 1356).
Oświadczam, że mam ukończone 18 lat i chcę zobaczyć pełną wersję artykułu.
Tak, pokaż artykuł Nie wyrażam zgody

Browar Okocim inwestuje w piwo bezalkoholowe

Kategoria: Twój biznes - wiedza    16.07.2021

Podkrakowski browar został rozbudowany o nową instalację do produkcji piwa 0%. Z każdych 100 hektolitrów okocimskiego lagera może teraz powstać 92 hektolitry piwa bezalkoholowego oraz 8 hektolitrów wysokoprocentowego alkoholu.

Zdjęcie: Shutterstock.com
Zdjęcie: Shutterstock.com
Pierwsze rozruchy instalacji w Browarze Okocim odbyły się na początku 2021 roku. Proces usuwania alkoholu następuje łagodnie w próżni, pod ciśnieniem 100 m barów i obejmuje kilka etapów, m.in. odgazowywanie oraz wstępną i właściwą de-alkoholizację. Obróbka piwa odbywa się w niskiej temperaturze, aby utrzymać wysoką stabilność i zapewnić najwyższą jakość piwa.

– Pracujemy na urządzeniu o wysokim stopniu wydajności, dzięki któremu z każdych 100 hl lagera uzyskujemy 92 hl piwa 0.0% oraz 8 hl alkoholu o stężeniu 78% – mówi Paweł Zych, manager ds. produkcji w Browarze Okocim w Brzesku.

– To nowe, zaawansowane technologicznie rozwiązanie pozwoli nam jeszcze pełniej odpowiadać na rosnące zainteresowanie konsumentów piwami bezalkoholowymi, zarówno klasycznymi, jak też w wariantach smakowych – dodaje.

Piwa bezalkoholowe to w ostatnich latach najszybciej rosnący segment rynku. W 2020 r., mimo pandemii, zanotowały one wysoki wzrost popularności i przekroczyły wartość 1 miliarda złotych. Na koniec ub. roku udział wartościowy piw 0,0% w kategorii piwa wyniósł 5,7%, w porównaniu do 4,7% w 2019 r. Największe wzrosty wolumenowe odnotowały bezalkoholowe smakowe lagery (+34%) i bezalkoholowe lagery (+13%).

Na tegoroczny sezon Carlsberg Polska przygotowała nowości m.in.: Carlsberg Pilsner 0,0%, Okocim Radler 0,0% Mango z marakują oraz Somersby Strawberry and Lime 0,0%, dostępne w sklepach w specjalnie przygotowanych lodówkach Strefy Orzeźwienia. Łącznie w ofercie piw bezalkoholowych znajduje się 13 produktów zaspokajających różne gusta konsumentów.

 

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Subway rozważa sprzedaż i podbija swoją cenę

Franczyzowa sieć barów szybkiej obsługi z kanapkami, sałatkami i wrapami szuka nowego właściciela. Pertraktacje są wciąż na wczesnym etapie, ale mówi się, że sieć warta jest ponad 10 mld dol. Cenę sieć podbija dzięki transformacji lokali.

Trzy hot dogi na sekundę. Największa sieć punktów gastronomicznych w Polsce? Żabka!

Sprzedaje średnio trzy hot dogi na sekundę. Rekordy sprzedaży notują też panini oraz kawa, od niedawna dostępna w kawonamencie. Plany Żabki są jeszcze szersze!

W 2023 roku pustki w restauracjach? Polacy mocno ograniczą wydatki na gastronomię [BADANIE]

Obserwacje i obawy lokali potwierdzają liczby. Z powodu trudnej sytuacji ekonomicznej oszczędności gospodarstw domowych najbardziej odbiją się na wydatkach na rozrywkę i jedzenie na mieście - wynika z badania firmy doradczej Bain & Company.

Trendy na globalnym rynku żywności i napojów 2023 - raport firmy Mintel

Firma Mintel ogłosiła cztery kluczowe trendy, które będą kształtować globalny rynek żywności, napojów i gastronomii w roku 2023 oraz w perspektywie pięciu i więcej lat. Raport zawiera analizę zmian w zachowaniach konsumentów i strategiczne rekomendacje, które pomogą podjąć decyzje biznesowe.

Upfield Professional zmienia nazwę na Violife Professional

Violife Professional to teraz nowa nazwa Upfield Professional. Zmiana jest związana ze zwiększeniem zaangażowania firmy Upfield w promowanie produktów roślinnych dla branży gastronomicznej.

Astronomiczne rachunki za gaz. Pizzeria w Gdańsku: opłaty nas dobijają, zamykamy lokal

Gdańska pizzeria New Port z końcem 2022 r. otrzymała rachunek za gaz w wysokości 72 tys. zł. Siedmiokrotnie więcej niż zwykle, a to tylko jeden z problemów finansowych tego lokalu. Pizzeria ogłosiła tymczasowe zamknięcie, bo na pomoc rządu małe, lokalne biznesy nie mogą liczyć.

Inne kategorie

Podcasty

Konsument, który żyje w poczuciu zagrożenia: jak z nim prowadzić dialog? [PODCAST]

Jak zmieniają się konsumenci i jak zmieniają się producenci? W jaki sposób obie te grupy odczuwają niepokoje i jak warto na nie reagować - opowiada Małgorzata Cebelińska, dyrektor handlu firmy Mlekpol.
wicej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej