x

Nowe, bardziej estetyczne banderole na alkoholach. Jak wyglądają?

Kategoria: Twój biznes - wiedza    13.07.2021

Od 1 lipca 2021 roku zmienił się wzór znaku akcyzowego. Producenci i importerzy alkoholu do końca roku mogą jednak naklejać na swoje wyroby banderole zarówno o starym, jak i o nowym wzorze. Ta zmiana ułatwia im pracę.

Zdjęcie: Polska Rada Winiarstwa / Materiały prasowe
Zdjęcie: Polska Rada Winiarstwa / Materiały prasowe
Znaki akcyzowe obowiązujące od początku lipca 2021 roku są znacznie mniejsze, a ich wymiary to 50 mm na 16 mm. Dla porównania, wymiary poprzednich znaków akcyzowych to 160 mm x 16 mm dla butelek powyżej 0,5 l i 110 mm x 14 mm dla butelek małych tj. do 0,5 l włącznie.

Co ważne, nowych banderol nie trzeba naklejać jak do tej pory na szyjkę butelki w kształcie litery U. Mogą znaleźć się także na korpusie butelki w okolicy kontretykiety. Banderole dostępne są także w wersji samoprzylepnej.

Wygodnie i estetycznie
W zamyśle nowe wzory banderol mają ułatwić producentom pracę przy naklejaniu ich na butelki. – Do tej pory była to wielka komplikacja z racji ręcznej pracy, wręcz manufakturowej. Zdarzają się butelki, na których banderola nie do końca się trzyma z powodu za małej ilości kleju. Mam nadzieję, że ta zmiana pozwoli wyeliminować butelki zabrudzone klejem lub takie z krzywo naklejonymi znakami akcyzy, co często niszczy efekt misternie zaprojektowanych opakowań – mówi Bartosz Piasecki z Mazurskich Miodów.

Dla producentów nie bez znaczenia jest także estetyczny wygląd znaków akcyzowych.
– Nowe banderole będą wyglądały zdecydowanie bardziej subtelnie, co znacznie podniesie estetykę opakowań produktów. Butelki zaprezentują się zdecydowanie lepiej na półkach sklepowych, na stolach w restauracjach i domach, za barem w barach czy podarowane w formie prezentu – mówiła jeszcze przed wprowadzeniem nowych banderol Magdalena Zielińska, Prezes Związku Pracodawców Polska Rada Winiarstwa.  

Ważna data
Stare banderole stracą ważność ostatniego dnia bieżącego roku. Po 31 grudnia producenci i dystrybutorzy będą musieli wykupić banderole legalizacyjne dla produktów ze starym znakiem akcyzy.
Dzięki kodowi 2D na każdej z nowych banderol, kupujący może samodzielnie zweryfikować legalność zakupionego produktu. Służy do tego strona www.banderolaakcyzowa.pl.


Autor tekstu: Przemysław Ziemichód
O AUTORZE
Przemysław Ziemichód
Dziennikarz i bloger kulinarny z ponad dziesięcioletnim stażem, specjalizujący się w tematyce alkoholi. Publikował m.in. w Polsce Times, Gazecie Krakowskiej, Naszemiasto.pl, Zwierciadle, Gotujmy.pl, Polki.pl, Cookmagazine.pl. Prowadzi podcast o alkoholach Strefa Wolnocłowa oraz blog Foodiesworld.pl

Zobacz także

Polacy pracują 62,5 minuty, aby zarobić na Big Maca

Przez ostatnie 10 lat inflacja znacząco wpłynęła na koszt zakupów, także w branży fast food. Cena Big Maca w Polsce wzrosła o ponad 59%. W 2012 roku trzeba było pracować 36 minut, aby na niego zarobić, dziś - 62,5 minuty. Gdzie na świecie popularne burgery są najtańsze, a gdzie najdroższe?

Drastyczny wzrost cen pieczywa. Czy grozi nam 30 zł za bochenek chleba?

Wojna w Ukrainie, która jest jednym z kluczowych dostawców pszenicy na świecie, wywołała trudną sytuację na rynku zbóż - wysokie koszty i problem z dostępnością. Rekordowe wzrosty cen pszenicy na giełdzie w Paryżu zmuszają producentów do podnoszenia cen swoich produktów.

Jak znaleźć pracownika sezonowego? [PORADNIK]

Ponad 50 tysięcy ofert pracy sezonowej w gastronomii zanotowano od stycznia do maja 2022 roku - to wzrost o ponad 92% w porównaniu do analogicznego okresu 2021 roku. W sektorze hotelarskim w tym samym czasie nastąpił wzrost o 95%. "Bitwa o pracowników" zatem trwa. A jak ją wygrać? Podpowiadamy.

Jak Polacy odżywiają się podczas wakacji? Nie żałujemy sobie jedzenia!

Podczas urlopu pozwalamy sobie na więcej kulinarnych przyjemności i mniej przejmujemy się zdrowym odżywianiem - wynika z badania marki Cateromarket. 43% ankietowanych stosowało dietę odchudzającą przed sezonem letnim, ale prawie połowa wróciła z urlopu z poczuciem przybrania na wadze.

Salad Story otworzy 16 nowych restauracji. Ruszyła emisja crowdfundingowa spółki

Salad Story - polska sieć fast food ze zdrową żywnością - otworzyła dwie nowe restauracje. Do końca 2023 roku chce rozbudować sieć z 41 do 57 lokali. Wystartowała emisja crowdfundingowa spółki - cel to zgromadzenie 3,2 mln zł.

Sezon na grilla. Jak się przygotować?

Wiosna i lato to czas, gdy w ogródkach wielu restauracji pojawiają się grille, a wraz z nimi krótkie sezonowe menu potraw obfitujących w grillowane mięsa, ryby i owoce morza.

Inne kategorie

Podcasty

Roślinne zamienniki w menu restauracji [PODCAST]

Coraz większa grupa Polaków deklaruje chęć ograniczenia spożycia mięsa, nie tylko w kuchni domowej, ale także podczas wizyt w restauracjach i spożywania dań na wynos. Chcąc trafić w ich gusta, warto rozważyć zmiany w menu lokalu na bardziej roślinne.
wicej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej