x

Grupa Eurocash wzięła udział w ogólnoświatowym projekcie filmowym. Chce wspierać przedsiębiorców

Kategoria: Wydarzenia - branżowe    07.07.2021

“Better Lives through Better Business" to projekt filmowy, do którego zaproszonych zostało 26 firm ze świata. Polskę reprezentuje w nim grupa Eurocash, która w swoim filmie pokazuje jaki wpływ na lokalne społeczności i gospodarki ma handel niezależny.

Zdjęcie: kadr z filmu Better Live though Better Business / materiały prasowe
Zdjęcie: kadr z filmu Better Live though Better Business / materiały prasowe
Grupa Eurocash, jako jedyna firma z Polski, razem z 26 innymi przedsiębiorstwami z całego świata zaangażowała się w projekt filmowy organizacji Consumer Goods Forum „Better Lives Through Better Business” (tłum. Lepsze życie, dzięki odpowiedzialnemu biznesowi) zrealizowany przez BBC StoryWorks Commercial Productions. Jego celem jest pokazanie, w jaki sposób firmy funkcjonujące na rynku produkcji, przetwórstwa, dystrybucji i handlu żywności, przyczyniają się do poprawy jakości życia ludzi. Film o Eurocash pokazuje, że Grupa wspierając przedsiębiorczość swoich pracowników i klientów, wpływa na rozwój handlu niezależnego, który rozwija lokalne społeczności i regiony w Polsce.
 
Zrównoważony rozwój to także przedsiębiorczość
- Zdecydowaliśmy się na udział w tym projekcie, ponieważ zazwyczaj, gdy mówi się o zrównoważonym rozwoju, większość z nas myśli o kwestiach związanych z ochroną środowiska: o redukcji dwutlenku węgla, niemarnowaniu jedzenia, ograniczaniu zużycia surowców i zasobów naturalnych, ale rzadko o przedsiębiorczości. My natomiast uważamy, że to, co się dzieje w Polsce przez ostatnie dekady jest wyjątkowe i warte pokazania widzom na całym świecie – mówi Pedro Martinho, członek zarządu Grupy Eurocash odpowiedzialny za obszar CSR.

W filmie o Eurocash, Luis Amaral, prezes i główny akcjonariusz firmy, tłumaczy misję Eurocash, jako hurtownika, który zapewnia małym niezależnym przedsiębiorcom, m.in. poprzez dostęp do nowych technologii i narzędzi wspierających sprzedaż, możliwość konkurowania i rozwijania ich przedsiębiorstw na rynku detalicznym.

Handel niezależny naszą wizytówką
The Consumer Goods Forum zaprezentowało także historię Marty Królikowskiej, która w wieku 23 lat zainicjowała powstanie sieci ABC na kołach w Grupie Eurocash. W tym wypadku wspieranie przedsiębiorczości wewnątrz firmy przyczyniło się do stworzenia największej w Polsce sieci handlu mobilnego, która prowadzi sprzedaż produktów FMCG w małych miejscowościach i wsiach w Polsce, gdzie brakuje sklepów stacjonarnych.

- Handel niezależny to najlepsza wizytówka polskiej przedsiębiorczości. Co więcej, ma on realny wpływ na lokalne społeczności i gospodarki. Mamy nadzieję, że ten film pozwoli zrozumieć konsumentom, że robiąc zakupy w sklepie prowadzonym np. przez swojego sąsiada, przyczyniają się do tego, że wszystkim dookoła żyje się lepiej – dodaje Martinho.

Wszystkie filmy w ramach serii ‘’Better Lives through Better Business” dostępne są pod adresem
https://www.theconsumergoodsforum.com/better-lives-through-better-business-docuseries

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Essity zdobywa platynowy medal EcoVadis

Essity, właściciel marki Tork, światowy lider w branży higienicznej i ochrony zdrowia, otrzymała najwyższe platynowe wyróżnienie przyznawane przez platformę EcoVadis. Tym samym znalazła się w gronie 1% najlepszych przedsiębiorstw ocenianych pod kątem zrównoważonego rozwoju.

WHISKY NAD BAŁTYKIEM

W dniach 26-27 sierpnia 2017 r. w Jastrzębiej Górze odbyła się IV edycja Festiwalu Whisky Jastrzębia Góra. Wydarzenie odwiedziło niespełna 7000 gości - zarówno miłośników whisky, jak i osób, które rozpoczynają przygodę z tym szlachetnym trunkiem.

FOOD INTERACTIVE DAYS

Na początku lutego w gdańskim AmberExpo odbyło się zupełnie nowe wydarzenie skierowane do branży HoReCa - Food Interactive Days. Dwudniowy cykl warsztatów z ekspertami i profesjonalistami z branży miał na celu przybliżenie sposobów budowania strategii ukierunkowanej na sukces.

Nagrody Żółtego Przewodnika Gault&Millau 2020 wręczone!

Tytuł Szefa Roku zdobył Darek Barański, szef kuchni restauracji Warszawska oraz Szóstka w Hotelu Warszawa. Nagrody najlepszym szefom w pięciu kategoriach wręczono podczas premiery Żółtego Przewodnika Gault&Millau na 2020 rok.

Rozpal biznes w plenerze

W październiku tego roku w Krynicy Zdrój odbyła się trzecia i zarazem ostatnia w tym roku kolacja z cyklu Dinner With A View. Jakie są korzyści z realizacji tego typu projektów i czy możemy liczyć na kontynuację?

Znamy wyniki konkursu kucharskiego Archimagirus 2020!

Drużyna pod przewodnictwem Tomasza Ziółkowskiego, wspomaganego przez Oliwiera Kowalczyka i Oskara Wiewiórskiego (restauracja Powidok w Łodzi), zajęła pierwsze miejsce w konkursie kulinarnym Archimagirus, który odbył się 3-4 września w Hotelu Zamek Gniew. W tym roku na talerzach królował łosoś.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Jak łączyć napoje i alkohole z jedzeniem?

Jako restaurator pewnie wiele razy myślałeś o zasadach łączenia potraw i napojów. Jak sprawić, aby odpowiednia selekcja napojów pasowała do menu? Co zrobić, by obsługa umiała zarekomendować odpowiedni napój 
do serwowanego posiłku?
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej