x

Grupa Eurocash wzięła udział w ogólnoświatowym projekcie filmowym. Chce wspierać przedsiębiorców

Kategoria: Wydarzenia - branżowe    07.07.2021

“Better Lives through Better Business" to projekt filmowy, do którego zaproszonych zostało 26 firm ze świata. Polskę reprezentuje w nim grupa Eurocash, która w swoim filmie pokazuje jaki wpływ na lokalne społeczności i gospodarki ma handel niezależny.

Zdjęcie: kadr z filmu Better Live though Better Business / materiały prasowe
Zdjęcie: kadr z filmu Better Live though Better Business / materiały prasowe
Grupa Eurocash, jako jedyna firma z Polski, razem z 26 innymi przedsiębiorstwami z całego świata zaangażowała się w projekt filmowy organizacji Consumer Goods Forum „Better Lives Through Better Business” (tłum. Lepsze życie, dzięki odpowiedzialnemu biznesowi) zrealizowany przez BBC StoryWorks Commercial Productions. Jego celem jest pokazanie, w jaki sposób firmy funkcjonujące na rynku produkcji, przetwórstwa, dystrybucji i handlu żywności, przyczyniają się do poprawy jakości życia ludzi. Film o Eurocash pokazuje, że Grupa wspierając przedsiębiorczość swoich pracowników i klientów, wpływa na rozwój handlu niezależnego, który rozwija lokalne społeczności i regiony w Polsce.
 
Zrównoważony rozwój to także przedsiębiorczość
- Zdecydowaliśmy się na udział w tym projekcie, ponieważ zazwyczaj, gdy mówi się o zrównoważonym rozwoju, większość z nas myśli o kwestiach związanych z ochroną środowiska: o redukcji dwutlenku węgla, niemarnowaniu jedzenia, ograniczaniu zużycia surowców i zasobów naturalnych, ale rzadko o przedsiębiorczości. My natomiast uważamy, że to, co się dzieje w Polsce przez ostatnie dekady jest wyjątkowe i warte pokazania widzom na całym świecie – mówi Pedro Martinho, członek zarządu Grupy Eurocash odpowiedzialny za obszar CSR.

W filmie o Eurocash, Luis Amaral, prezes i główny akcjonariusz firmy, tłumaczy misję Eurocash, jako hurtownika, który zapewnia małym niezależnym przedsiębiorcom, m.in. poprzez dostęp do nowych technologii i narzędzi wspierających sprzedaż, możliwość konkurowania i rozwijania ich przedsiębiorstw na rynku detalicznym.

Handel niezależny naszą wizytówką
The Consumer Goods Forum zaprezentowało także historię Marty Królikowskiej, która w wieku 23 lat zainicjowała powstanie sieci ABC na kołach w Grupie Eurocash. W tym wypadku wspieranie przedsiębiorczości wewnątrz firmy przyczyniło się do stworzenia największej w Polsce sieci handlu mobilnego, która prowadzi sprzedaż produktów FMCG w małych miejscowościach i wsiach w Polsce, gdzie brakuje sklepów stacjonarnych.

- Handel niezależny to najlepsza wizytówka polskiej przedsiębiorczości. Co więcej, ma on realny wpływ na lokalne społeczności i gospodarki. Mamy nadzieję, że ten film pozwoli zrozumieć konsumentom, że robiąc zakupy w sklepie prowadzonym np. przez swojego sąsiada, przyczyniają się do tego, że wszystkim dookoła żyje się lepiej – dodaje Martinho.

Wszystkie filmy w ramach serii ‘’Better Lives through Better Business” dostępne są pod adresem
https://www.theconsumergoodsforum.com/better-lives-through-better-business-docuseries

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

XXI Madrid Fusion w styczniu 2023 roku

XXI edycja światowego kongresu gastronomicznego Madrid Fusion odbędzie się 23 - 25 stycznia w 2023 roku.

Nie żyje Tadeusz Gołębiewski, twórca sieci hoteli Gołębiewski

Nie żyje Tadeusz Gołębiewski, założyciel sieci hoteli Gołębiewski oraz fabryki cukierniczej Tago. Zmarł 21 czerwca - poinformowała Agnieszka Gawińska, odpowiedzialna za kontakty z mediami w firmie Tago.

Start Akademii Mistrzów Smaku By Belvedere. Znani szefowie kuchni w ekipie trenerów

Najlepsi szefowie kuchni z całej Polski będą szkolić młodych kucharzy kształcących się na kierunkach gastronomicznych. Wśród trenerów Akademii Mistrzów Smaku by Belvedere znaleźli się m.in. Adam Chrząstowski, Michał Iwaniuk, Ernest Jagodziński czy Tomasz Łagowski.

Tadeusz Müller, Arkadiusz Kurowski, Witold Szabłowski i Restaurant Club - laureatami nagród AIG PRIX 2022

Podczas uroczystej gali w warszawskim Hotelu Raffles Europejski wręczono nagrody AIG PRIX przyznawane przez Międzynarodową Akademię Gastronomiczną na wniosek Akademii Gastronomicznej w Polsce. Tegoroczni laureaci to Tadeusz Müller, Arkadiusz Kurowski, Witold Szabłowski i Restaurant Club.

Konkurs "Czas na rybę!" - jest o co walczyć!

Laureaci trzech pierwszych miejsc ogólnopolskiego konkursu kulinarnego "Czas na rybę!" pojadą na wycieczkę do Włoch, do fabryki pieców UNOX w Padwie. Natomiast trzy najlepsze drużyny w rywalizacji uczniów szkół gastronomicznych wezmą udział w warsztatach kulinarnych z wykorzystaniem pieców UNOX.

Bartosz Peter i Sebastian Plasota zajęli 4. miejsce na Global Chefs Challenge

Bartosz Peter, ekspert Instytutu Kulinarnego Transgourmet oraz Sebastian Plasota zajęli czwarte miejsce w finale Global Chefs Challenge na Worldchefs Congress & Expo w Abu Dhabi. Zespół otrzymał też wyróżnienie za najlepsze danie główne - halibuta z przegrzebkami z palonym masłem i tymiankiem.

Inne kategorie

Podcasty

Koniec papierowego kubka jest bliski? [PODCAST]

Ekologia coraz mocniej oddziałuje na wszystkie sfery życia i powoli wkracza także tam, gdzie jeszcze nie tak dawno w ogóle o niej nie myślano - do kawiarni, restauracji, barów. Jak ekologicznie prowadzić gastronomię? Rozmawiamy o tym z Krzysztofem Rzymanem, właścicielem kawiarni STOR w Warszawie.
wicej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej