x

SelfCoffee - samoobsługowe punkty gastronomiczne wkrótce w sklepach, biurowcach i na stacjach paliw

Kategoria: Twój biznes - wiedza    02.07.2021

Zmiany w zachowaniach konsumentów przyspieszają automatyzację usług gastronomicznych. SelfMaker i Primulator wprowadzą na rynek samoobsługowy automat, w którym klient będzie mógł przygotować sobie kawę lub zamówić świeży posiłek.

SelfCoffee – samoobsługowy punkt gastronomiczny. Zdjęcie: materiały prasowe
SelfCoffee – samoobsługowy punkt gastronomiczny. Zdjęcie: materiały prasowe
Jak wynika z badania Cafe Monitor ARC Rynek i Opinia, kawę poza domem pije ponad połowa Polaków, a obecnie najczęściej pijemy ją przy okazji tankowania czy zakupów w osiedlowym sklepie. Automatyzacja jest nie tylko reakcją na pandemiczną rzeczywistość, ale również odpowiedzią na potrzeby współczesnego konsumenta i przedsiębiorcy. Nowy format samoobsługowej gastronomii staje się rozwiązaniem nie tylko dla dużych sieci retailowych, ale także dla sklepów typu convenience i całej branży HoReCa.

Konstruktorzy SelfMaker we współpracy z ekspertami  Primulator – liderem profesjonalnych rozwiązań dla segmentu HoReCa, stworzyli w pełni zautomatyzowany punkt gastronomiczny. To miejsce, w którym klient może przygotować ulubioną kawę, zamówić świeży posiłek z oferty gastronomicznej lub dokonać zakupu produktów z vendingu bądź oferty sklepowej. Brzmi futurystycznie, ale projekt właśnie ukończył ostatnią fazę testów.

– Ten format jest już wiodącym trendem w USA czy Azji, gdzie samoobsługa na wielu poziomach, nie jest już niczym nowym. Nasz rynek właśnie otwiera się na możliwości jakie daje automatyzacja, która jest odpowiedzią na współczesną potrzebę utrzymywania wysokiej jakości obsługi klienta – mówi Marek Wieteska, CEO SelfMaker.

– To idealne rozwiązania między innymi dla stacji benzynowych, ponieważ oddaje im ich pierwotną funkcję – sprzedaż paliwa. Wszelkie dodatkowe zakupy, a także skorzystanie z oferty gastronomicznej punktu, klient jest w stanie zrealizować z poziomu urządzenia. Popularyzacja stacji gastronomicznych z pewnością wpłynie na rozładowanie kolejek i poprawę komfortu podróżnych korzystających ze stacji benzynowej – dodaje Marek Robacha, Członek Zarządu Primulator Polska.

SelfCoffee sprawdzi się również w sklepach wielkopowierzchniowych, gdzie coraz częstszym modelem sprzedaży jest „shop-in-shop”, który w tym wypadku opiera się na połączeniu kawiarni i sklepu. Coraz częściej także mniejsze sklepy detaliczne rozszerzają swoja ofertę  o gastronomię czy kawiarnię.

SelfCoffee – samoobsługowy punkt gastronomiczny. Zdjęcie: materiały prasowe
SelfCoffee – samoobsługowy punkt gastronomiczny. Zdjęcie: materiały prasowe
Dzięki możliwości indywidualnej konfiguracji, SelfCoffee jest jednym organizmem obsługującym wiele obszarów sklepowych. Klient na samoobsługowym ekranie może zamówić posiłek, który zostanie przygotowany przez personel sklepu, kupić kawę, a także zapłacić za zakupy zrobione w punkcie.

Założeniem samoobsługowego punktu gastronomicznego jest jego elastyczność, która daje możliwość dopasowania do praktycznie każdego miejsca, w którym stanie oraz rodzaju biznesu. Poszczególne moduły urządzenia można personalizować, dzięki czemu z powodzeniem może być wykorzystywane także w biurowcach, kantynach pracowniczych czy punktach obsługi pasażerów, jak dworce lub lotniska.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Sfinks rozwija franczyzę po lockdownie

Sfinks Polska, właściciel sieci Sphinx, uruchomił nową restaurację tej marki w centrum Białegostoku. Kolejne lokale - w Częstochowie, Krośnie, Szczytnie, Bielsku-Białej i Krakowie - są przygotowywane do otwarcia. Wszystkie restauracje będą prowadzone przez franczyzobiorców.

Kuchnia roślinna w dostawie? Koniecznie!

Polska zajmuje drugie miejsce w Europie pod względem liczby zamawianych potraw roślinnych - podał w listopadzie Uber Eats. Choć to dane tylko z jednej platformy delivery, to potwierdzają wcześniejsze badania dotyczące zmian w diecie Polaków i stanowią ważny komunikat dla gastronomii.

Zielona rewolucja w polskim fine diningu

Restauracja fine dining to nie tylko określenie miejsce, w którym na talerzu znajdziemy produkty najlepszej jakości zaprezentowane z finezją, ale także doświadczenie, budowane przez niepowtarzalną atmosferę. W tym kulinarnym spektaklu kuchnia roślinna coraz częściej stanowi główny motyw.

Janusz Palikot i Tomasz Czechowski zainwestują 4,5 mln zł w trzy lokale. Wrocławska Młoda Polska otrzyma 700 tys. zł

Znamy szczegóły emisji akcji spółki Janusza Palikota i Tomasza Czechowskiego. Alembik Polska chce zainwestować 4,5 mln i w trzy restauracje: 700 tys. w Młodą Polskę we Wrocławiu, 1,6 mln w Czarcią Łapę w Lublinie i 2,2 mln w nową restaurację w Warszawie.

Karta napojów w ogródkach restauracyjnych - postaw na różnorodność

Różnorodność to słowo klucz przy wyborze napojów do menu restauracyjnego ogródka. Co powinno się w nim znaleźć? Odpowiedź na to pytanie zależy nie tylko od tego, jaki typ restauracji prowadzimy.

McDonald's: Skala ma znaczenie

McDonald’s to największy gracz na rynku restauracji sieciowych. Duża skala oznacza odpowiedzialność za środowisko naturalne, w którym firma działa. Z Anną Borys-Karwacką, dyrektor ds. relacji korporacyjnych, rozmawiamy o szczegółach działań na rzecz strategii Scale for Good.

Inne kategorie

Podcasty

Wegańskie słodycze: jak to ugryźć? [PODCAST]

Dania wegańskie dobrze zadomowiły się już w polskich sklepach i restauracjach. Coraz częściej klienci mają ochotę również na ciasta i desery, które nie zawierają produktów odzwierzęcych, a cukiernie chętnie wychodzą im naprzeciw. Rozmawiamy o tym z Dominiką Targosz, ambasadorką Chef for Change.
wicej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej