x

SelfCoffee - samoobsługowe punkty gastronomiczne wkrótce w sklepach, biurowcach i na stacjach paliw

Kategoria: Twój biznes - wiedza    02.07.2021

Zmiany w zachowaniach konsumentów przyspieszają automatyzację usług gastronomicznych. SelfMaker i Primulator wprowadzą na rynek samoobsługowy automat, w którym klient będzie mógł przygotować sobie kawę lub zamówić świeży posiłek.

SelfCoffee – samoobsługowy punkt gastronomiczny. Zdjęcie: materiały prasowe
SelfCoffee – samoobsługowy punkt gastronomiczny. Zdjęcie: materiały prasowe
Jak wynika z badania Cafe Monitor ARC Rynek i Opinia, kawę poza domem pije ponad połowa Polaków, a obecnie najczęściej pijemy ją przy okazji tankowania czy zakupów w osiedlowym sklepie. Automatyzacja jest nie tylko reakcją na pandemiczną rzeczywistość, ale również odpowiedzią na potrzeby współczesnego konsumenta i przedsiębiorcy. Nowy format samoobsługowej gastronomii staje się rozwiązaniem nie tylko dla dużych sieci retailowych, ale także dla sklepów typu convenience i całej branży HoReCa.

Konstruktorzy SelfMaker we współpracy z ekspertami  Primulator – liderem profesjonalnych rozwiązań dla segmentu HoReCa, stworzyli w pełni zautomatyzowany punkt gastronomiczny. To miejsce, w którym klient może przygotować ulubioną kawę, zamówić świeży posiłek z oferty gastronomicznej lub dokonać zakupu produktów z vendingu bądź oferty sklepowej. Brzmi futurystycznie, ale projekt właśnie ukończył ostatnią fazę testów.

– Ten format jest już wiodącym trendem w USA czy Azji, gdzie samoobsługa na wielu poziomach, nie jest już niczym nowym. Nasz rynek właśnie otwiera się na możliwości jakie daje automatyzacja, która jest odpowiedzią na współczesną potrzebę utrzymywania wysokiej jakości obsługi klienta – mówi Marek Wieteska, CEO SelfMaker.

– To idealne rozwiązania między innymi dla stacji benzynowych, ponieważ oddaje im ich pierwotną funkcję – sprzedaż paliwa. Wszelkie dodatkowe zakupy, a także skorzystanie z oferty gastronomicznej punktu, klient jest w stanie zrealizować z poziomu urządzenia. Popularyzacja stacji gastronomicznych z pewnością wpłynie na rozładowanie kolejek i poprawę komfortu podróżnych korzystających ze stacji benzynowej – dodaje Marek Robacha, Członek Zarządu Primulator Polska.

SelfCoffee sprawdzi się również w sklepach wielkopowierzchniowych, gdzie coraz częstszym modelem sprzedaży jest „shop-in-shop”, który w tym wypadku opiera się na połączeniu kawiarni i sklepu. Coraz częściej także mniejsze sklepy detaliczne rozszerzają swoja ofertę  o gastronomię czy kawiarnię.

SelfCoffee – samoobsługowy punkt gastronomiczny. Zdjęcie: materiały prasowe
SelfCoffee – samoobsługowy punkt gastronomiczny. Zdjęcie: materiały prasowe
Dzięki możliwości indywidualnej konfiguracji, SelfCoffee jest jednym organizmem obsługującym wiele obszarów sklepowych. Klient na samoobsługowym ekranie może zamówić posiłek, który zostanie przygotowany przez personel sklepu, kupić kawę, a także zapłacić za zakupy zrobione w punkcie.

Założeniem samoobsługowego punktu gastronomicznego jest jego elastyczność, która daje możliwość dopasowania do praktycznie każdego miejsca, w którym stanie oraz rodzaju biznesu. Poszczególne moduły urządzenia można personalizować, dzięki czemu z powodzeniem może być wykorzystywane także w biurowcach, kantynach pracowniczych czy punktach obsługi pasażerów, jak dworce lub lotniska.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Convotherm ConvoSense. Welbilt kolejny raz zaskakuje innowacjami

Firma Welbilt z produktami z linii Convotherm od lat jest liderem rynku nowoczesnych urządzeń dla gastronomii. Do gamy dostępnych opcji Convotherm Maxx Pro dołączyła nowa funkcja ze sztuczną inteligencją ConvoSense. Zaprezentowano ją po raz pierwszy na targach Horeca Gastrofo na stoisku Mondo-Tech.

Ukraińscy pracownicy na rynku HoReCa: ambitni, wykształceni, tymczasowi?

Często mają wyższe wykształcenie, znają języki obce, nie boją się pracy poniżej własnych kompetencji. Chętnie wybierają zatrudnienie w gastronomii lub hotelarstwie. Większość Ukraińców deklaruje jednak, że zaraz po wojnie wróci do swojej ojczyzny.

Restauratorze! Nie marnuj jedzenia, zarabiaj! Chcesz wiedzieć jak? [PORADNIK]

Straty produktów są nieodłączną częścią każdego biznesu gastronomicznego. Nie oznacza to jednak, że restaurator nie ma kontroli nad ilością marnowanej żywności. Wprost przeciwnie, jak podpowiadają doświadczeni szefowie kuchni, sposobów radzenia sobie z tym problemem jest bardzo dużo.

Polacy jedzą oczami. Wygląd jedzenia w czołówce czynników decydujących o wyborze konsumenta [RAPORT]

Jedzenie jest przyjemnością, reguluje nastrój i zaspokaja potrzeby psychospołeczne, a blisko co czwarty z nas poszukuje przyjemności płynącej z wyglądu posiłku. To wnioski z badania "Komunikacja wizualna w branży spożywczej i HoReCa a decyzje zakupowe Polaków".

Promocja restauracji. Sprawdzone pomysły na trudne czasy - podpowiada Rafał Lankosz, Head of Marketing w Unilever Food Solutions, North Europe

Nawet najlepsze restauracje muszą podejmować wiele czynności, aby dać się poznać i przyciągać klientów. Promocja restauracji w niełatwych czasach, kiedy goście coraz rzadziej jedzą na mieście, to zatem już nie nice-to-have, ale must-have. Jak ją zrobić skutecznie i efektywnie kosztowo?

Kawiarnia wprowadza opłaty za korzystanie z grzejników

Cafe Mombasa w Antwerpii na północy Belgii zainstalowała terminale płatnicze do grzejników, z których klienci korzystają na tarasie. Chodzi oczywiście o rekompensatę wysokich kosztów energii.

Inne kategorie

Podcasty

Lifestyle czy zwykła konsumpcja: gdzie tu jest miejsce dla żywności [PODCAST]

Czy zakup tego bądź innego napoju czy przekąski jest emanacją stylu życia? I na ile w czasach inflacji jest miejsce na taką manifestację? Dyskutujemy z Szymonem Mordasiewiczem z GfK.
wicej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej