x

Orlenowskie hot-dogi poza stacją paliw. Start pierwszego formatu sklepowo-gastronomicznego Orlen w ruchu

Kategoria: Miejsca    25.06.2021

Pierwszy koncept sklepowo-gastronomiczny Orlen w ruchu otwarto w Warszawie przy ulicy Grójeckiej 26. To miejsce, w którym można kupić kawę i hot-dogi oraz wiele innych produktów gastronomicznych znanych ze Stop Cafe.

Pierwszy Orlen w ruchu. Zdjęcie: materiały prasowe
Pierwszy Orlen w ruchu. Zdjęcie: materiały prasowe
Orlen w ruchu stanowi ofertę dla tych, którzy większą część dnia spędzają w biegu, poruszając się pieszo lub komunikacją miejską i potrzebują przekąsek wygodnych do zjedzenia.
– Chcą też, by to co jedzą, było starannie skomponowane, świeże i zdrowe, dlatego w naszych punktach obok dobrej kawy i hot dogów, będą mogli kupić również najwyższej jakości dania gotowe do szybkiego odgrzania po powrocie do domu – mówi Patrycja Klarecka, członek zarządu PKN Orlen ds. sprzedaży detalicznej.

W najbliższym czasie takie lokale zostaną otwarte również w Katowicach, Bydgoszczy i Wrocławiu. Do końca roku w największych polskich miastach powstanie ich jeszcze 40, a w sumie będzie ich około 900 – zapowiada prezes PKN Orlen Daniel Obajtek.

Nowy format sprzedaży detalicznej będzie obejmował trzy rodzaje powierzchni. W formacie A będą to ok. 20-metrowe obiekty, natomiast w formacie B ok. 60-70-metrowe, takie jak pierwszy udostępniony klientom w Warszawie. Powstaną również autonomiczne kąciki kawowe, w których sprzedaż będzie całkowicie zautomatyzowana. Zostaną one udostępnione w miejscach o szczególnie dużym natężeniu ruchu, m. in. na dworcach, w biurowcach czy na lotniskach. Otwarcie pierwszego kącika planowane jest w sierpniu.

We wszystkich sklepikach Orlen w ruchu będzie działał program lojalnościowy Orlen Vitay. Już teraz udostępniona klientom będzie także usługa nadawania i odbierania przesyłek, która od września będzie funkcjonowała pod nową marką Orlen paczka, stanowiąc kolejne wzmocnienie segmentu detalicznego PKN Orlen.

Koncern stawia na kompleksowość usług, rozwijając ofertę pozapaliwową, uruchamiając nowe formaty sprzedaży detalicznej w największych miastach w Polsce. Do 2030 r. chce zainwestować w rozwój działalności detalicznej ok. 11 mld zł, co ma przełożyć się na wzrost EBITDA segmentu detalicznego do ok. 5 mld zł rocznie.
– Rozwijamy segment detaliczny, z którego rocznie uzyskujemy około 3 mld zł zysku operacyjnego – mówi Daniel Obajtek.

I dodaje, że lokalizacja pierwszego punktu nie jest przypadkowa. To właśnie przy ulicy Grójeckiej przez wiele lat funkcjonował salon prasowy Ruch, który mocno wrósł w jej krajobraz. – Przejęcie przez PKN Orlen spółki Ruch pozwoliło uratować to miejsce i przywrócić je mieszkańcom Warszawy w nowoczesnej, atrakcyjniejszej formie – tłumaczy Obajtek.

Autor tekstu: Katarzyna Pierzchała

Zobacz także

RAMEN PEOPLE

Ramen People na krakowskim Kazimierzu to autorskie azjatyckie miejsce ze street foodem, które powstało z pasji tworzenia orientalnego jedzenia. Twórcami i współwłaścicielami są Dominika Grabowska (była właścicielka i pomysłodawczyni Kanton Dim Sum House) oraz Rafał Brzostek.

Warszawskie Centrum Praskie Koneser

Usytuowane na terenie odrestaurowanej XIX-wiecznej fabryki wódek Centrum Praskie Koneser staje się kulinarnym zagłębiem. Działa tu obecnie 15 restauracji, kawiarni i barów, a niebawem będzie ich 20.

Sfinks otwiera swoją pierwszą Fabrykę Pizzy

Sfinks Polska, właściciel sieci Sphinx, Chłopskie Jadło i WOOK, otworzył w podwarszawskim Piastowie restaurację Fabryka Pizzy. Jest to pierwszy lokal, w który Sfinks zainwestował w ramach masterfranczyzy tej marki. Mieści się w pasażu handlowym w budynku Rezydencji Warszawskiej przy ul. Warszawskiej

Fretnzza - Pizza & Friends otworzyła pierwszy lokal w Poznaniu

Frentzza - Pizza & Friends to miejsce, w którym można zjeść klasyczną pizzę, ale także wybrać jedną z wielu w 100% roślinnych wersji włoskiego placka. Lokal w Poznaniu jest nastawiony zarówno na obsługę gości, jak i na sprzedaż w kanale delivery.

Popularny raper Quebonafide otworzył lokal nad Wisłą

Miss Ti mieści się przy wiślanych bulwarach w Warszawie. Co serwuje raper?

Warszawski Ed Red - kuchnia zdominowana przez mięso

Ed Red otworzył się w Warszawie w Hali Mirowskiej w połowie października 2016 r. Właścicielami restauracji są Grzegorz Kłos i Paweł Baron, a partnerem - szef kuchni Adam Chrząstowski. Ed Red proponuje autorską kuchnię zdominowaną przez mięso i zasadę "od ryjka do ogona.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Jak łączyć napoje i alkohole z jedzeniem?

Jako restaurator pewnie wiele razy myślałeś o zasadach łączenia potraw i napojów. Jak sprawić, aby odpowiednia selekcja napojów pasowała do menu? Co zrobić, by obsługa umiała zarekomendować odpowiedni napój 
do serwowanego posiłku?
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej