x

Orlenowskie hot-dogi poza stacją paliw. Start pierwszego formatu sklepowo-gastronomicznego Orlen w ruchu

Kategoria: Miejsca    25.06.2021

Pierwszy koncept sklepowo-gastronomiczny Orlen w ruchu otwarto w Warszawie przy ulicy Grójeckiej 26. To miejsce, w którym można kupić kawę i hot-dogi oraz wiele innych produktów gastronomicznych znanych ze Stop Cafe.

Pierwszy Orlen w ruchu. Zdjęcie: materiały prasowe
Pierwszy Orlen w ruchu. Zdjęcie: materiały prasowe
Orlen w ruchu stanowi ofertę dla tych, którzy większą część dnia spędzają w biegu, poruszając się pieszo lub komunikacją miejską i potrzebują przekąsek wygodnych do zjedzenia.
– Chcą też, by to co jedzą, było starannie skomponowane, świeże i zdrowe, dlatego w naszych punktach obok dobrej kawy i hot dogów, będą mogli kupić również najwyższej jakości dania gotowe do szybkiego odgrzania po powrocie do domu – mówi Patrycja Klarecka, członek zarządu PKN Orlen ds. sprzedaży detalicznej.

W najbliższym czasie takie lokale zostaną otwarte również w Katowicach, Bydgoszczy i Wrocławiu. Do końca roku w największych polskich miastach powstanie ich jeszcze 40, a w sumie będzie ich około 900 – zapowiada prezes PKN Orlen Daniel Obajtek.

Nowy format sprzedaży detalicznej będzie obejmował trzy rodzaje powierzchni. W formacie A będą to ok. 20-metrowe obiekty, natomiast w formacie B ok. 60-70-metrowe, takie jak pierwszy udostępniony klientom w Warszawie. Powstaną również autonomiczne kąciki kawowe, w których sprzedaż będzie całkowicie zautomatyzowana. Zostaną one udostępnione w miejscach o szczególnie dużym natężeniu ruchu, m. in. na dworcach, w biurowcach czy na lotniskach. Otwarcie pierwszego kącika planowane jest w sierpniu.

We wszystkich sklepikach Orlen w ruchu będzie działał program lojalnościowy Orlen Vitay. Już teraz udostępniona klientom będzie także usługa nadawania i odbierania przesyłek, która od września będzie funkcjonowała pod nową marką Orlen paczka, stanowiąc kolejne wzmocnienie segmentu detalicznego PKN Orlen.

Koncern stawia na kompleksowość usług, rozwijając ofertę pozapaliwową, uruchamiając nowe formaty sprzedaży detalicznej w największych miastach w Polsce. Do 2030 r. chce zainwestować w rozwój działalności detalicznej ok. 11 mld zł, co ma przełożyć się na wzrost EBITDA segmentu detalicznego do ok. 5 mld zł rocznie.
– Rozwijamy segment detaliczny, z którego rocznie uzyskujemy około 3 mld zł zysku operacyjnego – mówi Daniel Obajtek.

I dodaje, że lokalizacja pierwszego punktu nie jest przypadkowa. To właśnie przy ulicy Grójeckiej przez wiele lat funkcjonował salon prasowy Ruch, który mocno wrósł w jej krajobraz. – Przejęcie przez PKN Orlen spółki Ruch pozwoliło uratować to miejsce i przywrócić je mieszkańcom Warszawy w nowoczesnej, atrakcyjniejszej formie – tłumaczy Obajtek.

Autor tekstu: Katarzyna Pierzchała

Zobacz także

Śniadania w Fabryce Norblina

Warszawski Food Town w Fabryce Norblina zaprasza gości na poranne posiłki. Śniadania serwowane są już od godziny 8 rano.

Agnieszka Rojewska otworzyła palarnię kawy w Warszawie

Agnieszka Rojewska, wielokrotna mistrzyni Polski Barista oraz zwyciężczyni London Coffee Masters otworzyła w stolicy showroom oraz sklep z kawą Sheep and Raven.

Wina Dajcie w Rzeszowie: goście chcą być zaskakiwani

Rzeszowska restauracja Wina Dajcie zajęła III miejsce w plebiscycie gości ostatniej edycji festiwalu Restaurant Week.Jak się przygotować do takiego wydarzenia i jak osiągnąć sukces - o tym rozmawiamy z Waldemarem Kaczmarkiem, właścicielem konceptu.

Wystawa "Special ingredient" w warszawskim Sakebar by Nobu

Do 24 marca w warszawskim Sakebar by Nobu można oglądać wystawę "Special ingredient". Ten artystyczno-kulinarny projekt jest efektem kilkumiesięcznej współpracy artystki Agnieszki Stopyry i Nobu Hotel Warsaw.

Brać - pierwszy w Warszawie wine bar z tylko polskimi winami

Działający w Porcie Praskim Brać to pierwszy w stolicy wine bar serwujący jedynie polskie wina. Właściciele chcą przybliżyć gościom świat wciąż niedocenianego rodzimego winiarstwa, więc stawiają również na edukację, organizując degustacje i spotkania z winiarzami.

Sushi Soul w Warszawie - japońska klasyka z nowoczesnym twistem według Mariusza Melcera

Sushi Soul to działająca od niedawna w mokotowskim Forcie Piłsudskiego restauracja, której współwłaścicielem jest szef kuchni Mariusz Melcer, znany z warszawskiego Sakana Sushi Bar.

Inne kategorie

Podcasty

Nowe kierunki rozwoju i nowe kategorie roślinnych produktów [PODCAST]

Jak zmienia się rynek roślinnych zamienników produktów odzwierzęcych? Czego możemy się spodziewać na wegańskich talerzach w niedalekiej przyszłości? Rozmawiamy o tym z Katarzyną Sałatą, przedstawicielką kampanii RoślinnieJemy.
wicej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej