x

Branża hotelarska poszukuje pracowników. Jak pozyskać załogę?

Kategoria: Twój biznes - wiedza    23.06.2021

W ostatnich tygodniach pojawiło się kilkaset ofert pracy w turystyce i hotelarstwie. Chętnych brakuje. Przed właścicielami wielu hoteli pojawiło się wyzwanie - w jaki sposób pozyskać kandydatów do pracy? Czy pomoże im w tym pozytywny wizerunek pracodawcy?

Zdjęcie: Shutterstock.com
Zdjęcie: Shutterstock.com
Recesja wywołana epidemią ma swoje implikacje w branży hotelarskiej. Przez wiele miesięcy ośrodki były zamknięte lub funkcjonowały w ograniczony sposób. Właściciele ucinali godziny pracy lub byli zmuszeni do zwolnienia części załogi. W tej sytuacji wielu pracowników HoReCa, w tym hoteli, musiało zmienić branżę. Jak wynika z danych Grupy Progres, największą popularnością wśród nich cieszyły się stanowiska w branży produkcyjnej, logistycznej, handlowej i usługowej.

Teraz pracownicy znów są potrzebni w sektorze HoReCa. W ostatnich tygodniach pojawiło się kilkaset ofert pracy w turystyce i hotelarstwie. Poszukiwani są przede wszystkim: pokojowe i kelnerki, obsługa recepcji, menedżerowie hoteli i hotelowych restauracji, pomoce kuchenne. W wielu miejscach brak zainteresowania sprawił, że właściciele chętnie przyjmą do pracy osoby, które szkolić będą od podstaw.
Walka o pracownika zatem trwa. Czy można się wyróżnić? A jeśli tak, to w jaki sposób?

Wizerunek pracodawcy – w jaki sposób wspiera rekrutację?

Grafika: materiały prasowe
Grafika: materiały prasowe
Odpowiedź na pytanie, w jaki sposób przyciągnąć pracownika jest prosta. Słowem kluczowym jest wizerunek przedsiębiorstwa.
– Działania z obszaru employer brandingu budują markę pracodawcy, sprawiając, że staje się atrakcyjna w oczach potencjalnego pracownika – mówi Sebastian Kopiej z Commplace. – To z kolei pozytywnie wpływa na zainteresowanie ofertami pracy i pozwala skrócić czas rekrutacji, jednocześnie wspierając w poszukiwaniu wykwalifikowanej załogi – dodaje ekspert z Commplace.

Marka pracodawcy i odpowiedni wizerunek pracodawcy są niezbędne w procesie rekrutacji nowych pracowników. Ale także do zatrzymania tych, których już zatrudniono. Zmiany na rynku pracy spowodowane pandemią wpłynęły na dalszą transformację trendów.

Tymczasem połowa polskich firm wciąż nie posiada strategii dotyczącej kształtowania swojego wizerunku. Co więcej, mimo trudności w rekrutacji 25% nie dostrzega nawet takiej potrzeby. Warto zestawić to z wynikami badania „Percepcja wizerunku pracodawców w oczach kandydatów”. Raport wskazuje, że 84% osób przed aplikowaniem o pracę sprawdza opinie o firmie.

Od czego zatem zacząć?
Na samym początku warto sobie uświadomić, że wizerunek pracodawcy wspiera jego strategiczne cele biznesowe. Dlatego nie można go bagatelizować. Jednak działania z zakresu EB powinny być dostosowane do specyfiki danej pracy. I tu należy sobie postawić kilka pytań:

- Dlaczego potencjalny pracownik miałby pracować dla mnie?
- Jakie potrzeby mają osoby, które pracują w branży hotelarskiej?
- W jaki sposób mogę je spełnić?
- Co jeszcze mogę zaoferować pracownikowi?
- W jaki sposób chciałbym być postrzegany przez potencjalnego pracownika?
Celem jest precyzyjne dotarcie do świadomości potencjalnych kandydatów. I skuteczne zachęcenie do wejścia w szeregi twojej firmy. Poniżej przedstawiamy przykładowe działania wspierające cały proces.

Atrakcyjna kampania rekrutacyjna
„Do pracy w hotelu zatrudnię…”. „Poszukujemy…”. To początek wielu z ogłoszeń, które znaleźć można na popularnych portalach internetowych. Czy przyciągają uwagę? Czy pozwalają się wyróżnić? Zdecydowanie nie. Przełam nudę pojawiającą się w wielu anonsach. Zaprezentuj swoją markę w ciekawy sposób, tak aby to właśnie ją wybrano pośród konkurencji.

Kampania rekrutacyjna, połączona z działaniami z obszaru public relations to inwestycja w przyszłość. Zapewne zależy ci na tym, by jakość Twoich usług była na wysokim poziomie? Stwórz zespół, który w tym pomoże i zadba o wizerunek pracodawcy. Ale najpierw dotrzyj do najlepszych. Pamiętaj także, że ambasadorami Twojej firmy są już zatrudnieni pracownicy. Ich opinie to najbardziej wiarygodne źródło informacji. Dla wszystkich. W tym kandydatów do pracy.

Firmy z branży hotelarskiej stanęły przed wyzwaniem, jakim jest znalezienie odpowiednich pracowników pozwalających na sprawne i skuteczne funkcjonowanie na rynku. Chociaż są w stanie oferować zróżnicowane stanowiska i douczyć nowych pracowników, wielu z nich traci na konkurencyjności ze względu mnogość ogłoszeń i brak konkretnych korzyści ze współpracy z nimi. Chcesz pozyskać nowego pracownika? Zadbaj o wizerunek pracodawcy, a sam do ciebie przyjdzie.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

CZYM JEST BUDŻET FIRMOWY

Planowanie budżetu firmowego pozwala zwizualizować wyniki, jakie nasza firma może osiągnąć w przyszłości. Dzięki temu będziemy w stanie lepiej zdefiniować cele, do których powinniśmy dążyć, a z góry określony, jasny plan działania pozwoli lepiej zarządzać naszym biznesem.

SelfCoffee - samoobsługowe punkty gastronomiczne wkrótce w sklepach, biurowcach i na stacjach paliw

Zmiany w zachowaniach konsumentów przyspieszają automatyzację usług gastronomicznych. SelfMaker i Primulator wprowadzą na rynek samoobsługowy automat, w którym klient będzie mógł przygotować sobie kawę lub zamówić świeży posiłek.

Jak i w co wyposażyć food trucka?

Wyposażenie food trucka można podzielić z grubsza na to obowiązkowe, czyli wymagane przepisami prawa, oraz na to, które umożliwi lub ułatwi pracę.

Wszystko, tylko nie zwyczajność

Wielu młodych gości restauracji oczekuje, że menu spełni ich coraz bardziej wygórowane oczekiwania. Co jest dla nich szczególnie istotne? Nowy raport o rynku niemieckim pokazuje, jak tzw. milenialsi zmienili gastronomię.

Już ponad 100 restauracji McDonald’s dostępnych na Pyszne.pl

Serwis Pyszne.pl i sieć restauracji McDonald’s rozszerzają współpracę, która obejmie ponad 100 lokali w 23 miastach w całej Polsce. Darmowa i bezkontaktowa dostawa jest dostępna przy minimalnym koszyku zamówienia.

McDonald’s przedstawił globalne zobowiązania dotyczące zestawów Happy Meal

Planowane zmiany dotyczą zarówno produktów wchodzących w skład zestawów HM jak i komunikacji oferty dla dzieci.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna strategia wyceny napojów

Odpowiednia wycena napojów to jedna z najważniejszych decyzji komercyjnych w sektorze HoReCa. Jeśli poziom cen jest właściwy, sprzedaż, a nią także zyski ze sprzedaży napojów wzrosną. W przypadku gdy ceny są zbyt niskie, tracimy zysk. Jeżeli natomiast ceny są zbyt wysokie, ryzykujemy utratę klienta.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej