x

Jak zadbać o higienę w restauracji? Dezynfekcja to podstawa!

Kategoria: Koronawirus - Co zrobić    18.06.2021

Czerwiec przyniósł gastronomii powiew optymizmu. Otwarte lokale zachęcają klientów do odwiedzin, a restauratorzy mogą w końcu zacząć odrabiać straty. Priorytetem pozostaje jednak zagwarantowanie klientom bezpieczeństwa sanitarnego.

Zdjęcie: Shutterstock.com
Zdjęcie: Shutterstock.com
Wraz ze zniesieniem większości obostrzeń rozpoczął się intensywny okres dla gastronomii. W większości restauracji bez wcześniejszej rezerwacji nie ma co liczyć na wolny stolik. Wysokie obłożenie nie oznacza jednak, że restauratorzy nie muszą toczyć walki o klienta. Pandemia zmieniła zachowania i oczekiwania konsumentów. Dużo większą uwagę przywiązują oni do kwestii higieny. Standardem stała się już np. regularna dezynfekcja dłoni. Klienci wybierają więc restauracje, które nie tylko dbają o czystość, ale też zapewniają gościom łatwy dostęp do profesjonalnych środków higienicznych.

- Czystość i higiena to słowa klucze, które branża gastronomiczna zdążyła już odmienić przez wszystkie przypadki. Przestrzeganie reżimu sanitarnego podczas przygotowywania i serwowania posiłków nie jest więc dla personelu niczym nowym. Zdecydowanie zwiększyła się natomiast wrażliwość na kwestie higieny wśród konsumentów. Współczesny klient nie siądzie przy brudnym stoliku, a wchodząc do restauracji w pierwszej kolejności rozgląda się za płynem do dezynfekcji dłoni. To jeden z nielicznych pozytywnych efektów pandemii – mówi Aneta Krupa, Marketing Manager Facility Care, Hospitality w Ecolab.

Czyste ręce to podstawa
Jak podaje Światowa Organizacja Zdrowia, właściwa higiena rąk i mycie powierzchni mają kluczowe znaczenie w zapobieganiu rozprzestrzeniania się infekcji wirusowych. Jeżeli jeszcze kilka lat temu część społeczeństwa dość „luźno” podchodziła do kwestii higieny, to dziś chyba nikt nie ma wątpliwości co do konieczności przestrzegania tych zasad. Wszyscy zdążyli też przywyknąć do widoku ogólnodostępnych stacji do dezynfekcji i chętnie z nich korzystają. Restauratorzy doskonale zdają sobie z tego sprawę i starają się zapewnić klientom łatwy dostęp do środków czystości. Jednak butelka z płynem do dezynfekcji na stoliku przy wejściu do lokalu nie wystarczy, aby goście czuli się komfortowo. Pomijając już fakt, że nie wygląda zbyt estetycznie, narażona jest ona na częsty kontakt z dłońmi. Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem są bezdotykowe dozowniki.

– Największym zainteresowaniem wśród restauratorów cieszą się dozowniki automatyczne oraz ręczne z przyciskiem łokciowym, pokryte specjalną antybakteryjną powłoką. Komfort użytkowania i nowoczesny design to bez wątpienia duże zalety takiego rozwiązania. Nie mniej ważna jest jednak kwestia wydajności. Automatyczne dozowanie zdecydowanie zmniejsza zużycie środka czystości. Z kolei hermetyczne opakowania, w jakich dostarczamy mydła i płyny do dezynfekcji, pozwalają na opróżnienie aż 99 proc. ich zawartości – tłumaczy Aneta Krupa z Ecolab.

ABC dezynfekcji
Stacje z płynem do dezynfekcji powinny znaleźć się widocznych miejscach: przy wejściach do restauracji, toaletach, ale też np. przy barach sałatkowych. Warto ustawić je również przy stanowiskach serwowania lub punktach odbierania żywności. Kolejną istotną kwestią jest dobór środków czystości. Inne preparaty sprawdzą się w toaletach, a inne na sali, gdzie potrzebna jest szybka dezynfekcja bez konieczności spłukiwania dłoni. Kwestię rozmieszczenia i instalacji dozowników warto więc powierzyć w ręce profesjonalnej firmy dostarczającej środki czystości.

- Nasi konsultanci zapewniają pomoc w wyborze produktów i optymalnym rozmieszczeniu ich w obiekcie, montaż oraz wsparcie z zakresu kontroli zużycia i monitoringu zapasów. Oferujemy też duży wybór środków do dezynfekcji, od wydajnych mydeł w piance różnego przeznaczenia, płynów antybakteryjnych, po żele na bazie alkoholu do szybkiej dezynfekcji czystych rąk. Największym zainteresowaniem cieszy się obecnie alkoholowy preparat do dezynfekcji rąk Skinman Soft Protect FF. Wyróżnia się on bezpieczną dla skóry formułą i udowodnioną skutecznością wirusobójczą już po 30 sekundach stosowania, zgodnie z normą EN 14476 – mówi Aneta Krupa z Ecolab.

Dezynfekcja powierzchni
Podstawową zasadą w funkcjonowaniu lokali gastronomicznych zawsze była regularna dezynfekcja stołów, blatów i innych powierzchni twardych. Dostosowanie się do obecnych norm sanitarnych nie stanowiło zatem dla restauratorów większego problemu. Wyzwaniem jest natomiast dostosowanie się do aktualnych wytycznych, zgodnie z którymi w lokalu powinno być zajęte maksymalnie 50 proc. miejsc. Chcąc usprawnić przepływ klientów, obsługa musi sprawnie i szybko przygotować zwolnione stoliki dla kolejnych gości. Pomocne okazują się preparaty do dezynfekcji twardych, które nie wymagają spłukiwania, a przy tym są skuteczne przeciw bakteriom i wirusom.

–Powierzchnie twarde, takie jak stoły, krzesła, klamki są szczególnie narażone na kontakt z wirusem, dlatego przy ich czyszczeniu warto korzystać z profesjonalnych środków do dezynfekcji. Do takich należy między innymi Sirafan Speed, niewymagający spłukiwania spray do dezynfekcji twardych i nieporowatych powierzchni. Niezależne testy przeprowadzone przez niemiecki Uniwersytet Ruhr Bochum potwierdziły, że produkt zabija wirusa wywołującego COVID-19 i jest skuteczny również przeciw innym wirusom osłonkowym, bakteriom oraz grzybom. -– wyjaśnia Aneta Krupa.

To tylko część działań, jakie podjęła gastronomia, aby zwiększyć bezpieczeństwo gości. Najważniejsze jednak, że restauracje i kawiarnie są znów otwarte i nie świecą pustkami.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Komunikacja restauracji w czasie pandemii - czy to ma sens?

TAK! Kluczem do sukcesu w czasach PO PANDEMII będzie to, czy Twoi Goście o Tobie pamiętają. Jak sprawić, by o Tobie pamiętali - podtrzymać komunikację w social media w sposób, który zapadnie im w pamięć i chwyci za serca.

Lockdown w gastronomii - tylko kreatywni przetrwają!

Dlaczego to właśnie w kryzysie powinniśmy bazować na kreatywności, dlaczego nie powinniśmy bać się być pierwszymi, a przede wszystkim o tym, dlaczego wirtualny gość w lokalu jest równorzędny realnemu - pisze Dawid Kaźmierczak social media & PR director w agencji 180heartbeats + Jung v. Matt.

Jak i z kim uruchomić dostawy? Podpowiadamy!

Jak uruchomić dostawy i zbieranie zamówień on line? Do kogo się zgłosić? Poznaj najnowsze oferty B2B popularnych portali i aplikacji do zamawiania jedzenia.

Produkty z restauracji w handlu detalicznym - sposób gastronomii na przetrwanie lockdownu

Rzemieślniczo wytwarzane konserwy, zakwas, buliony, zupy w słoikach, gotowe dania - coraz więcej restauracji oferuje w czasie pandemii detaliczną sprzedaż własnych wyrobów. Kluczem do sukcesu okazuje się znalezienie niszy, którą można zapełnić swoimi produktami.

Nie bój się szukać psychologicznego wsparcia!

Jak sobie radzić ze stresem związanym z pandemią i wywołanym przez nią kryzysem w biznesie? Gdzie szukać pomocy, na co zwrócić szczególną uwagę? Z Dorotą Mintą, psycholożką i psychoterapeutką, rozmawia Marcin Koch.

Witamy w nowym (wirtualnym) świecie gastronomii

Restauracje powoli się otwierają. Ich właściciele i pracownicy z utęsknieniem wypatrują gości, którzy mimo obostrzeń mających zapewnić wszystkim bezpieczeństwo, z lekkim niepokojem myślą o powrocie do normalnego życia. Jako społeczeństwo musimy nauczyć się żyć w innej, "nowej" rzeczywistości.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna strategia wyceny napojów

Odpowiednia wycena napojów to jedna z najważniejszych decyzji komercyjnych w sektorze HoReCa. Jeśli poziom cen jest właściwy, sprzedaż, a nią także zyski ze sprzedaży napojów wzrosną. W przypadku gdy ceny są zbyt niskie, tracimy zysk. Jeżeli natomiast ceny są zbyt wysokie, ryzykujemy utratę klienta.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej