x

Wi-Taj po lockdownie: załoga jak rodzina

Kategoria: Koronawirus - Głos branży    16.06.2021

Azjatycka gościnność, orientalne smaki, rodzinna atmosfera - warszawska restauracja Wi-Taj na placu Konstytucji otworzyła się ponownie dla gości. Przetrwała dzięki załodze i relacjom rodzinnym.

Restauracja Wi-Taj w Warszawie. Zdjęcie: materiały prasowe
Restauracja Wi-Taj w Warszawie. Zdjęcie: materiały prasowe
Należąca do państwa Hong Nguyen i Thieu Dinh restauracja Wi-Taj działa na kulinarnej scenie Warszawy od pięciu lat. Lockdown był dla niej trudny, podobnie jak dla całej branży gastronomicznej, jednak mimo wszystko scementował więzy rodzinne właścicieli lokalu. Team, który pracuje w restauracji buduje to miejsce od kilku lat.Załoga dla właścicieli jest jak rodzina, wsparcie personelu również pomogło przetrwać pandemiczny czas, jak przyznaje córka pani Nguyen i managerka restauracji.

– Podczas lockdownu stali bywalcy wspierali nas, zamawiając dania na wynos, abyśmy po pandemicznej przerwie, mogli powrócić do swojej działalności, gdy tylko obostrzenia zostaną zniesione. Jak w każdej rodzinie, również w Wi-taj zdarzyły się przejściowe kłopoty. Dotknęły one całą branżę gastronomiczną i wiele biznesów, także rodzinnych. My jednak w rodzinie znaleźliśmy wsparcie i wiedzieliśmy, że razem poradzimy sobie z tymi trudnościami – mówi Linh Ziółkowska, managerka restauracji Wi-Taj.

Fundamentem Wi-Taj są relacje zarówno właścicieli, jak i te budowane z gośćmi. Jak przyznają twórcy restauracji, to dla nich warto było wrócić i na nowo zaprosić do wspólnego stołu pełnego smaków, którym zaufali. W Azji panuje zasada, że od wspólnego stołu nikt nie odchodzi głodny. O dobre samopoczucie współtowarzyszy posiłku dba gospodarz lub gospodyni, którzy raczą gości, tym co najlepsze. Obok gościnności, jedną z azjatyckich wartości, które są istotne przy kulturze wokół stołu jest uprzejmość, zaś nieodzownym elementem udanej uczty są wyśmienite, orientalne smaki.

– Chcemy, by nasi goście spróbowali tego, z czego słynie kuchnia Dalekiego Wschodu. Nasz szef kuchni pochodzi z Hanoi i to tam nauczył się przygotowywać m.in. Ca Kho To oraz Bun Cha. Doskonale znamy te smaki i chcemy, by Polacy również przeżyli z nami tę kulinarną podróż do świata kuchni tajskiej i wietnamskiej – mówi Hong Nguyen, właścicielka restauracji Wi-Taj.


Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Współwłaściciel kawiarni Nancy Lee: Zamiast liczyć na pomoc, wolimy działać

- Odwiedźcie nas na kawę, na cokolwiek. Nie oczekujemy kokosów, chcemy zarobić na prąd, produkty i wynagrodzenia - apelują właściciele warszawskiej kawiarni Nancy Lee. Lokal, podobnie jak wiele inych, ma kłopoty finansowe. Wsparcia od państwa nie dostał, więc liczy na solidarność swoich gości.

Jak odnaleźć się w postpandemicznym gastroświecie?

Jeszcze wiosną, tak jak inni, zastanawiałem się, jak będzie wyglądał powrót do pracy po otwarciu lokali gastronomicznych. Obawiałem się, że rzeczywistość branży może okazać się mało kolorowa. Czy słusznie i czy w ogóle cokolwiek się zmieniło w barowym uniwersum?

Zbigniew Grycan tłumaczy, dlaczego zamknął swoje lokale

Lodziarnio-kawiarnie Grycana pozostają zamknięte do odwołania, choć z ich oferty można by skorzystać na wynos. Według Zbigniewa Grycana ich otwarcie mijałoby się jednak z celem.

Restaurator z Krakowa: Przetrwają najsilniejsi, najsprytniejsi i ci, którym ktoś pomógł

Lockdown gastronomii potrwa przynajmniej do końca stycznia. To jedyna pewna wiadomość ze strony rządu, wszystko inne jest dziś dla restauratorów wielką niewiadomą. - Nie wiemy, na co czekamy - mówi Emil Hołubiczko z Molám Thai Canteen & Bar w Krakowie.

Restauracje ORZO w ogniu hejtu za koktajl dla zaszczepionych

ORZO jako pierwsze zaproponowało zaszczepionym gościom prezent - autorski koktajl Marcina Kruka. Akcja spolaryzowała gości, którzy swoje poparcie lub dezaprobatę wyrażali w mediach społecznościowych, mailach i telefonach do restauracji.

Pustostany po barach i restauracjach na ulicach handlowych

Jak pandemia zmienia krajobraz ulic handlowych? W centralnych lokalizacjach najwięcej pustostanów stanowią miejsca po lokalach gastronomicznych. O tym jak wygląda sytuacja na ulicach handlowych opowiada Beata Kokeli, partner, head of retail agency, Cushman & Wakefield.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna strategia wyceny napojów

Odpowiednia wycena napojów to jedna z najważniejszych decyzji komercyjnych w sektorze HoReCa. Jeśli poziom cen jest właściwy, sprzedaż, a nią także zyski ze sprzedaży napojów wzrosną. W przypadku gdy ceny są zbyt niskie, tracimy zysk. Jeżeli natomiast ceny są zbyt wysokie, ryzykujemy utratę klienta.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej