x

EURO 2020 a dania na dowóz. Nie ma kibicowania bez biesiadowania

Kategoria: Twój biznes - wiedza    14.06.2021

Prawie połowa Polaków przyznaje, że nie wyobraża sobie oglądania meczu bez jedzenia, a ponad 80% zamierza kibicować piłkarzom w gronie bliskich i przyjaciół. Ze względu na wygodę i potrzebę skupienia się na sportowych emocjach, co czwarty rodak planuje zamówić posiłek z dowozem.

Zdjęcie: Shutterstock.com
Zdjęcie: Shutterstock.com
Jak wynika z raportu „Jedzenie a piłkarskie emocje” przygotowanego na zlecenie Pyszne.pl, oficjalnego partnera tegorocznego wydarzenia, według Polaków odtworzenie atmosfery mistrzostw jest możliwe dzięki kibicowaniu w gronie przyjaciół oraz zamawianiu potraw kojarzących się z rozgrywkami.

Widowisko, na które wszyscy czekaliśmy
Właśnie rozpoczęte Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej EURO 2020 potęgują emocje kibiców, z których dwie piąte już w czasie lockdownu zaczęło oglądać więcej meczy niż wcześniej. Choć do częstego śledzenia rozgrywek przyznaje się zaledwie co trzeci Polak, to czas na oglądanie przynajmniej wybranych meczów EURO 2020 znajdzie aż 87%.

Co czwarty z nas wierzy w to, że wysoka frekwencja przed telewizorami i na stadionach może przynieść szczęście naszej reprezentacji podczas ważnego meczu. Sama ekscytacja związana z mistrzostwami jest dla nas niemal tak samo ważna, jak zwycięstwo polskiej drużyny.

Głodni emocji

Grafika: materiały prasowe
Grafika: materiały prasowe
Ponad 90% Polaków zamierza oglądać wszystkie lub wybrane mecze w domu, ale zaledwie 8% spędzi te chwile w pojedynkę. W tym roku niektórzy zdecydują się ograniczyć spontaniczne spotkania z innymi kibicami w barach i na ulicach. Nie oznacza to jednak, że zamierzamy całkowicie zrezygnować z ulubionych tradycji, a jedynie dostosować je do obecnych realiów, zapraszając do domu oraz odwiedzając rodzinę i przyjaciół.

A nic tak nie dopełnia radości z oglądania wyczekiwanego meczu, jak dobre towarzystwo, głośne kibicowanie i pyszne jedzenie, które smakuje najlepiej, gdy raczymy się nim w grupie. Zgodnie z wynikami raportu możliwość dzielenia się posiłkiem z bliskimi podczas meczu jest dla nas tak samo ważna, jak jego jakość, a przy tym przeszło dwukrotnie istotniejsza niż jego cena.

Ponad 90% Polaków zamierza jeść przed, w trakcie lub po meczu, a prawie połowa przyznaje, że nie wyobraża sobie oglądania sportowego widowiska bez jedzenia. Ulubionym momentem na konsumpcję jest dla co drugiej osoby początek i pierwsza połowa spotkania dwóch reprezentacji. Ze względu na wygodę, potrzebę zrelaksowania się i skupienia na meczu oraz chęć spróbowania z tej okazji czegoś specjalnego, co czwarty z nas planuje zamówić na mecz jedzenie z dowozem.

Jedzenie jako część rytuału

Grafika: materiały prasowe
Grafika: materiały prasowe
Co druga osoba jest zdania, że dzięki jedzeniu oglądanie meczu jest jeszcze lepsze. Co trzecia zaczyna w trakcie rozgrywki odczuwać wzmożony apetyt, zwłaszcza gdy w grę wchodzą silne emocje. Dla 30% jedzenie w trakcie śledzenia potyczek sportowych to część rytuału, swoisty element obowiązkowy.

Podczas gdy reprezentacja Biało-Czerwonych szykuje się do starć ze Słowacją, Hiszpanią i Szwecją, ponad połowa Polaków przyznaje, że ich ulubionym jedzeniem w trakcie meczu jest pizza. Mimo to spróbowanie dań, które wywodzą się z kuchni rywalizujących danego dnia drużyn wydaje się być bardzo ciekawym eksperymentem - trzy na cztery osoby wskazały, że chętnie zjadłoby posiłek tradycyjny dla kraju przeciwnika.

Cenimy kulturę kulinarną krajów europejskich, ale w głębi duszy pozostajemy smakowymi patriotami - prawie połowa z nas za najlepszą uważa kuchnię polską. Na drugiej pozycji znalazła się kuchnia włoska, wskazana przez 30% Polaków.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

DLACZEGO RESTAURACJE UPADAJĄ - PERSONEL

Niezależnie od tego, w jakim modelu gastronomicznym działa nasza firma, świadomość tego, w którym miejscu znajduje się próg jej rentowności, jest bardzo istotna.

Wizytówka Google - darmowy marketing restauracji

Obecność marki w internecie jest kwestią kluczową, bo ludzie w coraz większym stopniu polegają na swoich smartfonach. Właściciele restauracji powinni zadbać o to, aby klienci mogli łatwo znaleźć ich ofertę. Jednym z pomocnych narzędzi może być wizytówka Google.

Jak poprawnie analizować dane restauracji?

Aby podejmować trafne decyzje biznesowe pozwalające na skuteczną walkę z konkurencją, konieczne jest zbieranie, przetwarzanie i analizowanie danych. Jak to robić z głową?

MAX tworzy burgery z myślą o wynosach

W restauracjach MAX Premium Burgers pojawiły się burgery z nowej linii DeliVery Cheezy. Ich formuła została opracowana specjalnie z myślą o zakupach na wynos bądź z dostawą.

Daj się znaleźć w sieci cz. II

Ten odcinek poświęcony będzie kolejnym kanałom, za pomocą których możemy trafiać do naszych potencjalnych klientów. Skupimy się na reklamie displayowej, portalach społecznościowych oraz możliwościach, jakie dają narzędzia analityczne.

Wzrost konsumpcji whisky w Polsce. Czy pandemia zahamuje ten trend?

Czynniki wzrostu to większa otwartość millenialsów i młodszego pokolenia na whisky, popularność butelek o mniejszej pojemności, pojawienie się single maltów w dyskontach spożywczych oraz rosnąca oferta smaków i gatunków.

Inne kategorie

Akademia Horeca

SYSTEMY MOTYWACYJNE A WZROSTY SPRZEDAŻOWE W KATEGORII NAPOJÓW

W poprzednich artykułach omawiane były tematy istotne dla wzrostu sprzedaży i zysków kategorii napojów. Szukaliśmy odpowiedzi na pytanie, dlaczego kwestią fundamentalną jest inwestowanie w szkolenia dla zespołu, jak dopasować napoje do potraw, jak wyceniać napoje, omawialiśmy nadchodzące trendy.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej