x

EURO 2020 a dania na dowóz. Nie ma kibicowania bez biesiadowania

Kategoria: Twój biznes - wiedza    14.06.2021

Prawie połowa Polaków przyznaje, że nie wyobraża sobie oglądania meczu bez jedzenia, a ponad 80% zamierza kibicować piłkarzom w gronie bliskich i przyjaciół. Ze względu na wygodę i potrzebę skupienia się na sportowych emocjach, co czwarty rodak planuje zamówić posiłek z dowozem.

Zdjęcie: Shutterstock.com
Zdjęcie: Shutterstock.com
Jak wynika z raportu „Jedzenie a piłkarskie emocje” przygotowanego na zlecenie Pyszne.pl, oficjalnego partnera tegorocznego wydarzenia, według Polaków odtworzenie atmosfery mistrzostw jest możliwe dzięki kibicowaniu w gronie przyjaciół oraz zamawianiu potraw kojarzących się z rozgrywkami.

Widowisko, na które wszyscy czekaliśmy
Właśnie rozpoczęte Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej EURO 2020 potęgują emocje kibiców, z których dwie piąte już w czasie lockdownu zaczęło oglądać więcej meczy niż wcześniej. Choć do częstego śledzenia rozgrywek przyznaje się zaledwie co trzeci Polak, to czas na oglądanie przynajmniej wybranych meczów EURO 2020 znajdzie aż 87%.

Co czwarty z nas wierzy w to, że wysoka frekwencja przed telewizorami i na stadionach może przynieść szczęście naszej reprezentacji podczas ważnego meczu. Sama ekscytacja związana z mistrzostwami jest dla nas niemal tak samo ważna, jak zwycięstwo polskiej drużyny.

Głodni emocji

Grafika: materiały prasowe
Grafika: materiały prasowe
Ponad 90% Polaków zamierza oglądać wszystkie lub wybrane mecze w domu, ale zaledwie 8% spędzi te chwile w pojedynkę. W tym roku niektórzy zdecydują się ograniczyć spontaniczne spotkania z innymi kibicami w barach i na ulicach. Nie oznacza to jednak, że zamierzamy całkowicie zrezygnować z ulubionych tradycji, a jedynie dostosować je do obecnych realiów, zapraszając do domu oraz odwiedzając rodzinę i przyjaciół.

A nic tak nie dopełnia radości z oglądania wyczekiwanego meczu, jak dobre towarzystwo, głośne kibicowanie i pyszne jedzenie, które smakuje najlepiej, gdy raczymy się nim w grupie. Zgodnie z wynikami raportu możliwość dzielenia się posiłkiem z bliskimi podczas meczu jest dla nas tak samo ważna, jak jego jakość, a przy tym przeszło dwukrotnie istotniejsza niż jego cena.

Ponad 90% Polaków zamierza jeść przed, w trakcie lub po meczu, a prawie połowa przyznaje, że nie wyobraża sobie oglądania sportowego widowiska bez jedzenia. Ulubionym momentem na konsumpcję jest dla co drugiej osoby początek i pierwsza połowa spotkania dwóch reprezentacji. Ze względu na wygodę, potrzebę zrelaksowania się i skupienia na meczu oraz chęć spróbowania z tej okazji czegoś specjalnego, co czwarty z nas planuje zamówić na mecz jedzenie z dowozem.

Jedzenie jako część rytuału

Grafika: materiały prasowe
Grafika: materiały prasowe
Co druga osoba jest zdania, że dzięki jedzeniu oglądanie meczu jest jeszcze lepsze. Co trzecia zaczyna w trakcie rozgrywki odczuwać wzmożony apetyt, zwłaszcza gdy w grę wchodzą silne emocje. Dla 30% jedzenie w trakcie śledzenia potyczek sportowych to część rytuału, swoisty element obowiązkowy.

Podczas gdy reprezentacja Biało-Czerwonych szykuje się do starć ze Słowacją, Hiszpanią i Szwecją, ponad połowa Polaków przyznaje, że ich ulubionym jedzeniem w trakcie meczu jest pizza. Mimo to spróbowanie dań, które wywodzą się z kuchni rywalizujących danego dnia drużyn wydaje się być bardzo ciekawym eksperymentem - trzy na cztery osoby wskazały, że chętnie zjadłoby posiłek tradycyjny dla kraju przeciwnika.

Cenimy kulturę kulinarną krajów europejskich, ale w głębi duszy pozostajemy smakowymi patriotami - prawie połowa z nas za najlepszą uważa kuchnię polską. Na drugiej pozycji znalazła się kuchnia włoska, wskazana przez 30% Polaków.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Convotherm ConvoSense. Welbilt kolejny raz zaskakuje innowacjami

Firma Welbilt z produktami z linii Convotherm od lat jest liderem rynku nowoczesnych urządzeń dla gastronomii. Do gamy dostępnych opcji Convotherm Maxx Pro dołączyła nowa funkcja ze sztuczną inteligencją ConvoSense. Zaprezentowano ją po raz pierwszy na targach Horeca Gastrofo na stoisku Mondo-Tech.

Ukraińscy pracownicy na rynku HoReCa: ambitni, wykształceni, tymczasowi?

Często mają wyższe wykształcenie, znają języki obce, nie boją się pracy poniżej własnych kompetencji. Chętnie wybierają zatrudnienie w gastronomii lub hotelarstwie. Większość Ukraińców deklaruje jednak, że zaraz po wojnie wróci do swojej ojczyzny.

Restauratorze! Nie marnuj jedzenia, zarabiaj! Chcesz wiedzieć jak? [PORADNIK]

Straty produktów są nieodłączną częścią każdego biznesu gastronomicznego. Nie oznacza to jednak, że restaurator nie ma kontroli nad ilością marnowanej żywności. Wprost przeciwnie, jak podpowiadają doświadczeni szefowie kuchni, sposobów radzenia sobie z tym problemem jest bardzo dużo.

Polacy jedzą oczami. Wygląd jedzenia w czołówce czynników decydujących o wyborze konsumenta [RAPORT]

Jedzenie jest przyjemnością, reguluje nastrój i zaspokaja potrzeby psychospołeczne, a blisko co czwarty z nas poszukuje przyjemności płynącej z wyglądu posiłku. To wnioski z badania "Komunikacja wizualna w branży spożywczej i HoReCa a decyzje zakupowe Polaków".

Promocja restauracji. Sprawdzone pomysły na trudne czasy - podpowiada Rafał Lankosz, Head of Marketing w Unilever Food Solutions, North Europe

Nawet najlepsze restauracje muszą podejmować wiele czynności, aby dać się poznać i przyciągać klientów. Promocja restauracji w niełatwych czasach, kiedy goście coraz rzadziej jedzą na mieście, to zatem już nie nice-to-have, ale must-have. Jak ją zrobić skutecznie i efektywnie kosztowo?

Kawiarnia wprowadza opłaty za korzystanie z grzejników

Cafe Mombasa w Antwerpii na północy Belgii zainstalowała terminale płatnicze do grzejników, z których klienci korzystają na tarasie. Chodzi oczywiście o rekompensatę wysokich kosztów energii.

Inne kategorie

Podcasty

Nowe kierunki rozwoju i nowe kategorie roślinnych produktów [PODCAST]

Jak zmienia się rynek roślinnych zamienników produktów odzwierzęcych? Czego możemy się spodziewać na wegańskich talerzach w niedalekiej przyszłości? Rozmawiamy o tym z Katarzyną Sałatą, przedstawicielką kampanii RoślinnieJemy.
wicej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej