x

Ketchup i koncentrat z "krzywych" buraków, czyli druga szansa dla nieidealnych warzyw

Kategoria: Lifestyle - ekologia    11.06.2021

"Krzywych" buraków wyhodowanych przez rolnika spod Łęczycy nie dopuszczono do sprzedaży, ale dostały drugą szansę. Marki Kotlin i Krakus we współpracy z siecią Lidl odkupiły od hodowcy ponad 200 ton surowca i stworzyły z niego ketchup warzywny oraz koncentrat barszczu.

Krzywe buraki. Zdjęcie: Shutterstock.com
Krzywe buraki. Zdjęcie: Shutterstock.com
Pod koniec ubiegłego roku całą Polskę obiegła wiadomość o tzw. „krzywych” burakach wyhodowanych przez Mieczysława Miszczaka. Rolnik spod Łęczycy posiał na 8 ha działce buraki ćwikłowe, które wyrosły w nietypowym kształcie przez co nie spełniały odpowiednich wymogów i nie zostały dopuszczone do sprzedaży.

Na początku roku sieć sklepów Lidla Polska podjęła z nim współpracę, kupując od niego 180 ton buraków. Grupa Maspex jako firma odpowiedzialna społecznie wspierająca ideę zero waste również wsparła pana Mieczysława, odkupując pozostałe 200 ton surowca i ratując je przed zmarnowaniem. Należąca do grupy marka Kotlin wyprodukowała ketchup warzywny z  nieidealnego buraka z dodatkiem papryki i cebuli, natomiast marka Krakus stworzyła koncentrat barszczu czerwonego.

Grafika: materiały prasowe
Grafika: materiały prasowe
10 czerwca oba produkty trafiły na sklepowe półki. Są dostępne w ofercie limitowanej, można je kupić do wyczerpania zapasów.
Ceny: ketchup Kotlin z krzywego buraka – 4,99 zł/490 g, koncentrat Krakus – 3,99 zł/300 ml.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Winterhalter Polska partnerem Ur Cup, systemu kubków wielorazowych

UR CUP to miejski system kaucyjny kubków wielokrotnego użytku, który już tej wiosny zadebiutuje w Gdyni. Partnerem akcji dbającym o idealną czystość zmywania jest Winterhalter Polska.

Coca-Cola wspiera projekt oczyszczania rzek

Coca-Cola została pierwszym globalnym partnerem wdrożeniowym projektu oczyszczania rzek fundacji The Ocean Cleanup. Chodzi o rozwiązania dla 15 rzek na całym świecie, aby zapobiegać przedostawaniu się plastikowych odpadów do oceanów.

Starbucks rozwija roślinne menu dla środowiska

Do 2030 roku Starbucks chce zmniejszyć o 50% emisję dwutlenku węgla, zużycie wody i odpadów. Za największą emisję, stanowiącą aż 21% wszystkich składowych, odpowiada mleko! Wśród 5 głównych strategii na pierwszym miejscu znajduje się rozwój roślinnych opcji w menu.

Pyszne.pl usuwa plastik ze swojej oferty

Od 1 grudnia 2019 roku platforma do zamawiania jedzenia online Pyszne.pl pozbywa się plastiku ze swojej oferty. Zachęca współpracujące ze sobą restauracje do wprowadzenia alternatywnych opakowań na dostarczane posiłki.

Andrzej Polan ambasadorem kampanii "Jedz Bez Wyrzutów"

Marnujemy blisko 3 mln ton żywności rocznie, ale są rozwiązania, które pomogą nam to ograniczyć. Instytut Ochrony Środowiska - Państwowy Instytut Badawczy ruszył z kampanią "Jedz Bez Wyrzutów", której ambasadorami zostali szef kuchni Andrzej Polan i dziennikarka Agnieszka Cegielska.

W Szczecinie startuje aplikacja do walki z marnowaniem żywności

Aplikacja Too Good To Go, dzięki której na świecie uratowano już 33 miliony posiłków, właśnie startuje w Szczecinie. Dostępne są na niej pyszne paczki-niespodzianki z niesprzedanym danego dnia jedzeniem z restauracji, kawiarni, sklepów i cukierni, które w innym przypadku musiałyby wylądować w koszu.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Jak budować kartę napojów w restauracji typu fine dining?

Fine dining, jak sama nazwa wskazuje, polega na dostarczeniu gościom restauracji doświadczenia gastronomicznego na bardzo wysokim poziomie.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej