x

Ketchup i koncentrat z "krzywych" buraków, czyli druga szansa dla nieidealnych warzyw

Kategoria: Lifestyle - ekologia    11.06.2021

"Krzywych" buraków wyhodowanych przez rolnika spod Łęczycy nie dopuszczono do sprzedaży, ale dostały drugą szansę. Marki Kotlin i Krakus we współpracy z siecią Lidl odkupiły od hodowcy ponad 200 ton surowca i stworzyły z niego ketchup warzywny oraz koncentrat barszczu.

Krzywe buraki. Zdjęcie: Shutterstock.com
Krzywe buraki. Zdjęcie: Shutterstock.com
Pod koniec ubiegłego roku całą Polskę obiegła wiadomość o tzw. „krzywych” burakach wyhodowanych przez Mieczysława Miszczaka. Rolnik spod Łęczycy posiał na 8 ha działce buraki ćwikłowe, które wyrosły w nietypowym kształcie przez co nie spełniały odpowiednich wymogów i nie zostały dopuszczone do sprzedaży.

Na początku roku sieć sklepów Lidla Polska podjęła z nim współpracę, kupując od niego 180 ton buraków. Grupa Maspex jako firma odpowiedzialna społecznie wspierająca ideę zero waste również wsparła pana Mieczysława, odkupując pozostałe 200 ton surowca i ratując je przed zmarnowaniem. Należąca do grupy marka Kotlin wyprodukowała ketchup warzywny z  nieidealnego buraka z dodatkiem papryki i cebuli, natomiast marka Krakus stworzyła koncentrat barszczu czerwonego.

Grafika: materiały prasowe
Grafika: materiały prasowe
10 czerwca oba produkty trafiły na sklepowe półki. Są dostępne w ofercie limitowanej, można je kupić do wyczerpania zapasów.
Ceny: ketchup Kotlin z krzywego buraka – 4,99 zł/490 g, koncentrat Krakus – 3,99 zł/300 ml.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Lavazza i Microsoft dla zrównoważonego rozwoju

Fundację Giuseppe i Pericle Lavazza oraz kolumbijski oddział Microsoftu podpisały porozumienie dotyczące wspólnego projektu transformacji technologicznej (Technology Transformation Model), realizowanego pod hasłem odpowiedzialności społecznej.

Coca-Cola: #WCIĄŻZMIENIAMY - działania na rzecz środowiska

Jako lider rynku napojów bezalkoholowych Coca-Cola wie, że jej działalność ma wpływ na środowisko. Dlatego zachęca konsumentów do ekologicznych zachowań i działa na rzecz zrównoważonego rozwoju. Rozmawiamy o tym z Katarzyną Borucką, dyrektor ds. korporacyjnych Coca-Cola HBC Polska i Kraje Bałtyckie.

Kuchnia less waste. Jak marnować mniej?

Każdy wyrzucony produkt z kuchni to strata dla restauracji i problem dla planety. Za 12% światowego marnotrawstwa żywności odpowiada gastronomia. Podpowiadamy, jak marnować mniej, aby zyskać więcej.

Plastikowa dyrektywa

Wszędobylski nieekologiczny plastik zaczyna znikać z rynku za sprawą przepisów, które nieodwracalnie wejdą w życie 3 lipca tego roku. Wprowadzane zalecenia i zakazy mają docelowo zwiększyć odpowiedzialność konsumentów i ochronę środowiska naturalnego.

Ważny trend - roślinne alternatywy dla produktów odzwierzęcych

Ograniczanie spożycia mięsa, żywienie roślinne i mięso hodowane komórkowo to obecnie coraz częściej dyskutowane tematy. O światowych trendach na rynku roślinnych alternatyw produktów odzwierzęcych opowiada Michał Klar, inwestor i doradca wegańskich start-upów.

Winterhalter Polska partnerem Ur Cup, systemu kubków wielorazowych

UR CUP to miejski system kaucyjny kubków wielokrotnego użytku, który już tej wiosny zadebiutuje w Gdyni. Partnerem akcji dbającym o idealną czystość zmywania jest Winterhalter Polska.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Jak budować kartę napojów w restauracji typu fine dining?

Fine dining, jak sama nazwa wskazuje, polega na dostarczeniu gościom restauracji doświadczenia gastronomicznego na bardzo wysokim poziomie.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej