x

Ketchup i koncentrat z "krzywych" buraków, czyli druga szansa dla nieidealnych warzyw

Kategoria: Lifestyle - ekologia    11.06.2021

"Krzywych" buraków wyhodowanych przez rolnika spod Łęczycy nie dopuszczono do sprzedaży, ale dostały drugą szansę. Marki Kotlin i Krakus we współpracy z siecią Lidl odkupiły od hodowcy ponad 200 ton surowca i stworzyły z niego ketchup warzywny oraz koncentrat barszczu.

Krzywe buraki. Zdjęcie: Shutterstock.com
Krzywe buraki. Zdjęcie: Shutterstock.com
Pod koniec ubiegłego roku całą Polskę obiegła wiadomość o tzw. „krzywych” burakach wyhodowanych przez Mieczysława Miszczaka. Rolnik spod Łęczycy posiał na 8 ha działce buraki ćwikłowe, które wyrosły w nietypowym kształcie przez co nie spełniały odpowiednich wymogów i nie zostały dopuszczone do sprzedaży.

Na początku roku sieć sklepów Lidla Polska podjęła z nim współpracę, kupując od niego 180 ton buraków. Grupa Maspex jako firma odpowiedzialna społecznie wspierająca ideę zero waste również wsparła pana Mieczysława, odkupując pozostałe 200 ton surowca i ratując je przed zmarnowaniem. Należąca do grupy marka Kotlin wyprodukowała ketchup warzywny z  nieidealnego buraka z dodatkiem papryki i cebuli, natomiast marka Krakus stworzyła koncentrat barszczu czerwonego.

Grafika: materiały prasowe
Grafika: materiały prasowe
10 czerwca oba produkty trafiły na sklepowe półki. Są dostępne w ofercie limitowanej, można je kupić do wyczerpania zapasów.
Ceny: ketchup Kotlin z krzywego buraka – 4,99 zł/490 g, koncentrat Krakus – 3,99 zł/300 ml.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Tork PaperCircle na COP26: Essity promuje obieg zamknięty

Dzięki usłudze Essity - Tork PaperCircle ręczniki papierowe Tork zużyte podczas konferencji COP26 zostały poddane recyklingowi. To pierwsza na świecie tego typu usługa.

Światowy Dzień Czekolady - gorzka prawda o kakao

Mimo pandemii Polacy kupują coraz więcej czekolady. Popyt rośnie, a wartość czekoladowego rynku w naszym kraju wynosi już ponad 7,6 mld zł. Światowy Dzień Czekolady to dobry moment, by przyjrzeć się gorzkiej sytuacji producentów kakao.

Ekspert: w 2021 roku jeszcze bardziej wzrośnie znaczenie rynku bio i wegańskiego

Sprzedaż żywności ekologicznej wzrosła w minionym 2020 roku o 30%. W tym roku utrzyma się podobny trend - uważa Łukasz Gębka, właściciel i prezes Farmy Świętokrzyskiej.

Ekologiczna kawiarnia? To proste!

Rozmowa o ekologii w gastronomii najczęściej sprowadza się do kilku banałów o rezygnacji z plastikowych słomek i mieszadełek. Ekologia to jednak nie przykry obowiązek wynikający z mody czy przepisów prawa, ale dobry sposób na zaoszczędzenie na niepotrzebnych wydatkach i przyciągnięcie klientów.

Coca-Cola wspiera projekt oczyszczania rzek

Coca-Cola została pierwszym globalnym partnerem wdrożeniowym projektu oczyszczania rzek fundacji The Ocean Cleanup. Chodzi o rozwiązania dla 15 rzek na całym świecie, aby zapobiegać przedostawaniu się plastikowych odpadów do oceanów.

Mateusz Zielonka podpowiada, jak nie marnować żywności podczas świąt

Co zrobić, aby nadmiar żywności ze świątecznego stołu nie wylądował w koszu? Wystarczy rozsądnie zaplanować zakupy oraz odpowiednio je przechowywać. Mateusz Zielonka, kucharz i zwycięzca VI edycji programu MasterChef, wraz z Netto przygotowali poradnik, który pozwoli ograniczyć marnowanie jedzenia.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna strategia wyceny napojów

Odpowiednia wycena napojów to jedna z najważniejszych decyzji komercyjnych w sektorze HoReCa. Jeśli poziom cen jest właściwy, sprzedaż, a nią także zyski ze sprzedaży napojów wzrosną. W przypadku gdy ceny są zbyt niskie, tracimy zysk. Jeżeli natomiast ceny są zbyt wysokie, ryzykujemy utratę klienta.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej