x

15 lat z Generation Riesling

Kategoria: Wino    10.06.2021

Generation Riesling to największe na świecie stowarzyszenie młodych winiarzy liczące około 530 członków. Właśnie obchodzi 15 rocznice powstania.

Grafika: materiały prasowe
Grafika: materiały prasowe
Kiedy 8 czerwca 2006 roku Niemiecki Instytut Wina (DWI) zorganizował w Imagination Gallery w Londynie pierwszą prezentację win z udziałem grupy 25 młodych niemieckich winiarzy pod tytułem „Generation Riesling", nikt nie przypuszczał, że w ten sposób narodzi się największe na świecie stowarzyszenie młodych winiarzy, liczące obecnie około 530 członków.

Dyrektor zarządzająca DWI, Monika Reule, z dumą spogląda wstecz na historię sukcesu Generation Riesling.
– Pierwotny cel, jakim była zmiana przestarzałego wizerunku win niemieckich w Wielkiej Brytanii poprzez młodsze pokolenie winiarzy, przerodziła się w cały ruch. Z pewnością przyczyniło się to w znacznym stopniu do tego, że od kilku lat wina niemieckie są postrzegane w kraju i za granicą znacznie bardziej nowocześnie i pozytywnie – mówi Reule.

Jak podkreśla szefowa DWI, młodzi winiarze zwracają się również do młodych konsumentów jak równy z równym, co przyczyniło się do tego, że wino stało się w Niemczech przede wszystkim napojem lifestyle'owym.
Od samego początku w nazwie inicjatywy na pierwszym planie znajdował się riesling, jako że jest to wiodący niemiecki szczep winorośli. Od tego czasu jednak Generation Riesling pozostaje jako przyciągająca wzrok nazwa reprezentująca wszystkie lokalne odmiany winorośli.

Decydujący krok w karierze
W ciągu 15 lat istnienia GR ponad 300 członków musiało opuścić to „grono”, ponieważ przekroczyli granicę wieku 35 lat. Dla wielu z nich członkostwo w Generation Riesling było ważnym krokiem w karierze. Dzięki ogólnokrajowej i międzynarodowej platformie, jaką DWI oferuje młodym producentom w ramach tej inicjatywy, młodzi winiarze mogą nawiązywać cenne kontakty oraz promować siebie i swoje wina. Jak stwierdził jeden z winiarzy z Wirtembergii opuszczając inicjatywę: – Dzięki uczestnictwu w wydarzeniach Generation Riesling nawiązałem relacje biznesowe, których nie chciałbym dziś zaprzepaścić.

DWI w bardzo różnorodny sposób prezentuje producentów Generation Riesling lub ich wina, począwszy od prezentacji na targach i imprezach w niemieckich miastach oraz zagranicą, aż po występy na festiwalach street food. Pod hasłem „Music for the Tongue”  DWI od kilku lat z coraz większym powodzeniem nawiązuje również intensywne kontakty na scenie muzycznej.

Ponadto DWI uruchomiło własne kanały mediów społecznościowych, jak również stronę internetową generation-riesling.de, które cieszą się rosnącą liczbą fanów. Wina od młodych producentów Generation Riesling są dostępne także w Polsce. Lista winiarzy znajduje się na tej stronie.

Kroki milowe Generation Riesling
2006 – Pierwsza prezentacja w Londynie
2008 – Pierwsza prezentacja za granicą na targach "Wine Tokyo" w Japonii
2009 – www.generation-riesling.de wchodzi do sieci
2011 – Pierwsza prezentacja w Niemczech w Grand Hyatt w Berlinie
2014 – Pierwsze wspólne stoisko na międzynarodowych targach ProWein w Düsseldorfie
2015 – Prezentacja Generation Riesling na Fashion Week w Berlinie
2016 – Generation Riesling wita swojego 500. członka
2016 – Festiwalowa premiera win Generation Riesling na Juicy Beats Festival w Dortmundzie
2017 – Pierwsze wspólne stoisko na Targach Książki we Frankfurcie
2018 – Pierwsze wycieczki Generation Riesling Wine & Bike po miejscach piknikowych w parkach
2019 – Pierwsza współpraca z magazynem Rolling Stone i muzykami takimi jak  Fanta 4
2020 – GR stoisko z winami online

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

KWESTIONARIUSZ SOMMELIERA: PIOTR ZIELIŃSKI

"W branży pracuję ponad cztery lata. Pierwsze kroki stawiałem u warszawskiego importera, a później w małej żoliborskiej restauracji. Zanim na dłużej jako sprzedawca stanąłem za ladą w warszawskim sklepie specjalistycznym VinoTrio, pracowałem przez pięć lat w sprzedaży usług i w marketingu".

KWESTIONARIUSZ SOMMELIERA: ŁUKASZ MAŁACHOWSKI

"Nie ustaję w poszukiwaniu połączeń win z wariacjami naszego szefa kuchni. Poza tym podróżuję do producentów i regionów winiarskich, by lepiej zrozumieć unikatowość stylów win i terroir. Wreszcie zamierzam wstąpić w szeregi SSP".

ADAM PAWŁOWSKI: PIWNA REWOLUCJA

Jeszcze 5 lat temu mało kto w Polsce kojarzył takie nazwy jak IPA czy APA z piwem. Nurt piw kraftowych na dobre zmienia krajobraz rynku piwa w Polsce. Nie ulega wątpliwości, że jesteśmy świadkami "piwnej rewolucji", która na sztandarach niesie hasła dotyczące produkcji jakościowych piw.

WINNICE WZGÓRZ TRZEBNICKICH

Zanim Rafał Wesołowski zajął się produkcją wina na cały etat, związany był z branżą IT. Wiedzę enologiczną zdobywał podczas licznych kursów w kraju i za granicą. Jak sam przyznaje, najwięcej nauczył się na swoich błędach.

Adam Pawłowski: Angielski szampan

Ostatnia dekada to czas rozkwitu jakościowych angielskich win musujących. Kiedy mieszkałem w Anglii, byłem świadkiem kształtowania się tej ekscytującej kategorii, która podbiła serca miłośników bąbelków i zyskała uznanie potwierdzone medalami międzynarodowych konkursów winiarskich.

WINNICA WIELICZKA

Winnica Wieliczka należąca do Agnieszki Rousseau i Piotra Jaskóły powstała w 2013 r. Znajduje się 3 km od Wieliczki, 10 km od Krakowa i jest jednym z nielicznych gospodarstw z uprawą biodynamiczną.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Jak łączyć napoje i alkohole z jedzeniem?

Jako restaurator pewnie wiele razy myślałeś o zasadach łączenia potraw i napojów. Jak sprawić, aby odpowiednia selekcja napojów pasowała do menu? Co zrobić, by obsługa umiała zarekomendować odpowiedni napój 
do serwowanego posiłku?
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej