x

Śląska Prohibicja: jak dobrze wracać do normalności!

Kategoria: Koronawirus - Głos branży    09.06.2021

- Odliczaliśmy godziny do otwarcia lokali gastronomicznych! Przygotowywaliśmy się do tego momentu od dawna i jesteśmy szczęśliwi, że w końcu nadszedł - mówi Aleksandra Mucha, dyrektor zarządzająca restauracji Śląska Prohibicja w Katowicach.

Otwarcie restauracji Śląska Prohibicja po lockdownie. Zdjęcie: materiały prasowe
Otwarcie restauracji Śląska Prohibicja po lockdownie. Zdjęcie: materiały prasowe
Jak wyglądało życie waszej restauracji tuż przed weekendem otwarciem?
Aleksandra Mucha, dyrektor zarządzająca restauracji Śląska Prohibicja w Katowicach: – Przywykliśmy do wydawania jedzenia na wynos, otwarcie ogródków dało nam mały podgląd na to co nas czeka. To pierwsze mniejsze otwarcie właśnie w ogrodzie było dla nas ogromnym wydarzeniem, jednak z niecierpliwością wyczekiwaliśmy ruchu wewnątrz lokalu. Oglądaliśmy puste stoliki, stojące w bezruchu krzesła. Wolimy, kiedy zasiadają przy nich goście i sala powoli zapełnia się rozchodzącym gwarem rozmów.

W jaki sposób przygotowywaliście się na otwarcie?
– Poczyniliśmy wszelkie prace porządkowe i ogrodnicze, czyściliśmy wszystkie szkła i sztućce, malowaliśmy okna, by ich niepowtarzalny czerwony kolor nadal był intensywny. Uczestniczyliśmy w szkoleniach.
Przygotowaliśmy ofertę rodzinnych obiadów i nowe, sezonowe menu, dzięki któremu goście mogą przypomnieć sobie swoje ulubione smaki, a zarazem skosztować czegoś nowego. Uzupełniliśmy kartę win, by wybór był jeszcze większy. Każdy smakosz znajdzie u nas odpowiednią pozycję dla siebie, tak samo jak najmłodsi – i dla nich mamy przygotowane specjalne menu, by mogli poczuć się u nas wyjątkowo.
Cały czas zdajemy też sobie sprawę, że nadal trzeba zachować odpowiednie środki bezpieczeństwa. Pandemia nie zniknęła wraz z otwarciem, dlatego nadal pilnujemy wszystkich wytycznych, by nikogo nie narażać. To kluczowy element, by nie dojść znów do momentu, w którym do niedawna trwaliśmy. Nie wyobrażamy sobie restauracji bez gości.

Jakie emocje towarzyszyły wam podczas weekendu otwarcia?
– Przywykliśmy nieco do wynosów, a jak wiemy odbiega to nieco od podania potrawy na talerzu tak, aby dodatkowo pięknie się prezentowała. Cieszyliśmy się, jak gdybyśmy robili to po raz pierwszy. Usłyszeć gwar wewnątrz lokalu było doświadczeniem nie do opisania. Śmiechy niosące się od jednego do drugiego końca sali wywoływały uśmiech także na naszych twarzach. Mimo niepogody, kiedy słońce pokazywało się na chwilę, mogliśmy gościć konsumentów również na zewnątrz – to wspaniałe, że pogoda nikogo nie przeraziła. To pokazuje tylko, jak wiernych i wspaniałych gości możemy u siebie witać.

Jak podsumujecie minione dni?
– Po tak długim okresie, w którym restauracje nie działały, jak widać emocje mogą być naprawdę duże, nie tylko dla nas, ale także dla całej załogi pracującej w restauracji. Nic w tym dziwnego, zamrożenie branży gastronomicznej trwało bardzo długo. Mogę z dumą powiedzieć, że damy radę! Jesteśmy gotowi, by działać na najwyższym poziomie. Jesteśmy tak bardzo naładowani pozytywną energią, że w głowie cały czas pojawiają się kolejne pomysły, które możemy zrealizować, by być jeszcze bliżej gości. Dziękujemy wszystkim, którzy nas odwiedzili, spróbowali dań z nowej karty i spędzili swój wolny czas z nami.


Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Cukiernia Wójcik: oczekujemy przede wszystkim stabilności

- Handel nie ucierpiał na pandemii tak bardzo jak branża HoReCa, więc podchodzimy do wszystkiego z pokorą - mówi Łukasz Wójcik, prezes Cukierni Wójcik. Luki sprzedażowe jednak są i póki co nie da się ich wypełnić.

Paryski szef Guy Savoy: pierwszy lockdown uderzył w styl życia Francuzów, drugi w ich duszę

Paryska restauracja Guy Savoy, którą w rankingu La Liste trzykrotnie uznano za najlepszą na świecie, zostanie ponownie otwarta 9 czerwca, po 7 miesiącach lockdownu. Jej szef i właściciel Guy Savoy uważa, że zamknięcie gastronomii z powodu pandemii było bezzasadne.

Otwarcie restauracji po lockdownie z perspektywy logistyka żywności

- Możemy mówić o powrocie do względnej normalności. Najbliższy czas będzie pozytywny dla gastronomii, bo większa część społeczeństwa zdecyduje się na urlop w Polsce, co wpłynie na wzrost obrotów restauracji i kawiarni - uważa Agnieszka Sałek, dyrektor handlowa QSL Polska.

Krakowska restauratorka zwraca się o pomoc do Rzecznika Praw Obywatelskich

Właścicielka krakowskiej restauracji Voila Dorota Rydygier prosi Rzecznika Praw Obywatelskich o pomoc "w ochronie wolności i praw naruszonych przez organy władzy" oraz o "podjęcie czynności w celu wypracowania rozwiązań umożliwiających naprawienie szkód poniesionych podczas pandemii".

Bracia Nizio zamykają WuWu Bistro i ZONI. Co dalej z ich restauracjami?

Restauracja ZONI i WuWu Bistro zostały zamknięte. I nie powrócą już do Centrum Praskiego Koneser. Jak tłumaczy Andrzej Nizio, jeden z właścicieli lokali, nie udało się dojść do porozumienia w sprawie redukcji wysokości czynszu.

Restauracja Bulaj w Sopocie - ich pomysł na przetrwanie

- Myślę o biznesie, który będę mógł rozwijać, gdy skończy się pandemia. Otwieramy sklep internetowy z szytymi na miarę boksami, obiadami na bazie produktów rybnych - mówi Artur Moroz, właściciel restauracji Bulaj.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Jak budować kartę napojów w restauracji typu fine dining?

Fine dining, jak sama nazwa wskazuje, polega na dostarczeniu gościom restauracji doświadczenia gastronomicznego na bardzo wysokim poziomie.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej