x

Kto sięga po roślinne zamienniki mięsa?

Kategoria: Lifestyle - zdrowe odżywianie    01.06.2021

Kto sięga po roślinne zamienniki mięsa? Badanie wykonane na zlecenie marki Garden Gourmet ujawniło ciekawy trend w konsumpcji roślinnych alternatyw.

Zdjęcie: Materiały prasowe
Zdjęcie: Materiały prasowe
Po sukcesie zamienników nabiału, rynek podbijają roślinne alternatywy mięsa. Produkty te
odpowiadają na potrzeby konsumentów poszukujących smaku i tekstury mięsa, jednak
pragnących wprowadzać do diety jego zdrowszą alternatywę. Liczba takich osób rośnie: o
ile w 2019 r. co dziesiąte gospodarstwo domowe w Polsce kupiło przynajmniej jeden taki
produkt, o tyle w 2020 grupa ta wzrosła do 17 proc. 1 Zwiększa się również częstotliwość
zakupów 2 , przewiduje się, że zjawiska te – w efekcie zachodzących zmian społecznych i
świadomościowych – będą postępować.

Kto kupuje roślinne zamienniki?
Co istotne, do grona osób sięgających w sklepach po roślinne zamienniki mięsa zaliczają
się zarówno osoby niejedzące mięsa wcale, jak wegetarianie, ale i konsumenci, którzy
mięso jedzą regularnie. I to jest właśnie grupa, która ma obecnie największy wpływ na
rozwój kategorii.

Jak podkreśla Business Development Manager w Nestlé Polska, odpowiedzialna za markę Garden Gourmet „Alternatywne źródła białka to jedna z najszybciej rosnących kategorii spożywczych w Polsce. I to właśnie fleksitarianie – czyli konsumenci ograniczający mięso w diecie – decydują o rosnącej sile tego segmentu. Co więcej, ich potrzeby będą wskazywać kierunki dalszego rozwoju rynku. Konsumenci coraz częściej będą sięgać nie tylko po produkty, które można wykorzystać, przygotowując obiad, ale również po te, z których mogą powstać smaczne przekąski, a także śniadania czy kolacje – mówi Aleksandra Środa

Nie tylko w miastach
Trend włączania do diety zamienników mięsa jest widoczny nie tylko w dużych miastach.
Drugą największą grupą konsumentów sięgających po tego typu produkty są mieszkańcy
obszarów wiejskich. I choć, jak podkreśla ekspertka Garden Gourmet, dane mogą dotyczyć
ludności mieszkającej w najbliższej okolicy dużych miast, wciąż jednak jest to istotny
obszar dystrybucji żywności na bazie roślin.

Co motywuje Polaków do sięgania po roślinne zamienniki mięsa? - Do ograniczenia spożywania produktów odzwierzęcych i zainteresowania się alternatywami mięsa motywują względy zdrowotne, ale również ciekawość, chęć urozmaicenia diety i znalezienie sposobu na proste przygotowanie posiłków. Nasze badania dowodzą, że fleksitarianie poszukują w żywności roślinnej dobrego smaku i tekstury, bogactwa białka, niskiej zawartości tłuszczu
i cholesterolu oraz niskiej kaloryczności – mówi Aleksandra Środa



Autor tekstu: Przemysław Ziemichód
O AUTORZE
Przemysław Ziemichód
Dziennikarz i bloger kulinarny z ponad dziesięcioletnim stażem, specjalizujący się w tematyce alkoholi. Publikował m.in. w Polsce Times, Gazecie Krakowskiej, Naszemiasto.pl, Zwierciadle, Gotujmy.pl, Polki.pl, Cookmagazine.pl. Prowadzi podcast o alkoholach Strefa Wolnocłowa oraz blog Foodiesworld.pl

Zobacz także

Roślinna strona mocy, czyli wege dla aktywnych

Coraz więcej osób uprawiających sport zaczyna doceniać korzyści płynące ze zbilansowanej, pełnowartościowej diety roślinnej, która przyczynia się do szybszej regeneracji i niejednokrotnie przekłada na wyższe wyniki sportowe. Ta grupa to wciąż słabo zagospodarowani klienci branży gastronomicznej.

Jedzenie, które wzmacnia odporność

Posiłki w czasach zarazy powinny być odpowiednio zbilansowane i bogate w składniki zwiększające odporność. Prawidłowa dieta, to obok odpowiedniej ilości snu i ruchu, jeden z najważniejszych czynników wpływających na odporność organizmu - naszą główną broń w walce z koronawirusem.

Fit Cake i Krowarzywa - połączył ich nurt wege

Fit Cake i Krowarzywa udowadniają, że wegańskie nie znaczy mniej smaczne. Przekonują klientów tradycjonalistów, że można zmieniać swoje upodobania i mieć swój malutki wpływ na poprawę kondycji środowiska. Marki zawiązały nieformalną koalicję działającą na rzecz poprawy nawyków żywieniowych Polaków.

Rynek żywności ekologicznej będzie rósł 20% rocznie

Ostatnia dekada to dynamiczny rozwój rynku żywności ekologicznej w Europie. W Polsce liczba specjalistycznych gospodarstw, producentów, dystrybutorów również systematycznie rosła. Jaka przyszłość czeka branżę? Jakim wyzwaniom będzie musiała sprostać w najbliższym czasie? Czy dogonimy Europę?

Dania bezmięsne, diety roślinne - z czym to się je?

"W knajpie X zaproponowano mi rybę jako danie wege. Kiedy oni w końcu nauczą się, że to też jest mięso?" - podobne wpisy co jakiś czas pojawiają się na facebookowych grupach dla wegan i wegetarian.

Jak zaradzić świątecznym dolegliwościom trawiennym? [ROZMOWA]

Polskie Boże Narodzenie to suto zastawiony stół, w tym potrawami podawanymi tylko raz w roku, którym trudno się oprzeć. Dietetyczka Natalia Chybzińska z Kukuła Healthy Food podpowiada, jak sobie radzić ze świątecznym przejedzeniem.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna ekspozycja i zatowarowanie restauracji

Dbanie o odpowiedni kontakt wizualny, zagwarantowanie priorytetu produktom najważniejszym z punktu widzenia klienta, dyskretne oznakowanie jakości oferty to droga, która doprowadzi do zwiększenia sprzedaży i zysków.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej