– W przemyśle spożywczym zachodzą bardzo dynamiczne zmiany. Produkcja zdrowego i zrównoważonego białka jest jednym z globalnych priorytetów. Bardzo cieszymy się ze współpracy z Unileverem i marką The Vegetarian Butcher, która wspiera nasz rozwój oraz zapewni szeroką dostępność naszych rozwiązań – dodaje Andrew Beasley, Commercial Director w ENOUGH.
Światowy rynek alternatyw mięsa przeżywa obecnie ogromny wzrost. Ostatnie prognozy wskazują, że sektor roślinnych zamienników mięsa w 2035 roku osiągnie wartość 290 miliardów dolarów.
Nowy rodzaj białka wpisuje się w rozwój należącej do Unilever marki The Vegetarian Butcher, odpowiadającej za segment alternatyw dla mięsa. Tylko w 2020 roku wzrosła ona o ponad 70 proc.
Krwisty burger z roślin?
The Vegetarian Butcher do stworzenia smaków i tekstur przypominających mięso wykorzystuje najnowocześniejsze technologie oraz różnorodne mieszanki roślinnych białek. To pozwala marce ciągle poszerzać swoje menu, które obecnie dostępne jest w 45 krajach na 4 kontynentach. The Vegetarian Butcher wprowadził ostatnio wegański Raw Burger, który oddaje smak i soczystą delikatność krwisto wysmażonego burgera wołowego. Z kolei współpraca z siecią Burger King zaowocowała wprowadzeniem alternatywnej oferty dla miłośników mięsa. W 35 krajach na całym świecie, w tym również w Polsce, pojawiły się takie produkty jak Roślinny Whopper, czy Roślinne Nuggetsy. Produkty the Vegetarian Butcher w Polsce dostępne są również w sklepach sieci Carrefour.