x

Unilever wprowadza do swojej oferty zamiennik mięsa. Jest on wykonany z białka grzybów

Kategoria: Lifestyle - zdrowe odżywianie    28.05.2021

Właściciel marek Knorr czy The Vegetarian Butcher, rozpoczął współpracę z firmą ENOUGH (wcześniej: 3F BIO). Dzięki temu rozszerzy swoje portfolio o nowe roślinne zamienniki mięsa powstałe na bazie tzw. mykoprotein.

Zdjęcie: materiały prasowe
Zdjęcie: materiały prasowe
Do wyhodowania wysokiej jakości białka, ENOUGH wykorzystuje unikalny proces fermentacji zero waste. Naturalne grzyby są karmione odnawialnymi surowcami – m.in pszenicą czy kukurydzą. Powstałe mykoproteiny ABUNDA® (mięso roślinne z grzybów) stanowi w pełni wartościowy składnik pożywienia posiadający zarówno wszystkie niezbędne aminokwasy, jak i wysoką zawartość błonnika pokarmowego.

– W przemyśle spożywczym zachodzą bardzo dynamiczne zmiany. Produkcja zdrowego i zrównoważonego białka jest jednym z globalnych priorytetów. Bardzo cieszymy się ze współpracy z Unileverem i marką The Vegetarian Butcher, która wspiera nasz rozwój oraz zapewni szeroką dostępność naszych rozwiązań – dodaje Andrew Beasley, Commercial Director w ENOUGH.

Światowy rynek alternatyw mięsa przeżywa obecnie ogromny wzrost. Ostatnie prognozy wskazują, że sektor roślinnych zamienników mięsa w 2035 roku osiągnie wartość 290 miliardów dolarów.
Nowy rodzaj białka wpisuje się w rozwój należącej do Unilever marki The Vegetarian Butcher, odpowiadającej za segment alternatyw dla mięsa. Tylko w 2020 roku wzrosła ona o ponad 70 proc.

Krwisty burger z roślin?
The Vegetarian Butcher do stworzenia smaków i tekstur przypominających mięso wykorzystuje najnowocześniejsze technologie oraz różnorodne mieszanki roślinnych białek. To pozwala marce ciągle poszerzać swoje menu, które obecnie dostępne jest w 45 krajach na 4 kontynentach. The Vegetarian Butcher wprowadził ostatnio wegański Raw Burger, który oddaje smak i soczystą delikatność krwisto wysmażonego burgera wołowego. Z kolei współpraca z siecią Burger King zaowocowała wprowadzeniem alternatywnej oferty dla miłośników mięsa. W 35 krajach na całym świecie, w tym również w Polsce, pojawiły się takie produkty jak Roślinny Whopper, czy Roślinne Nuggetsy. Produkty the Vegetarian Butcher w Polsce dostępne są również w sklepach sieci Carrefour.

Autor tekstu: Przemysław Ziemichód
O AUTORZE
Przemysław Ziemichód
Dziennikarz i bloger kulinarny z ponad dziesięcioletnim stażem, specjalizujący się w tematyce alkoholi. Publikował m.in. w Polsce Times, Gazecie Krakowskiej, Naszemiasto.pl, Zwierciadle, Gotujmy.pl, Polki.pl, Cookmagazine.pl. Prowadzi podcast o alkoholach Strefa Wolnocłowa oraz blog Foodiesworld.pl

Zobacz także

Włosi przytyli średnio o 2 kg podczas kwarantanny

Średnio o 2 kilogramy przybrali na wadze Włosi podczas prawie dwumiesięcznej kwarantanny - to wynik analiz przeprowadzonych dla związku rolników Coldiretti. Jedli więcej makaronu i... sprawdź czego jeszcze!

Alkohol a dieta

Czy umiarkowane spożycie alkoholu może być zdrowe? Czy zgodnie z niektórymi reklamami może być pomocne w utracie wagi i utrzymaniu pięknej sylwetki?

Dania bezmięsne, diety roślinne - z czym to się je?

"W knajpie X zaproponowano mi rybę jako danie wege. Kiedy oni w końcu nauczą się, że to też jest mięso?" - podobne wpisy co jakiś czas pojawiają się na facebookowych grupach dla wegan i wegetarian.

Rynek żywności ekologicznej będzie rósł 20% rocznie

Ostatnia dekada to dynamiczny rozwój rynku żywności ekologicznej w Europie. W Polsce liczba specjalistycznych gospodarstw, producentów, dystrybutorów również systematycznie rosła. Jaka przyszłość czeka branżę? Jakim wyzwaniom będzie musiała sprostać w najbliższym czasie? Czy dogonimy Europę?

Łukasz Flieger: Mięsne laboratorium od kuchni

Roślinne zamienniki mięsa nie są jedyną widoczną na horyzoncie alternatywą, inną jest tzw, czyste mięso. Do niedawna postrzegano je jako zagadnienie ze sfery science fiction, z mocnym akcentem na "science", bo pracowano nad nim w laboratoriach.

Jak zrozumieć informacje zdrowtne na etykietach? Pomoże w tym inicjatywa UE

Konsumenci coraz częściej mają problem ze zrozumieniem tzw. oświadczeń zdrowotnych na etykietach produktów.Informacja o tym, jak produkt wpływa na nasze zdrowie jest często nieczytelna albo myląca. Inicjatywa "Health Claims Unpacked" (Oświadczenia zdrowotne rozpakowane) ma pomóc to zmienić.

Inne kategorie

Akademia Horeca

SYSTEMY MOTYWACYJNE A WZROSTY SPRZEDAŻOWE W KATEGORII NAPOJÓW

W poprzednich artykułach omawiane były tematy istotne dla wzrostu sprzedaży i zysków kategorii napojów. Szukaliśmy odpowiedzi na pytanie, dlaczego kwestią fundamentalną jest inwestowanie w szkolenia dla zespołu, jak dopasować napoje do potraw, jak wyceniać napoje, omawialiśmy nadchodzące trendy.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej