x

Foccaccia w hotelu Belotto - jak hotelowa restauracja przetrwała lockdown

Kategoria: Koronawirus - Głos branży    27.05.2021

Jak hotelowe restauracje mierzyły się lockdownem i sytuacją jaką przyniosła pandemia COVID-19? Rozmowa z Michałem Molendą, dyrektorem zarządzającym ds. gastronomii w warszawskim hotelu Belotto.

Zdjęcie: materiały prasowe
Zdjęcie: materiały prasowe
Jaki plan działania wdrożył państwa zespół zarządzający hotelami i restauracją po ogłoszeniu obostrzeń dotyczących gastronomii w wyniku pandemii?
Michał Molenda: – Sprawnie wdrożyliśmy nowe procedury, między innymi te dotyczące dezynfekcji. Oprócz tego przeszkoliliśmy cały personel w zakresie zachowania bezpieczeństwa i odpowiednich odległości – zgodnie z aktualnymi wytycznymi sanitarno-epidemiologicznymi. Dla mnie jako szefa kuchni oraz dla mojej załogi, największym wyzwaniem był brak gości w restauracji. Gotujemy, funkcjonujemy i podnosimy swoje kompetencje właśnie po to, aby zadowolić gości, a największą satysfakcją jest dla nas ich pozytywna opinia.

Czy stworzyliście nowe koncepty w odpowiedzi na potrzeby gości w pandemii?
– Kiedy dowiedzieliśmy się o rozporządzeniu dotyczącym zamknięcia gastronomii, postanowiliśmy od razu zacząć działać i dostosować menu do panujących realiów. Zorganizowaliśmy burzę mózgów razem z całym zespołem, aby poszukać najlepszego rozwiązania. Mieliśmy oczywiście na uwadze potrzeby naszych gości oraz zmieniającą się sytuację pandemiczną. Pomysłem, który uznaliśmy za najlepszy było przygotowanie serii dań na wynos Pasta Box, która wyraża naszą pasję do kuchni włoskiej i najlepszych składników, a jednocześnie pozwala zachować najwyższą jakość oraz zaangażować naszych gości do zabawy w kuchni.

Czym jest seria Pasta Box?
– Od lat makarony Foccaci cieszyły się niesłabnącą popularnością. Na doskonały smak wpływały wysoka jakość składników i dopracowana receptura. Nigdy nie wybieramy drogi na skróty i zawsze staramy się, aby dania były blisko włoskiej tradycji kulinarnej. Nasze makarony przygotowujemy z 12 wiejskich jaj od kur zielononóżek i łączymy je z autorskimi kompozycjami sosów oraz wyselekcjonowanymi dodatkami. Korzystamy m.in.: z produktów marek własnych Transgourmet – Premium i Quality. Każdy Pasta Box zawiera w sobie nasz makaron i autorski sos przygotowany przez naszego szefa kuchni. Wszystko jest bezpiecznie zapakowane i przygotowane tak, aby klient mógł we własnym domu przygotować danie i cieszyć się wyjątkowym smakiem, który zna z restauracji Foccaccia.

A jak działa linia Catering Hotelu Belloto? Czy i czy wraz z konceptem Pasta Box będzie kontynuowana i rozwijana po ustąpieniu obostrzeń?
– Catering to koncept, który z uwagi na ograniczenia pandemiczne, a także oczekiwania klientów, postanowiliśmy rozwijać. Zrealizowaliśmy szeroko zakrojoną akcję sprzedaży cateringu świątecznego na Boże Narodzenie i Wielkanoc oraz cateringu okazjonalnego na Walentynki i majówkę. Catering Bellotto wyróżnia się wysoką jakością produktów, łatwym sposobem pakowania oraz niezawodnym serwisem. Wszystkie produkty dostępne w naszym sklepie www.cateringbellotto.pl przygotowujemy własnymi zasobami według autorskich kompozycji i unikatowych receptur. Proponujemy dania gotowe oraz do samodzielnego wykończenia w domu. Po ustąpieniu obostrzeń nowa formuła cateringu Bellotto będzie kontynuowana i rozwijana, ponieważ widzimy, że klienci coraz chętniej zamawiają gotowe zestawy cateringowe do realizacji spotkań okolicznościowych w domu.

Czy i w jaki sposób relacje z dostawcami były wsparciem dla państwa w tym trudnym okresie?
– Bardzo się cieszymy, bo zawsze możemy liczyć na wsparcie naszych dostawców. Nie tylko na ich dyspozycyjność, ale przede wszystkim wiedzę, doświadczenie i umiejętność odpowiadania na nasze potrzeby. To istotne, szczególnie w trudnych czasach dla gastronomii.

Czy okres pandemii, pomimo wielu wyzwań jakie ze sobą przyniósł, był także impulsem do wprowadzenia udoskonaleń, jeśli chodzi o menu, pracę zespołu czy np. pracę z zamówieniami?  
– Okres pandemii i zamknięcia branży gastronomicznej wykorzystaliśmy na udoskonalenie relacji z personelem oraz podnoszenie naszych umiejętności dzięki szkoleniom. Intensywnie pracowaliśmy również nad nowym menu, które – mamy nadzieję – pozytywnie zaskoczy naszych gości.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Polska gastronomia schodzi do podziemia. Jak w czasach prohibicji...

Mniej niż 10 minut zajęło mi znalezienie w Warszawie kilkunastu lokali gastronomicznych, które mimo zakazu przyjmują gości. Rok po wprowadzeniu pierwszego lockdownu między restauratorami a policją, sanepidem i rządem trwa gra w kotka i myszkę, w której stawką jest być albo nie być restauracji.

Kultowa poznańska piekarnia Zakwas zamyka się na dobre

Działający na poznańskich Jeżycach Zakwas zamyka się po pięciu latach działalności. Lokal przegrał z pandemią i biurokracją. - Najważniejszy powód to potworne zmęczenie tym krajem. Mam mili państwo, k**** dość - oświadczyła właścicielka piekarni.

Jesteś zaszczepiony/ zaszczepiona? W ORZO poczęstują ciebie drinkiem za darmo

"Szczepmy się - zostańmy przy stole!" to hasło akcji sieci restauracji ORZO, które jako pierwsze proponują zaszczepionym klientom prezenty - przede wszystkim autorski koktajl Marcina Kruka. W ten sposób chcą okazać wdzięczność gościom, dzięki którym oddala się widmo jesiennego lockdownu.

"Dziadkowie biznesu" w social mediach. Dzięki pomocy studentów zarządzania

85-letni pan Stanisław od 27 lat prowadzi restaurację w centrum Warszawy. Aby ją ratować sprzedał własne mieszkanie! Ta i inne historie ujrzały światło dzienne dzięki inicjatywie studentów zarządzania "Dziadkowie biznesu". Pomagają oni m.in. cukierniom, restauracjom i lodziarniom.

Wi-Taj po lockdownie: załoga jak rodzina

Azjatycka gościnność, orientalne smaki, rodzinna atmosfera - warszawska restauracja Wi-Taj na placu Konstytucji otworzyła się ponownie dla gości. Przetrwała dzięki załodze i relacjom rodzinnym.

Bracia Nizio zamykają WuWu Bistro i ZONI. Co dalej z ich restauracjami?

Restauracja ZONI i WuWu Bistro zostały zamknięte. I nie powrócą już do Centrum Praskiego Koneser. Jak tłumaczy Andrzej Nizio, jeden z właścicieli lokali, nie udało się dojść do porozumienia w sprawie redukcji wysokości czynszu.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Jak łączyć napoje i alkohole z jedzeniem?

Jako restaurator pewnie wiele razy myślałeś o zasadach łączenia potraw i napojów. Jak sprawić, aby odpowiednia selekcja napojów pasowała do menu? Co zrobić, by obsługa umiała zarekomendować odpowiedni napój 
do serwowanego posiłku?
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej