x

Sfinks rozwija franczyzę po lockdownie

Kategoria: Twój biznes - wiedza    25.05.2021

Sfinks Polska, właściciel sieci Sphinx, uruchomił nową restaurację tej marki w centrum Białegostoku. Kolejne lokale - w Częstochowie, Krośnie, Szczytnie, Bielsku-Białej i Krakowie - są przygotowywane do otwarcia. Wszystkie restauracje będą prowadzone przez franczyzobiorców.

Restauracja sieci Sphinx. Zdjęcie: materiały prasowe
Restauracja sieci Sphinx. Zdjęcie: materiały prasowe
Gastronomiczna spółka Sfinks Polska, zarządzająca markami Sphinx, Piwiarnia Warki, Chłopskie Jadło i Meta, szykuje sieć do wznowienia pełnej działalności, co ma nastąpić 29 maja.

– Wraz z odmrożeniem branży gastronomicznej odmrażamy z naszymi franczyzobiorcami inwestycje, które zatrzymała pandemia. Część z nich była gotowa już wcześniej, ale uruchomienie nowego biznesu w czasie pandemii tylko do obsługi zamówień z dostawą nie było opłacalne. Teraz, gdy wreszcie gastronomia może na nowo obsługiwać gości na miejscu i zaczyna się wysoki sezon dla naszej branży, wracamy do rozwijania sieci. Planujemy kolejne restauracje, czemu sprzyja duże zainteresowanie współpracą franczyzową po lockdownie ze strony przedsiębiorców posiadających wolne lokale. Cieszy nas również rosnące zaufanie do systemów sieciowych, które dzięki silnemu know-how są bardziej odporne na sytuacje kryzysowe, jaką niewątpliwie jest pandemia – mówi Dorota Cacek, wiceprezes Sfinks Polska.

Najnowsza restauracja pod szyldem Sphinx działa w turystycznym i spacerowym centrum Białegostoku, przy Rynku Kościuszki 6. Białostocki Sphinx jest drugą, po lokalu w CH Alfa, restauracją tej sieci w stolicy Podlasia. Lokal wraz z ogródkiem ma powierzchnię ponad 300 m kw. W sali docelowo będzie mógł przyjąć 82 gości, a przy stolikach w ogródku - 70 osób.

Spółka ma już umowy z franczyzobiorcami na uruchomienie kolejnych pięciu restauracji w ramach sieci Sphinx. Lokale są na różnym etapie przygotowań, ale intencją operatora i franczyzobiorców jest, by ruszyły najszybciej jak to możliwe, jeszcze latem. Restauracje w Krośnie, Szczytnie i Bielsku-Białej będą pierwszymi lokalami Sphinx w tych miastach. W Częstochowie będzie to  drugi lokal sieci Sphinx. Nowa krakowska restauracja powstanie przy ul. Karmelickiej. Otworzy ją franczyzobiorca, który pod tym adresem prowadzi już Piwiarnię Warki. Oba lokale będą ze sobą sąsiadować i będzie to kolejny przykład tzw. combo, gdy ten sam partner franczyzowy uruchamia w ramach jednej lokalizacji kilka marek  z portfela Sfinks Polska, co daje istotną możliwość optymalizacji kosztów inwestycji i personelu.

Sfinks Polska zarządza 133 lokalami gastronomicznymi na terenie Polski, w tym siecią 70 restauracji Sphinx (segment casual dining), 48 pubami Piwiarnia Warki (segment gastro pubów), 10 restauracjami Chłopskie Jadło (segment casual dining), 3 lokalami działającymi pod szyldami Meta Seta Galareta i Meta Disco, restauracją WOOK (segment casual dining) i lokalem Lepione & Pieczone (fast casual dining). Pod względem wielkości sprzedaży oraz liczby restauracji, Sphinx jest największą w Polsce siecią typu casual dining. Sfinks Polska jest jednocześnie trzecią pod względem przychodów firmą gastronomiczną w Polsce.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Żabka konkurencją dla McDonald’s? Takie ma plany

Żabka - czołowa sieć sklepów convenience - nie bez przyczyny wraca w wybranych placówkach do serwowania pizz i zapiekanek. To pomysł na mniejsze miejscowości, do których nie wchodzą najwięksi gracze fast-food, takie jak McDonald’s.

Oto pięć trendów polskiej i światowej gastronomii. Raport Pyszne.pl

Co królowało na talerzach Polaków w 2022 roku? Które kuchnie świata cieszą się największą popularnością? Czy zaczęliśmy oszczędzać na jedzeniu i przekonujemy się do weganizmu? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań znajdziemy w najnowszej edycji raportu Food Trendów Pyszne.pl.

Convotherm ConvoSense. Welbilt kolejny raz zaskakuje innowacjami

Firma Welbilt z produktami z linii Convotherm od lat jest liderem rynku nowoczesnych urządzeń dla gastronomii. Do gamy dostępnych opcji Convotherm Maxx Pro dołączyła nowa funkcja ze sztuczną inteligencją ConvoSense. Zaprezentowano ją po raz pierwszy na targach Horeca Gastrofo na stoisku Mondo-Tech.

Ukraińscy pracownicy na rynku HoReCa: ambitni, wykształceni, tymczasowi?

Często mają wyższe wykształcenie, znają języki obce, nie boją się pracy poniżej własnych kompetencji. Chętnie wybierają zatrudnienie w gastronomii lub hotelarstwie. Większość Ukraińców deklaruje jednak, że zaraz po wojnie wróci do swojej ojczyzny.

Restauratorze! Nie marnuj jedzenia, zarabiaj! Chcesz wiedzieć jak? [PORADNIK]

Straty produktów są nieodłączną częścią każdego biznesu gastronomicznego. Nie oznacza to jednak, że restaurator nie ma kontroli nad ilością marnowanej żywności. Wprost przeciwnie, jak podpowiadają doświadczeni szefowie kuchni, sposobów radzenia sobie z tym problemem jest bardzo dużo.

Polacy jedzą oczami. Wygląd jedzenia w czołówce czynników decydujących o wyborze konsumenta [RAPORT]

Jedzenie jest przyjemnością, reguluje nastrój i zaspokaja potrzeby psychospołeczne, a blisko co czwarty z nas poszukuje przyjemności płynącej z wyglądu posiłku. To wnioski z badania "Komunikacja wizualna w branży spożywczej i HoReCa a decyzje zakupowe Polaków".

Inne kategorie

Podcasty

Lifestyle czy zwykła konsumpcja: gdzie tu jest miejsce dla żywności [PODCAST]

Czy zakup tego bądź innego napoju czy przekąski jest emanacją stylu życia? I na ile w czasach inflacji jest miejsce na taką manifestację? Dyskutujemy z Szymonem Mordasiewiczem z GfK.
wicej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej