x

Sfinks rozwija franczyzę po lockdownie

Kategoria: Twój biznes - wiedza    25.05.2021

Sfinks Polska, właściciel sieci Sphinx, uruchomił nową restaurację tej marki w centrum Białegostoku. Kolejne lokale - w Częstochowie, Krośnie, Szczytnie, Bielsku-Białej i Krakowie - są przygotowywane do otwarcia. Wszystkie restauracje będą prowadzone przez franczyzobiorców.

Restauracja sieci Sphinx. Zdjęcie: materiały prasowe
Restauracja sieci Sphinx. Zdjęcie: materiały prasowe
Gastronomiczna spółka Sfinks Polska, zarządzająca markami Sphinx, Piwiarnia Warki, Chłopskie Jadło i Meta, szykuje sieć do wznowienia pełnej działalności, co ma nastąpić 29 maja.

– Wraz z odmrożeniem branży gastronomicznej odmrażamy z naszymi franczyzobiorcami inwestycje, które zatrzymała pandemia. Część z nich była gotowa już wcześniej, ale uruchomienie nowego biznesu w czasie pandemii tylko do obsługi zamówień z dostawą nie było opłacalne. Teraz, gdy wreszcie gastronomia może na nowo obsługiwać gości na miejscu i zaczyna się wysoki sezon dla naszej branży, wracamy do rozwijania sieci. Planujemy kolejne restauracje, czemu sprzyja duże zainteresowanie współpracą franczyzową po lockdownie ze strony przedsiębiorców posiadających wolne lokale. Cieszy nas również rosnące zaufanie do systemów sieciowych, które dzięki silnemu know-how są bardziej odporne na sytuacje kryzysowe, jaką niewątpliwie jest pandemia – mówi Dorota Cacek, wiceprezes Sfinks Polska.

Najnowsza restauracja pod szyldem Sphinx działa w turystycznym i spacerowym centrum Białegostoku, przy Rynku Kościuszki 6. Białostocki Sphinx jest drugą, po lokalu w CH Alfa, restauracją tej sieci w stolicy Podlasia. Lokal wraz z ogródkiem ma powierzchnię ponad 300 m kw. W sali docelowo będzie mógł przyjąć 82 gości, a przy stolikach w ogródku - 70 osób.

Spółka ma już umowy z franczyzobiorcami na uruchomienie kolejnych pięciu restauracji w ramach sieci Sphinx. Lokale są na różnym etapie przygotowań, ale intencją operatora i franczyzobiorców jest, by ruszyły najszybciej jak to możliwe, jeszcze latem. Restauracje w Krośnie, Szczytnie i Bielsku-Białej będą pierwszymi lokalami Sphinx w tych miastach. W Częstochowie będzie to  drugi lokal sieci Sphinx. Nowa krakowska restauracja powstanie przy ul. Karmelickiej. Otworzy ją franczyzobiorca, który pod tym adresem prowadzi już Piwiarnię Warki. Oba lokale będą ze sobą sąsiadować i będzie to kolejny przykład tzw. combo, gdy ten sam partner franczyzowy uruchamia w ramach jednej lokalizacji kilka marek  z portfela Sfinks Polska, co daje istotną możliwość optymalizacji kosztów inwestycji i personelu.

Sfinks Polska zarządza 133 lokalami gastronomicznymi na terenie Polski, w tym siecią 70 restauracji Sphinx (segment casual dining), 48 pubami Piwiarnia Warki (segment gastro pubów), 10 restauracjami Chłopskie Jadło (segment casual dining), 3 lokalami działającymi pod szyldami Meta Seta Galareta i Meta Disco, restauracją WOOK (segment casual dining) i lokalem Lepione & Pieczone (fast casual dining). Pod względem wielkości sprzedaży oraz liczby restauracji, Sphinx jest największą w Polsce siecią typu casual dining. Sfinks Polska jest jednocześnie trzecią pod względem przychodów firmą gastronomiczną w Polsce.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Polacy pracują 62,5 minuty, aby zarobić na Big Maca

Przez ostatnie 10 lat inflacja znacząco wpłynęła na koszt zakupów, także w branży fast food. Cena Big Maca w Polsce wzrosła o ponad 59%. W 2012 roku trzeba było pracować 36 minut, aby na niego zarobić, dziś - 62,5 minuty. Gdzie na świecie popularne burgery są najtańsze, a gdzie najdroższe?

Drastyczny wzrost cen pieczywa. Czy grozi nam 30 zł za bochenek chleba?

Wojna w Ukrainie, która jest jednym z kluczowych dostawców pszenicy na świecie, wywołała trudną sytuację na rynku zbóż - wysokie koszty i problem z dostępnością. Rekordowe wzrosty cen pszenicy na giełdzie w Paryżu zmuszają producentów do podnoszenia cen swoich produktów.

Jak znaleźć pracownika sezonowego? [PORADNIK]

Ponad 50 tysięcy ofert pracy sezonowej w gastronomii zanotowano od stycznia do maja 2022 roku - to wzrost o ponad 92% w porównaniu do analogicznego okresu 2021 roku. W sektorze hotelarskim w tym samym czasie nastąpił wzrost o 95%. "Bitwa o pracowników" zatem trwa. A jak ją wygrać? Podpowiadamy.

Jak Polacy odżywiają się podczas wakacji? Nie żałujemy sobie jedzenia!

Podczas urlopu pozwalamy sobie na więcej kulinarnych przyjemności i mniej przejmujemy się zdrowym odżywianiem - wynika z badania marki Cateromarket. 43% ankietowanych stosowało dietę odchudzającą przed sezonem letnim, ale prawie połowa wróciła z urlopu z poczuciem przybrania na wadze.

Salad Story otworzy 16 nowych restauracji. Ruszyła emisja crowdfundingowa spółki

Salad Story - polska sieć fast food ze zdrową żywnością - otworzyła dwie nowe restauracje. Do końca 2023 roku chce rozbudować sieć z 41 do 57 lokali. Wystartowała emisja crowdfundingowa spółki - cel to zgromadzenie 3,2 mln zł.

Sezon na grilla. Jak się przygotować?

Wiosna i lato to czas, gdy w ogródkach wielu restauracji pojawiają się grille, a wraz z nimi krótkie sezonowe menu potraw obfitujących w grillowane mięsa, ryby i owoce morza.

Inne kategorie

Podcasty

Koniec papierowego kubka jest bliski? [PODCAST]

Ekologia coraz mocniej oddziałuje na wszystkie sfery życia i powoli wkracza także tam, gdzie jeszcze nie tak dawno w ogóle o niej nie myślano - do kawiarni, restauracji, barów. Jak ekologicznie prowadzić gastronomię? Rozmawiamy o tym z Krzysztofem Rzymanem, właścicielem kawiarni STOR w Warszawie.
wicej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej