x

The World’s 50 Best Restaurants powróci na żywo i w internecie

Kategoria: Wydarzenia - branżowe    24.05.2021

5 października poznamy pięćdziesiąt najlepszych restauracji na świecie. Jeden z najbardziej prestiżowych konkursów gastronomicznych zawita do Antwerpii.

Zdjęcie: theworlds50best.com
Zdjęcie: theworlds50best.com
Międzynarodowy konkurs  The World’s 50 Best Restaurants powróci po przerwie spowodowanej pandemią Covid – 19. Najlepsze światowe restauracje zostaną wybrane jeszcze w tym roku, w Belgii.
– Jesteśmy optymistami i mamy nadzieję, że dzięki trwającym szczepieniom jak największej liczbie osób uda się bezpieczne dołączyć do nas w Antwerpii – powiedział William Drew, Director of Content w  The World’s 50 Best Restaurants.

Na miejscu i w internecie
Nowy ranking na rok 2021 rok zostanie zaprezentowany w ramach uroczystej gali i uwzględniać będzie głosy oddane zarówno na początku zeszłego, jak i tego roku. To jednak nie jedyna zmiana w stosunku do lat ubiegłych. Kluczowe wydarzenia organizowane w ramach imprezy w Antwerpii będą również transmitowane za pośrednictwem internetu dla tych, którzy nie będą mogli w nich uczestniczyć osobiście. Na żywo transmitowana będzie również sama ceremonia wręczenia nagród.

Jak przebiega głosowanie?
The World’s 50 Best Restaurants to konkurs zainaugurowany w 2002 roku. Od lat prowadzi on przegląd najciekawszych światowych restauracji, a także jest barometrem globalnych trendów w gastronomii. Coroczna lista  jest tworzona na podstawie głosów 50 Best Restaurants Academy, wpływowej grupy ponad tysiąca osób, składającej się z pisarzy, krytyków kulinarnych, szefów kuchni, restauratorów i międzynarodowych ekspertów kulinarnych. Każdy członek Akademii zwykle głosuje na 10 restauracji, w  tym przynajmniej  cztery spoza jego rodzinnego regionu. Ranking powstanie na podstawie głosów oddanych w tym i w zeszłym roku, ale nie obejmie restauracji, które zostały zamknięte bądź zmieniły formułę funkcjonowania.

50 Best for Recovery
W 2020 roku zainaugurowany został także program 50 Best for Recovery, dzięki któremu udało się zebrać 1,29 mln USD i przekazać dotację ponad 200 restauracjom i barom, oraz organizacjom non-profit z sektora żywności i napojów. W ten sposób konkurs włączył się w walkę z ekonomicznymi skutkami pandemii Covid – 19, która bezpośrednio dotknęła wiele podmiotów na całym świecie.

Autor tekstu: Przemysław Ziemichód
O AUTORZE
Przemysław Ziemichód
Dziennikarz i bloger kulinarny z ponad dziesięcioletnim stażem, specjalizujący się w tematyce alkoholi. Publikował m.in. w Polsce Times, Gazecie Krakowskiej, Naszemiasto.pl, Zwierciadle, Gotujmy.pl, Polki.pl, Cookmagazine.pl. Prowadzi podcast o alkoholach Strefa Wolnocłowa oraz blog Foodiesworld.pl

Zobacz także

Walczyk szefem jury Kulinarnego Pucharu Polski

19. finał Kulinarnego Pucharu Polski, jednego z najbardziej prestiżowych konkursów w branży gastronomicznej, zaplanowano na 1-2 października 2019 r. Rywalizację kucharzy będzie obserwować i oceniać jury pod przewodnictwem Jarosława Walczyka.

Wina i oliwy świata przybywają do Warszawy

Targi Wine Expo Poland i Warsaw Oil Festival to wspaniałe targi wina w Polsce i niemała gratka dla miłośników oliwy. Tego roku odbędą się one 27-28 października w warszawskim EXPO XXI.

Kinga Pienińska oficjalnym partnerem Europejskiego Kongresu Gastronomicznego

Marka naturalnej wody mineralnej Kinga Pienińska została oficjalnym partnerem Europejskiego Kongresu Gastronomicznego.

Mikser Kulinarny w Olsztynie

W zorganizowanym przez MAKRO Polska Mikserze Kulinarnym w Olsztynie wzięło udział aż 150 młodych adeptów sztuki kulinarnej. Pokaz poprowadzili Cezary Powała i Michał Grzywacz, szefowie kuchni pokazowej MAKRO, z pomocą Junior Ambasadora programu - Pawła Kosiorka.

Wystartowała 4. edycja konkursu S. Pellegrino Young Chef

S.Pellegrino Young Chef to jeden z najbardziej prestiżowych, międzynarodowych konkursów dla młodych kucharzy. Jego celem jest wyłonienie i promocja największych talentów kulinarnych na całym świecie.

Agenda inspiracji

Zagraniczne kongresy gastronomiczne są doskonałą okazją do nawiązywania nowych ciekawych kontaktów oraz do poszukiwania inspiracji. Podsuwamy kilka wskazówek na przyszłoroczne wyjazdy.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna strategia wyceny napojów

Odpowiednia wycena napojów to jedna z najważniejszych decyzji komercyjnych w sektorze HoReCa. Jeśli poziom cen jest właściwy, sprzedaż, a nią także zyski ze sprzedaży napojów wzrosną. W przypadku gdy ceny są zbyt niskie, tracimy zysk. Jeżeli natomiast ceny są zbyt wysokie, ryzykujemy utratę klienta.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej