x

Po otwarciu gastronomii: plany Wolt na rynku delivery [WYWIAD]

Kategoria: Koronawirus - Głos branży    18.05.2021

Otworzyły się już restauracyjne ogródki, od 29 maja restauratorzy będą mogli serwować posiłki gościom także wewnątrz lokali. Co ten powrót do gry oznacza dla platform delivery, takich jak Wolt? Rozmawiamy z Agatą Polityło, general manager Wolt Polska.

Agata Polityło, general manager Wolt Polska.Zdjęcie: materiały prasowe
Agata Polityło, general manager Wolt Polska.Zdjęcie: materiały prasowe
Jak poluzowanie obostrzeń wpłynie na sposób funkcjonowania firm takich jak Wolt?
Agata Polityło, general manager Wolt Polska: – Cieszymy się, że małymi kokami zbliżamy się do normalności. Dla nas to czas na oddech, a dla gastronomii realna szansa na powrót do podstawowej działalności. To oznacza również, że nasi partnerzy będą mogli dynamicznie rozwijać swoją działalność, a jeśli oni będą rośli w siłę, my również na tym skorzystamy. W praktyce oznacza to, że czym więcej restauracji działa, tym my mamy więcej szans na rozszerzenie naszej oferty.

A jakie pani obserwuje trendy na rynku food delivery?  
– Jeśli myślimy o trendach w kategorii usług, są to niewątpliwie szybkość i punktualność. Ale obok nich niezwykle istotą jest różnorodność. Konsumenci wybierają tych dostawców, którzy potrafią szybko reagować na zmieniające się mody i dywersyfikują swoją ofertę. W Polsce, w ostatnim czasie niezwykłą popularnością cieszą się na przykład produkty wege. Będziemy również obserwować rosnącą liczbę restauracji działających w modelu dark i cloud kitchen, ponieważ one również wzbudzają zainteresowanie.

Jakie Wolt ma plany na polski rynek?  
– Chcemy być pierwszym wyborem Polaków na rynku delivery. Będziemy nawiązywali współpracę z najlepszymi restauracjami, zarówno w dotychczasowych, jak i nowych lokalizacjach. Systematycznie będziemy poszerzali również naszą ofertę o kolejne obszary działalności. Od maja jesteśmy obecni już w 11 miastach w Polsce, ale oczywiście na mapie dostaw będą się pojawiały kolejne lokalizacje. Tam, gdzie się pojawiamy szybko zyskujemy liczne grono sympatyków, którzy dzięki nam mogą delektować się daniami ze swoich ulubionych restauracji lub zlecić nam szybki i bezpieczny dowóz zakupów.

Czy w planach jest zaistnienie w kolejnych miastach? Jeżeli tak to gdzie?
– W maju do listy miast, w których obecny jest Wolt dołączyła Bydgoszcz. Ale nie jest to oczywiście ostatnie słowo z naszej strony. Już przygotowujemy się do kolejnych lokalizacji, ale w których konkretnie miastach pojawią się nasi niebiescy kurierzy, zdradzić jeszcze nie mogę.

Ilu kurierów aktualnie zatrudnia Wolt i czy ich liczba od początku pandemii zwiększyła się?
– Lista naszych współpracowników stale się poszerza. Ilu mamy ich obecnie jest jednak naszą tajemnicą handlową. Ale rzeczywiście wielu osobom, które straciły pracę w zamrożonych branżach, podjęcie współpracy z nami pozwoliło przetrwać ten bardzo trudny okres. Mamy też nadzieję, że również po uwolnieniu gastronomii, czy turystyki, pozostaną one z nami.

Autor tekstu: Joanna Hamdan

Zobacz także

Gastronomia muśnięta czy zmiażdżona pandemią? Ocenia Linh Ziółkowska z restauracji Wi-Taj

Choć obecnie można swobodnie korzystać z oferty restauracji, barów i kawiarni, to jeszcze niedawno rzeczywistość wyglądała zupełnie inaczej. O ocenę zmian, które zaszły w czasie dwóch lat pandemii, trendów oraz rosnących cen żywności poprosiliśmy Linh Ziółkowską, menedżerkę restauracji Wi-Taj.

Izba Gospodarcza Gastronomii Polskiej przeciwko ustawie weryfikacji covidowej

Sejm skierował do drugiego czytania ustawę, która upoważnia pracodawcę do sprawdzania, czy podlegający mu pracownicy są zaszczepieni. Dotyczy to także restauratorów. - To dyskryminacja - uważa Izba Gospodarcza Gastronomii Polskiej.

Coraz więcej restauratorów żąda od gości okazania tzw. paszportu covidowego

Nie zaszczepiłeś się przeciwko Covid-19, nie jesteś ozdrowieńcem i nie masz ważnego przez 48 godzin testu z negatywnym wynikiem? Bez tzw. paszportu covidowego możesz nie wejść do wielu lokali gastronomicznych. Restauratorzy biorą sprawy w swoje ręce i chcą weryfikować klientów.

Maciej Nowaczyk, restaurator z Wrocławia: Czekając na nieuchronne

Jakie nastroje panują w gastronomii w obliczu czwartej fali pandemii? - Kolejny to już raz rząd bierze nas na przeczekanie. Mechanizmy uruchomi w ostatniej chwili. Z dnia na dzień. Pewnie znów z piątku na sobotę. Który to już raz - pisze wrocławski restaurator Maciej Nowaczyk.

Gastronomia tylko z paszportem covidowym? Restauratorzy podzieleni w tej kwestii

Polacy nie chcą kolejnego lockdownu gastronomii, ale są przeciwni szczepieniom i wprowadzeniu obostrzeń dla niezaszczepionych. Restauratorzy znaleźli się między młotem a kowadłem. Z jednej strony muszą chronić swoich gości i personel, z drugiej - starają się nie zrażać do siebie klientów.

Jak odnaleźć się w postpandemicznym gastroświecie?

Jeszcze wiosną, tak jak inni, zastanawiałem się, jak będzie wyglądał powrót do pracy po otwarciu lokali gastronomicznych. Obawiałem się, że rzeczywistość branży może okazać się mało kolorowa. Czy słusznie i czy w ogóle cokolwiek się zmieniło w barowym uniwersum?

Inne kategorie

Podcasty

Kryzys 2.0 i konsument, który przelicza: jak go zachęcić do marki? [PODCAST]

Czego potrzebuje teraz konsument? Czy zmieniać portfolio? Jak się z nim komunikować? Czy to jest moment na wprowadzanie nowości? Opowiada Jacek Sadowski, prezes Demo Effective Launching.
wicej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej