"ŚLEDZIE BAŁTYCKIE. NATURALNIE”, GIENO MIENTKIEWICZ I ANDRZEJ SZYLAR, WYD. KOŁOBRZESKA GRUPA PRODUCENTÓW RYB SP. Z O.O. 2021 R.
Recenzja ukazała się w „Food Service" 4/2021 nr 204.
Otto von Bismarck podobno mawiał, że gdyby śledzie były droższe i nie było ich tak dużo, ceniono by je tak samo jak kawior czy homary. I coś w tym jest - wciąż nie dostrzegamy wartości i potencjału tej ryby.
"ŚLEDZIE BAŁTYCKIE. NATURALNIE”, GIENO MIENTKIEWICZ I ANDRZEJ SZYLAR, WYD. KOŁOBRZESKA GRUPA PRODUCENTÓW RYB SP. Z O.O. 2021 R.
Recenzja ukazała się w „Food Service" 4/2021 nr 204.
Magdalena Tomaszewska-Bolałek to badaczka kultury i kierowniczka Food Studies na SWPS, a także autorka bloga Kuchniokracja.
Nie trzeba być specjalistą od wina, żeby rozpoznać dobre etykiety, pić wino i czerpać z tego przyjemność - z takiego założenia wychodzą autorzy książki "Wino. Przelane na papier".
Właściciele warszawskiej cukierni Lukullus, Albert Judycki i Jacek Malarski, stworzyli rozpoznawalną markę.
Czy kiedykolwiek na lekcjach historii "wchodziliście" do królewskiej kuchni? Zaglądaliście do staropolskich przepisów kulinarnych, by przekonać się, co jadali monarchowie na Wawelu? Dzięki publikacji Bartka Kieżuna "Uczta na Wawelu, książka nie tylko kulinarna" można teraz nadrobić zaległości.
Złe traktowanie pracowników, upadłości, skandale. A z drugiej strony - europejska jakość. Taką gastronomię opisuje Bartosz Paluszkiewicz w książce "Warszawskie przedwojenne restauracje, bary, kawiarnie". Czy problemy i sukcesy lokali międzywojnia są podobne do bolączek współczesnej branży HoReCa?
Zero waste czy sustainability to hasła odmieniane dzisiaj przez wszystkie przypadki. Wykorzystanie całych warzyw, powrót do dawnych metod obróbki i przetwarzania żywności, sprawdzanie pochodzenia produktów i dbanie o ich jakość to tylko kilka umiejętności, których możemy nauczyć się z książki.